hjertesukka Skrevet 28. oktober 2011 #721 Del Skrevet 28. oktober 2011 Regner med at han ble populær da, ja! Blei egentlig helt målløs. Han havna i "arkivet for håpløse" ganske fort, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2011 #722 Del Skrevet 28. oktober 2011 Date for mange år siden; "Kan du ikke bare kjøpe deg noen fine blomster og si til deg selv at det er fra meg"? Som humor, hadde vært en helt grei ting å si. Men han mente det alvorlig? For en type! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Casall Skrevet 2. november 2011 Populært innlegg #723 Del Skrevet 2. november 2011 Ja, jeg vet det, skal vri om nakken på den personen som skrev den boka Men nå jobber ikke jeg på Egon, men jeg ser at det er en stor del av turister som ikke tipser -og nordmenn for den saks skyld- for de tror det er inkludert. Og jeg vet at Peppes/Fridays ikke er fancy resturanter, men vi jobber for pengene vi også. Og hva har det å si om du må avse en 10er eller en 20 kroning når du får godt service av hyggelig betjening? Du trenger ikke kaste penger etter oss, men det viser jo at dere er fornøyde med mat, service og meg. Jeg jobber i resepsjon, står på pinne hele tiden, sier aldri nei til det folk spør om og strekker meg veldig langt. Men jeg forventer da vitterlig ikke tips likevel. Man SKAL faktisk være hyggelig i et serviceyrke. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 3. november 2011 #724 Del Skrevet 3. november 2011 Aah... Gjerrigknarker... - venninnegjengen vår bruker alltid å kjøpe inn litt av hvert av snacks og brus hvis vi skal møtes når vi er på hjemstedet. En vennine kjøper aldri noe. Enten drikker hun (mye!) av brusen vi har kjøpt, eller så har hun en 1,5l pepsi max i veska som hun går og henter seg en glass i kjøkkenskapet til den vi er til. Hele tiden prøver hun å helle "diskret" fra veska si. Pinlig!! - Ei på jobb lurer unna varer som snart skal gå ut på dato (legger de nederst/bakerst i hylla, så de ikke skal kjøpes) for å ta de med hjem. Hun har fått et par advarsler på dette, men jeg tror det er en tvangstanke. - Ei jeg bodde med i kollektiv var konstant sparsommelig. Det var jo bra for henne, men jeg hadde samme stipend og samme husleie som henne, og så ikke heeelt poenget med at hun skulle stjele mat og shampo fra meg. Hun sa av og til i fra ("låner litt olje av deg jeg, jeg bruker ikke så mye og orker ikke kjøpe egen", men så tok hun hver dag etter å ha sagt ifra). Slitsomt! I tillegg kunne hun ta med seg noe sånt som to øl på vors og hele tiden spørre andre "kan jeg få smake på den ølen" "kan jeg få en shot" "mm, denne vinen var kjempegod, ja jeg tar gjerne et lite glass". 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #725 Del Skrevet 5. november 2011 Vel vel, denne tråden illustrerer iallefall at mange av de som har mye penger, de har fått det av en grunn som regel.... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerr Skrevet 5. november 2011 #726 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg har sett et par innvandrer-damer stå og krangle foran meg i køen om hvem som skulle putte på den siste 1-kroningen i den pengemaskinen de har i matbutikker. De spleiset, og fant til deres skrekk ut at summen endte opp på et oddetall! Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 5. november 2011 #727 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Jeg er for at man deler i en vennegjeng, jeg spanderer kaffe en gang og venninner/venner en annen. Jeg liker ikke å dele opp i kroner og øre, og det går helt fantastisk med alle utenom en venninne. Jeg har sluttet med dette med henne. Endret 18. desember 2015 av ninuska_ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #728 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg er for at man deler i en vennegjeng, jeg spanderer kaffe en gang og venninner/venner en annen. Jeg liker ikke å dele opp i kroner og øre, og det går helt fantastisk med alle utenom en venninne. Jeg har sluttet med dette med henne. Hun skulle kaste stuebordet sitt for hun liker det ikke, og spurte meg om