Lucky? Skrevet 22. desember 2009 #501 Del Skrevet 22. desember 2009 Så bra at du har sovet bedre i natt Slitsomt med slike netter du hadde i går da...håper du slipper så mange til av den sorten Ønsker deg en fin jul missiw, kos dere masse sammen og ta vare på hverandre i dagene som kommer. Første jul uten pappa blir nok spesiell, men dere virker sterke og flinke til å ta vare på hverandre hele familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #502 Del Skrevet 23. desember 2009 Så bra at du har sovet bedre i natt Slitsomt med slike netter du hadde i går da...håper du slipper så mange til av den sorten Ønsker deg en fin jul missiw, kos dere masse sammen og ta vare på hverandre i dagene som kommer. Første jul uten pappa blir nok spesiell, men dere virker sterke og flinke til å ta vare på hverandre hele familien Ja, heldigvis er ikke alle netter lik. Har sovet godt i natt, men våknet tidlig av snøbrøyting ute og sult. Bekkenløsningen har vært grei de siste dagene og det gjør det lettere å snu seg i senga og da sover jeg bedre. Det er tidvis veldig vondt at pappa er borte. Jeg har savnet småting som telefonen fra han noen dager før jul med spørsmål om hva han skal kjøpe i julegave til oss... Jeg har tatt over julepynten hans og på treet vårt henger mange kuler som minner meg om han og gamle dager når mamma og pappa var gift og vi feiret jul sammen hele familien. Det er dritvondt å se på dem og når vi var ferdige med å pynte treet, ville jeg bare pakke bort alt sammen med det samme. Samtidig vil jeg ha de på treet for å minnes han og gamle dager. På en måte er han litt her... Vi har ikke feiret jul sammen de siste julene, da han har valgt kjæresten framfor oss, så vi prøver å trøste oss med at vi ikke har vært sammen med han og at hadde han levd nå ville han nok valg henne og hennes familie igjen, men det hjelper ikke så veldig mye. Takker så mye for julehilsenen din, Lucky! Og ta vare på hverandre er noe vi er flinke til, kjære og jeg! Hver dag minner vi hverandre om hvor heldige vi er som har hverandre og at vi snart skal bli en sikkelig familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 23. desember 2009 #503 Del Skrevet 23. desember 2009 Titter innom for å ønske dere en riktig GOD JUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 23. desember 2009 #504 Del Skrevet 23. desember 2009 Vil bare gi deg en Og ønsker deg en riktig GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #505 Del Skrevet 25. desember 2009 Goood jul til dere også, Happy Feet & Nanette! Har fått verdens kjipesete julegave! STREKKMERKER på magen! Oppdaget dem i familiemiddagen til mamma i kveld, og må innrømme at jeg ble litt lei meg. Mamma har lavere speil og lysere bad enn oss, og plutselig lyste de bare i mot meg. De har plassert seg under navlen og vises bare så vidt (korte og lyse), men de er der og siden jeg har 5 uker igjen til termin, så regner jeg med at de kommer til bli værre. Har smurt og smurt med dyre kremer, men vet at de er styrt av hormonene. Likevel er det lov til å håpe at en kan gjøre noe for å unngå dem! Kjære tok ikke det så tungt da og synes ikke det gjør noen ting. Litt trøst i det da! Har vært en koslig julefering sammen med min lille familie så langt. Mye mat og mange fine gaver. Vi var bare 5 voksne og 2 barn, men det tok virkelig lang tid å komme igjennom alle gavene (vi åpner en av gangen). Vi fikk ganske nye penger (siden vi ikke ville ha så mye "stasj", da vi arver mye rart etter pappa), noen få ting til babyen, og stort sett fornuftige og fine gaver. Fikk mye av det jeg ønsket meg: ammeinnlegg i ull, hansker m.m. Det er utrolig underholdende med en treåring og hun har holdt show hver dag. Vi gleder oss veldig til neste jul og ei lita jente som nesten er ett år. Det har også vært veldig tungt og jeg har savnet pappa noe forferdelig. Det har blitt noen tårer og tunge stunder. Det var helt grusomt å kjøre til kirka på julaften. Der satt jeg med et gravlys i fanget og skulle til faren min med julegave liksom. Jeg synes fryktelig synd på kjære som prøver etter beste evne å trøste og gjøre alt rett. Jeg må liksom bare igjennom dette... Midt oppi det hele føler jeg at mine to gode venninner har "glemt" meg litt. Mulig det er litt egosistisk å bli skuffet over at de ikke kom, men jeg gledet meg sånn til at de skulle komme på besøk lillejulaften. Begge hadde bedt seg selv, men ei glemte meg bare, mens hun andre hadde litt problemer med familien og fikk ikke tid. Skjønner hun siste og det er helt i orden, men når begge svikta ble det litt mye og jeg ble fryktelig lei meg. De har ikke besøkt meg siden pappa døde og jeg gledet meg til å se dem, vise fram magen og prate sjit over en kopp julete og julekaker. Mulig jeg tar litt ekstra på vei siden jeg allerde var så trist i utgangspuktet og med litt hormoner på toppen, men jeg hadde håpet at de kanskje tenkte litt ekstra på meg i disse dagene... Tror ikke jeg kommer til å si noe, da jeg ikke ønsker å kritisere noen, og folk har jo sine egne ting å stri med. Heldigvis har jeg min fantastiske samboer, kjæreste og bestevenn som er der uansett og forstår meg. I morgen skal vi kose oss med å sette sammen (stelle)kommoden, og så kan jeg begynne så smått å vaske litt babyklær. :rødme: Skal skrive meg en sykehushuskeliste også. Skal ikke pakke sykehusbagen enda, siden jeg først skal pakke reisebag til vi skal til svigers over helga. Tenker at hvis jeg har ei god liste så er det ikke så stor krise om vi plutselig får det litt travelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 26. desember 2009 #506 Del Skrevet 26. desember 2009 Strekkmerker var ikke den mest velkomne julegave men det kommer noe veldig godt ut av det. Jeg har ikke fått noen selv enda, men regner med det kommer noen selv om jeg smører med mandelolje og shea body butter fra body shop oppå minst to ganger daglig. Trøst deg med at de blir mindre synlige mot usynlige etter en stund. Hvor var det jeg leste at de kaltes stolthetsmerker eller æresmerker. Huff, kjedelig det der med venninnene dine, nå som du virkelig hadde trengt de men hva med en annen dag i jula så får du kanskje drukket te og skravla med de en kveld, har dere foreslått noen ny dag? Håper de stiller opp, det hadde vel vært godt nå med litt avveksling oppi alt. Ja, tenk neste jul har dere ei lita jente på nesten ett år som opplever sin aller første jul! Og dere er en liten familie! Det er mye å glede seg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #507 Del Skrevet 26. desember 2009 stolthetsmerker eller æresmerker, det skal jeg huske, Nanette! Heldivis ser jeg dem ikke uten speil siden de er "under" magen. Skuffelsen fra lillejulaften har lagt seg litt og stoltheten har tatt over (jeg klarer meg selv, jeg), og dessuten er hun ene bortreist til svigers, hun andre opptatt med familie, og vi reiser selv bort over helga. Er ikke så farlig lenger, liksom. Det som har skjed, har skjedd... Hun med familiestyret før jul var i det minste innom å byttet gaver på julaften og vi fikk pratet sammen i et lite 5-minutt. Tror hun forsto at det er litt tungt om dagen. Det står igjen en julegave på litjas rom og den får bare stå til hun andra "husker" på meg igjen. Jeg orker ikke å mase på at folk skal besøke meg og "minne" dem på at pappa døde for to måneder siden (i dag)! Vi gleder oss allrede til neste jul, vi! Det blir så spennende! Vet ikke hvordan jeg jobber neste jul, så det blir spennende å se om vi feirer med min eller kjæres familie. Blir det det siste så blir det to nye familiemedlemmer; kjæres søster skal jo ha ei ca 2,5 mnd etter oss. I dag har jeg ryddet i kleskapene på litja rom og sortert litt klær og sengklær. Har visst arvet en del sengklær også, sånn at jeg ikke trenger å tenke på å kjøpe noe mere i 65X80 i allefall. Det er så mye klær i 50/56 at jeg tror jeg sorterer ut det som er typisk gutteklær og pakker det bort først som sist i håp om at nestemann blir . Det er så mye i nøytralt og jente at vi trenger ikke å bruke tid og plass på det nå. *luksusproblem* Har ikke satt sammen kommoden enda, da kjære har styrt med oppdateringer/backup av både telefonen min og pc`en min. Men kvelden er enda ung, men først er det julegrøt menyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #508 Del Skrevet 27. desember 2009 Da har stellekommoden kommet på plass og den passer så fint på badet. Den skal få lufte seg litt før jeg begynner å fylle den, da det lukter litt tre av den. Har vasket så mye av våre klær at tørkestativet er fullt, så det er like greit at den luftes litt ffør babyklærne er vasket og klare. Har også styrt litt med støvtørking og rydding og kjenner at ryggen blir veldig fort sliten. Bekkenet holder seg ganske bra, og det er jo ikke så rart at ryggen krangler litt så tung som magen begynner å bli. Heldigvis er det minimalt med ting som MÅ gjøres, handles inn og ordnes, og jeg kan ting i et rolig tempo. I dag her vi tatt igjen det tapte fra lillejulaften og venninnen min og jeg har drukket masse te, spist julekaker og jabbet i timesvis. Det var veldig koslig og mye bedre sent enn aldri! Det var veldig deilig, da det har vært litt mye tristhet i heimen de siste dagene. Nå står kjære å kokkelerer på kjøkkenet og prøver seg fram med en ny oppskrift og det lukter såå deilig! Det er i allefall en del hvitløk i oppskrifta, kjenner jeg... Deilig meg litt "alternativ" julemat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 27. desember 2009 #509 Del Skrevet 27. desember 2009 Så herlig å catche up med venninne! Virker som en koselig dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. desember 2009 #510 Del Skrevet 28. desember 2009 Innom for å oppdatere meg litt Det høres så koselig ut å putle med småting til den lille skal komme :rødme: , og tenk at om noen få uker er hun her Synes ikke det er noe lenge siden du ba til 'høyere makter' (baby feen) om å bli gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 31. desember 2009 #511 Del Skrevet 31. desember 2009 GODT NYTT ÅR VENNEN Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 31. desember 2009 #512 Del Skrevet 31. desember 2009 God nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 1. januar 2010 #513 Del Skrevet 1. januar 2010 GODT NYTT ÅR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. januar 2010 #514 Del Skrevet 1. januar 2010 Godt nytt år Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. januar 2010 #515 Del Skrevet 3. januar 2010 Titter innom for å ønske deg et GODT NYTT ÅR, Missiw. Dette blir et spennende år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #516 Del Skrevet 3. januar 2010 Tusen takk for nyttårs-hilsninger, Lucky, Frk eddekopp, Nanette, Pusilus og Happy Feet! Håper dere alle hadde fine feiringer på nyttårsaften! 2010 blir et spennende år for oss alle med både babyer. lap., og bryllup! Det er vemodig å legge fjoråret bak seg, men jeg kjenner at det er litt godt med dette "skillet" også. På en måte er det fint med denne muligheten til å sette en strek over det gamle og ta i mot det nye med åpne armer og ny giv. 2010 blir virkelig noe nytt med familieforøkelse og de endringene det fører med seg, salg av barndomshjemmet og oppryddingen etter pappa, m.m. Jeg både gruer meg og gleder meg... Feiringen av det nye året ble veldig rolig. Vi kom oss ned til svigers (6 timers kjøring gikk fint for både bekken, rygg og hovne ben). Det ble 4 dager med total avslapping! Jeg har bare sovet, spist og lest bok. Det var var kjempedeilig både for hodet og kroppen. Idag har jeg styrt og stelt med vasking av sengklær og kluter til litja, vasket litt av våre klær, sortert litjas klær i bunker på str.50 og 56 klare til vasking, sortert ut alt arvetøyet som var typisk gutteklær og lagt bort i tilfellet nestemann blir og donert en hel del babyklær til svigerinnen min som skal ha jente i april, da vi har arvet mere enn vi rekker å bruke. Jeg har også vasket ned stellekommoden og begynt å flytte inn i den. Og sist men ikke minst; jeg har begynt å fylle "fødebagen", som kanskje er noe av det viktigste å ha klart. Jeg har pakket ned litt klær til meg selv (er litt usikker på hvor mye jeg trenger mtp svetting, blødniger og lekkasjer...), nødproviant, morgenkåpe, bind, ammeinnlegg, dopapir, kamera, litt lesestoff m.m. Bagen er ikke helt klar, da jeg fremdeles bruker noe av det jeg tenker å ha med meg, men skulle det bli bruk for den i hui og hast har jeg det viktigste klart i det minste. Jeg har laget meg en liten liste over ting jeg ikke må glemme å ta med; helsekort, pengebok, tøfler, sminkesaker m.m. Jeg regner med at kjære kommer til å ta seg en tur hjemom i løpet av det første døgnet vårt på sykehuset, så han kan hente evt ting som blir avglemt. Kroppen føles svær, tung og vond om dagen og jeg er glad det begynner å nærme seg fødsel med stormskritt. Jeg begynner virkelig å kjenne vekta av den enorme magen, på bekken, ryggen og skuldene. Jeg tror litja har lagt seg til i bekkenet fordi det er et helt annet press på bekkenbunnen og skambenet. Jeg prøver å unngå å stå og gå for lenge for selv med bekkenbeltet er det slitsomt i lengden. På en måte kunne jeg tenkt meg "å bli ferdig", men samtidig er dette de siste ukene jeg og kjære har alene før livet vil forandre seg for alltid. Vi skulle kanskje gjort mere ut av den siste tiden alene, men det begrenser seg litt med kroppen min. Heldigvis er vi gode til å late oss sammen og kose oss i hverandres selskap uten å gjøre noe spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 3. januar 2010 #517 Del Skrevet 3. januar 2010 Så flink du er! Og ja nå er det ikke lenge igjen, plutselig er hun her snart. 2010 vil bli et fint år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #518 Del Skrevet 4. januar 2010 Så flink du er! Og ja nå er det ikke lenge igjen, plutselig er hun her snart. 2010 vil bli et fint år. Ja, jeg er litt stolt av gårsdagens innsats. Liker å være forberdt og ikke ha sånt hengende over meg, men først måtte vi ha jul. Det er idag 4 uker til termin, men som du sier, plutselig er hun er! Fikk en tlf i går kveld fra han som var pappas kompangjong om noe han ville jeg skulle ordne opp i. Han ringte i romjula og da sa jeg at jeg var bortreist og hadde juleferie. Rakk nesten ikke å komme hjem før han ringte å maste igjen. Er noen småting vi må få ryddet opp i, men det er ingenting som haster, så jeg blir litt oppgitt over maset. Tror han helt har glemt at jeg er gravid og har nettopp feiret min første jul uten pappa. Våknet kjempetidlig i morrest og ble liggens å tenke på det jeg må gjøre, bør gjøre og hva de vil kreve av meg framover. Måtte bare stå opp til slutt og begynne arbeidsdagen. Det irritere meg at han maser sånn siden det egentlig ikke er mitt ansvar, jeg prøver bare å hjelpe til etter beste evne siden det var pappa som drev "butikken", samt at jeg ikke greier å koble ut, men som sagt så liker jeg å ha ting klart. Tror jeg skal bare gjøre ferdig regnskapsåret og levere fra meg alle papirer, og la dem ornde opp selv. Men så er jeg litt for snill da... Tar på humøret dette, assa. Planen for dagen var bare å starte mykt og bare være hjemme å stelle; vaske resten av babytøyet, rydde på plass sengklær, lufte de nye dynene, bake brød og begynne å rydde bort jula. Spørs hvordan det blir siden jeg må ta en del kontorarbeid (som var planlagt til onsdag) og ha en par timers dupp midt på dagen siden jeg bare har sovet 5-6 timer i natt. Blir litt tommelumsk og lat av sånn soving på dagtid. Da for det være nok klaging! *Ro og glede kom til meg!* Selv om det er tungt med den store magen er det fremdeles mye kos med litja som er inni! :rødme: Hun er aktiv og det er så morsomt å se hvordan den endrer form når hun flytter på seg og hvordan den går fra å være myk til å bli hard. Tror jeg kjenner rompa, ryggen og bena på utsiden av magen. I romjula begynte jeg å kjenne hodet hennes langt ned i magen, ned mot bekkent (nesten so om noen driver å romsterer i underlivet mitt ). Det blir spennende hos JM i morgen. Kanskje får jeg bekreftet mistankene mine om at hun har lagt seg til med hodet ned i bekkenet. Håper i allefall at hodet er festet for da begynner det å næreme seg fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 5. januar 2010 #519 Del Skrevet 5. januar 2010 Lykke til på jordmortimen, så spennende! Det nærmer seg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. januar 2010 #520 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei Missiw, og godt nyttår! Tenk at tida har gått så fort, og at det er veldig kort tid til den lille kommer. Det virker som at du er godt forberedt og har gjort klart masse til hun er her. Neste jul blir nok mye bedre for dere med ei lita å ta vare på. Det må være tøft med første julen uten sin pappa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå