Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Det blir noen rolige og stillesittende dager nå. Jeg makter ikke å røre så mye på meg siden ryggen har slått seg helt vrang. Jeg kjeder meg, har fått vondt i hodet, er lei av stua/tv`en/pc`en, og har blitt så giddesløs at bunaden har bare fått ligget i fred siden søndag og jeg har bare strikket litt. :filer: Lager mat og har ryddet litt, men annet enn det så går det tregt! (Gleder meg i allefall til den nye Jo Nesbø boka kommer i slutten av uka! :hoppe: )

Er oppgitt og forbannet på legen min for at jeg "må" sitte sånn, helt unødvendig. :kjefte: Jeg kan ikke forstå hvordan dette kan bli værre! Akkurat nå føles det som om det neste er full bekkenløsning, krykker og det som hører med. Har bestemt meg for at jeg skal få den henvisningen, uansett! Jeg må bare forklare hvor ille det er og at jeg har slitt med det av og på i hele sommer. Jeg kan jo ikke bare sitte her og vente på at det blir bedre...? Er livredd for hvor tung vinteren og resten av svangerskapet kan bli! Samt for at jeg skal få andre plager som følge av sofasittingen og at kiloene kommer snikende.

Gjør ryggøvelsene mine morgen og kveld, og unngår husarbeid, tunge løft og alt annet som gjør vondt.

Når jeg lå i seng i morrest og kikket ned på den stadig voksende magen min oppdaget jeg at det var fryktelig skeiv. :fnise: Det var en stor "klump" på skrå ned til høyre for navelen min. Trykket litt rundt på magen og den var myk alle andre steder enn der klumpen var. Kjente noen svake spark fra det området. Lurer på om det kanskje er der litja lå... :rødme: Når jeg reiste meg ble magen normal igjen.

Driver å utsetter en sånn diabetes test... :sjenert: Jeg skal ned på legekontoret på fastende mage og drikke noe sukkerløsningsgreier, vente i 2 timer og ta blodprøver. Har begge typene diabetes på pappa sin side og det er lurt med ekstra testing mtp svangerskapsdiabetes. Men jeg gruer meg sånn! Orker ikke å stå opp så tidlig og de greiene jeg skal drikke er visst litt ekle. Jeg er jo så sulten om morgenen, så jeg fatter ikke hvordan jeg skal greie meg uten mat i en 2-3 timer etter jeg har stått opp! Men testen skulle tas i uke 20, så jeg må vel bare bestemme meg for å gå i morgen eller torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Du har rett i det! Men legen min er så vanskelig å få tak i, mange pasienter og lang ventetid. (Bor på bygda...). Jordmor har jeg ikke snakket med enda, så føles ikke så naturlig å skulle kontakte henne, om noe jeg er redd hun ser på som "filleting". Vet det er teit, men jeg føler meg som en overbekymra hønemor to be ;)

Lykke til med diabetes test! Hørtes ikke helt morro ut, men. Jeg er også veldig sulten om morran! Så jeg føler med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var idiotisk sagt av legen din. Hvorfor i alledager skal du vente til du blir værre? Jeg ble henvist allerede i uke 15/16, og det syntes fysioterapauten var helt supert, for da hadde jeg mulighet til å begynne med forebyggende trening. Vanligvis ventet folk til de omtrent ikke var i stand til å gå og da kunne det være tyngre å begynne med trening.

Dessuten; folk blir jo kreativ av å ha vondt og utvikler all verdens kreative ganglag og løsninger som på sikt kan føre til ulike belastningsskader og problemer. Men det er min mening om saken ;)

Jeg syns du skal ta en tur til, til legen. Hun er sikkert av den gamle skolen som tror at det ikke er mulig å behandle bekkenløsning, men bare forsøke å lindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Du har rett i det! Men legen min er så vanskelig å få tak i, mange pasienter og lang ventetid. (Bor på bygda...). Jordmor har jeg ikke snakket med enda, så føles ikke så naturlig å skulle kontakte henne, om noe jeg er redd hun ser på som "filleting". Vet det er teit, men jeg føler meg som en overbekymra hønemor to be ;)

Lykke til med diabetes test! Hørtes ikke helt morro ut, men. Jeg er også veldig sulten om morran! Så jeg føler med deg ;)

Det er ofte mange tanker som svirrer og ikke lett å få svar. Nettet er fullt av "gode" tips (godt å få lettet hjertet her da!) og noen ganger er det kanskje best å gå til legen/jm hvis en er veldig bekymret. Håper du snart får svar på det du lurer på og at du slipper å gå rundt med så mange tunge tanker! :klem: Tror ikke noen vil synes det er en filleting, spesielt ikke jm (så du fikk time) som sikkert er vant med "teitere" spm.!

