Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #21 Skrevet 27. mars 2009 Det kommer helt an på hva slags plager man har som følge av candida'en. Noen har candida i munn, noen i tarm, noen i skjede osv. Jeg ble eksponert for muggsopp (som også er en gjærsopp), og hadde blodet fullt. Det finnes vanlig soppdrepende middel som for mindel hadde 0 effekt. Så for min del dreide det seg om å sulte ut soppen fra blodet/tarmen. Ok Det finnes jo kurer som virker systemisk, men noen sopper er vel resistente og sånn, og muggsopp er kanskje en av de det ikke funker på... håper det går rett vei med deg nå?
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #22 Skrevet 27. mars 2009 Ok Det finnes jo kurer som virker systemisk, men noen sopper er vel resistente og sånn, og muggsopp er kanskje en av de det ikke funker på... håper det går rett vei med deg nå? Jo det funker i teorien på muggsopp også, men jeg hadde mer "feil" i systemet slik at det utviklet seg til å bli ME. Men det ordner seg nok
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #23 Skrevet 27. mars 2009 Jo det funker i teorien på muggsopp også, men jeg hadde mer "feil" i systemet slik at det utviklet seg til å bli ME. Men det ordner seg nok Ja, håper det, lykke til
Rafi Skrevet 28. mars 2009 #24 Skrevet 28. mars 2009 Jeg synes det er frustrerende at leger fortsatt benekter at Candida finnes. Og de som tror det finnes bagatalliserer det hele. I tillegg er det noe med opplegget som skurrer for meg. Hvis jeg var dårlig når jeg gikk på diett, fikk jeg beskjed om at det var fordi soppen døde. hm... 1
Pjukset Skrevet 28. mars 2009 #25 Skrevet 28. mars 2009 Jeg synes det er frustrerende at leger fortsatt benekter at Candida finnes. Og de som tror det finnes bagatalliserer det hele. I tillegg er det noe med opplegget som skurrer for meg. Hvis jeg var dårlig når jeg gikk på diett, fikk jeg beskjed om at det var fordi soppen døde. hm... Dette er sant, Rafi. Når man begynner på candida-dietten blir det som en avgiftning for kroppen først og fremst, og man kan bli temmelig syk i begynnelsen av en avgiftningskur. Og det som i tillegg skjer, er at soppen avgir giftsstoffer i det den dør, og mange får en voldsom fysisk reaksjon på dette.
Gjest KF Skrevet 5. september 2009 #26 Skrevet 5. september 2009 Hei =) jeg går på Candida kuren nå, og har vært veldig flink til å holde meg unna alle de tingene jeg ikke skal spise. men hvor krise er det om jeg tar meg 1 øl eller 5/litt vin eller lignende en gang? hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå