Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Så morsomt at hun har begynt å gå litt :hjerte: Hun høres bare helt herlig ut om dagen, skjønner godt at du koser deg masse sammen med henne :)

Deilig at hun sover så fint om dagen også da, godt med litt tid for deg selv også tenker jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å "rydde" i skuffer og skap er vel en stor hit hos de fleste småbarn :) Mini-mannen til ei venninne av meg digger det, han er rett under året.

Godt at dere har fått en god rutine på dag-duppene.

Det er stor stas å "rydde"! :ler: Har gitt opp å ha noe orden i nederste skuffe i stellekommoden. ;)

Vi har stort sett gode rutiner nå, og rutiner som har vart en stund. Til tider kan nesten stille klokka etter snuppa! :gjeiper:

Så morsomt at hun har begynt å gå litt :hjerte: Hun høres bare helt herlig ut om dagen, skjønner godt at du koser deg masse sammen med henne :)

Deilig at hun sover så fint om dagen også da, godt med litt tid for deg selv også tenker jeg :klemmer:

Hun er bare sååå stolt når hun tar noen skritt! Det er så morro å se hvor stort det er for henne å mestre ting. I går spiste hun med skje selv for første gang. Tror hun hadde litt nybegynnerflaks for det ble bare tull etterhvert! :fnise: Men stolt var hun.

Det er så deilig med en halv time eller fire med ro og muligheten til å enten ta litt husarbeid, sitte ned med en kopp te og slippe å sette den midt på bordet og surfe litt uten hjelpende fingre. ;)

Vi storkoser oss om dagene og jeg er heldig som får være hjemme med henne. Smertene er verdt det!

I helga har jeg vært på 2 julebord og har spist alt for mye mat og drukket godt. Jeg har vært hjemme ett og tolv, men kjenner det likevel. Vi har hatt barnevakt hjemme så vi har startet dagene like tidlig som vanlig. Det har gått veldig fint. Jeg må liksom ikke sende bort snuppa, men det hadde vært litt godt å fått sovet litt mere. Og kanskje ikke så oppstykket.

Hun har begynt å peke på ting nå. Og hun var ekstremt interssert i min fin julebordsneglelakk. Jeg fikk nesten ikke til å mate henne for hun var så opptatt av mine mørkelilla negler. Hehe

I morgen skal vi på shopping. Vi skal shoppe inn de siste julegavenen, gå litt på julemarkedet og bare kose oss. Skal se om ikke jeg får kjøpt inn det meste av mat til jul i løpet av de neste dagene også.

På tirsdag går sykmeldingen min ut og jeg skal til legen min. Regner med å bli sykmeldt i en del uker til. Får høre hva hun mener. Fysioterapeuten min blir jeg ikke klok på. Hun mener at jeg bør passe på å ikke gå for lenge sykmeldt og kanskje begynne å prøve meg snart, men hun mener også at jeg ikke kan gå trilleturer på over en halv time og at jeg skal legge meg ned å hvile når snuppa dupper. Dèt kan jeg ikke ikke gjøre på jobb liksom! :kjefte: Jeg såt og går hele dagen og arbeidsdagen min er på over snittet lang. Jeg er så oppgitt over den dama! Jeg sier til henne at rolige dager hjemme går fint og jeg driver ikke å styrer hele dagen, og at bekkenet mitt fungerer ok da. Nå har det vært litt ektra julestyt og det er til og med vondt å ta bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det visst slutt på amminga! Jeg har kun ammet på tidlig morgen i lange tider nå. Men i helga har jeg drukke litt alkohol, så den ammingen har utgått. Jeg har prøvd å tatt det igjen utpå dagen, men snuppa har ikke tid til å ligge ved brystet. Så da ble det slutt på puppen! Tror ikke det er så fryktelig mye futt igjen og uten amming i helga har jeg ikke spor av brystspreng. Det kommer litt når jeg klemmer, men jeg tror ikke det er noe vits i å finne fram pumpa. Greit å slippe å bestemme seg for å slutte. Det har liksom bare gått over og snuppa kommer nok ikke til å savne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har begynt å gnisse med tennene! Med sine 4 tenner, to nede, høyre fortann og den siden av oppe som bare er små riskorn enda. Det er helt gruuuusomt å høre på og hun ser så streng ut når hun gjør det. Håper virkelig det er forbigående! :fnise:

Hun blir bare flinkere og flinkere til å gå og slipper seg mer og mer. Jeg blir ekstra stolt av henne når hun setter i gang å gå på eget initiativ (og ikke bare når vi lokker på henne).

Hun har lært seg flere grimaser og lager flere lyder. Hun er rett og slett et gummitryne og slarvkjærring! :rødme: Gleder meg til hun begynner å si ord. :hjerte:

Selv har jeg begynt hos den nye fysioterapeuten og er super fornøyd! Treningen er steinhard, hun er tilstede hele tiden og gir feedback titt og ofte. Skjønner ikke hva hun andre holder på med og skulle ønske jeg ikke hadde kastet bort 1,5 år hos henne. Men hun er kjent for å være flink med bekkenproblem, og jeg visste jo ikke bedre... Men, men, nå er det bare å se framover og håpe at jeg blir arbeidsfør snart. Jeg blir uansett sterk i kroppen og ganske så stiv og støl framover. :ler: Skulle tro at jeg var greit trent etter å ha trent styrke hos den første fysioterapauten, men dette er noe annet og det er deilig å kjenne at jeg bruker kroppen.

Jeg synes det er litt trist at førjulstiden snart er over. :sjenert: Jeg synes at "oppkjøringen" mot jul er aller kosligst og når julaften kommer er vil liksom ferdig. Det kan vel ha noe med at vi er en liten familie og selskapene er for gjort, samt at jeg er vant med å jobbe i romulen. Tror kanskje juledagene vil bety mere nå når jeg har blitt mamma og selskaplighetene blir dratt ut litt lengre når vi reiser til svigers.

Kjære er ute å shopper i dag og jeg synes så synd på han for at han må ut i kaoset. Dumt egentlig for jeg har ordnet med gaver og julekort til familien hans, handlet inn julemat og pyntet til jul, og det er hans egen feil at han venter så lenge med å kjøpe julegave til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var ikke helt ferdig med amminga likevel... Dvs det går dager i mellom hun kommer på at hun vil ha pupp. Det kommer litt melk, så hun får bare supe i seg det lille som enda kommer. Vi har bare "koseammet" lenge, så det er bare kos med sånn nedtrapping, for jeg må innrømme at det er litt vemodig at vi ikke har den sammen lenger. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummitryne og skravlekjærring :hjerte: Hun høres helt herlig ut om dagen :hjerte: Sett bort ifra den tanngnissingen da....

Så flott at du har fått en flink fysioterapeut da, håper hun klarer å ordne opp i bekkenproblemene dine :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummitryne og skravlekjærring :hjerte: Hun høres helt herlig ut om dagen :hjerte: Sett bort ifra den tanngnissingen da....

Så flott at du har fått en flink fysioterapeut da, håper hun klarer å ordne opp i bekkenproblemene dine :Nikke:

:klemmer:

Hun er herlig ja! Jeg er så forelsket i den ungen! :rødme:

Tror på bra framgang nå! Må begynne å tenke på å begynne på jobb nå for dette har jeg tro på.

Lillejulaften er dagen snuppa skulle begynne å virkelig gå! :strix: Hun har knapt krabbet i dag. Tror jeg har sett henne krabbe en gang. Hun går og går og går. Litt utstø, men hun reiser seg opp og går videre når hun faller. :hjerte: Hun er bare sååå flink!

Jeg er glad og trist på en gang i dag. Har vært på kirkegården og savnet etter pappa er ekstra stort til høytiden. Jeg er også litt trist pga bror og samboeren. Eller jeg er mest skuffet over dem om dagen. Det toppet seg når vi ble bedt til kl 17 på middag på julaften. Vi har ei lita snuppe som spiser middag ca kl 16 og kvelds kl 18 før hun legger seg kl 19. Jeg greier ikke å vente med å gi henne middag før kl 17-17.30 og spurte pent om vi kunne spise tidligere, men nei, "vi spiser klokka fem!". Sa at da må snuppa spise middag FØR vi kommer, men det var visst greit. De har jo barn på 1 og 4 år selv, så hvorfor de skal spise så sent skjønner jeg ikke! :sukk: Snuppa spiser så fint alene at jeg hadde tenkt at hun skulle spise det samme som oss, samtidig som oss. Vår første julemiddag sammen! :hjerte: Men det ender med at snuppa må spise sin aller første julemiddag alene, se på at vi spiser, spise kveldsgrøten sin mens vi spiser dessert, ta kveldstellet og legge seg mens de andre holder på med pakkene, og at vertskapsbarna blir sure og grinete, og har fire raserianfall fordi de er overtrøtte! Akkurat som i fjor! Kjenner jeg gruer meg litt til i morgen, og det er innmari synd! :tristbla:

I tillegg presterte svigerinnen min å spørre om vi skulle dra hjem når snuppa skal legge seg. Jeg sa bare at hun får legge seg i vogna si, og at vertskapet blir vel ikke så veldig fornøyd hvis vi drar etter bare et par timer. "Eh, ja, hehe!" fikk jeg til svar. Jeg er mildt sagt oppgitt over hele gjengen. Mamma fatter ikke hva de tenker på heller. Håper likevell det blir koslig i morra!

Vi har hatt det veldig koslig i dag og kost med "fryser-tapas"! :nigo: Fikk tømt litt av restene og kos oss med bl.a. serranoskinke, aioli, kyllingvinger, jalapenopoppers og masse annet restedigg. Rødvin drakk vi til også! :lur: Kjære har juleferie til over nyttår, så vi skal kose oss masse. :yvonne: + :babyjente:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dagen i dag går bedre enn forventet :( Merkelig at de vil spise så seint når de også har små barn da... Vi skal også spise kl fem, men så har vi bare ett barn på fem år der da og han er våken til alle døgnets tider :ler:

Ønsker deg en flott julefeiring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul Missiw. Håper dagene blir fine :klemmer:

God jul! Det blir sikkelig kos å ha mannen hjemme i over en uke! :jepp:

Håper virkelig dagen i dag går bedre enn forventet :( Merkelig at de vil spise så seint når de også har små barn da... Vi skal også spise kl fem, men så har vi bare ett barn på fem år der da og han er våken til alle døgnets tider :ler:

Ønsker deg en flott julefeiring :klemmer:

God jul, Lucky!

Dagen ble bedre enn ventet, heldivis. Vi er ikke uvenner eller noe sånt, det er bare veldig mange småting som ikke er som det skal være. Jeg gruet meg og var utrolig trist og lei meg når vi dro, fordi det er så trist at jeg ikke helt kunne glede meg over å dra til bror for å feire julaften og fordi jeg begynte å tenke på pappa og alt jeg kunne tenkt meg å vise han. :sukk:

Snuppa fikk seg en sikkelig julefeiring får en si! Hun ville ikke sove i vogna mens vi var hos bror og ville heller være oppe sammen med oss. Hun fikk julemiddag, som hun dessverre måtte spise alene hjemme før vi dro. Mens vi spiste satt hun sammen med oss og lekte med bestikket og fikk små smaksprøver. Før vi begynte med desserten hadde hun fått kveldsgrøten og før vi begynte med gavene var hun i "seng". Vi var langt inn i gavene før hun våknet igjen. Og da ville hun ikke legge seg, så da fikk hun bare være med på festen.

Bror var syk og minstemann var heller ikke så bra, så det ble en rolig julefeiring. Men det gikk bra og vi hadde en koslig kveld.

Ble litt lei meg for at de hadde glemt å gi "nissen" julegave for å gi til snuppa mi. Alle fikk en gave hver, unntatt snuppa som ikke fikk noe og størstejenta som fikk tre... Får skylde på at bror var syk. Snuppa brydde seg ikke om det, med det gjorde jeg.

Nå kom kjære hjem med julegavene fra i går, så nå skal jeg kikke litt på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var juleselskapene med min familie over og det har gått veldig fint!

I dag er det den store klesvaskedagen før vi reiser til svigers før nyttårshelga. Heldigvis gjør mye av klesvasken seg selv. Det er bare å sitte å vente. Det ser ut som om jeg har gjort masse i dag når det står klestativ på klestativ med våte klær her, men egentlig har jeg bare tatt det ganske med ro og kost meg i joggedress i hele dag. :lur:

I går hadde vi stor julebrusj med bror med familie, mamma, tante og onkel. Var veldig koslig og deilig med et dagselskap da ungene begynte å bli trøtte og leie av lange middager og sene kvelder. Det var også kjekt med noen "nye personer". ;)

Det funket greit med å legge snuppa i vogna i nogenlunde rett tid og gå hjem når det ble tid for det utpå kvelden. Hun har vært litt urolig og våknet litt, men har vært i veldig godt humør og har roet seg fint i senga si med ei flaske melk når vi kom hjem.

I dag gikk den siste utpumpa frosne morsmelka i vasken... Det var faktisk litt vemodig. :sukk: Planen var at snuppa skulle få den når jeg begynte på jobb, men jeg har jo enda ikke gjort det og melka har bare blitt liggenes. Snuppa får bare MME nå, så istedet for å gi henne melka som begynner å bli for gammel, så gikk den i vasken.

Jeg har også pakket bort pumpa og litt andre babyting. Jeg må si at jeg er veldig glad for at jeg bare skal legge det bort for en stund, for jeg er så klar for å tenke på nr. 2. Vi snakker mye om det, men det blir ikke helt enda. Jeg må bli litt bedre i bekkenet og kanskje prøve å jobbe litt først. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår Missiw!!

