Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg svarte i morrest, men innlegget mitt bare forsvant... Prøver igjen!

Lykke til på jordmortimen, så spennende! Det nærmer seg nå. :)

Det bare bra til JM! Alle prøver var fine. JM målte SF-målet til ufattelige 39 cm, så litja fortsetter å vokse i superfart! Nesten så jeg bare kan legge bort alt i str 50 først som sist. :fnise:

Neida, det kan være så mange grunner til at jeg er så svær, og enda er det ikke noe grunn til bekymring. Selv om jeg er langt utenfor snittet, så er vi visst ikke unormale enda. ;) Det blir kanskje ny UL om noen uker (en uke fra termin), så får vi ta det derfra. Det skal mye til for å bli satt i gang tidlig og selv om flere har nevt KS, så har i alle fall ikke JM sagt noe om det. Håper jeg slipper det!

Nå skal jeg bare passe på evt. svangerskapsforgifting. Det er ikke noe som tilsier at jeg skal får det, men JM ville at jeg skulle være på vakt.

Hei Missiw, og godt nyttår!

Tenk at tida har gått så fort, og at det er veldig kort tid til den lille kommer. Det virker som at du er godt forberedt og har gjort klart masse til hun er her.

Neste jul blir nok mye bedre for dere med ei lita å ta vare på. Det må være tøft med første julen uten sin pappa :kose:

:klem:

Ja, tiden har flydd! Vi er godt forberdt på det praktiske planet. Vi har pratet og lest mye om hva som venter oss både mtp på fødsel og barselstiden, men hvor godt forberedte vi er finner vi vel ikke ut før hun kommer! Jeg ble angrepet av alvoret i romjula, og tenkte bare "herregud, hva er det vi har gjort!" Kjære bare lo av meg og mente at det var litt sent å begynne å tenke på dèt nå! Vi er i allefall voksne og fornuftige med flere nieser og nevøer som vi har fulgt siden fødsel, så vi vet vel litt om hva vi går til.

Neste jul blir nok ganske spesiell! :rødme:

'''

Dagen i dag har for å si det rett ut; helt ræva! :trist: Jeg har vært så innmari lei meg i dag og tårene har ikke vært langt unna. Ting har gått tregt og jeg føler meg sliten og helt utenfor. Hvor mye som er hormoner og hvor mye som er tungsinn er vanskelig å si, men det er en del skuffelse og oppgitthet i tillegg. Jeg føler meg dessverre litt ensom... Tenker på alle telefonene og alle som skulle komme på besøk etter at pappa døde. Etter bisettelsen ble det stille og idag gjør (de tomme) løftene vondt. Jeg har sikkert kunne bedt folk, men hadde betydd mye for meg nå at noen kom uoppfordret å kikket innom meg. Ikke bare for å at pappa døde for noen måneder siden, men også fordi jeg er gravid, og snart er den svære magen borte.

Æsj, det er så kjipt med sånne dager og jeg håper at humøret er bedre i morgen! Jeg har hatt to netter hvor jeg neste ikke har sovet, og det kan vel ha litt innvirkning på det lusne humøret. I går var jeg så utrolig sliten etter en del ærend og kroppen sa virkelig ifra på kvelden at jeg ikke kan renne sånn hele dagen. Det verket i rygg, bekken, skamben og innesiden av lårene. Det er heldigvis ikke så ille idag og jeg har tatt det litt mere med ro. I morgen skal jeg bare ta det helt med ro og kose meg. Det var så innmari kaldt ute i dag og jeg skal ikke ut i morgen så fremt jeg ikke må. Det er tungt nok å røre på seg om ikke en må ha på seg 5 lag med klær i tillegg. Brrrrr!

Men nå tror jeg det begynner å bli på tide å legge seg! Håper Ole Lukkøye ikke svikter meg i natt. Jeg skal uasett ikke ligge å vri meg hvileløst like lenge i natt hvis jeg ikke får sove. Tror nok det er bedre å stå opp å lese en bok e.l. enn å ligge å kjenne på at en ikke får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanette

Enig med deg i at de burde kommet og besøke deg og ikke bare si det. Har det likedan. Det kan fort bli ensomt ja. :klemmer: Håper du får sove godt i natt da, og kanskje blir alt bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg heldigvis sovet godt! Lenge og godt. Kunne ha vært foruten de 5 dorundene i løpet av natta, men det kommer jeg vel ikke unna. ;) Ting føles mye bedre i dag. Å være trett og sliten har selvfølgelig en innvirkning på humøret. Tror muligens hormomtrollet herja litt ekstra med meg i går fordi puppene min føltes så tunge og såre. De er også bedre i dag.

