thumbalina Skrevet 31. januar 2010 #581 Del Skrevet 31. januar 2010 Ingen hjelp av fullmånen i natt! Jeg våkner like forundret hver morgen over at ingenting har skjedd. Det er jo vanligst at riene starter på natten, så når jeg våkner om morgenen og jeg ligger der like gravid uten antydninger til at noe skjer, og kjære sover søtt siden av meg blir jeg faktisk bittelitt overrasket. Er det noe jeg er lei av så er det begrensingene pga svære magen og bekkenløsningen. Jeg skulle så gjerne ha vasket kjøkkengulvet, bært ned masser av ting til kjelleren, shoppet, gått turer i marka og på cafè, og mye mere. VELDIG enig med deg her altså =) Skal bli deilig å få kroppen tilbake så vi kan ta med oss jentene ut på tur heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 31. januar 2010 #582 Del Skrevet 31. januar 2010 Masse lykke til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 31. januar 2010 #583 Del Skrevet 31. januar 2010 Innom og ser til deg Det er nok herlig med planlegging av tiden som kommer , ei nydelig tulle og dele dagene deres med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 1. februar 2010 #584 Del Skrevet 1. februar 2010 Veldig spent på hva besøket på svangerskapspoliklinikken i dag bringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #585 Del Skrevet 1. februar 2010 VELDIG enig med deg her altså =) Skal bli deilig å få kroppen tilbake så vi kan ta med oss jentene ut på tur heller... Gle der meg til å se trappa foran meg når jeg skal ut, og så mye mere! Masse lykke til i morgen Tusen takk, Svipa! Innom og ser til deg Det er nok herlig med planlegging av tiden som kommer , ei nydelig tulle og dele dagene deres med. Dèt er bare så koslig! Kjære viser seg stadig gode og nye sider av seg nå når vi entrer "ukjent farvann". Håper det blir din tur snart! Veldig spent på hva besøket på svangerskapspoliklinikken i dag bringer! Det gikk bare fint! Det var litt startproblemer fordi jeg manglet henvisning. Jeg hadde bare innkallingen å vise til og ingen visste egentlig hvorfor jeg var der. Enda et bevis på at ULjordmoren fra forrige torsdag ikke har gjort jobben sin. Men jordmoren var real og henviste meg til ny ultralyd med en gang og videre til lege. Fikk samme ULjordmoren som sist, men en super lege. Hun forklarte godt alternativene våre og hva som er ønskelig for dagene framover. Hun undersøkte meg og jeg ble "strippet". Jeg er moden og hun tok faktisk på hodet til litja, i tillegg til at hun tok hull på fosterhinnen og utvidet livmorhalsen. Dèt var IKKE godt! Men vi håper at det kan sette igang ting! *fingers crossed!* Litja har vokst litt til og ligger 32% over snittet. Den gode nyheten er at hodet ligger bare 5% over snittet og det lover godt mtp fødselen. Jeg hadde litt lite fostervann så jeg satt med ctg i en halvtime, men det så fint ut. Ellers var resten av prøvene fine, og jeg fikk skryt for at jeg så bra ut og var ved godt mot. (Ikke rart, for jeg må bare få si at det var mange nitriste gravide der... Var ikke mange som "glødet", akkurat. ) Så både jeg og litja har det fint, og sammen med kjære full av optimisme. Skal tilbake onsdag (om ikke noe annet "morsomt har skjedd i mellomtiden", som kontordamen sa ) for ny UL og sjekke fostervann, samt muligens igangsetting. Vi alle ønsker at hun skal komme av seg selv, og spesielt siden hun er så stor, men pga fostervannmengden, så må vi passe ekstra godt på de neste dagene. Litjas helse og velvære kommer først! Etter mange timer på sykehuset gikk vi ut og koste oss med pizza. Feiret at vi nå er i gang, og at vi nå vet hva som skal skje framover. Vi er godt fornøyde med sykehuset i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 1. februar 2010 #586 Del Skrevet 1. februar 2010 Så bra at det gikk så godt i dag! Nå er det virkelig ikke så lenge igjen før litja her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #587 Del Skrevet 2. februar 2010 Så bra at det gikk så godt i dag! Nå er det virkelig ikke så lenge igjen før litja her Vi er kjempefornøyde nå! Alt og alle har vært så vage og difuse fram til nå, så det var fryktelig godt å få klarhet i ting. Jeg skjønner jo at de i det lengste har villet vente og håpet at hun skulle komme av seg selv. Men det har vært litt for mye fram og tilbake. Det var deilig å bli tatt på alvor og ikke bli pratet over hodet på som et barn. I natt har jeg drømt så mye rart, både koslige og ekle ting, og jeg har vær veldig urolig. Hjalp vel ikke akkurat på med mange doturer og pottetett nese. Jeg har hatt ekstra mange kynnere og mye mensmurringer. Godt jeg bare skal sulle rundt hjemme i dag og bare ta livet med ro. Mamma kommer kanskje en tur og jeg skal prøve å ta en liten rassia her, sånn at det er sikkelig ryddig og koslig når vi kommer hjem fra sykehuset (en gang denne uka forhåpentligvis). Jeg er bedt bort i dameselskap i kveld og det har sikkert vært morsomt, men hvis det blir i gangsetting i morgen, synes jeg det er best å være hjemme sammen med kjære i kveld. Vi vet jo ikke om igangsettingen vil sette i gang ting med en gang eller om vi må tilbake både torsdag og fredag for videre behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. februar 2010 #588 Del Skrevet 2. februar 2010 Så spennende at det kanskje blir igangsettelse i morgen da Ta det med ro i kveld du og kos deg med kjære Kan jo være siste kvelden dere har sammen på lenge... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #589 Del Skrevet 2. februar 2010 Tusen takk, Lucky! Vi stiller med åpent sinn i morgen! Kanskje blir vi værendes, men mest sannsynlig blir vi hjemsendt, enten med en modningspille eller uten. Det blir spennende! Vi satt her og lurte på om vi skulle finne på noe, og da slo det meg at vi kunne kjøre oss en tur og besøke pappa... Hjernen lurte meg og ble ganske lei meg må jeg si. Jeg har liksom "satt bort han" de siste ukene og fokusert mye på baby og fødsel. Jeg tenker jo masse på han og driver og styrer med skifte og sånn, men ikke tenkt på at han er borte-borte. Rart hvordan jeg vet at han er død, men likevel plutselig kommer på at jeg skal besøke han. Jeg skal være forlover i sommer og det ble snakk om hvordan det kom til å bli med ei baby på 4 mnd. og om jeg greide alle oppgavene. Jeg sa at det er vanskelig å se for seg det når jeg ikke vet hvordan dattera mi blir og om hun i det hele tatt vil ta flaske (skal i allefall gjøre mitt beste for å prøve). Etter en stund fortalte bruden litt spakt at hun vurderte en forlover til. Gjett om jeg ble lettet! Jeg er fryktelig lei meg for at jeg ikke kan være der 100% for henne, men jeg kjenner at jeg ikke har kapasitet til å ta på meg ting som utdrikkingslag akkurat nå. Det er liksom fullt i hodet mitt. Den andre forloveren er kjempereal og jeg er så glad for at hun tar oppgaven med glede og entusiasme. Håper at litja tar flaska til våren og at det har begynt å ordne seg etter pappa, sånn at jeg kan begynne å glede meg litt til min venninnes store dag! Nå sitter kjære og jeg i hver vår sofa med en deilig kakao, og pc`en på fanget, som vi vanligvis gjør. Jeg kommer liksom ikke på noe "spesielt" å gjøre og vi har jo hatt flere dater og kjærestehelger enn vi trodde vi ville få. Det er godt å bare kose seg med det hverdagslige! Spørs om vi legger oss litt tidligere enn vanlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. februar 2010 #590 Del Skrevet 2. februar 2010 Den ventetida, den ventetida... OG så plutselig er hun der.. hun litje Heldigvis har dere hatt noen mnd å forberede dere på. Skjønner gjerne at det tar lang tid før man virkelig innser at noen som har vært nær er gått bort.. Det er jo ganske uvirkelig? Døden er så naturlig, men også veldig unaturlig! (for man får liksom ikke øvd seg på døden når man er levende.. rare ord fra meg idag)... Kosestund i sofa høres digg ut.... Jeg tror jeg må stikke og legge meg snart, er helt pumpa.. Sov godt i natt, du kan trenge det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #591 Del Skrevet 3. februar 2010 Synes det var fine ord fra deg jeg, Aurelia. Tusen takk! Nok en dag på sykehuset. I lunsjen traff vi noen som ble foreldre altfor for tidlig, og jenta deres veide kun en tiendel av det mi gjør, når hun ble født. Det går bra med dem, men vi kan være glade for at det har gått så fint som det har gjort med oss! Jeg har ikke modnet noe mere siden mandag og selv om formen min er grei og litja har det fint, ble vi enige med legen om å få fortgang i ting. Både fordi det ikke ser ut som om noe kommer til å skje av seg selv med det første og mtp på kapasiteten på føden. En av grunnene til at jeg var litt skeptisk til igangsetting var at jeg har lest at faren for bruk av vaccum, tang og hastekeisersnitt er mye større, men legen kunne berolige meg med at nye undersøkelser viser at det ikke stemmer. Det jeg kan få er en lengre og masete fødsel, med mere smertefulle og ineffektive rier. Men ingen vet jo på forhånd hvordan det blir. Håper jeg slipper unna det værste (godt jeg ikke vet hva jeg går til!) og at de er flinke på føden. Vi var først til jordmor, ctg, UL og så til lege. Etter vi ble enige om å sette i gang ting ble vi ført over til føden og inn på ei fødestue. Fikk en modningspille vaginalt av legen og måtte ligge i en time mens det virket. Var litt ok å lurkikke litt på fødestuen, sånn at vi vet hva vi går til. Hvis ikke dagens pille ikke virker over natta og riene starter, skal vi tilbake på føden i morgen tidlig og starte en kur med en ny pille hver 4.time. Dette kan vi holde på med i inntill to dager, før de enten tar vannet eller keisersnitt. Gruer litt for at det kan bli kjedelig de neste dagene og at fødselen vil virke ekstra lang... Det positive er jo at jeg ikke er dritlei og utålmodig enda. Men jeg er ganske så sliten i bekkenet og hodet etter dagen på sykehuset med gåing fram og tilbake og diverse sitting og ligging. Håper ikke dèt vil problematisk de neste dagene! Mamma begynte å mase om at jeg måtte springe trapper og opp å gå turer for å sette i gang ting, men hun forstår ikke at jeg har fryktelig vondt for å gå, trenger å samle krefter og at jeg nå skal modne livmorhalsen først og at ikke fødselen er i gang enda. Når fødselen nærmer seg kan det hjelpe på med turer på gangen og la tyngdekraften hjelpe til. Men noe trappespringing akkurat nå er bare tåpelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. februar 2010 #592 Del Skrevet 4. februar 2010 Spennende dager her nå Håper modningspillen gjør jobben sin og at litja kommer veldig snart Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. februar 2010 #593 Del Skrevet 4. februar 2010 Masse lykke til på sykehuset idag! Håper alt går greit, og helst at det ikke drar seg ut alllt for lenge. Spennende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 4. februar 2010 #594 Del Skrevet 4. februar 2010 Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 5. februar 2010 #595 Del Skrevet 5. februar 2010 Bare titter en tur innom for å se hvordan det går Håper alt går etter planen og at jenta di er hos deg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. februar 2010 #596 Del Skrevet 5. februar 2010 Lykke til Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. februar 2010 #597 Del Skrevet 5. februar 2010 Masse lykke til Missiw!! Håper at fødselen går bra, og at du har kommet igang med den (om den ikke allerede er overstått). Tenker på deg disse dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 6. februar 2010 #598 Del Skrevet 6. februar 2010 Tenker på deg om dagen, Missiw. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 9. februar 2010 #599 Del Skrevet 9. februar 2010 Krysser fingrer. Eg hadde jo litt rier før modningspillen men min fødsel gikk jo fort og greit. Håper det blir sånn med deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. februar 2010 #600 Del Skrevet 9. februar 2010 *venter spent på nyheter* sender deg gode tanker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå