Miss I.W. Skrevet 26. november 2009 Forfatter #461 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Det ble som forventet hos JM; mas om å gå en daglig tur. Skjønner hvorfor hun legger vekt på det for det kan hjelpe godt på tungsinn, samt at jeg får bevegd meg. Så i kveld har vi gått en liten tur! *flinke kjæresteparet! * Ellers sto alt bra til med litja og meg (fysisk, i alle fall!). Var tungt å prate med dem, men gjorde kanskje litt godt etterpå. Helgivis har de (JM og studenten) forstått at jeg ikke kan sette bort hverken jobb eller bekymringer og maset ikke om at jeg ikke kan ta på meg mere enn jeg greier. Eneste de poengterte, i tillegg til turgåing, var at jeg først og fremst er gravid. Sist jeg var der fant de hodet til litja nede i magen min, ikke langt fra bekkenet, men denne gangen kunne de ikke finne noen kroppsdeler og mente kanskje basert på mine forklaringer om bevegelsene hennes at hun nå lå andre veien med bena ned. Kanskje like greit at de mener det fordi det forlarer litt hvorfor det kjennes ut som det gjør når hun beveger seg. Har nemmelig lurt på om hun ligger å skaller meg. Men er det sant at hun nå ligger med bena nede så stemmer liksom bevegelsene bedre! Vil heller at hun sparker meg, enn skaller meg! Jeg har hatt en litt travel dag i dag og jeg er glad jeg fikk sovet litt på morran før jeg dro til JM. Blir lange dager når jeg våkner i seks-tida etter seks timer søvn. Jeg må prøve å få orden på den sovinga snart. Det er godt å legge seg om kvelden og jeg sovner greit, men våkner så innmari tidlig og blir liggenes å tenke på alt styret, og kjenne på sulten og at det er ubehagelig å ligge. Endret 26. november 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 26. november 2009 #462 Del Skrevet 26. november 2009 Håper du får sove godt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. november 2009 Forfatter #463 Del Skrevet 27. november 2009 Håper du får sove godt i natt. Det gikk faktisk veldig bra i morrest. Holdt på å våkne til når kjære dro, men pressa igjen øynene og det funka visst. Våkna i ni-tiden, uthvilt, blid og glad. Det tok meg noen minutter før jeg kom på hvordan ståa egentlig er og ble raskt lei meg igjen. Men jeg har bestemt meg for å pynte meg med kjole, henge opp julegardinene (som ble kjøpt ferdige og ikke selvlaget som planlagt), og prøve å kose meg og være litt positiv i dag. Må en tur på kontoret, men skal prøve å ikke la det ødelegge dagen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. november 2009 Forfatter #464 Del Skrevet 27. november 2009 Tungpustet i dag å, kjenner jeg. Blir godt med en vid og deilig kjole i dag da! Fy søren hvor fort tida på morgenen går når en ikke står opp før fuglene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 27. november 2009 #465 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Håper du får ein fin fredag og ei riktig god helg Flink du er som går tur. Huff den skallinga høres vond ut. Endret 27. november 2009 av Frk edderkopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 27. november 2009 #466 Del Skrevet 27. november 2009 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 27. november 2009 #467 Del Skrevet 27. november 2009 Ha en fin kveld og en riktig god helg, Missiw! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 28. november 2009 Forfatter #468 Del Skrevet 28. november 2009 Håper du får ein fin fredag og ei riktig god helg Flink du er som går tur. Huff den skallinga høres vond ut. Neida, skallingen/stanginga er ikke vond for meg. Jeg bare stusset litt på at hvis hun lå med hodet ned, så virket det som om det var det hun foretrakk å gjøre mest. Litt merkelig oppførsel, liksom! Men så viste det vel seg at hun hadde snudd seg og drev på å sparket i stedet. Like greit, synes jeg! God helg! Ha en fin kveld og en riktig god helg, Missiw! Takk, Amused og Nanette! Så langt har det vært en fin,fin helg! I dag har jeg hengt opp julegardiner og vasket vinduer på kjøkkenet. Jeg har også baket to sorter brød og choclate chip cookies og mine spesialjulekjeks med kanel, fiken og pinjekjerner. Nam, nam! Har virkelig kosa meg på kjøkkenet! Men kosen har sin pris; et herpa bekken! Nå har jeg så innmari vondt i korsryggen og bekkenet at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg! Til gjengjeld er vondtet på innsiden av låret myyye bedre, og det har jo til tider vært mye værre enn BL. Nei, nå tror jeg vi skal kose oss med litt gravidvennlig ost og kjeks. Hadde vært digg med et glass rødvin og brie, men det får vente noen måneder til! I morgen er det 1.søndag i advent og jeg er kommet til 7 fullgåtte måneder! Kjære har hentet opp lysslynga vi bruker å ha på verandaen og i morgen skal han få hente adventstaken og litt advents pynt, tror jeg. Blir så koslig med ekstra lys (og varme) når vinteren er på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 29. november 2009 #469 Del Skrevet 29. november 2009 Så effektiv og flink du har vært! Håper du blir bedre av bekkenløsningen. Høres veldig smertefullt ut! Ha en god første advent og gratulerer med 7 fullgåtte måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. november 2009 #470 Del Skrevet 29. november 2009 Hei Missiw!! Her er det lenge siden jeg har vært innom - måtte til og med gjennom litt detektivarbeid for å finne deg igjen! Så flott at dere fikk det til, og for 7 mnd!! Ikke lenge igjen nå da!! Ha en strålende søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #471 Del Skrevet 1. desember 2009 Så effektiv og flink du har vært! Håper du blir bedre av bekkenløsningen. Høres veldig smertefullt ut! Ha en god første advent og gratulerer med 7 fullgåtte måneder! Var litt effektiv i allefall, til å begynne med, så var det bare kos resten av helga. Var bl.a. med på et første søndag i advent-opplegg som var så som så. Dyrt og kaldt, og jeg tror ikke vi bryr oss om å bli med neste år selv om mamma og svigerinnen min har dette som tradisjon. Jeg har jobbet tidligere år, og tror vi evt. venter til litja blir større før vi blir med igjen. Det var litt for mye folk og litt for lite koslig i kulda... Bekkenløsningen er som den er og jeg har hatt det i mange måneder nå. Begynner nesten å venne meg til det! Er forhåpentligvis kvitt det når litja kommer. Har fått lånt meg et hoftebelte som skal holde bekkenet sammen og støtte opp. Håper det hjelper og tenkte å bruke de dagene jeg er mye på bena. Det er å stå, gå og ligge som er værst. Å sitte går stort sett helt fint. Hei Missiw!! Her er det lenge siden jeg har vært innom - måtte til og med gjennom litt detektivarbeid for å finne deg igjen! Så flott at dere fikk det til, og for 7 mnd!! Ikke lenge igjen nå da!! Ha en strålende søndagskveld! Velkommen tilbake skal du være, Mayami. Vi er fremdeles helt forundret over underet i magen! :rødme: Og tiden har gått sååå fort! I dag har vi vært på fødselsforberedenede kurs. Det var veldig interesant og lærerikt for både kjære og meg, spesielt siden vi ikke har lest så mye på forhånd. JM er helt strålende! Jeg fikk dessverre store problemer med å holde humøret oppe og tårene unna etterhvert når det ble prat om barseltiden. JM snakket mye om at det var vår tid og at vi nok trenger opp til tre måneder for å komme inn i amming og rutiner, og at vi må prioritere mat, søvn og kjærligheten. Det er ikke dèt som er problemet, men at huset til pappa skal tømmes, ryddes og selges, boet gjøres opp osv. Alt dette kommer nok til å skje over nyttår om mot våren. I den tiden som skal være vår. Jeg greide ikke å være kurset ut, men JM, som er meget klar over situasjonen, sa vi skulle ta resten senere. Det har vært noen tunge dager nå. Sikkert mye fordi pappas samboer har flyttet og huset til pappa står tomt. Vi gikk gjennom det i går, og det er så ufattelig at hjemmet til pappa bare står der. Han kommer aldri til å komme tilbake til det og det er opp til oss å kvitte oss med alle tingene hans. Det er brutalt! (Noen ting vil vi jo selvfølgelig ta vare på, men han hadde et kjempestort hus og samlet på masse. Vi har jo heller ikke helt samme smak, samt at bror og jeg egentlig har alt vi trenger.) I morgen skal vi møte en advokat og vet forhåpentligvis litt mere om hva som skjer framover. Mageboern min har vært veldig aktiv de siste dagene og har funnet både blæra min og ribbena! Jeg går jo mye på do til vanlig, pga litt press på blæra, men mest hormoner, visstnok. Men nå har litja funnet det for godt å legge seg til på blæra mi og selv om jeg nettopp har vært på do, kjennes det ut som om den holder på sprenges. På kveldstid er det visst tid for å utforske forholdene og da dyttes og skubbes det oppover mot ribbena mine. Det er ganske så festlig å sitte å se på magen når hun holder på med utforskingen sin. Jeg tror muligens hun har snudd seg igjen da jeg kjenner mest knuffing oppe i magen, rett under høyre pupp. Det er bevegelse i hele magen, men nå mest på høyre side. Hun har holdt ball hver morgen og hver kveld og da er det veldig til aktivitet. Hyppige små bevegelser på venstre side og store, harde, men litt sjeldnere bevegelser på høyre side, skulle tro hun drev å steppet der inne. Det er faktisk litt vanskelig å slappe av og få sove. Ikke direkte vondt, men litt ubehagelig. I dag har vi ryddet i bodene våre og kastet masse. Fant ut at når vi ikke har brukt det siden vi flyttet inn for to år siden, så blir det vel ikke brukt. Jeg har bl.a. kastet halvparten av skoene mine og den del gamle møbler. Vi trenger plassen både til litja sine ting og ting etter pappa. Vi har arvet så mye klær at vi må få et system på oppbevaring av det før og etter vi skal bruke dem. I tillegg er det jo en del utstyr om skal kjøpes inn og lagres etterhvert. Nå får vi i allefall vogna ut og inn av boden uten å ta av hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #472 Del Skrevet 4. desember 2009 8 uker og ei helg igjen til termin! Gjorde oss ferdig meg fødselskurset i går og det gikk heldigvis fint denne gangen. Snakket mest om tiden på føden og smertelindring. Lærte masse, og føler at vi har en god oversikt nå. Skal lese ferdig gravid-boka mi (har spart kapitlene om fødsel og barselstid) og heftet om amming, samt gå på et lite ammekurs i regi av JM, så er vi vel klare.... Spennende greier assa! Merker at kjære er veldig interessert i ammingen, men det er jo ikke så rart for han er jo en mann og menn er stort sett veldig interessert i pupper! Han er no så søt at! :rødme: I morgen er det julebord på jobben til kjære og jeg er spent på hva som blir servert! Var på julebord med syforeningen i forrigårs og da kunne jeg ikke spise halvparten av det som ble servert. Litt kjedelig, men, men. Må kanskje se om jeg finner på noe å ha på meg i morgen å... Damene der bruker ikke å pynte seg så innmari mye, så jeg slipper å tenke på finne noe gallagreier med gull og glitter, boa og høye høler, heldigvis. Kjolen jeg tenkte jeg skulle ha på meg er jeg redd blir litt varm, da den har lange armer og høy hals, og jeg plages med litt heteslag innimellom. Har egentlig masse jeg kan ha på meg så jeg har luksusproblem og trenger slettes ikke å dra ut å kjøpe noe nytt (selv om jeg har kjempelyst!) Det blir litt dumt å kjøpe noe med plass til stooor mage nå når det er så kort tid igjen. Planlegger jo et svangerskap til, men da er det sikkert mye annet fint å kjøpe. Skal ute på shopping nå; mat og de siste julegavene, så vi får se om jeg greier å holde meg! Er kjempefornøyd meg bekken beltet! Det funker som bare det! Det støtter opp bekkenet og gjør at jeg ikke blir så fort sliten i bekkenet etter å ha stått og gått mye. Perfekt når jeg skal ute på shoppging, bake i timesvis og ut på tur. Så nå er det bare å få på seg noe klær og beltet og kjøre ut til det store kjøpesenteret og brenne av litt penger! (Så er det bare å håpe at kjære kommer hjem før meg, sånn at han får bært opp alle varene! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 4. desember 2009 #473 Del Skrevet 4. desember 2009 8 uker og ei helg igjen til termin! Nå er det ikke lenge igjen nei Kan se for meg sambo er interessert i amming og pupper ja Håper du fant noe fint på shoppingrunden din Ha en god helg og kos deg på julebord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #474 Del Skrevet 7. desember 2009 Det ble mye shopping i allefall, Lucky. Og gåing, så kvelden ble ikke helt uten smerter, men fikk unna de aller fleste punktene på lista mi og nå kan det bli jul! Ble ikke noe mere spennende på meg enn et par nye øredobber fra HM. Var faktisk ikke noe annet som fristet! Heldigvis... Julebordet var helt topp! Fikk en kjempeflink kelner som ordnet med alkoholfri vin og godt stekt mat. Maten var god og selskapet var topp. Plager meg ikke å være den eneste edrue, og heldivis var det ikke en rølpete klisje av et julebord, men koslig og hyggelig uten alt for mye fyll. Ble mye mage, baby og barneprat da... Men det blir no bare sånn. Folk kan ikke unngå å legge merke til 7-månedersmagen min og å gratulere og spørre om graviditet og fortelle egne historier, er en grei icebreaker virker det som! Har jo bare truffet disse folkene to ganger i løpet av to år. Ellers har helgen vært veldig avslappende og uvanlig nok uplanlagt PC fri. I går baket vi kake, kjeks og muffins, både til kjæres bursdag i dag og til jul. Det kjennes på rygg og bekken det og, men det er jo så koslig! Til middag hadde vi familien min på litt julemat og bursdagsfeiring. Litja i magen har vært rolig i helga, og det betyr vel bare at mammaen også har greid å roet helt ned! Kroppen har kjentes veldig tung ut, men det går litt i bølgedaler vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 7. desember 2009 #475 Del Skrevet 7. desember 2009 Så bra at du har hatt ei fin helg! Du er så flink som baker. Her går det mest i brød. Pepperkakedeigen er kjøpt men ikkje bakt. Kjenner gått til at vetlo trampe rundt på blæra. Ikkje særlig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #476 Del Skrevet 7. desember 2009 Så bra at du har hatt ei fin helg! Du er så flink som baker. Her går det mest i brød. Pepperkakedeigen er kjøpt men ikkje bakt. Kjenner gått til at vetlo trampe rundt på blæra. Ikkje særlig godt. Hei, Frk edderkopp! Jeg har ikke bakt pepperkakedeigen, jeg heller. Den i butikken er helt grei, så der "jukser" jeg litt. Det er ikke noe godt med den trykkingen på blæra, nei! Plager meg ikke så mye med tanke på dogåing, men det er så utrolig vondt innimellom! Nå skal jeg begynne med middagen; hjemmelagede medisterkaker med sviske inni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #477 Del Skrevet 8. desember 2009 I dag har kjære og jeg ligget på hver vår sofa og lest hver vår utgave av "Fødselsboken". Jeg har også lest et hefte/liten bok fra JM om amming. Vi føler at vi er ganske forberedte nå. Det er jo ennå en god stund til litja kommer, så vi ble enige om å fordøye det vi har lært de siste ukene og ta en liten repetisjon like før. Jeg føler ikke at jeg er utlært og kommer sikkert til å lese litt mere om fødsel. Men jeg er avslappet og satser på gode hjelpere som kan tingene sine på sykehuset og at kjære og jeg har forberdt oss så godt vi kan. Det som har overrasket meg mest er at jeg skal amme nesten rett etter fødselen... Jeg har ikke noe i mot det, men det er bare det at jeg faktisk ikke har tenkt på det i det hele tatt! Jeg har liksom ikke sett for meg tidslinjen for hva som skal skje... :klø: Har ikke tenkt mye på hvordan vi vil ha det, men jeg tror jeg heller litt mot vann og lystgass... Valget om epudral eller ikke tar vi på sykehuset. Og blir det ikke fødsel i vann, vil jeg gjerne at de tørker litja litt før de legger henne på brystet. Greide å komme meg på trening til fysioterapeuten i dag og det var litt godt. Er litt sår nå. Greide ikke å prate med fysioterapeuten da tårene lå på lur. Får se om jeg greier det neste gang... Må i allefall prøve å ikke miste så mange timer, som jeg har gjort, i ukene framover. Kanskje jeg skal prøve meg på et par vanngym timer før det er for sent også. Fant ut i helgen at jeg sliter litt med hormoner i tillegg til sorg og stress. Jeg kjenner at tårene sitter løst og jeg blir fryktelig lei meg av tvreklamer, sanger på radioen og hvis noen snakker litt strengt til meg, osv. Tåler ingenting om dagen, men hva som er hormoner og hva som er sorg og stress er ikke like enkelt å skille på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 8. desember 2009 #478 Del Skrevet 8. desember 2009 Så koselig du og din kjære har det! Godt å være godt forberedt til den store dagen! Jeg syns du er tøff som satser på fødsel med vann og lystgass, det går nok kjempefint! Og så er jo epiduralen der sånn i tilfelle man ombestemmer seg og det er jo bra. Hormonene gjør ikke ting lettere nei! Kan jeg skrive under på. Spesielt ikke når man sliter med andre ting i tillegg når man er gravid. Man skal heller ikke trenge å tåle så mye når man er gravid, da skal man bli tatt ekstra hensyn til og hvordan situasjonen er påvirker veldig på humøret og alt. Det er veldig tøft, skjønner jeg. Håper det blir bedre etterhvert. Selv om det er vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #479 Del Skrevet 9. desember 2009 Det er dager en virkelig får prøvd seg, ja, Nanette! Du har jo ditt å slite med i tillegg til graviditeten og jeg føler med deg. Vi får tro på det de sier om at det som ikke tar livet at deg, gjør deg sterkere! Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil, da det er litt vanskelig å ha bestemte meninger om en ting en egentlig ikke vet så mye om... Og ikke vet hvordan jeg vil takle fødselen heller... Kanskje jeg kommer til å skrike etter den beste dopen allerde etter den første rien? I natt har jeg lekket! Jeg merket at jeg var litt fuktig på undersiden av overarmen når kjære kom inn å sa hadet før han gikk på jobb, men var for trett til å tenke over det. Men når jeg våknet helt oppdaget jeg tre flekker på størrelse med femmere på lakenet og litt strøknet veske på høyre puppen. Jeg leste jo ammeheftet i går, og har sikkert drømt om amming og begynt å lekke. :klø: Det kommer ikke noe mere nå, heldigvis! Jeg sover heldigvis bedre nå, enn på lenge! Det hjelper at jeg greier å "slå av hodet" litt mere enn for noen uker iden. Men jeg merker at jeg er mere trøtt likevell. Har lyst på både lunsj- og middagsdupp, men holder meg bare til en av delene. Er litt mere hoven i ben og hender nå. Er redd det har litt med søtsuget mitt å gjøre... Jeg har helt dilla på kjeks, julekaker, sjokolade, søt te, lefser med sukker og smør og godis! Jeg vet at hvis jeg spiser søtsaker en dag, vil jeg være sugen på det neste dag også, og nå har jeg spist det flere dager på rad (vi skylder på kjæres bursdag og at vi må jo smake på julebaksten ), og det er så vanskelig å slutte! Hver dag denne uka har jeg sagt til meg selv at i morgen er det slutt, men greier ikke å holde meg! Blir litt skuffet over meg selv... Og alle disse søtsakene hjelper ikke på vektoppgangen som virkelig har skutt fart! JM er glad for oppgangen, men jeg synes det har gått litt fort. Akkurat nå veier jeg like mye som i fjor vinter. Er litt rart å se igjen det tallet på vekta. Men jeg har ikke lagt på meg så mange andre plasser enn magen enda. Mammaklærne passer enda fint (den ekstra mammadelen på buksene er litt trang over magen) og jeg føler meg ikke tjukk, bare veldig gravid og hoven i hender og ben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 9. desember 2009 #480 Del Skrevet 9. desember 2009 Fant ut i helgen at jeg sliter litt med hormoner i tillegg til sorg og stress. Jeg kjenner at tårene sitter løst og jeg blir fryktelig lei meg av tvreklamer, sanger på radioen og hvis noen snakker litt strengt til meg, osv. Tåler ingenting om dagen, men hva som er hormoner og hva som er sorg og stress er ikke like enkelt å skille på. Ikke rart du har det tøft om dagen da Ikke nok at hormonene kan være virkelig ekle med gravide, men en så stor sorg i tillegg kan ikke være lett Tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå