Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

:hjerte: Snuppa er et halv år idag! :hjerte:

Tida har gått så altfor fort...!

Hun er blid som en :sol: stort sett hele tiden og det skal litt til før hun gråter/sutrer. Bare du kikker på henne smiler hun med hele ansiktet, til og med med ørene! Hun har verdens teiteste latter :hjerte: som hun er litt grådig med, men det gjør ingenting for det tar hun igjen i store, hærlige smil! Hun liker å bli kilt og smiler og grynter før hun kanskje ler.

Hun liker å lage lyder, enten det er å sparke i gulve, kakke smukken i sprinklene på senga, krafse med fingrene på sofaen eller synge (hyle!).

Hun liker seg godt på gulvet og kan leke seg lenge der, med både biteringer, bamser og babygymmen (som faktisk blir slengt litt her og der), og sine egne ben og tær. Hun ruller lett fra mage til rygg og omvendt. Hun snur seg også rundt når hun ligger på magen. Hun kan ligge på magen å åle seg bakover og på ryggen å åle seg framover. Hun vil så gjerne komme seg framover, men har ikke knekt krabbekoden enda.

Hun vil veldig gjerne sitte alene, men er ikke helt stø enda. Matstolen får fint.

Hun er nysgjerrig og har et øye for små detaljer (f.eks smuler på matbordet eller at jeg har to hår som stikker fram).

Hun har begynt å bli bestemt og liker ikke at det dryger ut på stellebordet, da blir hun fort til en ål. Hun liker heller ikke å bli tørket av i fjeset selv om det er fullt av grøt, og snur seg bort bare hun ser kluten.

Hun er ganske tålmodig likevel og når søskenbarnet på 10 mnd klorer og drar henne i ørene snur hun seg bare litt bort.

Hun prøver og liker det meste av mat og følger veldig med når vi spiser. Middagsglass, frukt i håndnettet (ikke kjøpt fruktmos!), yogurt er favoritter. Hun får middag, mellommåltid, grøt morgen og kveld og pupp når hun vil. Hun er ikke så begistret for flaske lenger (ny type MME er kanskje grunnen), men spiser hvis hun er sulten nok.

Hun koser med håret sitt når hun får pupp, og gnir seg i øynene og nesa når hun er trøtt.

Hun sover i vogga på natta. Men får komme opp i senga vår og sove der etter hun har fått morraspuppen. Samme om jeg legger henne midt i senga så havner hun inntill mammen sin etter en liten stund. Hun har nettopp begynt å sove duppene i sprinkelsenga på rommet sitt. Og hun sover stort sett på magen.

Noen tenner har vi ikke sett noe til og de kan kanskje drøye enda litt til for hun sikler ikke så mye lengre. Og hun har sluttet å gulpe.

Hun er et fantastisk vesen og jeg er fremdeles overrasket over at hun finnes og at hun er min. :rødme:

Ikke lett å bli klok på det søvnmønsteret der nei :klø:

Kjedelig at bekkenet fortsatt er kranglete :( Men viktig å ta vare på kroppen sin! Ikke noe moro å begynne jobb med sykemelding, men det viktigste er jo at du blir bra :kose:

Har du tid til å vandre i dagbøker når du skal gifte deg i overimorgen da? Det får`n si. Du må jo ha alt under kontroll da! *imponert*

Nei, vi får vel bare innse at det blir som det blir. I går våknet hun litt før ti, fikk pupp og ble lagt ned i vogga igjen. Hver gang jeg var inn å sjekke på henne fram til vi la oss halv ellve ble jeg møtt med to store blå øyne og et svært smil. Men hun var het stille og bare å og koset seg med smukken. Når vi la oss ble hun urolig (selsksapssyk?), så jeg tok henne opp og prøvde å roe henne. Ga ny pupp etter en halv time før hun endelig sovnet. Skulle kanskje tro at hun sov litt lengere i morrest, men nei da! Halv syv kom kjære med henne, hun fikk pupp og lå å sang/lekte/plaget meg (elsker å dra meg i nesen og håret) før hun endelig sovnet kvart over - halv åtte. Jeg fikk meg litt ekstra søvn før jeg dro på trening.

