Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Er paa fjerde dagen i min Candida-diett, og det gaar overraskende bra saa langt! Men jeg foeler meg litt alene midt oppi dette her, saa derfor lurte jeg paa om det var noen andre her? Kunne vaert fint aa utveksle litt tanker og tips
Gjest TS Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Ingen? Om noen har gaatt paa den, hvor raskt begynte "die-off" symptomene deres? Jeg er paa dag 5 og faar ikke sove, er kjempesvimmel, har humoersvingniger og det kjennes ut som jeg har maten oppi halsen etter jeg har spist.. Normalt?
Gjest Gjest_ulla_* Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Herregud. Bare spist mindre, sunnere og tren.
Rafi Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Herregud. Bare spist mindre, sunnere og tren. eh? så bra at du uttaler deg om ting du har peiling på!
Gjest TS Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Herregud. Bare spist mindre, sunnere og tren. Hva skal det bety egentlig? Dette er ikke noen slankekur, jeg er allerede tynn nok. Ingen altsaa?
Rafi Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 Hva skal det bety egentlig? Dette er ikke noen slankekur, jeg er allerede tynn nok. Ingen altsaa? Jeg har gått på den...
Papaya84 Skrevet 15. mars 2009 #7 Skrevet 15. mars 2009 Kanskje du kan fortelle litt om denne dietten?
*Mocca* Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Herregud. Bare spist mindre, sunnere og tren. Nå er ikke Candida-dietten noe man bruker for å gå ned i vekt... Det er rett og slett for å drepe candidabakterien som herjer i kroppen, alle har dette i forskjellig grad i kroppen, men for endel er det såpass mye og det skaper såpass store problemer at man trenger å sulte ut kroppen, rett og slett. Så det er vel greit å vite hva man faktisk kommenterer før man slenger ut spydige kommentarer...
GodsChild Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Papaya84: Jo da *Mocca* forklarte jo grunnen til at jeg gaar paa den veldig fint, og selve dietten gaar ut paa ikke spise noen form for sukker (inkl honning, sirup, frukt, etc), gjaer, fint mel, hvit ris, melkeprodukter (utenom yoghurt og cottage cheese), eddik, salt, sterke krydre, sopp, alkohol, koffein, sjokolade, poteter, roekt mat, de fleste noetter, etc etc... Noen sier ogsaa at man skal unngaa gluten, men i boka jeg laaner staar det at gluten er ok saa lenge man taaler det i utgangspunktet. Ganske streng diett altsaa I tillegg er det viktig med vitaminer, melkesyrebakterier og kaprylsyre Rafi: Hvor lenge maatte du gaa paa dietten? Og merket du noe til "die-off" (hva det naa enn heter paa norsk), og isaafall hvordan og hvor fort? Takk for svar dere!
Siiw Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 å hjelp:-O hva får man spise liksom hadde jeg absolutt ikke greid og gjennomføre:P
GodsChild Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Hehe, det er ikke saa ille som det hoeres ut altsaa, jeg kan jo spise alt rent kjoett, fisk, det meste av groennsaker, boenner, linser, jeg baker mitt eget broed, soyamelk, kokosmelk osv. Men jeg savner salt og chili ja.. Problemet er jo at det er vanskelig aa gaa paa besoek, paa restaurant osv. Men jeg har jo god motivasjon!
*Mocca* Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 men der er vel begrenset tid man skal gå på denne dietten er det ikke? Men hvordan kan man vite hvor lang tid det tar før soppen er ute av kroppen.... Motivasjonen må vel være at for hvert måltid, for hver dag så sulter man ut soppen enda mer, og man blir friskere og friskere...
