Gå til innhold

JEG ER ENDELIG GIFT OG FULLSTENDIG LYKKELIG!!! (langt)

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Ja, det er helt utrolig å tenke på at jeg her sitter som en gift kvinne. Det er nesten litt uvirkelig, og dagen vår var en drøm fra ende til annen. Jeg visste at det kom til å bli spesielt, men jeg kunne aldri forestille meg akkurat hvor spesielt det ble - helt vidunderlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Natt til lørdag var første natt på et par år at jeg og min kjære ikke sov sammen, og det var veldig rart. Jeg sov ikke mange timene (minuttene) den natta, nei. Ikke hjalp det at jeg sa til meg selv "NÅ MÅ DU SOVE" hele tiden heller. Jeg våknet kl. 05.00 først, for deretter å tvinge meg til å sove til klokka var 07.00. Da stod jeg opp og møtte mamma i full sving på kjøkkenet. Hun var i strålende humør, og det var jeg også.

Jeg gikk, etter en "jordbær-frokost", ut for å pynte bilen vår med silkebånd og flagg. (Jordbær var det eneste jeg klarte å spise....) Jeg gikk og smilte hele tiden og merket den rare sitrende spenningen i kroppen. Jeg tok meg et laaangt deilig bad! Så måtte jeg ringe til min kjære, som også var i strålende humør. Det var så deilig å høre stemmen hans, etter alt savnet om natta........

Tiden gikk og jeg måtte sette i gang med å ordne håret. Dette var noe jeg skulle gjøre selv, og jeg satte i gang tidlig slik at jeg ikke ble stresset og varm. Det gikk faktisk mye bedre og raskere enn jeg hadde ventet, så det ble litt ventetid før jeg begynte å sminke meg. Dette gjorde jeg så, og brukte gooood tid og var så nøye jeg bare kunne være. Mamma og forlover'n min synes jeg ble fin!

Så tok jeg på undertøy, strømper, strømpebånd, kjole og slør. Fikk også på meg smykket som mamma bar når hun giftet seg, og det passet perfekt til kjolen min. Pappa kom med brudebuketten min, som han hadde hentet hos blomsterforhandleren, og den var helt nyyydelig. Jeg ble så glad!! I tillegg fikk jeg festet 2 røde roser i håret mitt.

Vielsen skulle være kl. 15.00, og jeg og forloveren min begynte å røre på oss ved 14.00-tiden. Da hadde vi god tid. MEN så skjedde jo de tingene som man har fryktet; småting som kan ødelegge alt....... Jeg bøyde meg for å finne bilnøkler i vesken min, og POFF så datt den ene rosen fra håret mitt....... Heldigvis fikk jeg festet den skikkelig igjen (og de satt hele kvelden.......) Deretter fant vi ikke bilnøklene!!!!!!!!!!!!! Jeg ble ganske stresset, og merket jeg begynte å bli litt varm..... Heldigvis fant vi dem - på gulvet på badet - de hadde falt ut!! Forloveren mistet så et "sølvblad" fra sin bunad, som vi fikk festet til syvende og sist.... Og når vi hadde begynt å kjøre mistet vi det ene flagget på bilen!!!!

Heldigvis sluttet det med det - og resten av dagen var en fantastisk drøm. Jeg var utrolig spent, og følte en deilig, men rar sitring i hele kroppen. Vi kom til kirken, været var strålende, flaggene vaiet, og jeg følte meg som verdens lykkeligste prinsesse. Ved kirken stod pappa og ventet på meg, og vi fikk rigget oss til utenfor døren. Det var selvfølgelig gjennomtrekk, så døren holdt på å blåse opp flere ganger :ler:

Endelig begynner musikken som min kjære har komponert til meg, og vi begynner å gå. Jeg merket underleppa skalv, men syntes jeg var flink som ikke begynte å hulke..... Gjestene sa at jeg gikk og smilte og så fullstendig lykkelig ut. Der jeg gikk så jeg MANGE som gråt - både onkler og tanter, venner og familie. Min kjære sa også at han følte en storm med følelser som veltet innover han da musikken startet og jeg kom inn døren. Da jeg hadde satt meg så vi dypt og smilende inn i øynene til hverandre, og satt sånn i maaange minutter. De vakre øynene hans, smilende og blanke.

Vielsen var en drøm, med et veldig personlig preg både i forhold til musikk, musikere og prest. To av musikkstykkene hadde min kjære komponert, og det var veldig spesielt. Trompetisten var min fetter, organisten var min kjæres pianolærer, og presten var en venn av min kjæres familie. Alle sa etterpå at det var den mest spesielle og flotteste vielse de hadde vært i og at de aldri kom til å oppleve maken!

Vi ble gratulert, fikk endelig kysset hverandre på kirketrappen, og rett og slett klamre oss til hverandre. Mannen min var nyyyydelig og øynene hans strålte!!

Deretter bar det til fotograf hvor hun tok bilder ute og inne, tradisjonelle og utradisjonelle, med ulik bakgrunn. Gleder meg til å se!!!!

Vi ble møtt med deilig champagne når vi ankom festlokalet, alle applauderte og tok mange bilder. Fikk litt duskregn i sløret, noe som visstnok betyr lykke. Været hadde vært strålende til da. Vi gikk inn, og jeg fikk sett litt på det overveldende gavebordet (gaverommet!!!!) før middagen satte i gang. Da hadde det skyet over, rommet ble litt svalere og vi kunne høre noen tordenbrak i det fjerne. Middagen var nydelig, taler og sanger var flotte, humoristiske og rørende. Alt i alt var det en lett og uhøytidelig stemning og alle koste seg.

Etter middag fikk vi pratet litt med gjestene før "overraskelsene" stod for tur. Våre fedre + en tante, våre forlovere om broren til mannen min spilte flott musikk for oss på flygelhorn, trompet, euphonium, pauker og trommer. Høytidelig og flott musikk som vi satte stor pris på. Deretter ble det vist en liten koselig og humoristisk "multimedia-fremvisning" av vårt liv. Etter dette ble det vist noen bilder tatt tidligere på dagen med digitalkamera - det var moro å se.

Så ble det kake og deretter musikk. Siden vi er mange musikere i familien hadde vi rigget opp med mikrofoner, gitarer, synth, trommesett, bass etc slik at "de som ville" kunne spille. Musikken holdt på hele kvelden og det var utrolig flott. Mange av vennene ble skikkelig imponert. Dette var forloverne våres fortjeneste da de hadde gjort en skikkelig innsats på forhånd med dette. Nevøen vår (11 år) sang duett med sin far, brudgommens bror" - "Up where we belong". Det var rørende.

Dagen gikk kjempefort, og snart var det tid til å krype opp til suiten vår, komme ut av finstasen, ta en dusj og hoppe til køys. Vi la oss kl. 04.00 men tror ikke vi sov så mye. Ble liggende å prate om alle inntrykkene, holde rundt hverandre og smile hele natten. Og vi var enige begge to:

DET VAR DEN STØRSTE, FLOTTESTE DAGEN VI NOEN GANG HADDE OPPLEVD OG VI VAR TOTALT LYKKELIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:hjerte:

Til dere som har bryllupet foran dere. NYYYYYT dagen til det fulle!!!!!! Og nyt dagene etterpå, slik vi har gjort. Det er fantastisk å være gift! Vi koser oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Princess1

GRATULERER SOM FRU :D

For en flott dag dere hadde!

Jeg prøver å holde forventningene nede til den store dagen, men det er neimen ikke så lett når man leser slikt som dette :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

For en levende beskrivelse, og for en fantastisk flott dag det hoertes ut som! Saa bra med det personlige preget paa vielsen. Takk for tips om aa nyte dagen - det tror jeg vi alle kommer til aa gjoere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER

Og takk for at du delte historien med oss.

Jeg gleder meg til min dag-9 august :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som frue!! Det hørtes som en fantastisk dag, heldige deg som har så musikalsk familie - syns selv at musikken gjør så mye DEN dagen, både i kirken og på festen etterpå....

Håper du kommer med bilder fra dagen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med en flott dag! Enig med Princess over her - det er vanskelig å dempe forventningene når man hører om sånne flotte bryllup!!!

Lykke til videre i ekteskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med vel overstått dag. Ønsker dere all lykke videre i fremtiden som mann og kone

:D

Håep det kommer noen bilder så vi får se fra dagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige gratulasjoner. Ja, jeg skal prøve å legge ut noen bilder etterhvert. I mens kan dere jo myse på avataren min..... :wink: Kanskje ikke så godt å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mens kan dere jo myse på avataren min..... :wink:  Kanskje ikke så godt å se...

Moro å se at buketten som er så populær her inne ble så fin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye.

endelig er det over.

Nå kan dere bare nyte resten.

Ønsker dere all lykke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:cry: :D Så utrolig fin rapport om den herlige dagen ders! Blirhelt rørt her jeg sitter... (hormoner?? jeg?? neiiii)

Men det gjør bare at jeg gleder meg enda mer til jeg skal i ilden jeg også. Åååh som jeg gleder meg. Synd det er så lenge til!!

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felix, ikke innloget

Takk for levende fortalt referat, og GRATULERER så mye som frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer så mye med vellykket bryllupsfeiring, ble nesten rørt jeg over den fin historien din! Venter spent på bilder fra bryllupet.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...