Gå til innhold

Nesten 40 år...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Etter mange år i ekteskap og senere i et forhold (som bare gikk i ring), er jeg ledig på markedet igjen. Jeg freaker helt ut, fordi ting har endret seg siden "mine glansdager".

Jeg kjenner ikke igjen eller forstår meg på de nye dating reglene..eller på nåtidens mannfolk..

Har ingen problemer med å komme i kontakt med menn, men greier ikke å holde på deres interesse i lengden...eller jeg virker "for" interessert/for intens.

Jeg er livredd å fremstille meg selv som "deseprate and dateless" i møte med menn.

Har dere på KG som har lignende erfaring, råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kirstan 36

Dagens norske menn er ikke så høflige, de behandler deg mer som en mann og en av gutta. Derfor kan det være utfordrende å lære seg "kodene". Mennene her er praktiske, snakker om fotball og biler til jentene og behandler dem som en bror. Menn og kvinner går mye likt kledd i dette landet.

Ekte kvinner med negllakk, make-up og vakre, elegante klær blir bare sett rart på av alle traktor-mennene i sherox-støvler i dette kalde landet.

Mitt råd:

Flytt til Spania, Italia eller Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Ekte kvinner med negllakk, make-up og vakre, elegante klær blir bare sett rart på av alle traktor-mennene i sherox-støvler i dette kalde landet.

Hei Kristian. Kanskje ligger roten til problemet mitt nettopp der?! Jeg er nemlig en av de elegante kvinner som er alltid velstelt og velkledd...og smart i tillegg! Har ikke lyst å gjøre meg dummere, for at en mann skal føle seg smartere, om du skjønner.

Ellers hadde du et interessant svar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hadde det vært virkelige menn i dette landet ville en mann ha lagt merke til deg, send deg meldinger og invitert deg på middag og vin. Og gitt deg komplimenter, for så å invitere til hytten, peiskos og gå turer i naturen. Så kunne dere ha reist på weekendturer til utlandet.

Men de mennene er i fåtall i dette landet for spesielt interesserte - og finner du er slik er de gjerne gift i et ulykkelig ekteskap, der de ikke vi lskilles men heller ha deg på si for å holde ut med konene sine.

Norske menn er tragiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Jeg vil råde deg til å være deg selv. Helt enkelt. Da vil du tiltrekke deg en mann som faller for den du er, ikke for den du utgir deg for å være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen som har prøvd
hei. Jeg vil råde deg til å være deg selv. Helt enkelt. Da vil du tiltrekke deg en mann som faller for den du er, ikke for den du utgir deg for å være. :)

Hm, det prøvde jeg. Og når så skjer, kommer det bare weirdos og stygge menn bort. Så mye for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det. Og som du ser i tickeren min, virket det.

Og han er både kjekk, og oppegående. En helt fantastisk mann! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hmmm, hva skal jeg si...? Jeg er 41, skilt og har hatt to mislykkede forhold etter det. Har egentlig aldri datet, de mennene jeg har hatt forhold til, har jeg møtt gjennom venner eller jobb, og det utviklet seg derfra.

For et halvt år siden, traff jeg han som er blitt min store kjærlighet. Alle brikker bare falt på plass, og vi bare klikket sammen. Ikke tvil i min sjel om at det er denne mannen jeg skal bli gammel sammen med.

Og han møtte jeg faktisk på nettet. Vi startet med å skrive brev, og på msn. Ble veldig godt kjent på den måten, før vi gikk over til telefon. Vi har hele veien vært veldig åpne med hverandre, om alt som skjer i livene våre, på godt og vondt.

Da vi møttes, var det rett og slett som å komme hjem.

Vær deg selv, by på deg selv, og vær åpen og klar på hva du ønsker. Er det en skikkelig mann som er verdt å satse på, takler han alt og ønsker å være sammen med deg fordi du er den du er.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Hei!

Mitt råd er også det at du må bare være deg selv. Du hadde kanskje klart å spille teater en stund, men til slutt så hadde du ikke klart det lenger - du er den du er, og det finnes noen der ute som kommer til å like deg for den du er.

Men du må være forberedt på at det kan ta litt tid - ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi det tar tid å bli kjent med noen. Tenk at det er sikkert flere der ute som vegrer seg for å ta det første steget, selv om interessen er der. De er blant annet redde for å bli avvist.

En annen ting er at du må vise deg i sosiale sammenhenger- konserter, stille opp som frivillig osv., gjør noe du liker som samtidig innebærer det at du er blant folk.

Du må i hvert fall ikke gi opp, det er du som 40-åring altfor ung til!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Hadde det vært virkelige menn i dette landet ville en mann ha lagt merke til deg, send deg meldinger og invitert deg på middag og vin. Og gitt deg komplimenter, for så å invitere til hytten, peiskos og gå turer i naturen. Så kunne dere ha reist på weekendturer til utlandet.

Men de mennene er i fåtall i dette landet for spesielt interesserte - og finner du er slik er de gjerne gift i et ulykkelig ekteskap, der de ikke vi lskilles men heller ha deg på si for å holde ut med konene sine.

Norske menn er tragiske.

"Å stakkar deg". Er du så bitter du da, huff. Du får nok oppmerksomhet fra de rette mennene en vakker dag du også skal du se. Du må bare se å tørke av deg selvmedlidenheten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er ikke bitter, men synes de er tragiske selv. Preiker mye dritt om damer som tør skille seg ut, mange utroe menn og får du komplimanger er det baktanker rundt det meste.

Har selv sluttet å gå på byen for du blir nedrendt i uønskede sextilbud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gjest mann du er en utrulig nedlatende type...kanskje du skulle tørke av deg det å øve deg på litt respektfull kommunikasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slapp av, ikke stress med å møte noen. Gjør ting som gir deg glede og mening - og bli med på sosiale happenings med familie og venner, det er ofte da man plutselig treffer noen... Vær litt kostbar - eller, hvis du vanligvis er litt for "desp" - vær veldig kostbar. Vent med å sende meldinger osv. Det er et spill, og det gjelder å få ham på kroken før du gjør ham komfortabel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mann_*
Gjest mann du er en utrulig nedlatende type...kanskje du skulle tørke av deg det å øve deg på litt respektfull kommunikasjon?

Hva får man ut av å sutre og synes synd på seg selv? Ingen verdens ting. Man må være positiv :-) Denne kvinnen som klager over norske menn bør først og fremst feie for egen dør. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Hva får man ut av å sutre og synes synd på seg selv? Ingen verdens ting. Man må være positiv :-) Denne kvinnen som klager over norske menn bør først og fremst feie for egen dør. Lykke til :-)

Hva er det du snakker om. Jeg har aldri rakket ned på (norske) menn. Hvor får du den ideen i fra??!! For alt jeg vet, er det nettopp du som er en av de traktor-typene (jr en gjests tidligere innlegg i denne debatten!), som er bitter fordi smarte, pene kvinner som meg avviser nettopp menn som deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...