Sola skinner og himmelen er skyfri, og jeg skal prøve å holde humøret oppe og ikke tenke på ting jeg ikke kan gjøre noe med! Jeg er jo tross alt ganske så heldig på mange områder; jeg har verdens beste sambo og snart kommer litja! :hjerte:

Kjære er forresten så søt når han hver kveld lytter på magen, kysser den og sier god natt til litja. Nå har han begynt å legge til "ser deg snart". :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Så godt at du fikk en god natts søvn, det trengte du visst! Og så søt en samboer du har!¨Det er fint at han snakker til henne, for da kjenner hun igjen stemmen hans når hun har kommet. :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K snakker også masse til vetlo, det er så stas! Bra at du sov godt i natt. Dumt at du skal ha så mykje å tenkje på når du er gravid. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære er forresten så søt når han hver kveld lytter på magen, kysser den og sier god natt til litja. Nå har han begynt å legge til "ser deg snart". :rødme:

:hjerte: Så herlig å kunne si "ser deg snart" :hjerte:

Godt dagen i dag har vært bedre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du fikk en god natts søvn, det trengte du visst! Og så søt en samboer du har!¨Det er fint at han snakker til henne, for da kjenner hun igjen stemmen hans når hun har kommet. :hjerte::)

K snakker også masse til vetlo, det er så stas! Bra at du sov godt i natt. Dumt at du skal ha så mykje å tenkje på når du er gravid. :klemmer:

Hei, Nanette og Frk edderkopp! :goodbye:

Det hjalp masse med en god natts søvn, ja! Humøret har holdt seg på topp i hele dag! :nigo:

Han er er bare super! :yvonne: Og dèt må jeg huske de dagene jeg er litt utafor.

Vi har ikke snakket eller sunget så mye til magen fordi vi tenker at hun hører jo når vi prater til hverandre. Prata om å prate til magen, men det falt oss liksom litt unaturlig. Jeg prater mest til henne inni meg, mens kjære sier god natt hver kveld.

Det er mye å tenke på ja, Frk edderkopp, og jeg er dessverre dårlig på å koble av. :sjenert: Men, idag kom jeg på en ting jeg skal gjøre for at de skal trenge meg mindre på "jobb" (pappas selskap). Jeg fungerer som "regnskapskontoret" og det går ikke framover. Er meget fornøyd med å ha kommet på løsningen og håper det ikke blir for vanskelig å ordne. Jeg går jo egentlig ut i permisjon om noen dager, så skal jeg faktisk prøve å gå sikkelig ut i permisjon også. Jeg tror nok de greier seg selv, hvis de bare må.

Har lest litt om svangerskapsforgiftning siden JM ville at jeg skulle være obs på det, og såfremt den ikke er alvorlig er beste hjelpemiddel mot den å ta det med ro. Og med mitt litt ustabile og noen ganger høye undertrykk, er det vel kanskje best å ta det mere med ro først som sist.

I kveld har vi diskutert navn, igjen. Dvs. vi prøver å diskutere, men vi synes at det er fryktelig vanskelig. Jeg har to navn jeg liker; et som er jentevarianten av kjæres navn og mellomnavnet til mormor og svigermor, som er det samme. Men vi får vel se hvem som kommer ut av magen. ;) Kanskje det blir lettere å finne "riktig navn" når vi får bli kjent med tulla? :vetikke:

Har bestilt meg 3 ammetopper og en ammekjole fra Boob idag. De er jo dritdyre, men hos Mammahuset hadde de 30 og 50% avslag. Fikk kr 1000,- fra mamma i julegave som jeg skulle bruke på meg selv og dette blir liksom julegaven fra henne (selv om det ble dyrere enn 1000,-). Jeg har en del vanlige bomullstopper med knapper foran og når en går hjemme er det jo ikke så farlig, men jeg vil gjerne ha noe som er litt diskret til når det skal ammes ute blant folk. Er ikke redd for å vise meg fram og er ikke i mot offentlig amming, det er jo verdens naturligste ting å gjøre, men jeg synes at det godt kan gjøres uten å flashe for mye pupper og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Så herlig å kunne si "ser deg snart" :hjerte:

Godt dagen i dag har vært bedre :kose:

Ja, ikke sant. Det som for et år siden virket så fjernt og til tider umulig er i fred med å skje! Jeg håper virkelig dere får oppleve det snart også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og ønsker godt nyttår på kraftig etterskudd :klemmer:

Tiden går liksom så fort, så jeg får visst aldri tid til å holde meg oppdatert :sjenert:

Kjedelig å se at du har det så travelt nå, syns du skal skjære igjennom og ta permisjon ja :jepp: Husk at fra i dag regnes ikke barnet som prematurt lenger og om en uke er du innenfor termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og ønsker godt nyttår på kraftig etterskudd :klemmer:

Tiden går liksom så fort, så jeg får visst aldri tid til å holde meg oppdatert :sjenert:

Kjedelig å se at du har det så travelt nå, syns du skal skjære igjennom og ta permisjon ja :jepp: Husk at fra i dag regnes ikke barnet som prematurt lenger og om en uke er du innenfor termin ;)

Godt nytt år til deg også, Svipa! :klem:

Jeg har faktisk sendt ut mail i dag, samt at min bror (uten oppfordring fra meg) har varslet i fra om at jeg begynner å nærme meg fødselen. Virker som alle untatt en har tatt det til seg, så det vil nok ordne seg snart.

Det som egentlig er værst nå er at jeg må ut i kulda når jeg skal på kontoret... Brrrrr! Har faktisk en stor og deilig jakke som passer enda, men det er ikke mye å gå på lengre. (Den er såpass trang over magen nå at det er ekstra tungt å komme seg ut og inn av bilen.) Men kaldt er det jo uansett! Greit med kald vinter, men nå har det vært litt for kaldt. Var å hentet gratis pakken fra Rimi i dag og våtserviettene rakk å fryse til harde blokker av is før jeg kom meg hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg ikke opp før kl fire! :sjokkert: Sto opp til vanlig tid og spiste en deilig og lang frokost med te, varme rundstykker og egg. Etter frokosten (nr 2 for jeg har begynt å våkne av en rumlende mage kl fem og da MÅ jeg spise litt, for å sove nytter ikke når en ligger å "sulter ihjel"!) var jeg så hoven i hendene og bena at jeg fant ut at jeg skulle legge meg på det kalde soverommet litt og lese. Det hjalp og var bare så deilig! Kjære kom med vann og appelsin og boka var spennende, så jeg ble bare liggenes. Etter en stund kom kjære som kjedet seg alene på stua, og vi lå bare å prata om hva som venter oss, at det faktisk er litt skummelt å bli foreldre, navn (tror vi har det klart nå; hun blir mest sannsynlig oppkalt etter sin far) og om løst og fast. Vi spiste litt og avslutta med :sengekos: !

Så langt har det vært en deilig, deilig søndag. :nigo: Riktig nok fryktelig lat, men sånt blir det vel ikke tid til når litja kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har det vært en deilig, deilig søndag. :nigo: Riktig nok fryktelig lat, men sånt blir det vel ikke tid til når litja kommer.

Nei det er bare å nyte de siste late dagene fremover nå :) Kan jo hende dere er heldige at litja er rolig og sover mye da, men blir liksom ikke det samme :)

Høres ut som en deilig "morgen" i allefall :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Bare å nyte å være lat så lenge man kan :jepp:

Jeg vil forresten bare fortelle at SF-målet mitt også lå laaangt utenfor streken. Vet ikke om jeg faktisk var så stor, eller om legen min ikke målte riktig, men snuppa var i hvert fall ikke stor da hun kom til verden 9 dager over termin. 3260 g og 51 cm ;)

Min mor var også diger da hun var gravid, der trodde alle at jeg skulle komme i januar, enda termin var i april :nigo: Så stort SF-mål behøver ikke bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er bare å nyte de siste late dagene fremover nå :) Kan jo hende dere er heldige at litja er rolig og sover mye da, men blir liksom ikke det samme :)

Høres ut som en deilig "morgen" i allefall :kose:

Dèt var det! Gjør ikke sånn hver helg, så da var det godt å unne seg det når kroppen er som den er og det begynner å nærme seg "den store forandringen"! ;) Det blir veldig spennende å bli kjent med tulla og se hvem hun er. Forhåpentligvis er hun like bedagelig som foreldrene! :lur:

:vinke:

Bare å nyte å være lat så lenge man kan :jepp:

Jeg vil forresten bare fortelle at SF-målet mitt også lå laaangt utenfor streken. Vet ikke om jeg faktisk var så stor, eller om legen min ikke målte riktig, men snuppa var i hvert fall ikke stor da hun kom til verden 9 dager over termin. 3260 g og 51 cm ;)

Min mor var også diger da hun var gravid, der trodde alle at jeg skulle komme i januar, enda termin var i april :nigo: Så stort SF-mål behøver ikke bety noe.

Hei, Amused!

Godt å høre at hun ikke trenger å være DIGER, bare fordi jeg er det. Hun lå jo "bare" 20% over snittet før jul og SF-kurven stiger jevnt.

Folk begynte tidlig i desember å spørre om det var like før, her også. Og i slutten av desember var spørsmålet om jeg ikke begynte å bli lei. Svigerinnen min gikk å ventet på babyen fra juli til september, så jeg bestemte meg for at den tabben skulle ikke gjøre. Blir jo ekstra tungt når kroppen er tung og vond og en begynner å bli lei.

TRE UKER TIL TERMIN I DAG!

:strix:

Gud, det begynner virkelig å nærme seg her! Akkurat i dag gru-gleder jeg meg. Både til fødsel og barselstiden. Men det kommer helt sikkert til å gå bare bra. Kjære er heldivis helt rolig og ser ingen problem.

I går kom vogga mi i hus. Mamma malte den hvit til niesa mi som er 3,5 år nå og nevøen min har brukt den til nå. Den er godt brukt og kunne gjerne fått seg et strøk eller to med maling, men vi rekker ikke å male, tørke og lufte den sikkelig til litja kommer. Vi får ta det igjen til nummer to. Skal vaske den og re opp i morgen. Litja skal faktisk få nystrøkne sengklær, noe jeg ellers ikke bryr meg så mye om. Himmelen har jeg enda ikke sydd, men det blir vel i løpet av uka. Litt lettere nå når vogga står her hjemme og jeg har noe å måle i fra. Tenkte å ha himmelen i hvitt, men skal en tur på stoffbutikken denne uka og se om jeg finner et søtt stoff til kanten og gardinene. (Kjøpte stoff til himmel og gardiner,men det passer egentlig ikke til himmelen eller gardiner. Får finne noe annet å bruke stoffet på.) Men jeg stresser ikke meg gardinene, da hun skal sove inne hos oss de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRE UKER TIL TERMIN I DAG!

:strix:

:strix: Nå nærmer det seg virkelig! Tenk at det kan faktisk skje når som helst nå, spennende! :strix:

Så deilig å ha vogga i hus da, og ikke minst koselig å re den opp :hjerte: Flink du er som skal sy himmel til den da :) Blir nok kjempefint ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:strix: Nå nærmer det seg virkelig! Tenk at det kan faktisk skje når som helst nå, spennende! :strix:

Så deilig å ha vogga i hus da, og ikke minst koselig å re den opp :hjerte: Flink du er som skal sy himmel til den da :) Blir nok kjempefint ;)

:kose:

Ja, nå er det ikke lenge igjen. Helt merkelig å tenke på, men samtidig veldig koslig.

Det er ikke verre å sy himmel, enn gardiner, kanskje enklere å siden den er mindre. Blir nok ganske enkel. Har fått så mange forskjellige sengetrekk som krasjer litt med mønsteret jeg først hadde tenkt. Dessuten skal vogga så på rommet vårt og da er det ikke så farlig at himmelen matcher gardinene på barnerommet...

Innom og snoker litt :) 3 uker til termin, wow så gøy og spennende :)

Det er veldig spennende! Er spent på alt rundt fødselen, amming, barseltiden generelt, å bli kjent med jenta vår, om navnet vi tror vi har bestemt oss for passer, se kjære med henne for første gang :rødme: og så mye, mye mere. Det er kanskje all denne spenningen som gjør at jeg vil at hun ikke komme så lenge før termin, og allerhelst på dagen? :vetikke:

Da er vogga satt inn på soverommet vårt! Den er ikke ferdigmontert da det manglet noen deler, men den er iallfall på plass! I morgen skal jeg gjøre ferdig himmel og vogge, om ikke noe annet! En venninne mente det var på høy tid å ha den klar. Får vel bare høre på eksperten! :ler:

Var en liten tur på kjøpesenteret og hentet Libero-pakken, handlet på hypermarkedet (blir litt lei av å bare handle på Rema) og kikket litt på salget. Ble litt mat og ei ny joggebukse (til den svimlende summen av kr 69,- :fnise: ). Ellers var det lite som fristet. Kikket litt på ammetopper og babyklær, men jeg har så det holder til den første tiden og det kan være gøy med noe nytt etter fødselen også. Tror ikke det blir flere turer dit, da jeg blir helt ødelagt i rygg og bekken etterpå.

Jeg merker at jeg trenger mere søvn. :natti: Våkner tidlig, spiser litt og går og legger meg igjen. Står opp like før vanlige folk spiser lunch. :sjenert: Er kjempetrøtt etter middagen, men prøver å ikke sove da, bare slappe av. Gleder meg til å legge meg snart! :nigo: Håper bare jeg ikke får sånn ekkel kløe over hele kroppen og urolige ben som i går kveld! Måtte bare stå opp å smøre hele kroppen med krem og lese bok for å prøve i ikke tenke på kløen. Var bare pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg hjemme om dagen og liker at jeg ikke MÅ gjøre noe som helst! Suller og steller, vasker litt klær og ordner, i et bedagelig tempo. Jeg greier rett og slett ikke å skynde meg, da jeg blir fort sliten, men det gjør ingenting for jeg all verdens tid!

Vogga begynner å ta form og den blir bare så søt i helhvitt. :rødme: Himmelen tar "forever" å lage, for jeg må ha mange pauser. Men jeg har kommet i gang og er nesten halvveis.

Ammetoppene fra Boob kom i går og de var kjempefine! Det bør de egentlig være også, til dèn prisen. Men forbruket mitt har gått ned i takt med at magen har vokst, så jeg kan unne meg dem med goood samvittighet. Har også bestilt meg ny ansiktskrem, nytt pudder, balsam, m.m., så jeg har litt luksus å se fram til etter den værste ammetåka har lagt seg. :fnise: Tviler på at det blir mye sminking den første tiden, men jeg har nye, deilige produkter å se fram til når jeg først skal pynte meg.

I går fikk jeg vite at den andre gravide jeg kjenner på kort tid måtte forløse babyen sin med hastekeisersnitt tidlig i svangerskapet pga mors sykdom. Det går greit med alle fire. Det blir så en nesten setter pris på vondtende sine for jeg er tross alt ganske så frisk og mageboern min er så og si ferdig. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som du har det ganske bra. Eg og må sova masse no. Blir så fort sliten. Men no er det ikkje lenge igjen for nokon av oss. Det er så gøy :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det veldig bra, Frk Edderkopp! Jeg koser meg og tar livet heeeelt med ro! Sover, spiser og later meg akkurat som det passer meg. Nesten alt er klart (untatt den derre himmelen, som jeg aldri trodde skulle ta så lang tid. Vanskelig er det ikke, det går bare så tregt med meg! :sjenert: ). Snart er vi i mål! :kgbaby:

I kveld skal vi på date! :yvonne: Først ut å spise og så på kino. Vi er ikke så flinke til å gå ut, koser oss best hjemme, men nå fant vi ut at vi måtte benytte muligheten! Gleder meg og sitter og funderer på hva jeg skal ha på meg. Har lyst å pynte meg, men alt er så trangt og det er ganske kaldt ute, så noe varmt og fornuftig er vel best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...