Jeg syns det var idiotisk sagt av legen din. Hvorfor i alledager skal du vente til du blir værre? Jeg ble henvist allerede i uke 15/16, og det syntes fysioterapauten var helt supert, for da hadde jeg mulighet til å begynne med forebyggende trening. Vanligvis ventet folk til de omtrent ikke var i stand til å gå og da kunne det være tyngre å begynne med trening.

Dessuten; folk blir jo kreativ av å ha vondt og utvikler all verdens kreative ganglag og løsninger som på sikt kan føre til ulike belastningsskader og problemer. Men det er min mening om saken ;)

Jeg syns du skal ta en tur til, til legen. Hun er sikkert av den gamle skolen som tror at det ikke er mulig å behandle bekkenløsning, men bare forsøke å lindre.

Takk! Jeg synes hun er fryktelig merkelig innimellom. Heldigvis kommer fastlegen min tilbake fra svangerskapspermisjon snart!

Jeg skal "stå på krava" og få den henvisningen, om jeg så skal betale for behandlingene selv. Det blir i allefall ikke bedre på sikt å gå rundt sånn! Enig med det å ta tak i problemet før det blir så ille at det ikke er stort å gjøre med! Og du har så rett ang andre belastningsskader. Husker når jeg brakk foten og gikk med gips i 4 uker, -fy søren så vondt jeg fikk i hoftene av den merkelige gangen jeg la til meg!

Lykke til med sånn glukosebelastningsgreier forresten :) Det er noe herk, men greit å ha gjort.

Dèt var det det het ja! Takk! Noen ganger har jeg så ille gravid-hjerne at jeg skjemmes! Leter etter brødkniven kjøleskapet og sånn.... :sjenert:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det splitter ny bok av Nesbø på vei? Jeg bestilte meg nettopp Marekors og Snømannen, for de har jeg ikke lest ennå :fnise:

Huff, så teit av legen din da! Håper du står på ditt og får henvisning før det blir verre! :kose:

Jeg tok glukosebelastningstester i svangerskapet siden jeg var med på en treningsstudie, og jeg må si at det ikke var så ille ;) Synes det smakte godt, og selv om jeg ble litt sulten og det var kjedelig å vente de to timene, så var det fort glemt. Gratis mat fikk jeg etterpå også :lur: Ha med deg lesestoff (Nesbø?) og hopp i det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten; folk blir jo kreativ av å ha vondt og utvikler all verdens kreative ganglag

Tenkte på dette når jeg var ute å gikk i går, og tok meg selv i å legge an en blanding av en altfor tidlig gravidvagg og jeg-gjort-meg-ut-gange for å unngå at det er så vondt. :skratte: Måtte bare le litt av og for meg selv der jeg gikk!

Er det splitter ny bok av Nesbø på vei? Jeg bestilte meg nettopp Marekors og Snømannen, for de har jeg ikke lest ennå :fnise:

Huff, så teit av legen din da! Håper du står på ditt og får henvisning før det blir verre! :kose:

Jeg tok glukosebelastningstester i svangerskapet siden jeg var med på en treningsstudie, og jeg må si at det ikke var så ille ;) Synes det smakte godt, og selv om jeg ble litt sulten og det var kjedelig å vente de to timene, så var det fort glemt. Gratis mat fikk jeg etterpå også :lur: Ha med deg lesestoff (Nesbø?) og hopp i det :klem:

Elsker Jo Nesbø! Og den siste boka kommer 19.september. Du har jo snart mye god og spennende lesning på lager! Kos deg!

Glukosebelastningstesten gikk fint! Fikk ikke noe gratis mat, men fikk lov til å kjøre hjem i mellomtida. (Liker ikke å sitte på et venterom fullt av syke mennesker når jeg kan slippe... :sjenert: Ikke er benkene særlig gode, alt lesestoff er på dansk og det er alltid noen gamle kjente som møtes og prater altfor høyt om intime og tragiske detaljer, som ikke nødvendigvis ikke har noe med dem selv å gjøre.)

Glemte å si:

Åååå, så herlig å se hvor litja ligger :rødme:

Savner å være gravid, jeg nå...

Lurer på om det var der litja lå i allefall... Men som kjære sa, og overrasket meg litt; det kan også være morkaka. :fnise:

Det er deilig å være gravid!

(Snart på tide å tenke på nr to nå....)

Har ligget våken i flere timer i natt pga ryggen og kvalme. Ikke noe særlig, assa! Var så trøtt, men kroppen ville ikke la meg hvile. Er helt i ørska i dag!

Hadde en kjempetopp dag i går med ei tidlig treningsøk, flere timers lunch med folk fra jobb og bursdagsfeiring med hyggelig selskap og nydelige kaker. Var forsiktig med ryggen og den kjentes ok ut i løpet av dagen, men når kvelden og natta kom fikk jeg virkelig betale! J.... dritt! :kjempesinna:

Men nå skal ikke ryggen få ødelegge resten av denne dagen! Har masse å glede meg over: :hoppe:

*Jeg er ferdig med blodsukker-testen og jeg "sto med glans"! Tok den fra morran av i dag, selv om jeg var kvalm og trøtt. Fikk ikke sove, så jeg fant ut at det var bare å ha seg ut å få gjort det. Morgenen kunne liksom ikke bli værre. Men testen var ikke så ille. Ikke smakte den så grusomt som jeg hadde forestilt meg og jeg fikk kjøre hjem å vente i 2 timer fremfor å sitte på venterommet til legen. Ble heller ikke så sulten som jeg trodde jeg ville bli.

*Jeg har fått henvisingen til fysio! Spurte legesekretæren om hun kunne høre om legen min kunne ordne med henvisning. Men legen var ikke der, så hus skrev ut en selv! Må visst spørre rette personen! :lur: Har bestilt time (dvs de ringer når de har ledig time) til en fysioterapeut som visstnok er flink med gravide og rygg/bekkenproblemer, så nå er det bare å vente. Men det er mye lettere å vente når en vet at noe skjer!

*Jeg har fått hekleboka jeg har ventet på i 2 måneder og mail om at Jo Nesbø-boka er sendt med posten!

*Nytt "Gravid" er innkjøpt!

*Vi skal reise bort i helga! Det er bare til hjemstedet til kjære og svigers, men vi har ikke vært der siden før litja i magen ble "offisiell". Blir litt koslig å gå rundt der med stolt og struttende mage! :rødme: Kjære kommer i allefall gå rundt stolt og struttende, kjenner jeg han rett! :skratte: Og så skal vi på kino å se "Jenta som lekte med ilden" sammen med svigerinnen min og mannen og det blir sikkert koslig.

Kjære skal jobbe overtid og hjelpe en kompis med flytting i dag, så jeg skal bare det heeeelt med ro i dag! Har lagt til 5 hauger med skittentøy jeg skal vaske og henge opp, og det er sånn passende med (hus)arbeid for meg i dag. :engel:

Skal egentlig på GR i dag, men får se om jeg bare går og veier meg hvis ryggen ikke blir bedre til kvelds. Greier å følge opplegget uten for mange utskjeielser, sett bort ifra bursdagen i går, men føler meg litt uinspiret og matlei om dagen. Bør vel dra og se om jeg ikke kan bli inspiret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minien i magen min har virkelig begynt å gjøre seg til kjenne! Den siste uken etter det første sparket har jeg ikke kjent spark daglig, men det ser ut til å ha forandret seg nå.

Kjære og jeg lå i senga å pratet ganske lenge i går før vi la oss for å sove, noe vi ofte gjør, og når kjære pratet ble litja veldig aktiv. Tror kanskje hun begynner å kjenne igjen stemmen til pappaen sin. :rødme:

Hun har vært veldig aktiv både i går kveld og på morgenen i dag, og det er bare så deilig å kjenne liv så ofte!

Jeg har sagt til meg selv at jeg skal begynne snakke høyt til henne og kanskje synge litt, men det har bare blitt til at jeg prater med henne inni meg samtidig som jeg legger hånda på magen. Jeg innbiller meg i allefall at hun "hører" meg likevel... :sjenert: Har lest at å prate og synge til babyen skal gi ekstra bånd, men jeg synes jeg har fine bånd til henne, og hun hører jo stemmen min når jeg prater med andre.

Kjære tok noen flotte magebilder i går! Vi har glemt å ta bilder de siste ukene og nå må vi begynne å ta bilder hver uke! Uansett bildene han tok i går ble veldig vakre og kunstneriske, men jeg ble litt skeptisk når han kom inn på badet med kameraet mens jeg dusjet! :fnise: Heldigvis ikke noe "privat" som vises, bare en liten våt babymage. ;)

Jeg har gått ned et halvt kilo siden i forrige uke i følge GR og det synes jeg ikke er så gøy, selv om magen vokser og jeg merker at buksene mine begynner å bli litt store over rompe og lår. Jeg spiser jo masse sunn mat (8 skiver m/magert pålegg, stor middag, 2 frukt, 2 yogurt og masse grønnsaker hver dag), så jeg bør ikke være bekymret, men målet er å ikke gå opp så mye i vekt, ikke å gå ned. Har sikkert litt med at jeg har begynt å trene vanngym, med kondisjon og styrke, to ganger i uka. Det er jo lenge igjen til litja kommer, så jeg kommer sikkert til å legge på meg mere senere. I jula for eksempel... Gleder meg til å begynne med julebaksten allerede! :hoppe:

(Det merkelige er at jeg går ned i vekt på kurs hvor vi veier oss på kvelden med klær, mens jeg går litt opp på vekta hjemme hvor jeg veier meg naken på morgenen før jeg spiser. Har sikkert noe med at det er en fryktelig billig vekt og den er veldig ustabil.)

Da tar jeg helg og reiser bort! Ønsker alle som stikker innom ei fabelaktig helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg, du hadde falt ut av mine innlegg :flau:

Tenk, nå er du over halvveis :strix:

Håper du har hatt en fin helg :klemmer:

Men det går da bra! Takk for et besøk igjen!

Ja, tiden har gått veldig fort. Helt utrolig fort!

Det har vært en flott helg! Blir mye ståk og styr når hele slekta samles, men det er jo sjarmen med det!

Fikk noen gode nyheter også! Sist vi var samlet hjemme hos svigerforeldrene mine var det vi som annonserte familieforøkelse, denne gangen var det søsteren til kjære sin tur! :hoppe: Koslige nyheter, selv om det ikke var helt planlagt med nr tre og alt utstyret deres har allerde havnet hjemme hos oss. Men utstyret skal de selvølgelig få tilbake, og svigerinnen min har alltid drømt om en stor familie og nå får hun det!

Har bare vært selskapsdame og tatt det helt med ro i hele helga og ryggen/bekkenet kjennes mye bedre ut! Er ikke helt bra, så jeg skal ta det med ro noen dager framover; trene, men holde meg unna støvsuging, tunge løft og kjøpesenter. Har ikke hørt noe fra fysioterapeuten enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må utstyrslista oppdateres! Mye går i retur til svigerinnen min og noe er kjøpt inn siden sist.

(Føreløpig) Utstyrsliste:

(grønt er ok og turkis er underveis/delvis i orden)

Barnevogn - retur. Har bestemt oss for at vi skal ha Emmaljunga Duo Edge.

Skinnfell til vogn -

Varmepose - ønsker meg Igloo Troller eller aller helst Quadroliften til Emmaljunga.

Vognteppe - får et heklet et av mamma og strikker et i ull selv

Bæresjal/Babybjørn - retur. Skal se an om vi trenger det etterhvert.

