Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mmm_*
Skrevet

Jeg så dette i går,men folk overrasker meg stadig. Dette var klssisk for unge mennesker.

Ikke nok inntekt,så beg. de med avbetaling. De er ike spesiell,dette skjer veldig mange. Også godt voksne.

De trodde de skyldte "et par tusen". Sannheten var nærmere 300.000.

Da lurer jeg på om folk glemmer hva 2 pluss 2 er.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet
Dette var klssisk for unge mennesker.

Hvorfor mener du det?

Gjest Gjest
Skrevet

(SIDE2:) Den leie situasjonen Adi (23) og Solfrid (22) havnet i er på flere måter typisk for mange unge etablerte par, får vi se i onsdagens episode av «Luksusfellen».

Gjest Gjest
Skrevet
Igjen: hva får deg til å tro at dette er "klassisk for unge mennesker"?

Kverulant du?

Gjest Gjest
Skrevet
Kverulant du?

Nei,jeg er ike kverulant. Av statistikker, og hva fagfolk uttaler så er dette en klassisk felle unge går i.

Om du følger med,eller du kan lete på nett så kan du lese dette selv.

Det er helst folk som ikke burde få kreditt som får det.

Kan nevne Elloskonto-H&M konto-Ge-kapital-div kjøp nå, betal om 9 mnd.

Det er folk som ikke får lån i bank.....og hvorfor?

Skal tro at de som hjalp dette paret har mer kunnskap om dette,enn både du og jeg har.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei,jeg er ike kverulant. Av statistikker, og hva fagfolk uttaler så er dette en klassisk felle unge går i.

Om du følger med,eller du kan lete på nett så kan du lese dette selv.

Det er helst folk som ikke burde få kreditt som får det.

Kan nevne Elloskonto-H&M konto-Ge-kapital-div kjøp nå, betal om 9 mnd.

Det er folk som ikke får lån i bank.....og hvorfor?

Skal tro at de som hjalp dette paret har mer kunnskap om dette,enn både du og jeg har.

15:57 her

Du svarte litt raskt nå...

Om du ser etter hvem jeg siterer....så var det ikke deg jeg mente,

Derimot "Anneshirley."

Jeg er enig med deg jeg.

Gjest hopeful
Skrevet

Enig med ts at man kan lure på om de har glemt at 2+2=4

Skjønner ikke at det går an å miste så fullstendig oversikt over økonomien. At man kan tror at man skylder "et par tusen", mens man egentlig skylder flere HUNDRE tusen. Virker en smule sløvt spør du meg...

Gjest Gjest
Skrevet

Virket ikke som de lærte så mye heller.

De hadde ikke fått solgt bilen og ingen av tingene de skulle legge ut på finn.

Det er ikke så vanskelig å bli kvitt noe på finn i løpet av en måneds tid så lenge man ikke overpriser det.

Derimot var det vel greit å få penger fra bestefar.

Gjest Gjest
Skrevet

...og ikke hadde hun takket ja til jobben hun hadde fått tilbud om heller.

Gjest hopeful
Skrevet

Såpass! så ikke siste delen av programmet...

Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å la besteforeldrene mine betale gjelden min. Og når de først er med på et sånt program og får kjempehjelp til å rydde opp, burde de iallefall være smart nok til å følge rådene de får fra økonomene.

Gjest Raptuza
Skrevet

Dei må læra å ta ansvar for sitt eget liv etter kvart. Dei var no trass alt foreldre...

Gjest hopeful
Skrevet
Dei må læra å ta ansvar for sitt eget liv etter kvart. Dei var no trass alt foreldre...

Enig! På tide å bli voksen når man er tobarnsforeldre!

Gjest Gjest
Skrevet
15:57 her

Du svarte litt raskt nå...

Om du ser etter hvem jeg siterer....så var det ikke deg jeg mente,

Derimot "Anneshirley."

Jeg er enig med deg jeg.

ts

SORRY.

Gjest Gjest
Skrevet
...og ikke hadde hun takket ja til jobben hun hadde fått tilbud om heller.

Dere må ikke glemme at hun hadde en 8 uker gammel baby som blir ammet. Ikke lett å jobbe da. Og det er nesten 1 times kjøring til der jobben var så det hadde blitt en lang dag uannsett om hun bare jobbet noen timer.

Og det er ikke alltid lett å selge ting på Finn.no.Har selv prøvd uten hell, og uten overprising. Og du kan jo ikke selge en bil vist du risikerer å tape veldig mye på den.

For alt vi vet kan det ha ordnet seg nå....

Skrevet

hei

1. Tipper at grunnen til at de ikke får solgt noe er pga av finanskrisen nå, (dette har vært på nyhetene de siste 6 månedene så det burde jo dere skjønne)

2. Såg på finn.no at han faktisk har solgt bilen sin. det var visst en peugeot 307 på tv...så...var ikke så vanskelig å finne.

3. Når hun damen, Solfrid eller ka hun heter sier kun et par tusen så må vel dere skjønne at det ikke er på alvor asså helt alvorlig, hvem melder seg på luksusfellen visst de skylder et par tusen, dette er ren logikk. Må jo skjønne det de som ikke gjør det.

Skrevet

Jeg tror ikke hun mente at hun skyldte et par tusen, men at det ville utgjøre et par tusen i avdrag i mnd. Økonomen sa som svar at det var mer en full månedslønning, og da tenkte de nok hva all gjelden ville koste dem i mnd å bli kvitt.. Hun skyldte jo mer enn en mndslønn.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med ts, dette er en klassisk "felle" for unge. En skulle ikke tro det trengtes lange utdanningen for å skjønne at å kjøpe på kreditt er svindyrt, og når man ikke trenger å betale tilbake på noen måneder og man TROR man bare behøver å betale småbeløp hver måned i et par så handler man gjerne mer enn man trenger.

Men nå skal jeg ikke være så stor i kjeften, jeg kunne like gjerne stått i samme situasjon selv. Dvs jeg gjør det, men ikke så ille at jeg må ha hjelp, og gjelden begrenser seg til under 50 000. Selv var jeg så dum å bruke kredittkort da jeg var arbeidsledig noen måneder i begynnelsen av mine tjueår og ikke hadde krav på dagpenger. Makset grensen på 20 000 og 6 år etter betaler jeg enda, fordi jeg fortsatte å være dum og ta en tusenlapp her og der når lønnen ikke strakk til, og fikk enda et kort kastet etter meg. Nå er kortene klippet i stykker, lønnen strekker til det den skal pluss nedbetaling av gjeld. Men jeg får aldri nok til å spare og legge meg opp en buffer, så når det skjer noe uforutsett (og det gjør det gjerne med bilen om vinteren) må jeg låne til, og gjelden øker igjen. Men heldigvis har jeg mulighet til å låne av mor og bestemor, så jeg slipper renter og kan betale de summene jeg har mulighet til alt ettersom..... at jeg ikke gjorde fra begynnelsen av....

Skal aldri mer ha kredittkort, jeg misbruker dem. Heldigvis klarer jeg motstå når noen tilbyr meg et kredittkort (Ellos er helt ramme på det, og de selskapene jeg har kredittgjeld hos vil så gjerne tilby meg en høyere kredittgrense fordi jeg "er en god kunde"), men jeg kjenner jeg blir småprovosert av den lokkingen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...