Har vært så heldig å ha barnevakt når jeg har hatt treningstime hos fysioterapeuten denne uka. Det går veldig fint å trene med henne der, men det er noe med det at jeg må gjøre oss klar, bære henne og stelleveska ut til bilen, bære henne i bilstolen inn på trening, og tilbake. Det blir noen vendinger som absolutt ikke er noe vidunderkur for bekken og rygg.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ho minner meg om vetla vår :ler: I dag fekk vi leikegrind og ho rulle rundt, prater med seg sjølv og koser seg der. Vetlo vår padler ned beina og skyter rompa opp og kommer litt fram, men ikkje heilt krabbing enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese, Missiw! Hun høres herlig ut, og jeg gleder meg bare enda mer til det er min tur :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho minner meg om vetla vår :ler: I dag fekk vi leikegrind og ho rulle rundt, prater med seg sjølv og koser seg der. Vetlo vår padler ned beina og skyter rompa opp og kommer litt fram, men ikkje heilt krabbing enda.

De er jo omtrent like gamle jentene våre så de er vel på cirka samme nivå, tenker jeg.

Tuppa vil så gjerne fram og ligger på magen mens hun veiver med armer og bein i dèn farta. Like skuffet hver gang over at hun ikke kommer seg fram på den måten. Noen ganger drar hun bena under seg og gjør alt "rett", men får ikke med overkroppen, så fjeset går rett i matta! :ler: Jeg skal ikke holde henne tilbake, men for min del kan hun likegjerne vente med å krabbe til vi kommer hjem fra ferie i midten av september. :lur: Hun er jo ikke helt umobil for hun ruller og skyver seg rundt. Lørdag mens vi holdt på å pakket tror jeg hun var rundt på hele stua (kjekt med parkett ;) ). Lekene begynner å bli litt kjedelig så ledniger, stikkontakter, sofaen, kurvene som står under stuabordet (de må visst fjernes snart) og alt annet er mere interessant. Ser absolutt fordelen med lekegrind! :jepp:

Så koselig å lese, Missiw! Hun høres herlig ut, og jeg gleder meg bare enda mer til det er min tur :rødme:

Åhh, du har så mye deilig å se fram til! :hjerte: Jeg missunner deg litt de forventningene du går med og alt du skal oppleve, på godt og vondt. Du går en helt spesiell tid i møte!

Snuppa høres helt herlig ut :hjerte: De er så vakre når de smiler og ler!

Hun er ganske utrolig! :rødme: Det smilet har smeltet hjertet mitt mang en gang, og var til utrolig stor hjelp på det som skulle ha vært bursdagen til pappa. :sukk:

Vi tok en spontan tur på hytta og fikk masse besøk. Veldig koslig, selv om det føltes litt som om de snoket. Pluteslig var det ok å saumfare alle rom, boder og verksted. Hytta er jo vår (har vært pappas, men vi skal beholde den), og vi gjør da ikke sånt når vi er på besøk til andre vi heller! :nei: Fisking om hvor langt vi har kommet i arvprosessen var det også. Det skuffer meg at de er så nysgjærrige, for de har ingenting med det å gjøre!!!

Frøkena er litt umulig om dagen. Hun er ikke veldig vanskelig, men hun har ikke oppført seg som hun bruker de siste tre dagene. Til vanlig er det bare å legge henne i vogga/sprinkelsenga når hun er trøtt, så sovner hun enten med en gang eller etter en liten stund etter hun har ligget å slappet av og kost seg. Men nå går vi på dag tre hvor hun nekter å sove dupp på dagtid. :natti: Hun er steintrøtt og grinete (er nesten aldri det til vanlig), men skal ikke sove. I går måtte jeg legge meg sammen med henne to ganger for å få henne til å roe ned. Gikk fint etter litt "tvangskosing" ;) men så fort jeg rørte på meg spratt de blå øynene opp! Det er ikke det at jeg har det så tavelt, men det er litt kjedelig å måtte ta dupp tre-fire ganger i løpet av dagen!

Nå ligger hun midt på gulvet å trykker! :ler: Mamma får seg en fin pakke nå! :eeeh: Ja,ja, bare å legge ifra seg KG og gå å bytte bleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig formiddag! Snuppa ligger på gulvet og utforsker stua, mens mammaen koser seg med KG & FB og en kopp kaffe, og er veldig imponert over hvor flink snuppa er til å komme seg rundt på parketten selv om hun ikke kan krabbe. Å skyve seg bakover og rundt funker visst veldig bra det. Akkurat nå ligger hun å prater med sitt eget speilbilde i glassdørene på seksjonen! :laugh:

I går satt hun sikkelig på egen hånd. :bolledeig: Jeg tørr ikke å sette henne ned uten at jeg er i nærheten for plutselig strekker hun seg etter noe og går rett på trynet! Hun har ikke slått seg enda, og jeg tror ikke det er så vondt å falle på matta, men hun kan bli litt skremt ser jeg.

Jeg har endelig laget mat til snuppa! :spise: Fikk ånden over meg og kokte opp mengder med grønnsaker, pasta og kjøtt, moste og spedde med olje og MME. Laget tre sorter; brokkoli/blomkål/pasta/kylling, potet/gulrot/svin og samme som siste med litt tomat og oregano for å få en italiensk vri på retten. :idesmil: Hadde ikke noen oppskrifter eller mål, men blandet etter eget hode. Vi stappet den i poser som vi fryste flate, sånn at de tiner fort og tar liten plass. (Har ikke noe særlig plass i fryserene for jeg er en sånn som skal ha alle sorter i fryseren, just in case...) Trodde det skulle bli så mye, men snuppa spiser et helt kjøpeglass på ca 200 gram til middag, så når vi begynte å veie opp maten så ble det bare 11 og en halv posjon. Men, men, det er jo nesten 2 uker og jeg regner med at det blir litt kjøpeglass innimellom, både for variasjonen og enkelhets skyld.

Det gjenstår bare å teste om snuppa faktisk liker maten! Håper inderlig det! Hun har i det siste spist alt av middag hun har fått så det er håp. Hun liker ikke alle typer fruktmos, men det tror jeg er fordi de kan være litt sure (og kalde hvis de kommer rett fra kjøleskapet).

I natt har det vært et veldig mas etter puppen. Har ammet to ganger ekstra, i tillegg til ganske mye på dagen i går. Men det har vært veldig varmt, så snuppa er vel tørst. Prøver å gi henne vann, men drikkekoppen har hun ikke skjønt enda og tåteflaska bare leker hun med. Så da får hun det fra vanlig glass og det er en våt, men veldig morsom affære. :ler: Hun digger å drikke av glass og blir helt vill for å holde det selv og føre det mot munnen, men er ikke så begeistret for vann, så MYE kommer ut igjen. Men det er vel bare å prøve og prøve! ;)

Jeg hadde sånn brystspreng i forrige uke fordi hun ville ikke ha så mye pupp på dagtid, så jeg bestemte meg for å begynne å pumpe og fryse overskuddet, mens jeg enda har det. Ble en stor kopp MM (over to dager) og så var pupp plutselig digg på dagtid igjen. Det er har sikkert mye med varmen å gjøre, men det er så rart for i forrige uke ble hun sur hvis jeg tok fram puppen og denne uka blir hun sur for at jeg gjør det. :legrine: Men, men jeg er jo bare kjempeglad for at hun vil ha den og opprettholder produksjonen! :jepp: Jeg får ta opp igjen pumpingen senere.

Noe som er litt merkelig er at produksjonen har jo stabilisert seg for leeenge siden, men i det siste synes jeg at puppene tyter vel mye ut av bh`en! :sjokk: Kan det ha noe med at vekta dessverre har øk noe i sommer å gjøre, mon tro... :klø: Huff! Jeg var jo knappe to kg unna startvekt, men så begynte jeg å slurve med både mat og drikke. Jeg legger på meg med en gang jeg begynner å spise lite og at jeg nesten ikke har drukket vann og kost meg litt mye hjelper jo ikke på saken. :sukk: Jeg bare ta meg sammen sånn at jeg har en liten sjangse til å komme inn i jobbklærene om bare to mnd! Huff og huff, jeg liker ikke sånn som jeg ser ut nå, og det er bare min egen feil. Kan ikke skylde på babyvekt lengre, heller. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig formiddag! Snuppa ligger på gulvet og utforsker stua, mens mammaen koser seg med KG & FB og en kopp kaffe, og er veldig imponert over hvor flink snuppa er til å komme seg rundt på parketten selv om hun ikke kan krabbe. Å skyve seg bakover og rundt funker visst veldig bra det. Akkurat nå ligger hun å prater med sitt eget speilbilde i glassdørene på seksjonen! :laugh:

I går satt hun sikkelig på egen hånd. :bolledeig: Jeg tørr ikke å sette henne ned uten at jeg er i nærheten for plutselig strekker hun seg etter noe og går rett på trynet! Hun har ikke slått seg enda, og jeg tror ikke det er så vondt å falle på matta, men hun kan bli litt skremt ser jeg.

Jeg har endelig laget mat til snuppa! :spise: Fikk ånden over meg og kokte opp mengder med grønnsaker, pasta og kjøtt, moste og spedde med olje og MME. Laget tre sorter; brokkoli/blomkål/pasta/kylling, potet/gulrot/svin og samme som siste med litt tomat og oregano for å få en italiensk vri på retten. :idesmil: Hadde ikke noen oppskrifter eller mål, men blandet etter eget hode. Vi stappet den i poser som vi fryste flate, sånn at de tiner fort og tar liten plass. (Har ikke noe særlig plass i fryserene for jeg er en sånn som skal ha alle sorter i fryseren, just in case...) Trodde det skulle bli så mye, men snuppa spiser et helt kjøpeglass på ca 200 gram til middag, så når vi begynte å veie opp maten så ble det bare 11 og en halv posjon. Men, men, det er jo nesten 2 uker og jeg regner med at det blir litt kjøpeglass innimellom, både for variasjonen og enkelhets skyld.

Det gjenstår bare å teste om snuppa faktisk liker maten! Håper inderlig det! Hun har i det siste spist alt av middag hun har fått så det er håp. Hun liker ikke alle typer fruktmos, men det tror jeg er fordi de kan være litt sure (og kalde hvis de kommer rett fra kjøleskapet).

I natt har det vært et veldig mas etter puppen. Har ammet to ganger ekstra, i tillegg til ganske mye på dagen i går. Men det har vært veldig varmt, så snuppa er vel tørst. Prøver å gi henne vann, men drikkekoppen har hun ikke skjønt enda og tåteflaska bare leker hun med. Så da får hun det fra vanlig glass og det er en våt, men veldig morsom affære. :ler: Hun digger å drikke av glass og blir helt vill for å holde det selv og føre det mot munnen, men er ikke så begeistret for vann, så MYE kommer ut igjen. Men det er vel bare å prøve og prøve! ;)

Jeg hadde sånn brystspreng i forrige uke fordi hun ville ikke ha så mye pupp på dagtid, så jeg bestemte meg for å begynne å pumpe og fryse overskuddet, mens jeg enda har det. Ble en stor kopp MM (over to dager) og så var pupp plutselig digg på dagtid igjen. Det er har sikkert mye med varmen å gjøre, men det er så rart for i forrige uke ble hun sur hvis jeg tok fram puppen og denne uka blir hun sur for at jeg gjør det. :legrine: Men, men jeg er jo bare kjempeglad for at hun vil ha den og opprettholder produksjonen! :jepp: Jeg får ta opp igjen pumpingen senere.

Noe som er litt merkelig er at produksjonen har jo stabilisert seg for leeenge siden, men i det siste synes jeg at puppene tyter vel mye ut av bh`en! :sjokk: Kan det ha noe med at vekta dessverre har øk noe i sommer å gjøre, mon tro... :klø: Huff! Jeg var jo knappe to kg unna startvekt, men så begynte jeg å slurve med både mat og drikke. Jeg legger på meg med en gang jeg begynner å spise lite og at jeg nesten ikke har drukket vann og kost meg litt mye hjelper jo ikke på saken. :sukk: Jeg bare ta meg sammen sånn at jeg har en liten sjangse til å komme inn i jobbklærene om bare to mnd! Huff og huff, jeg liker ikke sånn som jeg ser ut nå, og det er bare min egen feil. Kan ikke skylde på babyvekt lengre, heller. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese Missiw, herlig med små som studerer speilbildet sitt :hjerte:

Håper snuppa liker maten du har laget :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, Pusilus, mammas mat falt ikke akkurat i smak! Den kom ikke ut igjen, men hun gjorde et ganske så klart at hun ikke syntes den var noe særlig! :eeeh: Tror kanskje den var litt for tykk og klumpete, så jeg spedde med litt vann og stavmikset den litt ekstra. Gikk ikke ned så mye, selv etter "oppfriskingen", men vi får bare prøve med en ny smak i morgen og krysse fingrene at den kanskje blir bedre likt! ;) Hvis ikke får vi bare spare maten min til hun modnes litt mere i smaken. Det er ingen krise.

I dag har vi hatt en slapp av/sove dag. Lillemor trengte visst det! Jeg måtte vekke henne litt over seks og likevel var hun klar for natta en time etterpå! Er vel slått ut av varmen hun også.

Jeg skulle legge meg tidlig i dag fordi jeg har gjespet uavbrutt siden kl fem. Men her sitter jeg og det har blitt sent som vanlig! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er godt på inn i ei ny ammetåke! :natti:

Har nattammet mer enn noen gang de siste dagene. I natt spiste hun hver andre time. Og hun starter dagen i halvsyv-tiden. Hun koser seg riktig nok i senga med noen leker til i åtte-halvni-tiden, men jeg greier ikke å slappe helt av.

Dagene går bra, jeg er våken, og skjelden sliten. Meeeen, jeg er jo ikke med! :blink: Jeg prater med folk og er med i samtalen, men ikke husker ikke noe særlig av det som ble sagt etterpå. Eller jeg kan sitte i en gruppe og ikke greie å følge med. Jeg føler bare at jeg svever lengre og lengre bort. Jeg husker ikke hva jeg har sagt. Ikke greier jeg å planlegge middag mer enn en dag om gangen, heller. Tidligere ukeshandlet jeg, men nå synes jeg at jeg er på butikken daglig.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. På den ene siden synes jeg at det er ok, for dagene går som sagt greit, men hun spiser masse på dagtid og det burde gå an å begynne å nattavvenne en halvtåring som spiser så mye fast føde. På den andre siden så vil hun ikke ha noe særlig med pupp på dagtid, så på denne måten får hun i allefall i seg godt med MM. What to do... :vetikke: Orker egentlig ikke styret med nattavvenning enda og håper at det ordner seg snart. For hun har jo vært så flink til sove natta igjennom tidligere.

Nå ligger hun på gulvet å gjesper. På tide med en pupp og forhåpentligvis en dupp, for begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var en dupp og frokost og lunsj unnagjort. Lillemor ligger i sprinkelsenga og tuller, og vil ikke sove dupp nummer to. Hun er trøtt og smukken går i værste Maggie-stil, men finner ikke roen.

Har i allefall avtalt med kjære at det er hans tur til morgen-stell og styr i morgen, og jeg skal få sove lenge. I det minste til fuglene har stått opp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun likte kylling/pasta/brokkoli/blomkål-gryta mi! *stolt mamma!*

Har gått rundt som zombie i hele dag. :Gjesp: Har prøvd å tatt noen dupper, men får ikke til å sove. Heldigvis skal kjære ta henne i morgen! Og nå står han på kjøkkenet og kokkelerer på noe nytt. Godt når han tar i et tak! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har lillemor sovet uten pupp! :strix: Det var ikke helt sånn hun hadde tenkt det, men det gikk da til slutt.

Hun våknet som vanlig i ti-tiden og ville ha mat. Kjære prøvde flaske leeenge, men hun bare skreik, slo til flaska og vrei seg unna. Det ble ikke bedre at jeg prøvde, så til slutt ga jeg etter og ga henne litt pupp, max 30 sekund, før jeg switcha kjapt over til flaska. Var ikke populært, men hun roa seg. Brukte kanskje 15 min på å få i henne 30 ml, så hun var ikke veldig sulten akkurat! Fram til kl halv to ble det en del smukkedytting, trøsting, byssing og tilbud om flaske, men hun hadde også lengre perioder hvor hun sov. Når jeg tok henne opp siste gangen etter sår gråt, sovnet hun med en gang hun kom i armene mine, så hun fikk ligge i senga sammen med meg. Synes liksom ikke at hun skulle bli "straffet" på alle måter. :troest:

Hun maste faktisk ikke om pupp resten av natta; søkte eller sugde på meg, så mulig hun skjønte opplegget... Mamma har spurt om all ammingen på natta var bare kos, men jeg trodde ikke det fordi hun spiste godt og snudde seg bort fra meg og sovnet når hun var ferdig, så det var ikke så mye kos med det heller.

Men hun har fått smaken på vann, selv om flaske ikke er populært og suttkoppen for vanskelig enda. Og med mere veske i løpet av dagen så burde hun ikke bli tørst til natta. Og med så mye mat som hun får i løpet av dagen så burde det strengt tatt ikke være nødvendig med nattamming hver andre time. I morrest våknet hun halv syv og fikk sin første pupp da. Håper dette kan være starten på en god trend!

En utvikling jeg ikke liker er at hun ikke vil ha flaske da! Det er absolutt noe vi må jobbe med, sånn at det ikke blir sånt svært styr hvis jeg/vi skal bort og ha barnevakt og når jeg begynner å jobbe. Hun hadde tatt flaska sist mamma passet henne, men det var mye grining og missnøye først. Synes dette er veldig synd siden hun var så flink tidligere.

Lurer på om det finnes en drikkekopp som det holder å bite på og en ikke må suge? :klø: Hun tygger bare på drikkekoppen og flaska. Det klør visst i gummene og hun gnager på alt hun får i munnen.

Kjære har vært veldig hjelpsom i helga! :hjerte: Syntes det falt vel mye husarbeid på meg om dagen, og selv om jeg har permisjon så er jeg ikke hushjelp liksom. Han er jo veldig hjelpsom på mange områder, støvsuger, bærer alt som er tungt, vasker bil, osv, men han har det veldig godt. Han slipper å tenke på noe med lillemor; jeg ordner mat (kjøper inn, lager og mater som oftest) og jeg ordner med klær (vasker, sorterer, kjøper inn, planlegger og legger vekk det som er blitt for lite), og jobber med rutiner osv. Han står opp spiser, kler på seg, ordner matpakke og går på jobb. Stort sett er middagen klar, i allefall planlagt, når han kommer hjem. Hjemmet ser ok ut (-støvsuging), klær blir vasket, hengt opp og lagt på plass, mat blir handlet og måltider planlagt. Han var mye flinkere før og kunne sette på ei maskin med klær uten at jeg sa noe om det. Men siden jeg gikk ut i svangerskapspermisjon forrige vår så har jeg hatt tid til det aller meste på hjemmebane, men nå syntes jeg det var på tide at han også hjalp til mere. Lillemor krever mere av meg i løpet av dagen, spesielt i det siste når vi har nattammet hele natta igjennom og hun ikke har villet tatt duppene sine uten en liten kamp. Så jeg fikk nok, og kjære var enig at vel mye falt på meg og har tatt seg sammen. :danse: Han har vasket klær, laget middag (avanserte greier) tatt nattvåk ei natt(tatt henne opp og lagt henne, rapet og bysset, men jeg har bare ammet) og bidratt mere enn meg akkurat i helga. Jeg har nesten bare slappet av og sovet, men jeg var såt trøtt og utslitt at jeg trengte det! :søvn:

Jeg har forklart at lillemor spise det og det til da og da, så han kan begynne å tilberede mat uten at jeg forteller han at nå skal spise. Ammingen må jo jeg ta meg av uansett. Det er ikke det at han ikke bryr seg, heller det at han er på jobb store deler av hennes våkentid, og i helgene har jeg gjort ting av gammel vane og ikke involvert han mere.

Håper han ikke faller tilbake til gamle vaner!

Ble date og kjærestetid i går kveld! :sengekos: Jeg håper at han ser at det han legger i husarbeid kan komme tilbake andre steder! :lur: Det er jo klart at jeg ikke akkurat hopper av glede når det blir snakk om sånt når jeg er drittrøtt og sliten etter en lang dag. Men med en fornøyd og litt mere uthvilt kjæreste så blir det mere energi til overs til han! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott med hjelpsom mann da, håper han ser at det lønner seg med tanke på :sengekos::ler:

Ikke lett med de små når de ikke liker å ta flasken nei, har desverre ingen løsnig til deg der :(

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med hjelpsom mann da, håper han ser at det lønner seg med tanke på :sengekos::ler:

Ikke lett med de små når de ikke liker å ta flasken nei, har desverre ingen løsnig til deg der :(

:kose:

Ja, han er herlig! Godt at han begynner å skjønne at det er ikke bare kos om dagene for snuppa og meg. Tror jeg snakket på et språk han skjønner når jeg blander inn :sengekos: i likningen! :lur:

Hun tok flaska forrige natt, men drakk bare litt (20ml), så blir hun sulten nok så går det vel. Hun sugde i seg vann fra vannkoppen i dag, så forhåpenligvis er vi på god vei til å forstå den også. Blir da mye lettere å få i henne veske!

Snuppa har som smått begynt å ake. :danse: Hun vil får opp rompa og bena under seg og greier å komme seg LITT framover, hvis det er noe veldig interresant foran henne. Men hun vil aller helst sitte på lekematta, så hun får ikke akkurat øvd seg så mye. ;)

I dag har vi vært på kontroll og snuppa er helt på snittet, både i utvikling og vekt/lengde.

Ellers går nattavvenningen ganske bra. Hun krever litt ekstra kos og det er litt styr om natta (det er mye lettere å bare slenge ut puppen, enn å trøste og bysse!). Ga meg i natt da, men det var fordi jeg var sååå innmari trett selv. Vi la oss tidlig, men etter bare 1,5 time fikk jeg ikke sove mere. Lå å vrei meg lenge før jeg ga opp og sto opp. Hadde bare fått sovet under to timer før snuppa våknet kl halv fire. Etter det fikk jeg ikke til å sove mere. :Gjesp: Jeg er trøtt og sliten, men (er litt som snuppa og) finner ikke roen liksom. I tillegg var bekkenet sikkelig vondt og jeg lå å kjente på smertene. Fikk meg et time på øret på morgenen og etter middag i dag. MÅ bare få sovet i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fremmover med flaskemating, det er jo veldig praktisk at det går smertefritt når dere skal ha barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Oi, nå er det lenge siden jeg har vært inn å oppdatert dagboka mi!

Helt enig, Pusilus. Vi får se i helga nå. Kan ikke forstå annet enn at hun vil ta flaske hvis hun blir sulten nok og mammaen ikke er å lukte i nærheten.

På lørdag akte snuppa seg opp fra mageleie til sittende! :hjerte: Hun har blitt så flink til å sitte og fortrekker det framfor å ligge på mage/rygg. Tror muligens det vil drøye med krabbing hvis hun bare skal sitte. ;) Men det spørs rett og slett at det har vært bedre for henne så forkjølet som hun har vært å sitte (med hodet høyt). Uansett er det mye lettere for mammaen når jeg kan sette henne på gulvet, framfor et egnet sted å ligge.

Snuppa har vært mye syk de siste ukene. Det har gått i snørr og hosting, tidvis dårlig matlyst og feber. Trodde først det kunne være tenner fordi hun var så rar i magen, men foruten noen bra kuler og bittebitte små hvite prikker i nermunnen, så har tennene latt seg vente på.

Nattavvenningen gikk helt skeis samtidig som snuppa ble syk. Fikk ikke i henne mat eller drikke og bleiene begynte å bli litt for tørre, så da var det best å bare gi henne pupp når hun ville ha. Vi har vært på en reise og skal på to til innen en uke, og jeg vet at det kommer til å bli tull med rutinene, så vi tar nattavvennings"kampen" når vi kommer hjem fra ferie i om tre uker. Da har jeg en liten måned på meg før jeg egentlig skal være tilbake i jobb til å få til noen sikkelige rutiner igjen.

Men fordelen med nattamming er at jeg faktisk får sove (når det bare er et par ganger i løpet av natta) fordi hun roer seg med en gang og sover fint i vogga si. Jeg har hatt alt for mange netter nå hvor jeg har hatt problemer med å sove. Samme hvor sliten jeg er så får jeg ikke sove. Har heldigvis vært greit de siste nettene. Så formen min begynner å komme seg også. Godt er det for jeg har fart rundt som en zombie de siste ukene. Dagene bare går uten at jeg får noe særlig ut av dem. I tillegg har jeg tenkt mye på pappa og savnet han fælt, så det har vært noen tunge uker.

Nå håper jeg bare at vi får en fin ferie og at snuppa blir frisk snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink lille snupp er da :) Kan tenke meg hun er fornøyd med å komme seg opp i sittende :hjerte:

Håper dere slipper unna mer sykdom fremover og at natteavvenningskampen går smertefritt når dere begynner med det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at formen din begynner å komme seg nå, og får håpe at nattamming-avvenninga går bra når dere kommer igang med det igjen.

Det må være herlig å se på utviklinga til lille snuppa :hjerte:

Ha ei fin helg, Missiw :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så flink lille snupp er da :) Kan tenke meg hun er fornøyd med å komme seg opp i sittende :hjerte:

Håper dere slipper unna mer sykdom fremover og at natteavvenningskampen går smertefritt når dere begynner med det igjen :)

Det var utrolig trist å se tickeren din, vennen! Godt å lese at dere er ved godt mot! :klem:

Snuppa har virkelig fått teket på sittingen nå! Snur seg og aker seg.

Gru-gleder meg til å få litt orden på rutinene når vi kommer hjem. Det er superdeilig med ferie, men jeg er ikke helt komfortabel med at vi ikke har noen rutiner... ;) Det er nesten umulig, men det har gått fint. Og ei natt ammet jeg faktisk bare en gang. Selv om hun får det hun vil mtp. varme dager og veskebalanse.

Ellers har hun endelig blitt frisk! Endelig!! Var litt skeptisk til flygingen,men det gikk utmerket!

Det er godt at formen din begynner å komme seg nå, og får håpe at nattamming-avvenninga går bra når dere kommer igang med det igjen.

Det må være herlig å se på utviklinga til lille snuppa :hjerte:

Ha ei fin helg, Missiw :klemmer:

Takk, Honning! I helga var vi hjemme hos svigers og i koslig bryllup, og mandagen etter dro vi til "syden". Deilig!

Det er bare helt utrolig å følge med snuppa! :hjerte: Jeg kan ikke fatte og begripe at noen ikke har prøvd å forklare meg hvor fantastisk det er å få barn! Jeg gleder meg hver dag! Du har så mye fantastisk å se fram til, Honning!

Snuppa har rundet syv måneder siden sist og jeg synes hun begynner å bli stor! :hjerte:

Må nesten ha ei lite oppsummering nå også!

Hun begynte å foretrekke å ligge på siden på natta rett etter hun rundet 6mnd, med hendene rundt sengebamsen, en rosa hund.

Hun kan være en drøm og legger seg pent i senga si, våkner og får pupp og sovner igjen, og hun kan nekte å sove alene eller bare vil ligge i senga vår, og det spiller ikke så stor rolle om vi ikke ligger der. Men til hennes forsvar har hun jo vært forkjølet den siste tiden.

Hun har ikke fått tenner, men vi ser en bitteliten hvit kul i nerkjeven. Hun sikler ikke og gnager ikke så mye for tiden, så jeg tror tannvoksingen har tatt en pause.

Hun setter seg selv og legger seg, setter seg og legger seg om en annen. Hun står på alle fire, enten på hendene og knærne eller på hendene og tærne med rompa svaiende til værs. Hun krabber og aker seg litt framover, men har ikke tålmodighet til å holde på så lenge. Hun heiser det opp både i knestående og stående.

Hun spiser det meste og får bl.a. store biter av brødskorpe som går fint ned.

Hun liker å pille på små ting, alt fra føflekkene mine til rusk på gulvet, og har et utmerket pinsettgrep.

Det kan virke som om hun foretrekker litt større barn framfor de på samme alder.

Hun nikker på på hodet som en papegøye når hun sitter i stolen og trives.

Hun har nettopp begynt med str 74.

Borte-bø er fremdeles like morsomt og hun ler hysterisk med det små-teite (men super søte :hjerte: ) latteren sin.

Tror det var alt... Batteriet på Pc`en begynner å gå ut så jeg fikk det plutselig litt travelt med å lagre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...