Miss I.W. Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #601 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei, jenter! Nå har vi endelig kommet hjem og verdens vakreste har flyttet inn til oss! Fredagsmorgen så hun dagens lys; hele 4780 gram og 51 cm. Hun er helt perfekt. Det ble en litt tung fødsel og hadde litt startproblemer begge to, men er alt bare velstand! Kan ikke lovprise jordmødre og barnepleierene som har tatt vare på oss nok! Elsker den nye familien min på tre og kan ikke være lykkeligere. Far er helt enestående. Gleder oss til å legge oss i vår egen seng og høre på smattingen og gnikkingen fra vogga! :rødme: Tusen takk for hilsner alle sammen! Jeg kommer sterkere tilbake etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. februar 2010 #602 Del Skrevet 10. februar 2010 åhh gratulerer så masse! høres ut som ei fin lita tulle, ja.. så godt å høre at alt gikk bra og at hun er frisk og rask masse lykkeønskninger fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 10. februar 2010 #603 Del Skrevet 10. februar 2010 Gratulerer så masse med ei stor og gjev jente! Og hun fikk jo bare beste fødselsdag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 10. februar 2010 #604 Del Skrevet 10. februar 2010 Grattis! Kan tenke meg det var godt å få henne på utsiden nå - er så mye mer hyggelig det Håper formen er fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 10. februar 2010 #605 Del Skrevet 10. februar 2010 Aaaaaaaw gratulerer!! Så koselig å lese om! Godt at alt står bra til med dere begge (eller alle tre da!). Gleder meg masse til det er min tur :rødme: Kan tenke meg at lille tulla di er kjempenydelig! Ha en fin tid som nybakt mamma! Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. februar 2010 #606 Del Skrevet 10. februar 2010 Så godt å lese at du har det bra og at dere nyter tiden med den lille frøknen Kan tenke meg det er en helt fantastisk opplevelse :rødme: Håper du kommer deg fort og at ting går bra for dere fremover Gratulerer såååå masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 10. februar 2010 #607 Del Skrevet 10. februar 2010 Gratulerer så masse, Missiw!! Godt å høre at det går bra med dere. Fantastiske nyheter! Kos dere masse framover som småbarnsfamilie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. februar 2010 #608 Del Skrevet 10. februar 2010 Gratulerer Missiw Kos dere alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 12. februar 2010 #609 Del Skrevet 12. februar 2010 Åh, så koselig! Gratulerer så masse, Missiw. Godt å lese at alt står bra til med dere. Lykke til i tiden framver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #610 Del Skrevet 12. februar 2010 Pia mi er en uke i dag! Vi finner stadig ut av ting og begynner å bli venner med puppen og duppen. Det har til tider vært veldig tungt, både pga formen min, en sulten og utålmodig datter og mangel på søvn. Men det er helt utrolig hvor tålmodig og rolig en blir! :rødme: Jeg kan jo ikke få nok av henne! *sukk* Jeg har alltid visst at kjære er en flott og snill mann, men farskapet har bare gjort han enda bedre! Jeg trodde ikke at jeg kunne elske han mere, men det gjør jeg uten tvil! Han har bare vært så fantastisk og enestående. Har jeg gjort èn ting riktig i livet så er det å få barn med denne karen! Det er så herrrlig å se han med pia vår! De fikk en fin kickstart sammen når jeg ble kjørt bort for en liten operasjon etter fødselen. Han satt med henne i armene i to timer og bare kikket ned på henne, mens hun sugde på lillefingeren hans. Jeg tror denne tiden sammen gjorde dem veldig godt! Vi er begge trette og litt stive og støle etter dårlige "arbeidsstillinger", men det gjør liksom ingen ting. Vi har pia vår vi! Og så er jeg stolt av oppi alt dette passer vi på å være kjærester og kysse og kline litt, og har rukket en middag med levende lys (det var bare oppvarmet pasta, men vi nøt det å sette oss ned sammen og ikke bare hive maten innpå). Jeg har planer om å skrive om både fødselen og tiden på barsel, men nå må jeg ta meg en dusj og en dupp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 12. februar 2010 #611 Del Skrevet 12. februar 2010 Åh, så herlig lesing! Jeg blir helt forelsket på dine vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. februar 2010 #612 Del Skrevet 12. februar 2010 Så herlig å lese om dagene deres Ikke rart man blir forelsket i disse små nei, og mannen høres jo helt fantastisk ut Gratulerer med 1 uke til lille Pia, kos dere masse sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. februar 2010 #613 Del Skrevet 13. februar 2010 Masse gratulerer Missiw!!! Din kjære høres jo helt fantastisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #614 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg er ikke så rent lite stolt av min kjære! Og jeg syntes det var veldig kjekt når de på barsel skrøt uhemmet av han! Morro at de så det jeg ser, og at han får høre det av noen andre også. Det å skifte bleier, bysse og trøste, samt sterilisere utstyret vårt er liksom blitt hans jobb, og han blir nesten litt snurt hvis jeg setter i gang med bleieskift. I dag sa han at han aldri trodde han skulle "krangle" om å få skifte skitbleier, heller tvert i mot. Pia vår sover så fint i vugga på dagen, mens på natta vil hun ikke ligge der, så kjære har sovet med henne på brystet i flere timer hver natt. De er så søte der de ligger! Jeg vil ikke venne henne på dumme vaner, men det er for øyeblikket eneste måte hun roer seg på, og vi kan jo ikke la henne ligge i vogga å gråte. Hun er jo vant til mitt bråk inni magen, så vi lurer nesten på om det er for stille til henne om natta. I ettermiddag sovnet hun mens kjære støvsugde rundt oss! Ting begynner virkelig å fungere her! Formen min er mye, mye bedre. Ammingen går nesten på skinner (det er mye mere søl enn jeg hadde forventet og jeg gleder meg til ting har stabilisert seg). Pia vår sover 3-4 timer i slengen på natta og med god arbeidsfordeling blir det egentlig godt med søvn på oss begge. Hun er blitt ganske flink til å spise og er ikke fullt så sint og urolig når maten ikke kommer fort nok. Det har rett og slett lagt seg en ro over heimen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 13. februar 2010 #615 Del Skrevet 13. februar 2010 Fantastisk koselig lesning her inne, og jeg fikk helt tårer i øynene av så herlig det høres ut og så flink mannen din er :rødme: Det er godt å høre at dere har det så fint sammen, og at formen din er mye bedre nå. Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 14. februar 2010 #616 Del Skrevet 14. februar 2010 :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 15. februar 2010 #617 Del Skrevet 15. februar 2010 Så koselig å lese her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #618 Del Skrevet 15. februar 2010 Huff, ikke så koslige nyheter nå... *sukk* Jeg ammer med brystkjold og noen ganger er jenta så urolig at jeg må holde på skjoldet mellom pekefinger og langfinger. Jeg har holdt skjoldet sånn at jeg har tettet til noen melkeganger på undersiden av brystet. Kjenner en vond klump på undersiden av der jeg bruker å ha langfingeren, på begge brystene. Jeg har så sinnsykt vondt og har grått i flere timer på morgenen. Har sjekket ut ammehjelpen og har en plan for å prøve å få bukt med problemet. Midt oppi dette styret ringte de fra helestasjonen for å høre om vi ville ha et hjemmebesøk. Stakkars dama skjønte ingenting når hun gratulerte og spurte om det gikk fint og jeg bare begynte å grine... Hun mente at planen var god og at jeg må passe på at jeg ikke får feber og brystbetennelse. Jeg kunne evt. dra nedover til ammepoliklinikken, men jeg orker rett og slett ikke det akkurat nå. Ammingen går litt opp og ned. Hun får i seg mat og jeg har masse melk. Synes det er mye søl, men det skal vel bedre seg etterhvert, både med at melken stabiliserer seg og at det slutter å sympatirenne fra det andre brystet når jeg ammer og at mine rutiner blir bedre. Noen ganger pupper vi litt og hun sover en times tid og vil ha mere mat. Andre ganger, som i går kveld kan jeg sitte i tre timer å puppe og bytte bryst 3-4 ganger, kun avbrutt av raping, bleieskift og noen smådupper ved brystet. I natt gikk det over 7 timer uten amming etter 3-timers maratonen. Hun var våken et par ganger og vi prøvde å gi henne mat, men hun ville ikke ha. Jeg hadde noe sinnsykt til brystspreng i morrest og det ble ikke så mye bedre etter litjas frokost. Prøvde å pumpe meg i tillegg, men det var bare vondt. Når jeg begynte å kjenne etter fant jeg klumpene og "synderene"... Nå har jeg lært at jeg ikke skal la det gå for lenge og heller pumpe meg. Det skal helst gå 1,5 time fra pumping til pupping, så jeg lot det være i natt i håp om at hun ville ha pupp etterhvert. Håper hvile, varme, massasje og pumping hver andre time hjelper. (Nå er jeg glad jeg bestilte den eletriske pumpa!) Kjære skal ta seg av litja og mate henne med kopp (eggeglass), en teknikk vi lærte på barsel for å få i henne nok mat før ammingen gikk seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 15. februar 2010 #619 Del Skrevet 15. februar 2010 Huff da, det hørtes ikke noe behagelig ut! Men det går seg forhåpentligvis til etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 15. februar 2010 #620 Del Skrevet 15. februar 2010 Huffda! Det hørtes ikke godt ut! Og typisk at helsestasjonen ringer midt oppi da. Det er vanlig at babyene er mer og oftere sulten om kvelden, det er mindre melk og den er tykkere og mange babyer "bunkrer" opp for natten. Syns å huske at det var ca de første to ukene det var så innmari overskudd med melk, men det må sies at jeg enda sympatilekker fra andre puppen når jeg ammer (morsomt uttrykk!), om enn bare litt. Høres ut som du har en god plan! Dette kommer nok til å gå strålende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå