Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Awww, så søtt :rødme:

Liker foresten navnet på dagboken din veldig godt! "Bakeboka", utrolig søtt! :)

Du er bare et par uker foran meg du, så koselig! Blir spennende å følge med deg videre! :)

Hun er bare så søt innimellom! Lurer mang en gang hva hun tenker på for hun sier så mye rart. Hun lurte på om jeg var bestemor forrige dagen. Måtte bare le av a og forklare etter beste evne at når babyen i magen min får baby, da blir jeg bestemor, men det er det mange år til! :fnise: Vi vår vel nok rare spørsmål å svare på selv etterhvert! :ler:

Bakeboka eller bolle til heving! :fnise: Noe måtte den jo hete...

Takk, det samme, Remember! Synes det er gøy å lese hvordan det er med andre som ligger ca like langt an. Var til spesielt stor trøst til å begynne med når jeg var kvalm og trett. ;) Nå er vi alle inne i en koslig periode med bedre form, ultralyd og at magen virkelig begynner å synes. :rødme:

:bolledeig: Vi får bilder likvell! :strix:

Jeg ringte ned på sykehuset i går og forklarte hvor lei oss vi var for at vi ikke fikk noen bilder og de skulle se på det. Hun jeg pratet med syntes det var rart at vi ikke var fornøyde siden vi hadde vært til den mest erfarne der, men hun hadde full forsåelse for at vi var lei oss. Sa at det var ikke noe galt med selve ul`en mtp detaljer og forklaringer, men at vi ikke fikk tilbud om å vite kjønn eller få bilder, og at vi var så overveldet at vi tenkte ikke på å spørre om bilder selv. Så i morrest ringte hun som tok ultralyden og beklaget det med bildene og at hun måtte ha glemt det. Så da ble det som jeg drømte om, men ikke torde å håpe på! :duskedame: Jeg får komme inn og ta ny ultralyd og få tatt noen bilder i morgen tidlig! Jeg er så utrolig glad for at hun ringte! Det var god service det! Hun er virkelig tilgitt nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra det ordnet seg med ul så dere får bilde da :) Og kanskje dere til og med får vite kjønnet også ;)

Lykke til :klemmer:

Vi fikk tre ok bilder og kjære filmet skjermen under hele ultralyden! Så nå er "bevisene" i orden :fnise:

Det er ei jente ja! :strix: Og godt er det for det har allerede kommet en del lyserosa og lilla i hus! :rødme: (Har ikke tatt at merkelappene, just in case)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkaka mi ligger visst foran litja og det er derfor jeg ikke har kjent noen tydelige spark enda. Jeg syntes det var helt merkelig å ligge å se at hun drev å veivet med armene, at bena gikk opp og ned, og at hun snudde på seg uten at jeg kjente noe. Hun lå ikke i ro et sekund mens vi fikk kikket på henne og det er så utrolig å se at inni magen min lever ei lita tulle! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Rembemer! Vi er veldig glade for at vi fikk bilder til slutt. :danse: Det er liksom et minne en ikke vil være for uten!

Har nettopp kastet bort en time på "Power vanngym"! Det var bare kjipt og slapt. Salen var stappfull og vi svømte oppå hverandre, og det var lite power over timen! :sinna: En del var helt uten tanke på at det var andre i bassenget. Det haglet med armer og ben, og det var lite hensyn til andre. Jeg ble mest opptatt av å ikke få en arm eller en fot i magen og ble mere redd for litja enn svett. Jeg skal ikke tilbake til den timen i allefall! :kjefte: Og blir det like fullt på de andre timene jeg går på så har jeg mest lyst å bytte treningsenter! (Aner ikke om det er like ille andre steder...) Det er da ikke meningen at en skal bruke all energi på å beskytte seg selv?!

Dessuten synes det er helt latterlig at flere parkerer foran Parkering Forbudt-skiltet fordi de ikke gidder å gå 100 meter før de skal på TRENING! :regler: Duster!

Arg! :kjempesinna: Jeg kjenner jeg er litt kort i lunta om dagen... :sjenert:

Holdt på å gi dama på posten ei lita lekse i dag, men jeg greide å la være. For det første sto hun å slafset tyggis og blåste bobler. Jeg skulle betale og hente ut bunaden. Jeg skulle betale 8414,- totalt og sa at jeg ville betale 6000,- kontant (bursdagsgaver! :nigo: ) og resten med kort, og hun i kassen måtte spørre opp to ganger hvor mye jeg skulle betale med kort! Herregud hvor vanskelig er det når hun vet totalsummen og det ligger 6000,- i tusen- og 500-lapper foran henne?? :frustrert: Jeg er ikke noe mattegeni, men såpass synes jeg at en bør greie i hodet. Hadde jeg skulle betalt 5937,50 i kontanter hadde jeg forstått at hun ikke tok det med en gang.