Så koselig å lese om vesla deres. Hun høres helt herlig ut! :rødme:

Utrolig hvor fort tida går når dere begynner å tenke på nummer 2 allerede. Jeg føler at du nettopp ble gravid :fnise: Men jeg skjønner godt at dere vil vente littegrann til først da :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste tilskudd til snuppas smil kom i går, tanna vedsiden av venstre fortann kom ut. :nigo:

Har nettopp kommet tilbake fra nyttårsfeiring hos svigers. Det var koslig og avslappende. Men kjøringa tar på. Det gikk veldig bra med snuppa. Hun sov ganske mye, lekte litt og spiste litt.

Godt nytt år til deg vennen :klemmer:

Takk det samme, Lucky! Håper det blir et år med positive overraskelser og mange gleder!

Godt nyttår Missiw!!

Så koselig å lese om vesla deres. Hun høres helt herlig ut! :rødme:

Utrolig hvor fort tida går når dere begynner å tenke på nummer 2 allerede. Jeg føler at du nettopp ble gravid :fnise: Men jeg skjønner godt at dere vil vente littegrann til først da :)

:klem:

Takk, Honning! Vi har det så fint sammen! :hjerte:

Tida går utrolig fort! Om to dager er snuppa 11 mnd. :sjokkert: Vi skal ikke sette i gang med prøving på nr to helt enda, men jeg tenker at jeg sikkert slutter med pillen igjen etter noen mnd i arbeid. Livet med snuppa og som familie er så fantastisk at jeg vil så gjerne gjøre familien "komplett". Men jeg prøver å ikke ha det for travelt! ;) Jeg har i bakhodet at vi brukte 9 PP med snuppa, samt at :humpe: ikke er like hyppig som småbarnsforeldre, så vi må kanskje ha noen runder før det klaffer. :lur: Men først skal vi kose oss med snuppa alene litt lengre.

Jeg gruer meg for å gå på vekta etter jula! :vekt: Jeg greide å holde vekta i halve jula, men nå er jeg redd jeg har gått opp (som nesten alle andre!). Jeg greide ikke å holde meg unna kaker og kos, og giddet ikke å være på slanker`n. Men det har kværnet i bakhodet mitt i hele julen. Jeg vil ikke være sånn som jeg er nå, og har jobbet en del for å gå ned, så det er veldig kjipt å gå opp igjen. Men, men, det er bare å brette opp armene igjen, i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa er 11 måneder i dag! :strix:

Det er ufattelig hvor fort dette siste året har gått! For et år siden var magen min kjempestor og vi begynte som smått å vente på henne.

Snuppa går og går og går! Hun har fått sikkelig god balanse, snur lett som bare det og springer nesten når hun er ivrig. Noen knall og fall blir det, men hun tar for seg godt og det er utrolig sjelden hun gåter pga et fall.

Hun spiser nesten alt selv nå. Er grøtlei, så til kvelds er det skive. Vi prøver å gi henne det samme som oss til middag, men passer ikke det får hun middagsglass. Det spiser hun ikke selv. ;) Hun skjønner det med å spise med skje alene, men baller litt. Vil veldig gjerne prøve og digger å spise kokt egg selv. Hun sier ifra når hun er trøst og sulten, og blir gretten, akkurat som sin mor hvis hun må vente for lenge.

Hun er til tider mammadalt og kommer til meg når hun bl.a. er sulten. Men pappaen er god å ha han også! :hjerte:

Hun vet godt hvor hun har oss,og vet at jeg gir etter for grining fortere enn pappaen. Hvis jeg ikke gir inn med det første setter hun i den såreste gråten du kan tenke deg. Og du vet at hun ikke har vondt, hverken fysisk eller psykisk, når hun stopper med både tårer og såre hulk så fort hun blir tatt opp av senga. :ler:

Men stort sett er hun blid som en :sol: og ler og smiler, og gjør grimaser hele tiden.

Hun peker på ting hun vil ha eller vil bort til, det være seg melkeflaska eller pyntegjenstander.

Hun er litt skeptisk til nye steder og nye (mann)folk. Da er mamma og pappas fang godt å ha. Men samtidig kan hun sjarmere fremmede med et smil og en grimase, gjerne fra vogna.

Hun har fem tenner og hater å pusse dem!

Hun kan sove hele natta og hun kan våkne flere ganger. Noen ganger kan hun være lys våken og ha problemer med å finne roen igjen, men blid. Våkner hun ordner det meste seg med ei flaske, selv om vi prøver å unngå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...