Gå til innhold

Avtaler dere hvor mye dere skal kjøpe morgengave for?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Inspirert av morgengavetråden, kommer jeg med noen spørsmål...

Avtaler dere sammen på forhånd hvor mye dere skal kjøpe morgengave for? I vårt tilfelle gjorde vi ikke det, noe som resulterte i at vi brukte vidt forskjellige summer på gaven... Jeg brukte 5000 kr til ham og han brukte 1000 kr til meg. For meg spiller det ikke noen stor rolle, men jeg angrer litt på at jeg brukte såååå mye penger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev et lengre innlegg, men KG tuller med meg i dag, så jeg fatter meg i korthet:

Budsjettet satte rammer for innkjøpene av morgengaver. Han kjøpte for mellom 5.000kr og 15.000 (tror jeg). Jeg kjøpte for 350kr (stjal, fixet og pusset arvegullet hans). Det er i kroner, affeksjonsverdien på de 350kr kan ikke måles!

Han er lykkelig, jeg er lykkelig - uansett pris. Det er tanken (og produktet) som teller, ikke prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 600 kroner. Hakke råd til mer. TRor ikke han kommer til å bruke noe mer. Generelt kjøper vi jule og bursdagsgaver til hverandre for mellom 500-1000 kroner. Det går så mye penger at jeg synes vi må være litt edruelige her. Men hadde jeg hatt bedre råd, hadde jeg sikkert kjøpt dyrere gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er vel tanken som teller? Ikke avhengig av hva prisen var?

Hmmm......

Naturligvis og jeg er kjempeglad for det jeg fikk, ville ikke hatt noe mer i det hele tatt! Men jeg tenker at jeg kanskje burde brukt mindre penger på min gave til han og at vi kanskje burde ha avtalt en max-sum på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket litt om det på forhånd - rett og slett for å se hva budsjettet tillot. Vi brukte 4-5000 kroner hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi avtalte ikke noen pris. Brukte det vi selv syntes vi hadde råd til.

Det samme kommer vi til å gjøre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har felles økonomi, så det begrenser seg litt av seg selv. Bruker ikke mer enn vi føler vi har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avtalt, vi! Har en venninne som jobber i gullsmed, hun har hjulpet meg med å ta ut mansjettknapper i gult gull til ham - ca 3500,- og jeg får alliansering i gult gull med 5 diamanter, ca 5000,-

Mye oenger, men vi skal ikke ha nye ringer,så det må være såpass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ringen min kostet bortimot 5000 kroner importert fra Tyrkia, kjøpt av familie (gullsmed) av noen venner av oss. Gaven min kostet rundt 1500.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...