Huff, disse hormonene! Jeg har greid meg bra lenge nå og ikke kjent noe særlig til dem. Og jeg greier å ikke klikke helt og drite meg ut til folk, men jeg kjenner at lunta er kort, nesten ikke-eksisterende om dagen. Nesten like greit at jeg ikke er på jobb for det kan være en tålmodighetprøve til tider! :fnise: Synes jeg ser meg selv enten kjeftende eller gråtende! :skratte:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Været er bare tragisk og trist og jeg har planlagt å vaske og støvsuge sånn at blir pent og koslig her hjemme til helga, men det er mye mere gøy å sy sammen pleddet til litja, mens jeg ser Ellen og Rachel Ray på tv og drikker te.... :sjenert: Til mitt forsvar står det på ei vaskemaskin med "hundre" par sokker og boxere/truser! Så i teorien så gjør jeg vel husarbeid nå? :lur:

Dessuten bør jeg prøve å gjøre ferdig et prosjekt før jeg begynner på bunaden. Mamma og jeg kikket på den i går og vi gleder oss til å begynne! Jeg må bare kjøpe brodernåler.

Har begynt å prate litt mere med litja, ikke høyt da... Jeg har nettopp vist henne teppet hennes og lagt det over magen for å kjenne hvor varmt det er. :rødme:

Har begynt å se på varmepose/voksipose og greier ikke å bestemme meg for om vi skal kjøpe ny eller brukt. Finner ikke testvinneren brukt, men nr to finnes på finn.no. Vi har jo kjøpt nesten alle de store tingene brukt; vogn, bilstol, seng m.m, så kanskje jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for å bruke 1500-2000,- på en ny varme-/voksipose. Jeg vil være økonomisk og fornuftig, men samtidig så vil vi det beste for jenta vår. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er heimen ryddig og ren, og nederste del av ryggen helt ødelagt! Men det er helg og kjære har kommet hjem fra jobb (skrøt av at det luktet rent :) ) og har fri i hele helga!

God helg til dere som forviller dere inn i dagboka mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å prate litt mere med litja, ikke høyt da... Jeg har nettopp vist henne teppet hennes og lagt det over magen for å kjenne hvor varmt det er. :rødme:

Så koselig :rødme:

God helg og kos deg med nyvasket hus og deilig lukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er heimen ryddig og ren, og nederste del av ryggen helt ødelagt! Men det er helg og kjære har kommet hjem fra jobb (skrøt av at det luktet rent :) ) og har fri i hele helga!

God helg til dere som forviller dere inn i dagboka mi!

Så flink du er! Hørtes deilig ut med rent og ryddig hus :) Mitt er ganske ryddig i dag, men rent... nei. Det får da være grenser for hvor mye man skal orke på en dag! :ler:

Men jeg har vaska klær og satt på en oppvaskmaskin, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandringer i kroppen i uke 19:

Vektøkning totalt 2,5 kg. Har gått en del opp og så litt ned igjen og vekta har svinget i hele sommer. Gikk ned 600 gram siste uke, 1.uke på GR. Rart å gå ned, men jeg passer på hva jeg spiser, ca 1900 kalorier pr dag og skal opp på 2200 neste uke, jeg drikker mye vann, har begynt på vanngym to ganger pr uke og greier stort sett å holde meg unna godis og kaker. Kjære synes jeg ser slankere ut, sett bort i fra melonen foran. :ler:

Magen kjennes litt tung ut når jeg ligger på ryggen. Merker det nå og da, mest når jeg nettopp har lagt meg på ryggen. Det er ikke vondt, bare rart.

Magen har blitt ganske stor og merkes godt når jeg bøyer meg framover, støtter meg inn mot kjøkkenbenken o.l. :gravid: Den er fast og forskjellen på gravidmagen min og tjukkemagen min er stor. :fnise:

Puppene har vokst IGJEN! Bh`ene jeg kjøpte for noen uker siden i er allerede blitt litt knappe. Håper jeg slipper å vokse stort mere før jeg begynner melkeproduksjonen.

Bekkenet/nedre del av ryggen har begynt å krangle. Kjenner det innmari godt etter mye husarbeid, etter trening og når går lengere turer. Skal ta det opp med legen denne uka og høre om henvisning til fysio. Har prøvd å være forsiktig og unngå at det går så langt, men det er nok ingen vei utenom.

Venstre lår dovner bort innimellom når jeg går og står. Har kjent det nårjeg har vært på shopping tre ganger i august. Baket brød og boller, og styrte på kjøkkenet i går og da dovnet det bort flere ganger. Synes det er litt skummelt, men det er sikkert bare dårlig blodsirkulasjon eller noe.

HORMONER! :eeeh: Humøret er ikke så værst, sånn all over, men jeg begynner å gråte for den minste lille ting. Er som regel ikke for at jeg er lei meg, men for at jeg er lykkelig. Kort i lunta til folk som f. eks jobber i butikk og legger merke til mere, og forventer mere av dem. Jeg har ikke skjelt ut eller vært ufin mot noen, men kjenner at sinnet bygger seg opp inni meg.

Tisser hele tiden! Kjennes ut som jeg må på do igjen rett etter jeg har vært der... Har hatt noen uker uten dobesøk på natta, men nå har det begynt på igjen.

Så koselig :rødme:

God helg og kos deg med nyvasket hus og deilig lukt ;)

Takk, det er alltid litt kosligere å slappe av i helga når hjemmet er strøkent!

Så flink du er! Hørtes deilig ut med rent og ryddig hus :) Mitt er ganske ryddig i dag, men rent... nei. Det får da være grenser for hvor mye man skal orke på en dag! :ler:

Men jeg har vaska klær og satt på en oppvaskmaskin, da...

:ler: Ikke værst det da!

Vet ikke helt om fredagens rydde/vaskeinnsats var verdt det, egentlig... :sjenert: Jeg hadde såååå vondt i ryggen/bekkenet fredag og lørdag, og kjenner det godt ennå. Jeg tror jeg må bli flinkere å spre husarbeidet utover uka og ikke ta en rassia en gang i uka, samt å be kjære mere om hjelp. (Han er ikke allergisk mot husarbeid, men det blir sånn at jeg tar det mens han er på jobb...)

Har første legeundersøkelse etter den aller første i uke 7, denne uka. Er litt spent, men det skjer vel ikke så mye. Må huske å kjøpe urinprøveglass og sette av tid til blodprøve før undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig! :rødme:

Så bra dere fikk komme inn til ny UL på sykehuset og så fint at dere fikk ordentlig bekreftet at det er ei lita jenta. :) Jammen godt du ringte!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg ringte, Happy Feet! Faktisk så må jeg bli flinkere til å minne meg selv om tørre å spørre om ting, det værste som kan skje er jo at jeg får nei!

I dag er jeg litt stolt av meg selv; jeg har endelig gjort ferdig prosjektet "Rydd kleskapet"! Begynte på søndag med å kaste truser og bh`er som ikke blir brukt og nå har jeg pakket bort alle sommerklærne mine, samt klær som jeg ikke kommer til savne eller bruke rett etter fødselen. Ble en sekk med klær og vesker til Fretex også. Jeg sorterte resten av klærne etter mammaklær, klær som kan brukes mens jeg er gravid, og øverst og innerst ligger klær jeg ikke kan bruke før i februar. Det ble så ryddig og pent i kleskapet mitt at jeg nesten ikke hadde lyst å lukke dørene! :fnise: Nå er det bare rydding i sko som gjenstår... Har kastet noen sandaler og pakket bort resten av dem, men det er så utrolig mange sko jeg ikke bruker til vanlig.

Har planer om en rassia på badet også. Det er så mye sminke, hårting, kremer og såper som bare står der og tar plass. Enten må jeg bruke det opp eller så må jeg bare bestemme meg for å begynne å kaste!

Vi har også som smått begynt å kaste og rydde i kjelleren og boda oppe står for tur. Jeg tror vi gjør lurt i å bruke vinteren på å gjøre sånt FØR litja kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg litt stolt av meg selv; jeg har endelig gjort ferdig prosjektet "Rydd kleskapet"! Begynte på søndag med å kaste truser og bh`er som ikke blir brukt og nå har jeg pakket bort alle sommerklærne mine, samt klær som jeg ikke kommer til savne eller bruke rett etter fødselen. Ble en sekk med klær og vesker til Fretex også. Jeg sorterte resten av klærne etter mammaklær, klær som kan brukes mens jeg er gravid, og øverst og innerst ligger klær jeg ikke kan bruke før i februar. Det ble så ryddig og pent i kleskapet mitt at jeg nesten ikke hadde lyst å lukke dørene! :fnise: Nå er det bare rydding i sko som gjenstår... Har kastet noen sandaler og pakket bort resten av dem, men det er så utrolig mange sko jeg ikke bruker til vanlig.

Er det ikke en fantastisk god følelse? Jeg eeelsker følelsen jeg har etter å ha ryddet ferdig en ting, enten det er kleskommodene, loftet eller skapene på badet, og det står poser eller aller helst store sekker med ting som skal ut av mitt hus! Det gir en sånn herlig oppryddet følelse! :) Nå fikk jeg faktisk lyst til å rydde... Oh my, denne graviditeten gjør meg jo helt gærn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en skikkelig opprydding i klesskapet! :tommelsmil: Jeg føler det er sånn at jo mer jeg fjerner fra skapet av ting jeg ikke bruker, jo mer finner jeg å ha på meg. Det blir så mye mer oversiktelig, så jeg ser de tingenen som faktisk kan brukes. Må nok rydde litt i skapet jeg også, foreløpig ligger sommerklærne der (som omtrent ikke har blitt brukt siden juni :sukk: ). Er vel på tide å grave fram litt høstklær nå. :gjeiper:

Jeg må også bli flinkere til å spørre om ting og være litt frampå. Jeg er ikke det, men de gangene andre har overtalt meg til å være det, har jeg fått ting som jeg vil og minner meg på at neste gang, så må jeg ikke være redd for det.

Ha en fin helg, Missiw! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor dag i dag!

:danser:

Jeg akkurat halvveis (20+1) i svangerskapet! :strix:

Og ikke nok med det, men når vi lå i senga i morrest og pratet kjente jeg for aller første gang spark eller slag fra litja! :rødme: Det var som en stor boble sprakk, eller noe sånt (vanskelig å forklare!). Lå en stund til med hånda på magen og fikk kjenne enda et spark, både inni magen og i hånda mi! Helt fantasktisk! Kjære ville også kjenne, men da ble det stille gitt!

I går var jeg til legen og fikk høre hjerteslagene hennes for første gang!

Mitt lille mirakel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig! Gratulerer med halvgått svangerskap! :strix: OG ikke minst det første sparket. Må være en helt fantastisk følelse. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Så kos med første spark! :rødme:

Åh, så koselig! Gratulerer med halvgått svangerskap! :strix: OG ikke minst det første sparket. Må være en helt fantastisk følelse. :rødme:

:rødme: 20 uker og første spark :rødme:

Må være en fantastisk opplevelse :hjerter:

Dèt er bare helt fantastisk! :strix: Det er ikke så ofte og kjære har ikke fått kjent noe enda, men det gjør ingenting for det blir nok aktivitet etterhvert tenker jeg. Prikkingen/kilingen jeg har kjent i noen uker nå (og kjenner enda) er sikkert bare magen som vokser, strekker seg og ting som flytter på seg. Trodde kanskje at det var litja, men når jeg faktisk fikk kjenne et spark så var det ikke tvil om at det var det!

Ryggen/bekkenet har slått seg helt vrang og jeg har vondt hele tiden. Har greid å komme meg på vanngymmen to ganger i uka, men noen turer ut i skog og mark har det ikke blitt. Det er rett og slett for vondt. Jeg spurte legen min på fredag om det, men hun mente at jeg måtte bli værre først. :trist: Jeg fatter ikke hvordan jeg kan bli værre; det gjør vondt å ligge, sitte, gå, kle på seg, osv. Husarbeid har jeg holdt meg helt unna og en tur på butikken gjør alt værre. Nå har jeg stort sett holdt meg i ro i hele helga og prøvd sånne bekken-øvelser, men jeg har ikke blitt bedre/værre. Har tenkt mye over det legen sa og har bestemt meg for at jeg ikke kan godta det. Greit, så er jeg ute i permisjon og smertene går ikke ut over jobben, men jeg er ei stor jente og jeg kan bare ikke sette meg ned (og legge på meg mange ekstra kilo)! Legen burde faktisk ha oppmuntret meg ang både kosthold og trening, men hun har ikke nevnt det med et ord. Dessuten burde det vel være bedre å få henvisning til fysio og trene opp bekkenet, enn at jeg faktisk får bekkenløsning og andre plager fordi jeg ikke greier å røre på meg uten at det er vondt?!?

Det eneste positive med ryggvondtet er at jeg har fått mye tid til å brodere og strikke! Jeg har begynt på et vognteppe til litja i rosa og lilla. Vi (mamma og jeg) har også begynt på bunaden og den blir bare dritfin, om jeg kan få si det selv! :hoppe: Jeg har ikke brodert siden ungdomskolen og var litt usikker på om jeg ville få det til. Jeg begynte med de enkle tingene; stilker og sånt. Har blitt mye bedre allrede og det er morro å se både framgangen min og på bunaden.

Deilig med en pause fra vinden og monsunregnet og få litt :sol: i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...