jeg ville ha det før hun kastet det. Hun syns det var dumt for det var ikke ødelagt, og det var synd at man bare kastet ting nå til dags. Jeg syns alltid det har vært veldig fint - så jeg tenkte: ja, da får jeg byttet ut mitt siden det er gammelt og slitt. Hvorpå hun svarer: Ja, da setter du over 600kr da! Det bordet er ikke verdt de pengene. Og jeg gav nylig et spisebord til henne, gratis, siden jeg hadde kjøpt nytt. Det kan sies at hendelsen i seg selv muligens ikke virker gjerrig for andre, men hele vårt vennskap har hun vært slik. På én måte ikke, vi har av og til solgt ting til venner til en grei pris (og omvendt), men jeg synes en skal si fra at en lurer på å selge noe når det er det man har tenkt. Og ikke minst si prisen man vurderer før man har "gitt bort" gjenstanden... Digger den tråden her 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #729 Del Skrevet 6. november 2011 Fikk en gang noen småslappe roser fra en eks. Syntes liksom ikke de var i så fin stand, og da jeg insisterte på å klage på buketten, innrømte han at dette var noe han hadde fått gratis siden det uansett ikke var pent nok til å bli solgt. Han var fornøyd, han hadde jo spart 2-300 eeeeeh... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 6. november 2011 #730 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) På én måte ikke, vi har av og til solgt ting til venner til en grei pris (og omvendt), men jeg synes en skal si fra at en lurer på å selge noe når det er det man har tenkt. Og ikke minst si prisen man vurderer før man har "gitt bort" gjenstanden... Digger den tråden her Jeg syns det er helt greit at man tilbyr å selge en gjenstand til venner til en god pris; det er jo hyggeligere at en venn får utbytte av en handel enn en fremmed i mine øyne... men det er en annen ting å kreve penger for noe man spør om den andre har behov for før man kaster det, også kreve en så høy sum.. når man kan få gjenstanden tilnærmet billigere ubrukt på IKEA Har lest hele tråden, venter spent på nye innlegg Endret 6. november 2011 av ninuska_ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 7. november 2011 #731 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg syns det er helt greit at man tilbyr å selge en gjenstand til venner til en god pris; det er jo hyggeligere at en venn får utbytte av en handel enn en fremmed i mine øyne... men det er en annen ting å kreve penger for noe man spør om den andre har behov for før man kaster det, også kreve en så høy sum.. når man kan få gjenstanden tilnærmet billigere ubrukt på IKEA Det er noe med retorikken hennes også, man sier ikke 'jeg tenker å kaste dette, vil du heller betale 600?'. Man kan i så fall si 'jeg vurderer å legge ut bordet på Finn for salg, er du interessert?'. Uansett så går jo dette inn i en lengre tradisjon med gjerrighet, og jeg synes det hørtes utrolig slitsomt ut å ha ei venninne med så ulike økonomiske vaner. Det er så deilig å dra på ferie eller få besøk av folk som har samme innstilling som en selv. Det handler ofte mye mer om innstilling enn kroner og øre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 15. november 2011 #732 Del Skrevet 15. november 2011 etter å la lest historiene her inne sitter jeg med tanken på at mange har et større problem enn at de bare er gjerrige.... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #733 Del Skrevet 16. november 2011 etter å la lest historiene her inne sitter jeg med tanken på at mange har et større problem enn at de bare er gjerrige.... Ja. Jeg lurer ofte på hva det er som gjør at folk klarer å vise seg så snyltete og gjerrige. Jeg mener, det er jo veldig lite sosialt akseptert å være gjerrig. Hadde jeg vært gjerrig tror jeg jeg hadde forsøkt å skjule det mest mulig. Men mange er jo åpenlyst gjerrige. Jeg spurte noen om dette en gang, og han sa de gjerrige følte seg nsten syke hvis de ikke kunne få vær gjerrige. Stemmer dette? Jeg skulle ønske en gjerrig person kunne forklare meg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imafairy Skrevet 16. november 2011 #734 Del Skrevet 16. november 2011 Ei venninne av meg hadde vært på vors hos meg hvor jeg hadde kjøpt inn alt av mat og snacks. Hun hadde med seg en halvliter pepsi max som hun glemte. Jeg skulle møte henne på kafé noen dager senere, og kvelden før fikk jeg melding av henne om ikke jeg kunne ta med pepsi maxen hun glemte hos meg. Bestefaren min er så gjerrig at han skyller og henger til tørk kaffefilteret etter bruk, tror han bruker det samme i minst en uke! Vet ikke hvor mange hundre tusen han har på konto.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 16. november 2011 #735 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Tråden delt - diskusjonen om det å være gjerrig vs miljøbevist kan finnes her Bond, mod Endret 16. november 2011 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #736 Del Skrevet 16. november 2011 For en stund siden ble jeg og mannen invitert ut for å ta noen øl av et vennepar. Siden vi skulle treffes på en restaurant bestemte mannen min og jeg oss for å spise middag der først. Venneparet dukket etterhvert opp, satte seg ved vårt bord og bestilte både dessert og drikkevarer. Når regninga til slutt kom var kameraten "tilfeldigvis" på do, og kona hans forkynte kontant at hun skulle kjøpe en øl til oss neste gang (underforstått at de ikke gadd å betale) Jeg og mannen endte opp med å betale for to desserter ekstra, samt 9 øl vi ikke hadde smakt en dråpe av. Greit nok dersom venneparet hadde spandert tilsvarende på oss en annen gang, men siden det aktuelle paret faktisk skylder oss 500 kr. fra før av, som de har gitt uttrykk for at de ikke gidder å betale tilbake, så anser jeg det som svært usannsynlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #737 Del Skrevet 16. november 2011 For en stund siden ble jeg og mannen invitert ut for å ta noen øl av et vennepar. Siden vi skulle treffes på en restaurant bestemte mannen min og jeg oss for å spise middag der først. Venneparet dukket etterhvert opp, satte seg ved vårt bord og bestilte både dessert og drikkevarer. Når regninga til slutt kom var kameraten "tilfeldigvis" på do, og kona hans forkynte kontant at hun skulle kjøpe en øl til oss neste gang (underforstått at de ikke gadd å betale) Jeg og mannen endte opp med å betale for to desserter ekstra, samt 9 øl vi ikke hadde smakt en dråpe av. Greit nok dersom venneparet hadde spandert tilsvarende på oss en annen gang, men siden det aktuelle paret faktisk skylder oss 500 kr. fra før av, som de har gitt uttrykk for at de ikke gidder å betale tilbake, så anser jeg det som svært usannsynlig. Hver gang jeg leser et innlegg i denne tråden lurer jeg på hvordan folk har reagert, og nå må jeg bare spørre: Hvorfor i himmelens navn betalte dere? Det er jo bare å si at dessverre, det kan dere ikke betale? 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 16. november 2011 #738 Del Skrevet 16. november 2011 Lovet å skrive denne her: Var på navnefest, og hadde pyntet meg og kjøpt flott dyr presang. På "festen" etterpå fikk vi servert posetomatsuppe. EN skål til hver, og det var det. Ikke kake en gang. Og de hadde definitivt ikke dårlig råd! Snakk om å slå på stortromma på en stor dag :gjeiper: Ble helt paff, jeg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 16. november 2011 #739 Del Skrevet 16. november 2011 En gammel dame i familien er forferdelig gjerrig. Hun abbonerer ikke på avisen, for det er for dyrt. I stedet går hun rundt i nabolaget og leser avisen hos andre hver dag. Da får hun gjerne kaffe og noe attåt i tillegg, for en bonus! Hun forlanger at familiemedlemmer kjører 2-3 timer omvei for å hente henne hvis det er selskap hun skal være med på, for togbilletten er alt for dyr. Hun betaler aldri for skyssen, og klager i tillegg på at den som kjører kjører alt for fort! Hun pruter på alle matvarene i butikken. Hvem gjør det, liksom? Hun er god for noen millioner, og det er jo tydelig hva det kommer av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 25. november 2011 #740 Del Skrevet 25. november 2011 MERE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå