Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Tror ikke hun reagerer på melkeinntaket mitt for hun har vært fin i magen siden lørdag. Heldigvis! Det er så vondt når hun skriker sånn og så tror jeg ikke jeg greier meg uten :sjokolade:! Tror en salat med løk, rødkål og fetaost på fredag var synderen... Skal være mere forsiktig med løk og kål i allefall! Og fortsette med ammete! Har kjøpt Minifom i dag og har sukkervann i bakhodet til neste gang hun sliter med sånne luftsmerter. (Er visst ikke noe galt med magen nå for nå ligger hun siden av meg så fornøyd og :fise: ! Ikke så veldig ladylike :fnise: )

Jeg har også kjøpt Lecitin for å prøve å unngå tette melkekanaler.

Tantebarnet mitt måtte slutte å sove i BHGen fordi trehjulingen hennes nesten bikket når hun våknet og ville ut av vogna. Sånn sett er Emmaljungaen stødig og fin, og ei grei BHGvogn hvis du tenker litt framover! ;) Vi er i allefall veldig fornøyde med vogna vår! :tommelopp: Og vi kjøpte den brukt. Den var knapt nok brukt og ser helt ny ut, og vi har enda ett år igjen på garantien. Finn.no er kjekt!

I dag har vi vært på sykehuset for å sjekke skulder og hofter, og der var det bare gode nyheter! :bolledeig: Putetiden ble halvert og det betyr at vi allerede er halvveis! :strix:

Rett etter påske kan vi ta av puta på dagtid og bare bruke den på natten! (Og da kan vi begynne å bruke alle de søte antrekkene hun har fått! :jepp: ) I går sa jeg til kjære at jeg innerst inne håpte på gode nyheter ang puta. Kjære sa at jeg ikke måtte få opp forhåpningene mine og det hadde jeg ikke heller. Det var bare såvidt jeg trodde på legen når han sa at 5.april kan vi ta av puta og måtte spørre han om kunne gjenta det!

Fysioterapeuten var veldig fornøyd med nakken/skuldra, og syntes litja var veldig sterk i nakken og flink til å holde hodet. *stolt mamma!*

Dagen i dag har gått i ett med start kl seks, babybesøk, sykehustimer, middag, og pupping og dupping. Kjære er ute på jobbmiddag og jeg skal finne senga nå. :natti: Litja fikk pupp og ny bleie for en time siden og har nettopp sovnet etter å ha pludret og øvd seg på å smile de søteste smilene. :nigo:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Awww babysmil :rødme: Fins det noe søtere?

Så kjekt at putetida ble halvert da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun er bedre i magen! Snuppa her har alltid littegranne magetrøbbel på morgenkvisten mellom halv seks og syv... våkner sånn halveis og bare vrir på seg, og styrer og kræler rundt i senga.. Hun sovnet heldigvis av seg selv nå - på sofaen på magen.. jeg syns det er skikkelig skummelt når hun ligger på magen (var to nabounger som døde i krybbedød da de lå på magen da jeg var yngre - så har fått helt skrekken)så jeg sitter ved siden av henne å følger med...

Utrolig bra at hun er blitt så mye bedre i hoftene! Flink mamma som har gjort jobben sin der! Tror vi kommer til å kjøpe City Crossen.. er litt i tenkeboksen.. må i så fall selge vår Teutonia først da.. så vi får se.. vogn er for dyrt til å sitte med to av de! Men er ikke fornøyd med Teutoniaen.. kurven under er helt ubrukelig, og jeg merker jeg allerede er irritert på den.. så vi får se hva vi gjør!

Kos deg videre med den :sjarmor: og :fise: "lille" frøkna di!

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww babysmil :rødme: Fins det noe søtere?

Så kjekt at putetida ble halvert da! :jepp:

Tror ikke det! :rødme: Hun er så sjarmis innimellom! Det er helt utrolig hvor fort ting skjer. Synes det er noe nytt nesten hver dag.

Så bra at hun er bedre i magen! Snuppa her har alltid littegranne magetrøbbel på morgenkvisten mellom halv seks og syv... våkner sånn halveis og bare vrir på seg, og styrer og kræler rundt i senga.. Hun sovnet heldigvis av seg selv nå - på sofaen på magen.. jeg syns det er skikkelig skummelt når hun ligger på magen (var to nabounger som døde i krybbedød da de lå på magen da jeg var yngre - så har fått helt skrekken)så jeg sitter ved siden av henne å følger med...

Utrolig bra at hun er blitt så mye bedre i hoftene! Flink mamma som har gjort jobben sin der! Tror vi kommer til å kjøpe City Crossen.. er litt i tenkeboksen.. må i så fall selge vår Teutonia først da.. så vi får se.. vogn er for dyrt til å sitte med to av de! Men er ikke fornøyd med Teutoniaen.. kurven under er helt ubrukelig, og jeg merker jeg allerede er irritert på den.. så vi får se hva vi gjør!

Kos deg videre med den :sjarmor: og :fise: "lille" frøkna di!

Her er det urotid på kvelden, men det er visst helt vanlig. Heldivis har vi ikke sett noe til mageknip ala lørdagen. Jeg har vært påpasselig med å unngå løk og å drikke min. et par kopper ammete om dagen.

Hun til meg liker også å ligge på magen å sove og det får hun kun gjøre når jeg sitter ved siden av (og surfer f.eks.) eller på brystet mitt, for jeg har også respekt for faren for krybbedød.

Vi er ufattelig glade for hofte-nyheten! :danser: Og jeg ble glad for at hun kan bruke andre klær enn bare body og strømpebukser, og at det blir mye lettere å skifte på henne. :hoppe:

Så kjedelig at du ikke er fornøyd med vogna da! :tristbla: Håper du får igjen en grei slant for den sånn at dere slipper å legge i så mye i ei ny vogn. Den bir kanskje lettere å trille når det blir bart ute og så er det bare å holde utkikk etter et kupp på Finn i mellomtiden. (Det koster forresten bare 350,- å få sendt barnevogn med Posten, innbiller jeg meg.)

Litja har vært eksemplarisk det siste døgnet! :engel:

Pupp kl 21 og natta. :sove:

Pupp kl 03.

Pupp kl 07:30 og morgenstell. En stk datter i perlehumør! :sol: Og en mamma som var godt fornøyd med sin skjønnhetssøvn!

Kos og dupping fram til pupp kl 12.

Shopping med mamma og mormor kl 13-17.

Pupp på cafè uten søling og kaving kl 15.

Pupp x 2 kl 18-19:30.

Lek og kos, samt litt sutring.

Natta kl 21:30, og nå sover hun søtt i vogga.

Hun har vært så snill og blid i hele dag og har kosa seg i vogna på shopping (hun skal tidlig krøkes!).

Det har vært en deilig og koslig dag sammen med mamma og litja, men fy søren jeg er sliten! :natti: Vi fikk handlet masse og det var så morro for det er lenge siden jeg har handlet noe særlig annet enn mat. Vi har fått byttet en del av gavene til litja (ble litt mange lyserosa bodyer i 62 og dobbelt opp av en del ting), kjøpt babygym og speil til bilen til litja. Jeg har kjøpt meg sikkelige vintersko til trilleturer på salg, en dongeribukse som passer til bollemagen (kan ikke gå i gravidbukser som fremhever magen eller bare joggebukser lengre!), undertøy og en kjempefin vår-jakke som passer til både trilleturer og bygåing, og noe småtterier til hjemmet. Har brukt en del penger i dag, men jeg har gjort noen gode kupp i form av salg og rabatter! :nigo: Har ikke akkurat brukt så mye de siste månedene, så jeg har veldig god samvittighet for dagens innkjøp!

I dag "fant" jeg en stor pose med klær i str 62. Jeg har vasket en stor ladning med arvede klær i 62 og ble overrasket over at det var enda en pose med klær i den størrelsen innerst inni klesskapet. Men det er jo bare kjekt det! :tommelopp: Vi trenger ikke å kjøpe noe klær med det første! Og siden puta snart skal av så kan vi bruke alle buksene, dressene og kjolene. En annen positiv ting med så mye klær er at vi ikke trenger å vaske klær så ofte og greier å fylle opp maskina helt med små søte babyklær.

Nå tror jeg at jeg må finne fram pumpa for plutselig ble jeg klissbløt på ene brystet! Jeg bruker ikke å lekke sånn (bare sympatilekking når jeg ammer). Merkelige saker... Er blitt våt igjennom et tykt ullinnlegg, bh, og to lag bomull! :sjokk:

God helg til alle! :klemmer:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litja hadde akkurat samme rutine i går osm på fredag, og det er en timeplan jeg godt kan like! :tommelopp: At hun sover til halv åtte med en nattmating er jo bare luksus! Men det kommer sikkert til å forandre seg fort.

I natt tok kjære på seg nattmatingen. Han tilbøy seg å gjøre det natt til å går også, men da sovnet han rett etter han kom med tilbudet. :fnise: Er godt å få sove litt ekstra, men jeg får det igjen med brystspreng og lekking de lux. Det er visst bare å innse at jeg ikke kan sove natta igjennom på en stund så fremt ikke noen tar på seg jobben med å pumpe meg mens jeg sover! :gjeiper: Kan jo ikke klage på litja som stort sett kun krever mat en per natt.

Våknet kl 7 med vonde pupper og våt dyne. Måtte bare stå opp og vente på at litja skulle våkne. I dag når jeg var klar tidlig ville hun sove lengre. ;) Litt over åtte var hun klar for frokost. Etter morgenstellet koset vi oss og lekte litt med babygymmen. Babygymmen har virkelig slått an og det var visst på tide for hun er ikke like masete og trives godt med å ligge på gulvet å se på dyrene som henger over henne og sitt eget speilbilde! Når pappaen endelig sto opp og voksenfrokosten var klar ble hun veldig urolig og ville bare at vi skulle gå rundt med henne i jordmorgrepet. Søndagsfrokosten ble derfor inntatt på skift og når vi var ferdige var litja også helt ferdig, og nå har hun sovet på magen på ei pute i sofaen i over 4 timer. Hun var visst helt uslitt og har sovet over lunsjen! Og jeg har brystspreng igjen! ;)

Jeg har øvd meg på håndmelking i dusjen, men har ikke fått det til før i dag. Var så stolt over å få til en fin stråle at jeg måtte rope på kjære for å vise den fram! :fnise: Han var ikke like imponert som meg, men så er han heller ikke klar over hvor vanskelig jeg har syntes det har vært. :ler: Er så lettvindt med den eletriske pumpa, men det har plaget meg litt at ikke har fått til håndmelkingen. Er liksom noe en bør kunne!

Nei, nå er det visst ei som begynner å våkne. :rødme: Hun er så søt når hun smatter og strekker på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på to timers trille tur i dypsnøen. Virkelig god trening! Det kjipe er at det går fint å gå og trille, men når jeg kommer hjem og blir kald kommer bekkenproblemene. Det er nesten sånn at jeg ikke greier å bære litja. :tristbla: Jeg skal på 6-ukers med meg selv i morgen og håper jeg får ny henvisning til fysio. (Hvis ikke vet jeg jo sånn nogenlunde hva jeg skal gjøre bare jeg finner passende treningsapparater...) Er sliten etter turen, men det er godt å komme seg ut og hadde påsketur-følelsen når jeg kom hjem og måtte ha en kopp kakao til skiva mi! :nigo:

Etter turen var litja kjempesulten! En og en halv pupp kl tre, en kl fire, og en og en halv pupp kl seks! *puh!* Føler meg ganske "tom" nå! :fnise: Har egentlig lurt litt på denne spisinga hennes det siste døgnet. Når jeg pumper begge brystene får jeg ut ca 140 ml. Når vi pupper er hun som oftest fornøyd med en pupp, men når hun fikk flaske i går ettermiddag og kveld slukte hun 140 ml begge gangene. Lurer på hun får i seg mere enn det pumpa greier? Det må hun vel gjøre. :klø: Eller er hun bare ekstra sulten for tiden? For til frokost og lunsj i dag spiste hun en og en halv pupp hver gang. Kan jo bare være at hun har økedag... Ja, ja, uansett skal hun få mat når hun ønsker! ;) Men hvis hun fortsetter sånn blir det ikke noe øverskudd å pumpe ut som pappaen skal gi i morgen kveld når jeg skal i dameselskap. Spørs om vi må ta av fryselageret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pumpa klarer aldri å tømme brystet like bra som en baby kan. Samtidig kan det hende at hun drikker mer av flaske enn hun ville ha sugd av brystet fordi det er enklere for henne å drikke av flaska. Mating med morsmelk er en ganske unøyaktig kunst, for man kan jo aldri vite nøyaktig hvor mye de får i seg. Men heldigvis gir disse søte små ganske grei beskjed hvis de trenger mer mat :jepp:

Her er litt info om formelk og ettermelk forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link og info, Synne-Marie! :blomst:

Nå har både mor og barn vært på 6-ukers kontroll og alt står bra til! Det beste var at legen min har kommet tilbake etter en ekstra lang svangerskapspermisjon! :tommelsmil:

Litja har blitt 5240 gram og 54 cm lang. En fin kurve! Hun har lagt på seg ca 100gr i uka de tre siste ukene og det var fint. Hun har fin blikkontakt og sterk nakke. Hun har blitt sjekket av både min lege og legen på helsestasjonen. Hun kan i følge min lege ikke ligge 1,5kg over snittet hele veien og vil ha en lavere oppgang enn vanlig. Det var godt å ha tilbake legen min og hun var veldig positiv og støttende ang amming og vektoppgang. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro så lenge hun er frisk og rask selv om hun ikke legger på seg så mye hver uke.

Stingene mine var fine og jeg fikk Cerazette og beskjed om "å begynne når jeg var klar". ;) Det er visst ingenting å vente på og vi tar ingen sjanser. Fikk også henvisning til fysio for å få orden på bekkenløsningen. Det var utrolig godt å få tilbake legen min og jeg slapp å diskutere for å få henvisningen som med vikaren hennes. Hun var også veldig flink med litja. :babyjente:

Litja og jeg har hatt noen velig fine dager. Hun har vært veldig tilfreds og vi koset oss masse. Hun smiler og prater som bare det. Og så har hun oppdaget TV`en og er veldig fascinert! :ler:

I natt ble det storarbeid for mor! Litja hadde bæsjet ganske mye (gul gørr fra midt på ryggen og opp til navlen) :eeeh: og etter en runde under springen tisset hun ut hånduk og puta. Måtte skifte putetrekk (har to). Og så var det storgulping bare for å avslutte det hele. Men litja bare lå der å smilte så fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link og info, Synne-Marie! :blomst:

Nå har både mor og barn vært på 6-ukers kontroll og alt står bra til! Det beste var at legen min har kommet tilbake etter en ekstra lang svangerskapspermisjon! :tommelsmil:

Litja har blitt 5240 gram og 54 cm lang. En fin kurve! Hun har lagt på seg ca 100gr i uka de tre siste ukene og det var fint. Hun har fin blikkontakt og sterk nakke. Hun har blitt sjekket av både min lege og legen på helsestasjonen. Hun kan i følge min lege ikke ligge 1,5kg over snittet hele veien og vil ha en lavere oppgang enn vanlig. Det var godt å ha tilbake legen min og hun var veldig positiv og støttende ang amming og vektoppgang. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro så lenge hun er frisk og rask selv om hun ikke legger på seg så mye hver uke.

Stingene mine var fine og jeg fikk Cerazette og beskjed om "å begynne når jeg var klar". ;) Det er visst ingenting å vente på og vi tar ingen sjanser. Fikk også henvisning til fysio for å få orden på bekkenløsningen. Det var utrolig godt å få tilbake legen min og jeg slapp å diskutere for å få henvisningen som med vikaren hennes. Hun var også veldig flink med litja. :babyjente:

Litja og jeg har hatt noen velig fine dager. Hun har vært veldig tilfreds og vi koset oss masse. Hun smiler og prater som bare det. Og så har hun oppdaget TV`en og er veldig fascinert! :ler:

I natt ble det storarbeid for mor! Litja hadde bæsjet ganske mye (gul gørr fra midt på ryggen og opp til navlen) :eeeh: og etter en runde under springen tisset hun ut hånduk og puta. Måtte skifte putetrekk (har to). Og så var det storgulping bare for å avslutte det hele. Men litja bare lå der å smilte så fornøyd!

Godt å høre at alt var bra på kontrollen! Morsomt at jenta mi er 4 dager eldre enn di, men di veier nesten en kg mer! :gjeiper: Men det jevner seg jo fort nok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt var bra på kontrollen! Morsomt at jenta mi er 4 dager eldre enn di, men di veier nesten en kg mer! :gjeiper: Men det jevner seg jo fort nok ut.

Men så var hun MYE tyngre når hun ble født må du huske (4780gr!). ;) Du har rett i at det sikkert jevner seg ut! Det er vel derfor legen min sier at hun ikke kan ligge 1,5 kg over snittet hele veien.

Har det i bakhodet at hun ikke har lagt på seg så mye de siste ukene likevel... :sjenert: HS-legen sa ikke noe om det og selv om hun er fornøyd, sover, og bæsjer og tisser fint, har jeg bestemt meg for å tilby puppen bittelitt mer for å se om det gjør noe forskjell.

I dag har vi vært på jobb hos pappaen og vist oss fram og på barseltreff. Og nå sliter vi litt med overtrøtthet. Har ikke sovet mere enn i 15 min. sammenhengende siden vi sto opp kl åtte i morrest. Er rolig og søvnig, og har spist ofte. Får hjelp til å sovne med mammakos, men våkner opp noen minutter etter hun har blitt lagt i vogga eller bilstolen. Nå har pappaen tatt over "tvangskosen" ;) i håp om at hun skal duppe et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært innom =) Koselig å lese fødselshistorien din! Kjenner meg skikkelig godt igjen i det du skriver om barselhotellet. Vi hadde også ammeproblemer, og jeg fikk kjempegod hjelp fra de som jobbet der! Spesielt ei som het Olaug hjalp oss veldig :)

Vi har også slitt med en del luftsmerter og gråt/uro om kvelden. Ser hun ligger og vrir seg og klynker.. Huff det sliter på en mor å se henne ha så vondt! Jeg har kuttet helt ut melkeprodukter. Har noen dager igjen nå (skal prøve en uke), men jeg tror kanskje vesla har blitt litt bedre faktisk! Håper bare jeg slipper å leve helt melkefritt i 2-3 mnd til.. Fant en fin brosjyre her dersom du er interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du var fornøyd med barselhotellet du også, Ponine! :hoppe: Virkelig fenomenale damer! Jeg synes at det er så rart at når jeg nevner hvor flinke de var på barsel, så er nesten alle enige, men ingen har snakket om det før jeg tar det opp. :klø: Er det bare meg som ble positivt overrasket, liksom...?

Kveldskavingen har stort sett gitt seg her. (Nesten glemt at det var vanlig tidligere ;) ) Hun kan være litt urolig hvis hun er overtrøtt, men nå ser det ut til at vi har fått dreisen på å roe henne ned.

Ikke har hun noe særlig mageknip heller. Hun kan være litt grinete dagen før bæsjer sikkelig. Jeg har kun kuttet ut mesteparten av løken og passer på å drikke to kopper ammete om dagen. Ellers spiser jeg normalt og er veldig glad for at pia mi tåler det. :tommelsmil:

Og nattrutinen har hun fortsatt så fint med. Vi har ingen faste måltider om dagen, men om natta følger hun klokka ganske fint. Vi spiser i åtte-ni tiden og da er det natta, så spiser hun i ca kl tre og så står vi opp ca halv åtte. Synes det er så deilig med kun en nattamming og ei flink pie som sover så fint i vogga si. Det kan være netter hun er litt urolig, men det holder med et smukkedytt, et stryk over kinnet og litt vogging. :kgbaby:

Bare skryt her nå! :gjeiper: Men hun er rolig og snill, og jeg er heldig! :engel: Jeg nyter virkelig det mens jeg kan!

Vi har som smått begynt med str 62. Har noe i 56 som passer fint, men det er også en del bodyer som begynner å bli litt korte. Nå er det bare noen dager igjen til vi kan begynne å bruke alle de søte klærne vi har fått. :heiajente: Det blir liksom ikke det samme med den svære puta over... :unsure:

Jeg synes dagene er travle, men koslige! Jeg stortrives som mamma og litja og jeg koser oss, selv om tiden flyr avgårde så altfor fort! Det er ikke mange dagene vi ikke er ute å renner et eller annet ærend; besøk, barseltreff, helsestasjon, trilleturer, shopping osv. Vi har i tillegg begynt å rydde opp hjemme hos pappa, en stor jobb. Det er en del mail og telefoner jeg skulle ha tatt i forbinnelse med pappa, men jeg rekker det liksom ikke. Det er ting som krever litt konsentrasjon og jeg må innrømme at jeg har litt treg ammehjerne. (Jeg greier f.eks. ikke å planlegge middag for mer enn en dag av gangen.) Det skal bli godt at kjære har påskeferie fra fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov lillepia mi fra halv ti til halv seks! :sjokk:

Det var litt deilig da! :nigo:

Jeg fikk til transtrøyta i dag og nesten ingenting kom i retur! Jeg har praktes litt og mesteparten av tranen har kommet veldig kjapt ut igjen. I dag koste vi og pratet masse og tok litt og litt. Hun liker det ikke og kommer med de merkeligste ansiktsutrykk! :eeeh:

Vi reiser til svigers i påska og jeg har som smått begynt å tenke på hva vi skal ha med oss. Har tidligere tenkt at det er jo bare litja og hennes klær som kommer i tillegg, men det blir jo litt mere enn som så! Gulpekluter, ,tranen, brystpumpe med utstyr, ammeskjold, smukker, vogn, sengklær, Manducaen, vippestol, leketeppe (tenker å kjøpe de to siste brukt og sette igjen det hvis jeg finner noe til en ok pris), m.m. Blir en bra bag med tilleggsutsyr! Greit å øvepakke en runde før vi skal til syden i 2 uker om en måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres helt fantastisk ut med den søvnrutinen!!

Dypt misunnelig!!

Så lenge det varer... ;) Sitter å sier til meg selv at jeg må nyte det mens jeg kan for det kan endre seg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme i dag igjen; hun la seg kl halv, pludret litt for seg selv i en halv time, og sov til halv seks i morrest! En ny rutine jeg kan like! :nigo: Hun spiste MASSE før hun la seg så det var som om hun spiste seg opp for å holde natta igjennom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig soverutine litja har hatt de siste nettene. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn. :)

God påske og god tur til svigers. Kan tenke meg det er litt av hvert å pakke med seg når en skal på tur med baby, ja. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at vesla di sover så godt da :sove:

Håper dere får en fin påske hos svigers :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig soverutine litja har hatt de siste nettene. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn. :)

God påske og god tur til svigers. Kan tenke meg det er litt av hvert å pakke med seg når en skal på tur med baby, ja. ;)

:klemmer:

Herlig at vesla di sover så godt da :sove:

Håper dere får en fin påske hos svigers :klemmer:

Det har vært en deilig påske! Avslappende fordi jeg har sluppet å tenkt på måltider og klesvask. Det blir jo litt ekstra styr med reising og opphold hos svigermor. Det er veldig koslig, men hun styrer litt for mye for oss innimellom. Hun er supersøt og vil bare det beste. Og så blir det blir det litt ekstra med store familiemiddager og sånn.

Ja, jeg er fryktelige heldig som har ei som liker å sove lenge om natta! De gode rutinene gikk til h..... i påska (men bruker det ikke det med barn? ;)). Men vi satser på å komme i gang igjen etter noen dager hos oss selv. Håper jeg... En vet jo aldri med disse småttisene! :babysmokk:

Jeg har av praktiske grunner i påska ved flere anledninger matet henne når det har passet meg (altså før hun har blitt sulten) og det har gått kjempefint, så jeg har en liten mulighet for å hjelpe henne inn i en rutine igjen. Men så har vi økedager, eller økeformiddager og økeettermiddager som vi har her i gården, hvor hun henger i puppen i "timesvis" og aldri blir mett. Gjerne i familieselskap eller når vi er på cafè! :eeeh:

Hun har spist så mye i perioder at jeg har bare sympatilekket litt og har sluppet oppsamlingskoppen på den andre puppen, og det er jo det positive med at hun spiser så mye. Dèt og at jeg har mindre brystspreng, får tømt puppene sikkelig og har unngått tette melkeganger. :danse: Det begynner forresten å stabilisere eg ganske greit. Jeg kunne vært foruten sympatilekkingen fordi det lager så mye "ekstra arbeid" med oppsamlerkopp (som jeg ofte greier å søle ut :klaske: ) og våte innlegg og avslørende flekker på toppene mine når vi er ute. Jeg har også noen netter hvor jeg lekker vel mye, men jeg håper at det gir seg snart. Tenk vi har ammet i to måneder og om en to til fire måneder begynner vi med litt grøt og etterhvert annen mat. Tida har jammen meg gått fort!

I morgen er hun to måneder og vi slipper puta på dagtid. Vi gleder oss sånn! :strix: Vi ser at hun spreller og strekker veldig på bena når hun ligger uten pute på stellebordet og tror det vil bli veldig godt til henne.

Ekstra morro er det jo for meg for nå kan jeg kle henne i så mye mere! Jeg har lyst å gå bananas i klesbutikkene for det er så mye fint, men jeg må bare ta det litt med ro! Vi har jo hauger med arveklær og mange gaver, så det begynner allerede å bli fullt i kommoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at hun er to måneder allerede :) Tiden går virkelig fort :sjokk:

Deilig at dere endelig kan ta av puten på dagtid da :strix: Skjønner godt at du gleder deg til å pynte henne i fine klær fremover nå :)

Håper dagen har vært fin :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...