Gå til innhold

Trenger litt råd i en småkjip situasjon...

Gjest ts_m23

Anbefalte innlegg

Gjest ts_m23

Lang historie kort: Var sammen med ei jente en kort periode, tilliten mellom oss forsvant og hun dumpet meg. En måned senere er hun sammen med en ny fyr.

Prikken over i'en: Hun, den nye typen hennes og jeg går samme studie, dvs vi ser hverandre omtrent annenhver dag, og slik kommer det til å være frem til omtrent midten av mai. Da skilles våre veier, for å si det sånn.

Siste samtale vi hadde var på telefon, hvor hun sa hun synes vi burde holde oss unna hverandre fremover (les: hun ba meg holde meg til helvete unna henne...). Dette er omtrent to måneder siden.

Jeg la ut om både det ene og det andre og blottla meg totalt når hun slo opp i et desperat og patetisk forsøk på å få henne tilbake... Idiotisk? Ja, men gjort er gjort. Med andre ord føler jeg at situasjonen mellom oss er totalt skjev.

Siden den gang, med unntak av de to-tre første ukene, har jeg ignorert henne totalt, og hun har gjort det samme med meg. Jeg passer på å ikke havne i situasjoner hvor hun kan være, jeg snakker aldri med henne og jeg ser aldri på henne.

For et par dager siden fikk jeg en kort mail hvor hun anbefaler et stipend jeg burde søke på i forbindelse med studier. Hele mailen handler om dette stipendet, bortsett fra siste setning hvor hun skriver at hun håper det går bra med meg. For å presisere, hun spør ikke om det går bra, hun skriver bare at hun håper det går bra... Mailen ble sendt midt på natta.

Vi snakket aldri ordentlig ut om bruddet, og det er omtrent tusen ting jeg vil skrive til henne nå. Jeg VET det er det dummeste jeg kan gjøre, men hva svarer jeg på denne idiotiske mailen? Svarer jeg i det hele tatt? Jeg er overhodet ikke over henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt..

Hva går stipendet ut på? Innebærer det at du må flytte?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts_m23

Jeg kommer til å ta siste året av min utdannelse i utlandet ja, det bestemte jeg meg for før alt dette skjedde. Stipendet er myntet på studenter som studerer det jeg studerer, og som skal til det landet jeg skal til. Hun skal også til utlandet, men et annet land.

Ærlig talt tror jeg ikke hun sendte mailen for å gjenoppta kontakt, mer for å høre at alt er ok så hun kan slå seg til ro med det på en måte. Men alt er jo ikke ok, da hadde jeg jo ikke skrevet åpningsinnlegget. Jeg tenker på hun stort sett hele tiden, enda jeg stort sett har noe å gjøre hele dagen. Klarer ikke bestemme meg for om jeg er utrolig glad i henne eller om jeg hater henne. Trolig begge deler.

Det jeg trenger å høre er at jeg skal holde meg unna, ellers klarer jeg det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke en invitasjon til å ta kontakt.

Hun ville gi deg informasjon hun mente kunne være grei og nyttig for deg, og avslutter med en høflig setning.Ikke noe mere.

Tar du kontakt med henne gjør du bare vondt verre for deg selv.

Så lev med kjærlighet sorgen en stund nå. Det går over, selv om det ikke føles sånn alltid. du vil etterhvert finne en annen jente som du vil synes er minst like bra.

Så la henne være, som hun har bedt deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, hold deg unna henne. Det er definitivt slutt mellom dere. Du vil vel ikke ha en dame som dumpet deg og ble sammen med en annen?

Samtidig er det ikke godt for deg å være bitter. Prøv å ha et så nøytralt syn på henne som mulig. Hun er ikke en del av ditt liv lenger, og det er ikke naturlig å ha noen kontakt med henne ettersom hun såret deg osv. Men synes du skal tilgi henne for å bli ferdig med saken. Skriv enkelt og greit tilbake: "Takk for tipset", og ikke noe mer. Og du må kunne si et enkelt "hei" når du støter på henne. Ellers tror jeg bare bitterheten og anspentheten vil fortsette å få næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

signerer de andre her! Jeg hadde en liknende situasjon for et par mnd siden, og sendte en melding som gikk over 7 sider til han et par uker etter han hadde gjort det slutt.. det svaret jeg fikk på den meldingen var veldig lite hyggelig og gjorde ting enda verre.

Bare la henne være, og om en mnds tid vil du nok være mer om ikke helt over henne, og da vil du oxo være i stand til å se at det finnes flere fisk i havet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts_m23

Nei, jeg vil ikke ha ei dame som dumpet meg og ble sammen med en annen, jeg fortjener mye bedre enn det. Men det betyr jo ikke at det ikke gjør vondt og at jeg ikke skulle ønske ting var annerledes.

Ja, jeg er nok litt bitter og anspent rundt henne, sånn er det bare. Det er vanskelig å komme videre når jeg er nødt til å være i nærheten av henne annenhver dag. Det blir på en måte en konstant påminnelse.

Kommer ikke til å svare på mailen. Er vel bare å holde ut et par måneder til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vært i lignende situasjon selv.

Hadde en tung periode med sorg som heldigvis gikk over etter en liten stund Men bitterheten, sinnet og hatet satt i lenge og krevde mye av min energi i hverdagen. Han sendte meg også en lignende mail, med en nøytral informasjon til meg og en "håper du har det bra". Jeg hadde svært lyst å slenge dritt tilbake. Hadde jo skjelt han ut i hodet og i drømmene mine i evigheter, følte jeg måtte tømme det ut over han snart før jeg eksploderte.

Men det fører ikke noe bra med seg. "Hemmeligheten" er å tilgi den som har såret deg, gi slipp på de vonde følelsene og forsøke å se den personen som bare menneskelig i stedet for en drittsekk. For han/hun er faktisk bare et menneske. I stedet for å hate, så bør du prøve å forstå og akseptere. I begynnelsen føles det mye bedre å hate eksen i stedet for å savne dem intenst slik du gjorde den første tiden, men etter en stund innser du at det egentlig aldri går over før både de gode OG de vonde følelsene er borte.

Mailen viser ikke at hun vil ha deg tilbake, men at hun likevel tenker på deg og at det hun har gjort gnager på samvittigheten. Husk at det nok var vondt for henne også, selv om det selvsagt ikke kan måle seg med det den som blir dumpet føler. Hun håper sikkert det er bra med deg, og hun håper du tilgir henne. Den dagen du er helt over henne vil du også klare å gjøre det.

I mellomtiden, når du svinger mellom hat og savn og fremdeles føler deg sviktet, så er det best å holde seg unna så langt det lar seg gjøre.

Men forsøk for all del å ikke la dette spise deg opp lengre enn nødvendig. Gå gjennom det som skjedde en siste gang, kjenn godt på følelsene dine, se saken fra begge sider, ikke legg skylden på verken deg eller henne men bare aksepter at det gikk slik og at det faktisk er over - og til slutt tilgir du henne (kan godt si det høyt eller skrive det ned) og kjenner de vonde følelsene minke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts_m23

Takk for fint svar og gode tips gjest!

Jeg tror jeg føler det akkurat som du følte det. Ja, kjenner jeg gnager litt etter å sende dritt tilbake, men det er det lite poeng i, selv om det sikkert ville føltes godt der og da... Jeg vet ikke om det er så mye å tilgi egentlig. Hun ville ikke være med meg lengre, man kan jo ikke styre følelser, sånn er det bare.

Når jeg ser tilbake på ting skjønner jeg at det ble slutt, jeg har lite erfaring fra forhold fra før, og kunne nok gjort ting annerledes... Men måten det hele skjedde på og det at hun bare lot meg fortsette å prøve når hun allerede siklet på en annen gjør meg, ja, sint og skuffet, og jeg føler meg lurt, rett og slett. Og det at hun er sammen med en annen så kort tid etter de tingene hun sa til meg bare forsterker denne følelsen.

Det føles godt å hate henne akkurat nå ja, så absolutt. Jeg merker likevel at jeg bryr meg mindre og mindre, heldigvis! Den dagen jeg kan si til meg selv at det er meg totalt likegyldig hva hun gjør, hvor hun er og hvem hun er med blir en gledens dag for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar og gode tips gjest!

Jeg tror jeg føler det akkurat som du følte det. Ja, kjenner jeg gnager litt etter å sende dritt tilbake, men det er det lite poeng i, selv om det sikkert ville føltes godt der og da... Jeg vet ikke om det er så mye å tilgi egentlig. Hun ville ikke være med meg lengre, man kan jo ikke styre følelser, sånn er det bare.

Når jeg ser tilbake på ting skjønner jeg at det ble slutt, jeg har lite erfaring fra forhold fra før, og kunne nok gjort ting annerledes... Men måten det hele skjedde på og det at hun bare lot meg fortsette å prøve når hun allerede siklet på en annen gjør meg, ja, sint og skuffet, og jeg føler meg lurt, rett og slett. Og det at hun er sammen med en annen så kort tid etter de tingene hun sa til meg bare forsterker denne følelsen.

Det føles godt å hate henne akkurat nå ja, så absolutt. Jeg merker likevel at jeg bryr meg mindre og mindre, heldigvis! Den dagen jeg kan si til meg selv at det er meg totalt likegyldig hva hun gjør, hvor hun er og hvem hun er med blir en gledens dag for meg!

Jeg kan ikke gi råd, for jeg er fortsatt litt i limbo. Gode ting er blitt sagt og jeg føler bare veldig for det du sier, så jeg ville bare si at jeg kommer til å tenke på hvordan det går med deg og gleder meg til du får din gledens dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts_m23

Føler for å få ut litt frustrasjon...

Bare det å være rundt henne er ufattelig ubehagelig og det drar all energi ut av meg. Så forbanna urettferdig! De dagene jeg ser henne blir det liksom til at jeg ikke klarer å gjøre noe som helst, jeg klarer rett og slett ikke å konsentrere meg. Jeg har aldri hatt det sånn før og det er uten tvil noe av det jævligste jeg har opplevd.

Det er klassefest om en drøy uke, vet ikke om hun kommer til å være der. Jeg er egentlig ikke så keen på å dra uansett, men tenker at hvis hun ikke drar så drar jeg, og hvis hun drar, så dropper jeg det. Skal jeg bare satse på at hun ikke kommer? Jeg har ikke lyst til å snakke med henne eller sende melding eller mail for å spørre. Har holdt meg unna de siste to månedene, altså halvveis til jeg ikke trenger å se henne igjen, ever. Men det blir jo teit hvis jeg drar og hun er der, det ville utvilsomt blitt veldig kleint og jeg ville ikke hatt det noe morsomt i det hele tatt, ville bare tenkt på at hun er der osv. Før selve festen blir det middag med en mindre del av klassa, hvor det er forventa at jeg dukker opp. Blir jo teit å etter det bare stikke... Så hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på fest!

Vær på ditt aller mest sjarmerende, snakk med de andre jentene, le masse, ha det kjempegøy, og ikke gi henne noe oppmerksomhet -skulle hun dukke opp.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...