Bilstol - retur, men fikk en brukt stol av brodern og samboern som hun egnetlig skulle legge ut for salg for søsteren sin, siden den ikke passet i noen av bilene deres.

Stokke tripptrappstol - allrede fått en brukt av brodern

Pute og bøyle til stol - må kanskje levere tilbake til svigerinnen min

Vippestol - retur

Stelleveske - retur

Kommode = stellebord

Stellepute for å ha på kommoden vi skal gjøre om til stellebord

Badebalje

Håndklær - Arvet mange myke hånduker. Skal sy badelaken med hette selv

Vaskekluter

Siklesmekker

Gulpekluter - 18 stk (gas og flanell) burde vel holde!

Smukker - kjøpte to rosa rett etter ultralyden :hjerte:

Neglesaks for baby

Termometer

Smukker

Leketeppe- lager selv, mangler bare montering

Babygym

Vogge - skal ha den jeg brukte for 33 år siden

Sy himmel og dynetrekk til vogga - har kjøpt stoffet

Sprikelseng - kjøpt brukt Brio. Kjøper sikkert ny madrass

Sprinkelbeskyttelse - arver

Dyne - Kjøpt 80x100. Manlger 65x80 til vogga,men får kanskje arve sammen med vogga. Trenger en liten dyne til vogna.

Dynetrekk - Kjøpt ett trekk og skal sy min. et til selv.

Laken

Tisselaken - 2 stk

Ammebher

Ammeinnlegg

Ammepute

Brystpumpe (får vel se an om jeg trenger først, men dama til bror har en hun sier jeg kan arve)

Tåteflasker

Klær - Har begynt å kjøpe inn en del både i bomull og ull. Er lovt arv både her og der, så vi får se an hva vi faktisk får til slutt og hva vi kan bruke av det.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så trøtt! :veslejenta:

Sov for en gangs skyld igjennom hele natta og ble hverken vekket av dogåing, ryggvondt eller andre ting. Har sovet som en stein og var ganske så opplagt i morrest. Spiste, dusjet, kledde på meg "gå-bort-klær" og var klar for en runde på butikken og kanskje en tur innom mamma. Men så plutselig ble jeg så utrolig trett og måtte ha meg en hel time på sofaen før jeg gidda noe som helst. Har spist lunch, strikket litt og slått på pc`en, men jeg tror faktisk ikke jeg orker å gå på butikken. Tror jeg tar det etter treninga i kveld, så slipper jeg to turer ut idag... Dessuten får jeg hjelp av kjære til å bære hvis jeg sparer ukeshandlingen til i kveld. :lur:

Bekkenet er litt verre enn i går, men i går var jeg nesten helt bra, så det var vel for mye å håpe på at det skulle vare. :blink: Ikke hørt noe fra fysioterapeuten enda, men akkurat nå er smertene overkommelige og jeg tror at planen min med å unngå visse ting og ta det litt med ro hjelper.

Nå skal jeg lage meg en god kopp te, ta fram bunaden og brodere litt, og bare kose meg!

Jo Nesbø bok har endelig kommet og den var kjempetjukk! :duskedame: Koste meg med et par sider i går kveld. Jeg skal lese den sakte og kose meg med den utover høsten! Har jo både strikke- og broderprosjekt på gang, så jeg må fordele det litt utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig morro at litja blir mer og mer aktiv, og sparker hardere og hardere. Blir sånn at jeg blir sittende med hånda på magen og smile for meg selv. :rødme: Snart får vel kjære også kjenne det. Han er litt lei seg for at han ikke har kjent noe enda, selv om har ligger med øret og hånda på magen min hver kveld. (Lurer forresten på om anti-stretchmark kremen jeg smører inn magen med hver kveld vil ha noe innvirkning på kinnet og øret hans... :fnise: Kanskje han bør begynne å lytte med annenhver side!)

I dag skal vi ut å prøve vogn. Har bestemt meg for Emmaljunga (samme som vi fikk og må levere tilbake), men jeg vet ikke helt hvilken modell, eller om vi skal kjøpe ny (i Norge eller kjøre en tur til Sverige) eller om vi skal kjøpe ei som er pent brukt. Var i utgangspunktet fornøyd med den 4 år gamle vogna vi hadde, men nå lurer vi på om den kanskje ikke holder til vår nummer 2. Den blir jo fort 8-10 år gammel før vi blir ferdig med den. Blir for dumt å kjøpe enda ei vogn til nr 2, så da er det kanskje like greit å kjøpe ei ny? Vi får se... Har funnet ei som er brukt i bare 6 mnd på finn til en ok pris, men har ikke "prøvekjørt" den modellen enda.

Vi sendte forresten mail til ei som skulle selge ei par år gammel vogn til en billig penge. Fikk svar og litt for mye info; hun skulle selge vogna fordi hun mistet barnet! :sjokkert: Kjempetrist for dem, men ikke noe du forteller til en villt fremmed kar som venter sitt første barn, og lurer på å kjøpe vogna du selger! :nei: Vi ble begge veldig satt ut av mailen og det var da vi begynte å lure på å bare kjøpe ny vogn... Vi skal i allefall ikke ha dèn vogna! Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var ille :overrasket: Ville ikke kjøpt den vogna, jeg heller.

:fnise: Nr. to får vente litt her, altså.

Emmaljunga er bra, tror jeg. Blir godt for litja å ligge i den :jepp: Vi kommer nok til å kjøpe en ny til nr. to, for da tenker jeg at den vi har nå er ganske sliten. Vi har Teutonia, men den egner seg best som sportsvogn, synes jeg, så jeg vil uansett kjøpe en ny til nestemann.

Kjempebra at du har fått henvisning til fysio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Oi, det var ille :overrasket: Ville ikke kjøpt den vogna, jeg heller.

:fnise: Nr. to får vente litt her, altså.

Emmaljunga er bra, tror jeg. Blir godt for litja å ligge i den :jepp: Vi kommer nok til å kjøpe en ny til nr. to, for da tenker jeg at den vi har nå er ganske sliten. Vi har Teutonia, men den egner seg best som sportsvogn, synes jeg, så jeg vil uansett kjøpe en ny til nestemann.

Kjempebra at du har fått henvisning til fysio :)

Nei, selv om den er halve prisen av liknende vogner blir det ikke aktuelt! Man gjør da ikke sånt! :haar: Blir litt å "jinxe" ting, synes jeg. Og for ikke å snakke om ekkelt...

Vi har ikke sjekket ut så mange forskjellige vogntyper, men har funnet ut at Emmaljunga Duo Edge nok er det beste for oss mtp kravene vi har: kombivogn, stor bag (både mtp høyde og lengde), 4 store hjul med luft og justerbart og høyt styre/håndtak til min kjære på nesten 2 meter. Den er nok litt tyngre og større enn mange andre, men jeg føler at den er trygg og stødig, og vi vil ikke ha en "kjøpesentervogn". Den er litt dyr; kr 8200,- pluss stelleveske, men den har mange utrolig fine funksjoner; sportsunderstell, intergrert myggnetting, vendbart styre, lufting både i bag og kallesje m.m.

Forelsket meg i ei som var svart med lyserosa og pepitarutete detaljer som var bare sååå søt, spesielt med lyserosa varmepose oppi. :rødme: Men jeg er litt mere fornuftig enn som så, for det blir litt dumt hvis nr 2 blir gutt, samt at den sikkert blir lettere å selge etterpå hvis hvis den litt mere nøytral.

Kjøper sikkert ei lettere trille etterhvert, men jeg tror vi vil bli fornøyde med denne vogna.

Nå er modellen bestemt, så nå står det igjen å bestemme seg for å om vi skal bruke 11.000,- på komplett vogn med stelleveske og ekstra varme/bærebag, kjøre til Sverige og kanskje spare noen lapper, eller om vi skal se etter ei pant brukt vogn som er max et par år gammel.

Er kjempe glad for henvisningen og var faktisk til fysioterapeuten i går. Hun ringte og spurte om jeg kunne komme om en og en halv time i går formiddag. Selvfølgelig kunne jeg det! :hoppe:

Det var heldigvis mye mere forståelse hos henne enn legen min. Hun konstanterte at jeg har bekkenløsning med gangproblem, og anbefalte trening sammen med henne to ganger i uka for å trene opp musklene rundt bekkenet for å prøve å stabilisere bekkenet. Så nå er det opp til legen min å godta det fysioterapeuten har funnet ut og skrive ei ny henvisning sånn at jeg får dekket behandlingen av NAV. Håper bare hun gjør det, selv om fysioterapeuten ikke var så fryktelig positiv siden hun var så "grådig" med den første. :eeeh:

Det er bare så utrolig deilig å bli trodd! Jeg blir jo ikke kvitt bekkenløsningen, men fysioterapeuten kan i allefall veilede meg til å gjøre ting riktig. Jeg ble så usikker her, når alt var vondt og all bevegelse syntes å gjøre ting verre.

:danse:

Det er fredag

og kjære har fri i hele helga!

:hjerte:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har frøkenen fått stiftet bekjentskap med halsbrann! :angry: Jeg har aldri hatt halsbrann før og det har tatt lang tid før jeg skjønte hva det var. I forrige uka hadde jeg en rar "klump" langt ned i halsen, nesten ned i brystet. Trodde faktisk det var en reaksjon på at jeg drakk så mye te med sukketter oppi og slo meg til ro med det. Fikk det tilbake i går og det ble bare værre og værre utover kvelden (hjalp vel ikke akkurat med biff med peppersaus til middag heller) og den ekle klumpen begynte først å svi litt før den begynte å brenne og det var ekkelt å svelge. Måtte bare google og fant ut at det var halsbrann og at melk kunne hjelpe. Drakk en sjokolademilkshake og ble mye bedre etterpå!

Begynner å føle meg skikkelig gravid nå! :gravid:

*Magen merkes godt nå, spesielt når jeg f.eks. bøyer meg ned for å knyte på meg sko, opp av dype sofaer, samt at ytterjakka begynner å bli knapp.

*Tisser hele tiden, og kan ikke få latterkrampe eller nyse hvis det er lenge siden jeg har vært på do.

*Fordøyelsen er ikke som den var.

*Bekkenløsning som gir en grusom gravidgange når jeg har mest vondt. *Halsbrann.

*Hormoner!

*Kroppsdeler dovner bort.

*Hovne ben. Noen ganger er det så ille at jeg har merke etter sokkene på leggen selv etter en time vanngym.

Føler ikke at det er negativt egentlig. Bare sånt som henger sammen med å være gravid. Tror faktisk jeg er glad for alle tegn (og spark) fordi det betyr bare at jeg er normal og at ting er som det skal. Om jeg kunne valgt bort èn ting så er det bekkenløsningen... Den er så vond og altfor dominerende i hverdagen. Men forhåpentligvis vil trening sammen med fysioterapeuten hjelpe litt, samt at jeg må bli flinkere til ikke gjøre ting som gjør at jeg blir værre.

Nå står det brødbaking på timeplanen! Har ikke kjøpt et brød siden jeg gikk ut permisjon og det er jeg litt stolt av. Kjenner at magen har vent seg på hjemmebakt for jeg blir ikke like mett av kjøpebrød. Dessuten tror jeg magen har godt av dem å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er til å bake brød!

Krysser fingre for at legen hører på fysioterapauten. Burde jo nesten det, er jo fysioen som er fagpersonen her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er til å bake brød!

Krysser fingre for at legen hører på fysioterapauten. Burde jo nesten det, er jo fysioen som er fagpersonen her :jepp:

Jeg håper også legen tar anbefalingene til fysioterapeuten til etterretning! Var å leverte tilbake henvisningen med "ryggproblem (gravid)" på legekontoret på fredag og håper at den blir endret. Legesekretæren mente at det ikke burde bli et problem. Krysser fingra!

I går kveld ble jeg tante igjen. :danse: Brors nr to kom endelig! De har ventet så lenge på han nå og fødselen gikk kjapt og greit. Hun fikk jo først termin i midten av august og så etter utlralyden ble det endret til slutten av september :eeeh: , og hun har vel egentlig vært klar for at han skulle komme siden i juli. :fnise: Så i går kom han endelig 8 dager på overtid! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...