Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Håper dere koser dere på date i kveld! :hjerte: Vi er heller ikke så flinke til å gå ut, koser oss mest hjemme vi også, men skjønner at vi kanskje må benytte anledningen nå som vi bare er to.

Og tenk, bare 2 uker igjen i dag! :strix:

God helg, Missiw! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det ble en veldig koslig kveld! God mat, ny godis, og en meget bra film. Jeg lurkikket bort på kjære et par ganger i løpet av filmen og han satt nesten konstant med et stort smil om munnen, selv om det ikke var en sånn type film. Jeg fikk også et par kyss og kos, så det var helt tydelig en til som storkoste seg! :yvonne: Litja reagerte på den høye lyden og var veldig aktiv under hele filmen. Det var bra vi greide å dra oss selv ut av sofaen!

Men litt kostet det likevel for jeg sliter med bekkenet i dag, og ha sovet dårlig i natt. Og jeg synes ikke at jeg gikk så mye, men det ble kanskje litt mye trapper og blansering på isen (til tross for en stødig hånd fra kjære). Så det blir en rolig dag. Hadde planer om en tur i godværet, men den blir minimal.

Unasett så har kjære fri og det er så deilig å ha han hjemme! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unasett så har kjære fri og det er så deilig å ha han hjemme! :rødme:

Så deilig å ha han hjemme :rødme:

Høres ut som om dere hadde en hyggelig kveld i går :) Deilig å komme seg litt ut av sofaen ;)

Kan jo være siste gang på en stund at bare dere to kan finne på noe koselig!

Håper bekkenet oppfører seg bedre i løpet av dagen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw :goodbye:

lenge siden sist nå.. og ikke lenge igjen for deg, ser jeg! Så spennende!! gleder du deg masse til å hilse på den nye verdensborgeren? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha han hjemme :rødme:

Høres ut som om dere hadde en hyggelig kveld i går :) Deilig å komme seg litt ut av sofaen ;)

Kan jo være siste gang på en stund at bare dere to kan finne på noe koselig!

Håper bekkenet oppfører seg bedre i løpet av dagen :kose:

Han er ikke akkurat så mye borte, men når jeg ikke jobber kan dagene bli lange og det er ba så deilig å ha han hjemme i helgene.

Det er godt å gjøre noe annet enn det vanlige innimellom, selv om vi trives utrolig godt hjemme. Det er alltid noe flikke på, lage god mat, prate og kose oss...

Bekkenet har blitt bedre og jeg håper at jeg får sove bedre i natt, men bra er det ikke. Men det lir jo mot slutten nå og jeg håper at jeg er av de heldige som kjenner at bekkenløsningen bare slipper taket i det fødselen starter. *krysser det jeg har!*

Hei Missiw :goodbye:

lenge siden sist nå.. og ikke lenge igjen for deg, ser jeg! Så spennende!! gleder du deg masse til å hilse på den nye verdensborgeren? ;)

Hei, hei, Aurelia. :goodbye:

Det kan vel faktisk skje når som helst! Litt skummelt å tenke på... Når jeg tok bussen alene til byen i går for å treffe kjære og når vi var på butikken idag, tenkte jeg; enn hvis det starter NÅ?!? Tror ikke det blir lange utfluktene på meg framover, bare for å slippe å tenke å at vannet skal gå i kassa på kjøpesenteret eller at riene starter på cafè.... Så ja, det er frykelig spennende!

Vi gleder oss selvfølgelig til å bli kjent med henne! Lurer mang en gang på hvem det er som romsterer inni magen min!

I dag har vi prata litt om hvordan livet blir framover. Er litt vanskelig å se for seg hvordan det blir og planlegge altfor mye. Men vi har noen få kjøreregler og er enige om at dette er et felles prosjekt, og at vi må huske å fremdeles være kjærester. Samt at kjære skal gi meg et hint hvis jeg blir en "hysterisk haukemor" som ikke lar han slippe til :fnise: eller at jeg helt glemmer han oppi det hele. Har sett mange mødre gå i den fella og det er ikke pent! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke akkurat så mye borte, men når jeg ikke jobber kan dagene bli lange og det er ba så deilig å ha han hjemme i helgene.

Det er godt å gjøre noe annet enn det vanlige innimellom, selv om vi trives utrolig godt hjemme. Det er alltid noe flikke på, lage god mat, prate og kose oss...

Bekkenet har blitt bedre og jeg håper at jeg får sove bedre i natt, men bra er det ikke. Men det lir jo mot slutten nå og jeg håper at jeg er av de heldige som kjenner at bekkenløsningen bare slipper taket i det fødselen starter. *krysser det jeg har!*

Hei, hei, Aurelia. :goodbye:

Det kan vel faktisk skje når som helst! Litt skummelt å tenke på... Når jeg tok bussen alene til byen i går for å treffe kjære og når vi var på butikken idag, tenkte jeg; enn hvis det starter NÅ?!? Tror ikke det blir lange utfluktene på meg framover, bare for å slippe å tenke å at vannet skal gå i kassa på kjøpesenteret eller at riene starter på cafè.... Så ja, det er frykelig spennende!

Vi gleder oss selvfølgelig til å bli kjent med henne! Lurer mang en gang på hvem det er som romsterer inni magen min!

I dag har vi prata litt om hvordan livet blir framover. Er litt vanskelig å se for seg hvordan det blir og planlegge altfor mye. Men vi har noen få kjøreregler og er enige om at dette er et felles prosjekt, og at vi må huske å fremdeles være kjærester. Samt at kjære skal gi meg et hint hvis jeg blir en "hysterisk haukemor" som ikke lar han slippe til :fnise: eller at jeg helt glemmer han oppi det hele. Har sett mange mødre gå i den fella og det er ikke pent! :nei:

smiler bredt.... føler så med deg nå, mener at jeg kan se for meg den gleden og forventningen du må ha. :) Nå blir du snart mamma ;) Man er jo mamma selv med barnet inn i magen, men det blir jo ganske annerledes når det blir født.

veldig masse lykke til med alt som venter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Aurelia! :klem: Håper du får oppleve dette snart du også!

Nå er himmelen endelig ferdig! :danser: Fy, det tok lang tid. Men det er helt min egen feil! Symaskina skal til pers i morgen også for da skal jeg sy et putetrekk til ammepute og et til støtteputa, samt fore det første teppet jeg strikket.

Må si det er mye som foregår i kroppen om dagen. Jeg går jo kjenner ekstra godt etter for hver minste lille ting, så det er nok derfor jeg er ekstra var på alt som foregår. Har hatt bra med menssmerter i kveld og tykket på blæra er konstant. Kjennes ut som om jeg på do hele tiden, men jeg greier heldigvis å kjenne når jeg virkelig må. Det er tydeligvis veldig trangt "ned i der" for bittelitt luft er fryktelig vondt.

Litja er veldig aktiv om dagene og driver å tester ut hvor stor plass hun har, og rompa hennes stikker godt ut av magen til tider. Det er bare så morsom å se på! I tillegg har jeg masse kynnere, så magen føles hard ut hele tiden.

Vi tok masse bilder i går sånn at vi husker hvor stor magen faktisk er. Jeg må si at jeg ble overrasket over hvor store hendene mine så ut på bildene. :sjokk: Det er hovne og fulle av vann. Glad bena ikke ble med på bildene, for de er enda verre! Lurer på om alt vannet jeg har i kroppen forsvinner kjapt etter fødselen? :klø:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt energi og løs mage... Noe på gang, eller bare tilfeldig? :vetikke:

Det kan godt være at jeg har slappet av såpass mye i det siste at jeg begynner å bli uhvilt og at jeg rett og slett har spist noe som var litt hardt til magen. :fnise:

Spennende! :popcorn: Hvis jeg har fått muligheten til å vite når og hvordan fødselen vil starte, tror jeg at jeg har betalt noen kroner for det! På en måte vil jeg utrolig gjerne treffe mageboern min, men samtidig er det utrolig deilig å være alene med kjære en stund til. Dagene går så sent, men samtidig så fort og hodet er fullt av tanker. Heldigvis gode tanker og spenning! :rødme:

I går baket jeg barselkjeks og to sorter barselsmuffins; blåbær og sjokolade i søte rosa former :spise: , sånn at vi har noe å servere de som har lyst å komme å hilse på vesla når hun kommer. Jeg vasket flere maskiner klær, kopper, laget middag, pakket om fødebagen, m.m. Sånn energi og arbeidslyst er det leeenge siden jeg har hatt! Var flink og tok små pauser og brukte stort sett bekkenbeltet hele tiden så formen var ganske så fin til kvelds.

Faktisk var jeg i så god form at jeg så for meg litt :sengekos: ! (Lysten er der daglig for noe har forandret seg "der nede" og det er mye bedre enn før jeg ble gravid, men store magen og bekkenløsingen gjør at orket ikke er der bestandig... :sjenert: ) Men det ble for seint før vi greide å rote oss i seng og kjære var utslitt og underernært på søvn, så han var ikke så lysten. Det var i orden for meg, men ikke for hormonene mine; jeg kjente plutselig at jeg nesten begynte å gråte. :overrasket: Kan ikke si at jeg tok "avslaget" så tungt, så derfor var det helt merkelig at tårene begynte å presse på. Greide heldivis å holde dem tilbake. Stakkars kjære hvis jeg faktisk hadde begynt å stortute! :ler:

Snart går turen til JM og jeg er spent på om hodet er festet og hva hun sier om store magen. Kanskje må vi på en UL til.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det bildet du maler høres ut... ventetida rett før! Håper JM gikk bra og at du holder energien lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fint tid nå ja, Aurelia! :nigo: Jeg er glad vi tar oss tid til å sette pris på den siste ventetiden og den siste tiden sammen. :yvonne: Snakket med JM om dette i går og hun mente det var en fin og reflektert måte å tenke på. Hun syntes at også at det var fint at vi ikke var utålmodige, og at vi greide å sove om natten og ikke satt oppe og ventet på at noe skulle skje (som visstnok mange gjør, inkl. svigerinnen min som nesten ikke sov ukene før fødselen). Men vi er for glade til å sove til det. Men det hender at jeg ligger våken og tenker på jobb og praktiske ting som må gjøres etter pappa og kjenner på sulten. Da er det bare å stå opp, som i natt kl 5, spise og se litt tv for å få tømt hodet og fylt opp magen.

Alt står bra til med meg og "litja". Prøvene våre var fine, og jeg må innrømme at jeg er lettet over at blodtrykk og urin er bra nå på slutten og at det ikke er noen tegn til svangerskapsforgiftning. Vi skal på ultralyd i morgen for å sjekke størrelsen på "litja", som JM nok mente kom til å bli en 4-kilos unge. Magen har bare vokst 1 cm på to uker, så vi greide å holde oss akkurat innenfor skjemaet. :fnise: Og vekta viser at jeg har gått opp 15 kg, som er helt vanlig. Kan ikke si at jeg har vært så flink de siste månedene. Det har blitt lite aktivitet og litt mye julebakst, men, men... Har lagt på meg litt på rompa og lårene, men ellers er det bare mage, pupper og vann i ben og hender. Bakfra kan du ikke se at jeg er gravid (så lenge jeg står stille, for gravidvagg`en min avslører nok meg :gjeiper: ).

I går og i dag ser jeg ikke så mye til økt energi. :veslejenta: Jeg har visst brukt opp all futten... Og magen er treeeeg, til tross for mengder med druer og rosiner i går kveld. Har ingenting planlagt i dag, annet enn at vi burde kanskje ha handlet litt mat, så jeg får bare ta dagen med ro og kose meg med pc, tv, te og sofaen, til arbeidslysten kommer og tar meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alle prøvene så fine ut :) Deilig å slippe svangerskapsforgiftning og annet tull nå på slutten ;)

15 kilo er jo helt supert da, de raser nok vekk med en gang litja er ute :Nikke:

Håper energien stiger igjen og at litja snart bestemmer seg for å komme....:strix:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene! :danse: Kjære er ute på noe jobbgreier og jeg kom akkurat på at jeg muligens er hjemme alene, helt alene for siste gang, på veldig lenge. Enn det! Ble plutselig ble det veldig stas å være hjemme alene. :fnise: Vet ikke om jeg skal finne på noe spesielt, men kommer ikke på noe egentlig... Vanligvis bruker jeg å ordne meg med hjemmespa, men jeg får ikke til halvparten av det jeg bruker å gjøre pga stooore magen og i morgen skal jeg til fotpleie likevel. Det blir deilig! Undersottene har ikke fått den pleien de fortjener i det siste.

Så bra at alle prøvene så fine ut :) Deilig å slippe svangerskapsforgiftning og annet tull nå på slutten ;)

15 kilo er jo helt supert da, de raser nok vekk med en gang litja er ute :Nikke:

Håper energien stiger igjen og at litja snart bestemmer seg for å komme....:strix:

:kose:

Det er deilig å slippe å tenke på sukker i urinen og høyt blodtrykk! Og vekta er det vel egentlig ikke så mye å si på. Synes det er greit jeg... Spesielt mtp at jeg har et stort barn i magen. ;)

Energien er ok. Ikke som på mandag, men bedre enn i går. Har vel litt å gjøre med at jeg har vært å fartet i dag; på lunsj med ei gammel venninne, litt shopping og på ultralyd. Er veldig sliten i bekkenet, men en tur ut ga i allefall litt påfyll. :nigo:

For ein kreativitet :klemmer: Bra at alt står bra til!

Takk... Ja, alt er veldig bra egentlig, bortsett nevnte bekkenløsning. :vinke:

Ultralyden i dag viste at "litja" (burde vel strengt tatt kalt henne noe annet! :fnise: ) har vokst enda mere og ligger nå 29% over snittet. Hun som tok undersøkelsen var veldig vag om hva det betyr for oss, og jeg fikk bare beskjed om å prate med jordmoren min. Skal ringe i morgen. I mellomtiden har jeg lest litt om store barn og igangsettelse av fødsel. Skal mye til for at det blir keisersnitt og jeg hadde i følge dagens JM "en fin fødekropp", men jeg ble litt usikker på igangsettelse også. Før høre hva JMen min sier i morgen, og det skjer vel ikke noe før over helga uansett. Hvis :babyjente: ikke bestemmer seg for å komme av seg selv da! ;)

Jeg fikk i allfall litt ekstra motivasjon til å prøve div kjærringråd for å prøve å sette i gang saker. Så her i blir det action i helga! :lur:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg "bøttet" ned med kanel :spise:, som er ett kjærringråd for å sette i gang fødsel, og en av de få jeg er villig til å prøve i tillegg til :sengekos: ! (Lakserolje, slite seg ut på husarbeid, hoppe tau, kjøre bil på humpete vei o.l. er jo galskap!)

Det er ikke det at jeg er lei og vil ha henne ut nå, men mtp på at hun er så stor så trenger vel hun stengt tatt ikke å ligge i magen min å godgjøres seg så mye lengre, samt at igangsetting virker litt skummelt. Da er det bedre å prøve å hjelpe forsiktig til med noen uskyldige kjærringråd! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ingen Missiw her :klø: Har kanelen hatt sin virkning kanskje??

Håper det :popcorn:

Nå, nei du, vi er her enda vi, i en og samme kropp! :gravid: Jeg skrev et langt innlegg i formiddag, men nettet klikka et lite sekund og *vips* så var det borte. Og da fikk det bare være.

Har spist to skiver med eplesytetøy med kanel, havregrøt med kanel og eplebiter i yogurt med kanel i dag, så jeg har jobber med saken. :fnise: Er heldigvis veldig glad i kanel! Har gjort litt husarbeid, uten å slite meg ut også; strøket og skiftet gardiner på kjøkkenet, tørket støv, satt fram nye lys og brikker og vasket et par maskiner med klær.

Har hatt litt mensmurringer i dag og i går, så jeg håper det kan være noe på gang. Men det trenger jo ikke å bety noe... Håper hun kommer over helga, jeg. :gjeiper: Har noen småting jeg har lyst å gjøre; kose med kjæresten min :yvonne: , litt :sengekos: for det blir det vel ikke så mye av i ukene etterpå, bake litt, skrive et brev i forbinnelse med skiftet til pappa m.m.

oj.... spennende ;) Håper alt går bra med Missiw uansett.. og litja såklart!

Ja da, alt er bare fint med oss. Jeg er i fin form med nystelte ben (dèt var bare kjempedeilig med litt fotpleie!) og litja ligger i magen og koser. Det er veldig morsomt å dytte til bena hennes for da kommer det straks et spark eller tre tilbake. :rødme:

Nå skal vi lage oss neo kveldsnacks, så får vi se om jeg prøver å legge inn det jeg prøvde på litt senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw!

Nå fikk jeg litt sjokk av å lese at du faktisk er så langt på vei at fødsel er like rundt hjørnet ;) Utrolig så fort tida går!

Dette syns jeg er smart av dere å diskutere på forhånd. Det er nok mange mødre som går i fella og tenker kun på segselv, og litt for fort gjort å glemme å være kjærester. Dette skal jeg også prøve å bli flink til når det blir min tur en gang :gjeiper:

Håper at kanelen hjelper, og at lillejenta kommer ut i løpet av helga eller etter helga. Tenk så spennende!! Nå er det ikke lenge til du kan holde henne i armene dine, og det blir verdens beste følelse tror jeg :rødme:

Ha ei fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Honning! :vinke:

Ukene etter jul har bare flydd avgårde og jeg er overrasket selv over at "plutselig" var jeg innenfor termin og at jenta vår kan komme når som helst. :sjokk:

Jeg er veldig glad for at jeg har en så god dialog med min kjære og at han deltar som han gjør (Bl.a. er han alltid med til JM og UL). Det er godt å kunne snakke om alt det rare som går igjennom hodet mitt. Jeg har jo gjort meg en del tanker om det å bli mor og far, og sett på venner og familie. Nå når vi skal starte på det aller største prosjektet ever skulle det bare mangle at vi ikke snakker sammen om det. Jeg synes jo i tillegg det er litt skummelt å tenke på at vi skal bli tre. Vi har det jo sååå fint som to, så det er et stort skritt å endre på det. Og jeg vil ikke miste kjæresten min, hvis du skjønner. Så jeg håper vi ikke glemmer at vi er mere enn "mamma" og "pappa" når vår kjære datter kommer. Håper du også får muligheten til å oppleve dette snart, Honning! :klem:

*

I går prøvde jeg å få tak i jordmoren min får å få en samtale om torsdagens ultralydresultat som jeg fikk beskjed om å gjøre av sykehuset, men hun var ikke tilstede før på tirdag. Men kontordamen snakket med de andre jordmødrene og de mente at jeg burde ha fått oppfølging av sykehuset; en samtale etter UL`en og en ny UL. Ringte sykehuset, men der var det ikke mye hjelp å få fordi der mente de at det var JM`s jobb å følge opp. Hun som utførte UL`en skulle se om hun kunne ordne en time til meg på termin og kunne ikke gi meg annen info enn at når "litja" er så stor, så bør jeg ikke gå over termin. Hun skulle ringe på meg, men jeg hørte ikke noe mere fra henne.

Jeg føler meg som en kasteball og at ingen vil ta anvar for meg. Får inntrykk av at vi burde ha fått viktig informasjon fra noen og det gjort oss usikker og litt stresset. Jeg er så skuffet over oppfølgingen! :trist: Jeg var i utgangspunktet så rolig og avslappet, men det har de greid å gjøre meg urolig. :kjefte: Jeg er så lei av mase og kave etter alt styret med pappa, og jeg var inne i en god og fin periode, men dette har fått meg til å miste litt av "godfølelsen" og roen.

Så nå håper jeg hun bare kommer av seg selv over helga, sånn at jeg slipper å mase om oppfølging og forklaringer! Jeg aner ikke hva "litjas" 29% over snittet har å si for meg, henne og fødselen... Arg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw! :klemmer:

Det er så koselig å lese her inne! Du skriver så fint og svangerskapet, ventetiden og "litja" som romsterer i magen. Veldig koselig! :Nikke:

Men huff, skjønner godt at du blir frustrert når du blir kastet sånn fram og tilbake nå på slutten. Håper virkelig det skjer noe av seg selv nå innen kort tid, så slipper du bruke energi på frustrasjon. Det er tydelig at "litja" er veldig klar for å hilse på mamma og pappa. ;)

Krysser fingrene for deg og venter i spenning! :duskedame:

Gode :klemmer:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...