Papaya84 Skrevet 16. mars 2009 #13 Skrevet 16. mars 2009 Hehe, det er ikke saa ille som det hoeres ut altsaa, jeg kan jo spise alt rent kjoett, fisk, det meste av groennsaker, boenner, linser, jeg baker mitt eget broed, soyamelk, kokosmelk osv. Men jeg savner salt og chili ja.. Problemet er jo at det er vanskelig aa gaa paa besoek, paa restaurant osv. Men jeg har jo god motivasjon! Syns du er knallflink!! Lykke til videre:)
Rafi Skrevet 16. mars 2009 #14 Skrevet 16. mars 2009 (endret) Papaya84: Jo da *Mocca* forklarte jo grunnen til at jeg gaar paa den veldig fint, og selve dietten gaar ut paa ikke spise noen form for sukker (inkl honning, sirup, frukt, etc), gjaer, fint mel, hvit ris, melkeprodukter (utenom yoghurt og cottage cheese), eddik, salt, sterke krydre, sopp, alkohol, koffein, sjokolade, poteter, roekt mat, de fleste noetter, etc etc... Noen sier ogsaa at man skal unngaa gluten, men i boka jeg laaner staar det at gluten er ok saa lenge man taaler det i utgangspunktet. Ganske streng diett altsaa I tillegg er det viktig med vitaminer, melkesyrebakterier og kaprylsyre Rafi: Hvor lenge maatte du gaa paa dietten? Og merket du noe til "die-off" (hva det naa enn heter paa norsk), og isaafall hvordan og hvor fort? Takk for svar dere! Jeg har gått på den 3 ganger. Første gangen var jeg usikker på om jeg merka noe særlig, men synes jeg gradvis fikk mer energi og følte meg friskere. Men jeg var ikke så flink... ble etter hvert sulten, tynn og orka ikke mer. så jeg holdt ut i 2 mnd. etter et halvt års tid var jeg dårlig igjen, og denne gangen ble jeg MYE bedre av diett først, men på slutten følte jeg meg overfølsom for all mat. jeg fikk noen sinnssyke blodsukkerfall og følte jeg reagerte på alt. det var ikke noe koselig. Jeg ble så dårlig at jeg måtte bæres inn av bilen en gang fordi jeg spiste noe greier i bilen. Men dette forsvant når jeg begynte å spise vanlig. var da i superform i 6-8 måneder før jeg gradvis ble dårlig igjen. Så prøvde jeg meg på diett igjen i høst, men ble da skikkelig dårlig. Det var skummelt. jeg holdt ut i 3 uker, men så kunne jeg ikke mer. har et barn og makta ikke gå opp trappa til 2. etasje en gang. Jeg fatter ikke hva som skjedde da. Er skikkelig lei hele opplegget og synes det er et h... å gå på den dietten. skulle ønske de fant ut noe mer om dette så man kunne fått ordentlig hjelp. Er jo uansett sunt å spise rent kjøtt, grønnsaker og ris, men det blir jo så ekstremt Endret 16. mars 2009 av Rafi
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #15 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har gått på den i 9 dager, og all den døde soppen som kom ut av skjeden var forferdelig (har hatt det Lenge), men nå begynner jeg å føle meg litt bedre, har holdt en sinnsykt streng diett, ikke engang frukt.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Er litt nysgjerrig, hvor mye og hvilke symptomer og plager "skal til" før man velger å gå på denne dietten? Jeg har som utgangspunkt at jeg tror den har noe for seg, men lurer på hvilken prosess og evt andre behandlinger dere har gått gjennom før dere starter dietten?
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #17 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har gått på dietten av og på i 1 år. Først gikk jeg på den i 10-12 uker, spiste overhodet ingenting av sukker, meieriprodukter, edikk, gjær, nøtter, søtningsstoffer, frukt, fin hvete, ris, poteter eller pasta (glemte jeg noe nå tro). I tillegg tok jeg mye kosttilskudd, det er veldig viktig å ta tilskudd når man går på en slik ekstrem-diett. Jeg merket en viss forskjell etter 2 mnd, men rent generellt ga ikke dietten gevinsten jeg var ute etter. Jeg fikk beskjed om at 2 mnd var nok, men fikk ikke med meg at man burde holde seg unna sukker og gjær i 6 mnd ekstra. Så jeg spiste disse sjokoladene, og soppen blusset opp, og på kur igjen. Første 2-3 ukene ble jeg mye dårligere av dietten, men dette er helt vanlig. Nå prøver jeg å spise normalt, men prøver å være måteholden med å spise sukker og gjær. Prøver
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #18 Skrevet 27. mars 2009 Er litt nysgjerrig, hvor mye og hvilke symptomer og plager "skal til" før man velger å gå på denne dietten? Jeg har som utgangspunkt at jeg tror den har noe for seg, men lurer på hvilken prosess og evt andre behandlinger dere har gått gjennom før dere starter dietten? Det er hovedsaklig for folk som har helseproblemer som følge av overflod av candida-soppen. Symptomene på det kan være så mangt, du kan lese mer om det på www.candidaallergy.com Jeg har lest at folk har blitt kvitt andre plager av å ha gått på dietten også.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #19 Skrevet 27. mars 2009 Det er hovedsaklig for folk som har helseproblemer som følge av overflod av candida-soppen. Symptomene på det kan være så mangt, du kan lese mer om det på www.candidaallergy.com Jeg har lest at folk har blitt kvitt andre plager av å ha gått på dietten også. Ja, jeg vet at det skyldes candidaplager, men f eks "vanlige" soppkurer som man kan få av legen, fungerer ikke de?
Pjukset Skrevet 27. mars 2009 #20 Skrevet 27. mars 2009 Ja, jeg vet at det skyldes candidaplager, men f eks "vanlige" soppkurer som man kan få av legen, fungerer ikke de? Det kommer helt an på hva slags plager man har som følge av candida'en. Noen har candida i munn, noen i tarm, noen i skjede osv. Jeg ble eksponert for muggsopp (som også er en gjærsopp), og hadde blodet fullt. Det finnes vanlig soppdrepende middel som for mindel hadde 0 effekt. Så for min del dreide det seg om å sulte ut soppen fra blodet/tarmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå