thumbalina Skrevet 15. februar 2010 #621 Del Skrevet 15. februar 2010 Godt å høre at det ikke bare her lille frøkna her som driver med spisemaraton... tror jeg skal bli sprø av og til... hun sovner ved puppen også, og hvis jeg prøver å legge henne over i vugga så våkner hun igjen, også er det på an igjen... skal bli deilig når de får en rutine på når de vil ha mat og når de faktisk er sultne og ikke bare sugelystne... ikke tar hun sutt heller.. Håper du får løsnet på de tette områdene! Jeg driver med oppøkning på høyre pupp som måtte ta en pause i to tre dager pga blødene sår.. så pumper så ofte jeg husker, og legger henne til på den siden først.. men ikke alltid så lett når hun er sulten og vil ha mat nå! -godt du har eletrisk pumpe.. er slitsomt med den manuelle merker jeg.. Masse lykke til - det går helt sikkert veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #622 Del Skrevet 16. februar 2010 Huff da, det hørtes ikke noe behagelig ut! Men det går seg forhåpentligvis til etterhvert Nei, det var det ikke! Nå vet jeg hva det koster med "en hel natts søvn". Det går bare ikke, og om litja ikke er sulten så må jeg pumpe meg! Huffda! Det hørtes ikke godt ut! Og typisk at helsestasjonen ringer midt oppi da. Det er vanlig at babyene er mer og oftere sulten om kvelden, det er mindre melk og den er tykkere og mange babyer "bunkrer" opp for natten. Syns å huske at det var ca de første to ukene det var så innmari overskudd med melk, men det må sies at jeg enda sympatilekker fra andre puppen når jeg ammer (morsomt uttrykk!), om enn bare litt. Høres ut som du har en god plan! Dette kommer nok til å gå strålende! Planen funka! Og i dag er jeg fin! Sympatilekkingen er så sølete og jeg håper den gir seg, evt avtar en god del! Bruker oppsamler, men må tømme den en del ganger i løpet av en pupping. Ser så sølete ut (og det er det) og jeg kaster 100-200 ml i slengen. Føler det er litt sløseri, men vi kan ikke ha fryseren full av melk heller... De kommer fra helsestasjonen i dag, og jeg håper hun skjønner at jeg ikke er helt hysterisk! Godt å høre at det ikke bare her lille frøkna her som driver med spisemaraton... tror jeg skal bli sprø av og til... hun sovner ved puppen også, og hvis jeg prøver å legge henne over i vugga så våkner hun igjen, også er det på an igjen... skal bli deilig når de får en rutine på når de vil ha mat og når de faktisk er sultne og ikke bare sugelystne... ikke tar hun sutt heller.. Håper du får løsnet på de tette områdene! Jeg driver med oppøkning på høyre pupp som måtte ta en pause i to tre dager pga blødene sår.. så pumper så ofte jeg husker, og legger henne til på den siden først.. men ikke alltid så lett når hun er sulten og vil ha mat nå! -godt du har eletrisk pumpe.. er slitsomt med den manuelle merker jeg.. Masse lykke til - det går helt sikkert veldig bra! Huffa meg, blødende sår hørtes hakke verre ut en tilstoppede melkekanaler! *AU,AU!* Jeg bruker å la henne ligge litt på fanget og prøver å vekke henne litt, evt legge henne ved siden av meg, og om hun ikke våkner etter 5-10 min. legger jeg henne over i vogga. Blir litt slitsomt å ta henne opp og ned hele tiden. Vi begynte med "stellesmukk" ganske med en gang etter vi kom hjem. Hun var så urolig når vi stelte henne og jeg syntes ikke noe om å stikke en finger inn i munnen på henne mens jeg skiftet bleier, så vi prøvde med smuk. Den slo an og nå har bruken økt noe. Virker som hun har god trøst i den! I natt har jeg vært opp å pumpet meg mellom hver 2. og 4. time. Fikk ammet en og en halv gang også. Første gangen gikk fint, mens den andre ble bare mas og søl og hun lå bare å vrei seg ved puppen. Hun søkte etter den, men ville ikke suge. Skjoldet for fram og tilbake, fylte seg opp med melk og ble sølt ut når hun vrei seg. Ikke kunne jeg holde på det heller sånn at jeg ikke tettet til flere kanaler. Jenta hylte og jeg gråt! Kjære tok over matingen med kopp og hun ble fort fornøyd, mens jeg tok pumpa fatt i stedet. Nå har kjære og litja sovet søtt i over fire timer og jeg koser meg med litt alenetid, amme-te, pumping, og lufttørking av puppene (ja, det ser litt teit ut å sitte med pc`en på fanget og puppene ute ). Skal ta meg en god og lang dusj nå, før jeg begynner med vaskt av ullinnlegg og ammebh. Er forresten spent på hjemmebesøket. Jeg har egentlig ingen spørsmål akkurat nå. Men det er de vel vant til og kjære har vel noen spørsmål på lager. (Han spør om alt han lurer på, og det er jeg så glad for!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. februar 2010 #623 Del Skrevet 16. februar 2010 Hører at dagene og nettene er hektiske med MYE puppestyr Missiw! Er imponert over pågangsmotet ditt.. for en omveltning det må være. Du får trøste deg med at det sikkert går bedre og bedre og bedre når du får mer dreisen på det.. Ellers er det kjekt å lese om.. hehe om deg og brystene dine som lufttørker seg. Thats life ha en ny fin dag, med gode ammeforsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 16. februar 2010 #624 Del Skrevet 16. februar 2010 he he jeg sitter også her med puppene ute... Jeg fikk et lass med info fra helsesøster - maaaasse brosjyrer - men har ikke fått sett på de enda.. har ei lita frøken her som har mageknip, så hun vil bare sove på meg på magen.... så blir ikke mye søvn¨på mor for tida. amming er noe søl ja... men det skal visst stoppe å renne hvis du tar en finger og presser rett inn på brystknoppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 16. februar 2010 #625 Del Skrevet 16. februar 2010 Gratulerer med litja!! Amming kan vera eit styr. Eg ammer forsatt sjølv om vi gir NAN. Då får ho iallefall det eg har. Kosa deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #626 Del Skrevet 17. februar 2010 Arg! Hadde skrevet masse, men alt forsvant! Sånn går det når en skal se ol, spise og skrive samtidig... Får ta det igjen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 17. februar 2010 #627 Del Skrevet 17. februar 2010 Arg! Hadde skrevet masse, men alt forsvant! Sånn går det når en skal se ol, spise og skrive samtidig... Får ta det igjen senere. Det var dumt da! Ble så spent når jeg så at du hadde skrevet, føler meg så dratt mot det du skriver om nybakt-mamma-tilværelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #628 Del Skrevet 18. februar 2010 I dag fikk vi får første trilletur i bort til helsestasjonen! Det var deilig! Litja har ikke lagt på seg så mye som helsesøster ønsket og var 4610 gram og ikke fødselsvekta på 4780 som er ønskelig når de er 2 uker gamle. HS foreslo å gi litt NAN i tillegg, men det trenger vi ikke for her er både kjøleskap og fryser "full" av brystmelk! Vi må bare prøve å spise litt oftere. Og jeg må prøve å vekke henne flere ganger for å få spist. Da slipper jeg å pumpe meg så ofte for å slippe brystspreng og tette melkeganger (har hatt det to ganger allerede! ), også. Det var som om hun hadde hørt hva HS sa for vi puppet litt før vi dro fra helsestasjonen og når vi kom hjem og hun hadde fått seg en bitteliten dupp mens vi handlet litt, lå hun ved puppen i 2 timer og spiste. Litt mas og grining var det, men jeg kjente at hun tømte både pupp en og to før vi avslutta litt med pupp en til slutt. Vi greide det nesten uten søl også. *stolt" Hører at dagene og nettene er hektiske med MYE puppestyr Missiw! Er imponert over pågangsmotet ditt.. for en omveltning det må være. Du får trøste deg med at det sikkert går bedre og bedre og bedre når du får mer dreisen på det.. Ellers er det kjekt å lese om.. hehe om deg og brystene dine som lufttørker seg. Thats life ha en ny fin dag, med gode ammeforsøk! Det har vært en stor omveltning. Det var jo ventet, men ingen vet jo helt hva en går til på forhånd. Det er jo uansett en fantastisk glede når alt kommer til alt. Æsj, føler ikke at jeg har så mye pågangsmot akkurat... Det må liksom bare til. Det har vært mye frustrasjon og noen tårer, men det er "jobben min" framover og jeg vil jo så gjerne at jenta mi skal få i seg nok mat. Jeg trodde ikke på forhånd at jeg var typen som satt å viftet med puppene ute og fnyste når jeg leste om amming og at det beste var lufttørking. Ting endrer seg assa! he he jeg sitter også her med puppene ute... Jeg fikk et lass med info fra helsesøster - maaaasse brosjyrer - men har ikke fått sett på de enda.. har ei lita frøken her som har mageknip, så hun vil bare sove på meg på magen.... så blir ikke mye søvn¨på mor for tida. amming er noe søl ja... men det skal visst stoppe å renne hvis du tar en finger og presser rett inn på brystknoppen.. Jeg bare bladde igjennom brosjyrene jeg, i tilfelle jeg skulle få spørsmål om jeg hadde sett på dem, i dag... La bort en del som er uaktuelt nå, og synes at det egentlig ikke var så mye nytt. Du har noe å stri med du, Thumbalina! Håper jenta di blir bedre og at du får litt mere "fri". Her har heldivis kjære tatt seg av mageknip, soving på brystet og en god del trøsting. Avlastningen har hjulpet en frustrert og hormonell mamma utrolig masse! (Barseltårene har vart leeeenge her i gården, men HS mener at det kan ha litt med pappa å gjøre å, selv om jeg ikke sitter å tenker på han. Er litt mas om skifte fremdeles og jeg får liksom ikke helt fred.) Jeg bruker sånn oppsamler som jeg må tømme 3-4 ganger og tørr ikke å begynne å trykke siden jeg har slitt med tette melkekanaler. Her får det bare flyte fritt en stund til og så får vi håpe jeg slipper så mye "offentlig" amming med det første. Gratulerer med litja!! Amming kan vera eit styr. Eg ammer forsatt sjølv om vi gir NAN. Då får ho iallefall det eg har. Kosa deg masse! Tusen takk, Frk edderkopp! Det er litt styr ja, men jeg håper det blir bedre; både at teknikken meg og litja blir bedre og at melka stabliliserer seg etterhvert. Det er jo kjempefint at du ammer det du kan da! Det var dumt da! Ble så spent når jeg så at du hadde skrevet, føler meg så dratt mot det du skriver om nybakt-mamma-tilværelsen Har tatt igjen det meste nå, tror jeg. Koslig at du føler det dratt mot det det jeg skriver da! Det blir mye mindre KG enn før, men det er ikke uventet og jeg har enda tilgode å få skrevet ned fødselshistria mi. Men den kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 19. februar 2010 #629 Del Skrevet 19. februar 2010 Ja jeg er litt nøye på at hun får spist ca hver 3 time... ble vant til det på sykehuset siden hun var litt liten, og bare ville sove også de første dagene.. sleit litt med å få i henne nok mat da.. så her har hun lagt på seg nesten 400 gram på ei uke! Hvis hun sover så våkner jeg henne ikke nå lengre, men som regel så sover hun max 4 timer så da går det greit.. i begynnelsen sov hun hele døgnet hvis jeg ikke tvangsvåknet henne med sterkt lys og tok av henne tøy etc.. Godt at hun fikk spist seg god og mett da dere kom hjem da! Hørtes ut som hun fikk i seg en god del hvis hun pløyde gjennom to pupper! Spes med de mengdene du har.. =) Jeg har kuttet ut alt av melkeprodukter, løk, krydder og kunstig søtning - og ser ut til at det har hjulpet litt på luftmengden her.. så håper det varer! Så må jeg begynne å spise en og en ting igjen og se om jeg kan finne synderen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #630 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Litja er 2 uker i dag! I natt har jeg drømt og kavet om amming! Har ammet og bysset i søvne. Var helt utslitt når jeg våknet i morrest! Vi la oss i tolvtida, og var opp å puppet bittelitt i tre-tiden, men litja sovnet fort igjen. Når vi våknet i syv-tiden var det rett på puppen igjen, men som i natt mistet hun fort interessen for den. Var da så oppgitt over at hun ikke ville ta seg tid til å spise at jeg ba kjære om å finne fram flaska! Snakk om success! Hun tok den med en gang og drakk masse! Neste amming prøvde vi først pupp igjen, men nå også ga interessen seg fort. Så da var det fram med flaska igjen og 80 ml gikk ned på 10 minutter. Vi bruker nok en time og to pupper på å få til samme mengde ved vanlig amming. Tydelig at hun var sulten i allefall! Nå nettopp prøvde vi litt pupp før og etter flaska. Nå gikk det ned 90 ml morsmelk fra flaska. Hun gulper mere, dess mere hun spiser. I går gikk puppingen helt supert, mens i dag har det vært mye pumping. De bruker en helt annen sugemåte på puppen og flaska, så jeg er glad hun takler begge deler, i tillegg til smukken. Føler litt at jeg ga opp med å gi flaske med morsmelk , men det er viktigst at hun får i seg nok mat og kommer seg opp på riktig vekt. Det har plaget meg at HS hadde sånn fokus på det i går og spesielt når vi kaver sånn med amminga enda. Har tenkt masse på det og det var nok derfor jeg drømte sånn i natt. Det er ikke noe morro å slite sånn og ha et så frynsete humør. Er utrolig letta for at kjære er her og forstår meg, og støtter med å være til stede og avlaste meg. På den positive siden synes jeg kroppen funker fint! Noen få vondter, bl.a. i ryggen i området der epiduralen ble satt. Men stort sett er jeg godt fornøyd! Puppene er ikke fullt så sprengte og ømme som før, og produserer godt med melk. Renselsen har nesten forsvunnet (den skal vare i opptill 6 uker, så jeg er nok ikke ferdig enda). Vekta er helt ok. Hadde bestemt meg for å ikke tenke på det enda, men jeg ikke klart å holde meg unna. Gikk ned 5 kg på 4 dager denne uka, og selv om jeg ikke akkurat glir inn i pre-gravid buksene mine, føles alt bra. Magen er liten og myk, og bærer preg av å hatt en stor unge i seg, men det gjør ikke så mye! Huden er bare morsom å ta på! En ting som overrasket meg var at bena mine ble enda mere hoven etter fødselen. Jeg hadde venta meg at de skulle bli bedre, men det stikk motsatte skjedde og de har vært værre enn noen sinne og bare det å sprike med tærne har vært vondt. Men i dag er de endelig helt fine! Etter å hatt tømmerstokker av noen legger i flere måneder, ser det nå ut som jeg har tannpirkere til legger. Bekkenløsningen kjenner jeg fremdeles, men den er mye bedre og jeg gleder meg til å begynne å trene bekken, mage og rygg om noen uker! En annen ting som er fantastisk godt med å bli kvitt magen er at det er så mye enklere å stelle seg! Noe det første jeg gledet meg over var at jeg endelig kunne "luke ugress i blomsterbeddet" igjen! I kveld har vi kosa oss med brus og hjemmelaget kebab og chips. Vi har tent levende lys og spist sjokolade til dessert. Litja har holdt oss mye med selskap og nå ligger hun mett, nystelt og koser seg på sofaen sammen med kjære. :rødme: Det er helt utrolig hvor mye mere våken hun er nå i forhold til for noen dager siden. Merker også stor forskjell på bevegelsen av armer og bein. Hodet har flytter hun fra side til side om natten og har ikke lenger en favoritt side. Her skjer det nesten ting fra dag til dag. Ja jeg er litt nøye på at hun får spist ca hver 3 time... ble vant til det på sykehuset siden hun var litt liten, og bare ville sove også de første dagene.. sleit litt med å få i henne nok mat da.. så her har hun lagt på seg nesten 400 gram på ei uke! Hvis hun sover så våkner jeg henne ikke nå lengre, men som regel så sover hun max 4 timer så da går det greit.. i begynnelsen sov hun hele døgnet hvis jeg ikke tvangsvåknet henne med sterkt lys og tok av henne tøy etc.. Godt at hun fikk spist seg god og mett da dere kom hjem da! Hørtes ut som hun fikk i seg en god del hvis hun pløyde gjennom to pupper! Spes med de mengdene du har.. =) Jeg har kuttet ut alt av melkeprodukter, løk, krydder og kunstig søtning - og ser ut til at det har hjulpet litt på luftmengden her.. så håper det varer! Så må jeg begynne å spise en og en ting igjen og se om jeg kan finne synderen.. Godt vesla er bedre i magen, og så får vi håpe du finner ut av hva det er hun ikke tåler så godt. Her skal litja ha mye mat av motsatt grunn; hun er stor. Jeg har virkelig prøvd å vekke henne, som HS foreslo, men hun vil bare ikke våkne. Ei frøken som har godt sovehjerte her! Men jeg tror at med flaska nå så vil hun få i seg mere mat og da kan hun få sove som hun vil. Skal tilbake til HS på mandag, så da får vi se om planen vår har virket. Hvis ikke må vi finne ut hvordan vi skal få vekket henne på en skånsom måte Endret 19. februar 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 20. februar 2010 #631 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Trist å se at du stresser litt med amminga. Det er slett ikke sikkert at Litja får i seg så lite melk som du tror. Her styra vi litt fordi lillemannen ikke ville ligge så lenge ved puppen som jeg trodde han måtte. Det viste seg at han var en liten slukhals som tømte puppen på drøye 5-10 minutt og etter det var han uinteressert i å suge noe mer uansett hvor mye jeg prøvde Det er også sånn at det er mye lettere å drikke av flaske, sånn at noen babyer blir rett og slett litt late og foretrekker flaska for det er mindre "arbeid". Og sist men ikke minst, det er uhyre sjeldent at barn sulter i stillhet Hvis Litja er rolig og fornøyd, så har hun det bra, uansett hva helsesøster måtte mene om vekta Edit: Ser i papirene at lillemann nesten ikke la på seg noen ting før uke 3 (Men når det først startet gikk det fort oppover, han hadde lagt på seg 2 kg til 6 ukers kontrollen). Endret 20. februar 2010 av Svipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #632 Del Skrevet 20. februar 2010 Ble litt ekstra stress etter kontrollen på helsestasjonen. Egentlig er jo ikke 160 gram av 4780 så mye. Det hadde jo vært verre om hun var bittelita! Jeg har dytta bort litt det HS sa og prøvd å finne trua på at vi greier dette fint, litja og jeg! I tillegg skal jeg bestille meg en time på ammepoliklinikken for å få litt ekstra hjelp med teknikken og få svar på noen spørsmål. Forhåpentligvis greier vi å få time i forbindelse med time til fysioterapeuten på sykehuset på tirsdag. Amminga har fakstisk gått ganske få fint i dag, Svipa. Heldigvis! Først pupp og så en top-off med flaska. Jeg var litt bekymret for at hun skal bli lat, som du sier, spesielt siden jeg bruker skjold som krever litt ekstra arbeid. I dag har hun de siste måltidene jobbet fint ved puppen, sølt lite og spist masse. Ved siste pupping begynte vi faktisk på pupp to! Jeg har jobbet litt med min teknikk også, og det ser ut til å ha funka. Har i tillegg senket skuldrene litt i forhold til det HS sa, og en mindre stresset mamma hjelper masse. Og det er som du sier, jeg ville merket om hun fikk i seg for lite mat og var misfornøyd, men her er det både våte og brune bleier, samt gulper. Og hun virker veldig tilfreds og fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #633 Del Skrevet 22. februar 2010 I dag skal vi egentlig på helsestasjonen for ei ny veiing, men med -19 grader ute blir det rett og slett for kaldt for oss! Vi får bare ta oss en tur innom for veiing når tempen blir litt bedre. Det er strålende vær med , så det frister egentlig veldig med en trilletur helt til en ser på graderstokken. Pappaen begynte på jobb i dag og mammaen tenkte hun skulle prøve noe nytt med amming i senga på morraskvisten, i stedet for å stå opp som vi bruker når vi skal puppe. Men litja var ikke så interesert i det. Det ble bare kaving og søl, og til slutt var det bare smukken som dugde og vi sovnet begge to. Tror hun trivdes på puta til pappaen. Nå har hun sovnet etter en pupp, stell, og en halv pupp til. Prøvde litt flaske til slutt med det ville hun ikke ha, så det ble vel nok mat med bare puppene. Jeg har lagt sammen litt klær, skal til å sette på ei maskin og hoppe i dusjen. Allerhelst kunne jeg tenkt meg å vaske rundt her, men her må det prioriteres! Det er veldig koslig med og jeg får en deilig vårfølelse, men ALT av støv vises dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #634 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) På vekta igjen, og jeg har visstnok bare 5 kg igjen til startvekt... Men jeg kan ikke helt forstå hvor kiloene har tatt veien fra. Det har forsvunnet masse vann fra ben og muligens ansiktet, men jeg har enda litt igjen på rompe og lår før buksene sitter fint, og puppene trekker vel opp et kg eller to. Magen er jo der enda, selvfølgelig mye mindre og med myk og morsom hud, men det er jo bare 2,5 uke siden Litja på nesten 5 kg lå inni der! Jeg hadde null forventinger til kroppen etter fødselen, men det er kjempemorsomt å trives så godt med kroppen så tidlig! Jeg spiser som en hest og prøver å spise og drikke (mye vann) når lillemor spiser, men vi har kost oss masse og det har dessverre blitt lite bevegelse, unntatt opp og ned av sofaen/senga for å dytte inn en smukk eller vugge litt. Nå høres det ut som om litja skal ha lunsj! Selv er jeg akkurat ferdig med deilige skiver, juice og kakao. Det er luksus å kose seg med maten i fred og ro, og få drikke den varme drikken mens den ennå er varm. (Det ble stille fra vogga igjen...) Endret 22. februar 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 22. februar 2010 #635 Del Skrevet 22. februar 2010 Er rart med den vekta altså... frøkna her veide jo bare 2.7 og alikevel gikk jeg ned 10 kg på ei uke.. de neste ukene nå har jeg bare gått en kg... men det sitter stort sett rundt rompa og lårene enda.. og puppene er jo litt ja hehe.. Har i grunn ikke noe tøy som passer.. kun mammajeansene.. men topper er ikke lett.. men hakket større pupper og løs mage. er ikke mye igjen, men mer enn nok til at det ser lite pent ut i det gamle tøyet mitt.. men men.. bare livmora skal jo bruke ca 6 uker på å krympe så må vel ikke bli for utålmodig allerede etter kun 3 uker.. 5 kg igjen til idealvekta mi.. Er deilig når de sover godt og en får tid til å spise litt.. her har hun en tendens til å våkne til middagstid.. så jeg må alltid varme opp maten igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. februar 2010 #636 Del Skrevet 22. februar 2010 Så koselig å lese om dagene deres Vesla høres helt herlig ut Deilig at kiloene raser av og at kroppen er på vei til normalen igjen Ikke dårlig etter to og en halv uke det Deilig med masse sol da, men synd det skal være så kaldt Kjenner igjen solsteken på alt støvet ja Ha en fortsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #637 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Er rart med den vekta altså... frøkna her veide jo bare 2.7 og alikevel gikk jeg ned 10 kg på ei uke.. de neste ukene nå har jeg bare gått en kg... men det sitter stort sett rundt rompa og lårene enda.. og puppene er jo litt ja hehe.. Har i grunn ikke noe tøy som passer.. kun mammajeansene.. men topper er ikke lett.. men hakket større pupper og løs mage. er ikke mye igjen, men mer enn nok til at det ser lite pent ut i det gamle tøyet mitt.. men men.. bare livmora skal jo bruke ca 6 uker på å krympe så må vel ikke bli for utålmodig allerede etter kun 3 uker.. 5 kg igjen til idealvekta mi.. Er deilig når de sover godt og en får tid til å spise litt.. her har hun en tendens til å våkne til middagstid.. så jeg må alltid varme opp maten igjen.. Er ikke helt klar for de gamle buksene mine enda jeg heller og liker ikke mammabuksene fordi de fremhever den lille bollemagen min. Blir mest joggebukser likevel... Behagelig når en stort sett sitter hjemme å ammer, og tar smådupper i senga innimellom. Synes ikke det er dårlig med bare 5 kg igjen kun 2-3 uker etter fødselen jeg da! Jeg gikk forresten opp veldig mye de siste ukene før fødselen og nærmet meg faktisk 20kg+. (Innmari glad jeg tok treninga så seriøst i 2.trimester i allefall!) Vi har hatt noen kalde eller overstekte/kokte middager vi også. Men dèt var noe jeg var forberdt på! Det, og at det skal puppes eller skiftes rett før en har en avtale! Så koselig å lese om dagene deres Vesla høres helt herlig ut Deilig at kiloene raser av og at kroppen er på vei til normalen igjen Ikke dårlig etter to og en halv uke det Deilig med masse sol da, men synd det skal være så kaldt Kjenner igjen solsteken på alt støvet ja Ha en fortsatt fin dag Det er stort sett koslig, men litt strev også. Litja har hatt noen kvelder hvor ikke noe av det pappaen eller mammaen har gjort har vært riktig, men når hun først sover søtt i vogga si eller pupper fint, er det verdt alt strevet! :rødme: "Heldigvis" har blitt erstattet av skyer og snø... :gjeiper: Men dessverre er det litt kaldt. Skal se om vi lurer oss ut en tur på barseltreff i dag likevel. Merker at jeg har vansker med å velge hva jeg skal gjøre når litja sover; sove selv, spise, steriliesere utstyr, vaske klær og kluter, dusje, tørke støv, støvsuge, og det blir stort sett tatt i den rekkefølgen. Det gikk fint til fysioterapeuten i går og litja er friskmeldt i skuldra! Hun knakk kragebeinet under fødselen (ikke uvanlig med store barn som blir tatt med vakuum) og de var litt redde for skade i muskler/sener i tillegg til bruddet. Vi har ikke fått løftet armen hennes over hodet hennes og har kledd og avkledd henne på en spesiell måte. Jeg var positiv til undersøkelsen for vi har sett stor framgang på henne den siste uka og hun har selv strukket armen over hodet, holder hodet godt selv og har ikke noen favorittside når hun sover (heller litt til høyre når hun er våken). Gjett om mammaen og pappaen ble glade for friskmeldingen! Nå hostes det og smattes det fra vogga, så nå er det vel kanskje på tide med en liten (eller helst stor) lunsjtår! Endret 24. februar 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 24. februar 2010 #638 Del Skrevet 24. februar 2010 Så godt vesla er friskmeldt Høres så brutalt ut at de knekker kragebeinet altså...men har hørt det før og de vet jo heldigvis som oftest hva de gjør de som jobber på føden Kos dere på barseltreff i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #639 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Så godt vesla er friskmeldt Høres så brutalt ut at de knekker kragebeinet altså...men har hørt det før og de vet jo heldigvis som oftest hva de gjør de som jobber på føden Kos dere på barseltreff i dag Hei, Lucky! Det høres veldig brutalt ut ja! Men sånn kan det gå med en så stor unge. Det virker ikke som om det har plaget henne og heldigvis ble det leget av seg selv. De tåler det utroligste! Alternativet er at det går utover mammaen... Det var tre jordmødre, en lege og en barnepleier tilstede, så vi følte virkelig at vi ble fulgt opp! Var koslig på barseltreffet. Virka som reale jenter. Fikk veid litja med det samme vi var på helsestasjonene, og det var overraskende gode nyheter. Vi har kavet og stresset sånn med matinga, og jeg har virkelig måttet gå i meg selv og bestemme meg for at det vi har gjort har vært det beste for henne. Hun får mat når hun er sulten, blir skiftet på når det trengs, blir trøstet når hun gråter og tatt godt vare på. Vi har følt at vi har gjør det vi kan for henne og har rett og slett ikke fått i henne mere mat. Men hun har virkelig tatt igjen det tapte og veier snart 5kg! Lillejenta mi var den yngste på BT, men den største! Nå er det "rotetid"; tiden på kvelden hvor ingenting er riktig. Hørte fra de andre jentene at det er vanlig å ha det enten på kvelden eller natta. Heldivis sover hun ganske så bra på natta! :søvn: Og heldigvis for meg så tar pappaen henne nå! Jeg har henne på dagen og natta, så han vil veldig gjerne ta seg av henne når han ikke er på jobb, sånn at jeg får hvilt meg og slappet av litt. Godt med en tålmodig mann! Nå skal jeg bare henge opp litt klær og sette på ei ny maskin før jeg tar meg en velfortjent pause. Vi har både bæsjet og tisset ut klær, egne og mamma sine, i går og i dag, så det ble plutselig litt ekstra klesvask her i heimen. Endret 24. februar 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 24. februar 2010 #640 Del Skrevet 24. februar 2010 Litt (= veldig) treig, men: Gratulerer med verdens vakraste litjpie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå