Chakoya Skrevet 10. mars 2009 #1 Del Skrevet 10. mars 2009 Synes det er så forbaska mange UANSVARLIGE kjørere ute på veiene! Var på tur oppover mot fjellheimen en fredag og enkelte kjører forbi i en sving med 0 sikte. Hva om det kom en motgående bil i svingen? Andre kjører forbi enda dem ser det kommer bil imot. Vi andre må bremse opp for å hjelpe den andre å smette inn igjen før det smeller. Dette er totalt uansvarlig!!! Hadde noen av disse bilene krasjet hadde faktisk vi og dem bak sannsynligvis blitt dratt med i krasjet enda vi passer på 1001, 2002, 2003 ''regelen''. Slike førere burde mistet lappen ganske fort, men dessverre blir dem ikke tatt mange av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 11. mars 2009 #2 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg for min del ville ikke kalt slike for råkjørere, heller bilbøller. For råkjørere er jo folk som kjører altfor fort... Men uansett, jeg ser poenget. Traff på noen slike selv på vei hjem fra fjellet for noen helger siden, og hadde noen mildt sagt gufne opplevelser. Men jeg har et annet ønske også, jeg. Fjerne alle lusekjørere slik at man slipper irritasjon som fører til farlige handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glowing Eyes Skrevet 13. mars 2009 #3 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg og har opplevd råkjørerne Chakoya! Vi lå i vanlig fart etter riktig fartsgrense.. Det er dessuten også noe som heter at man skal kjøre etter forholdene. Særlig på vinterføre og når det er isete. Om det er tynn is på veien betyr det ikke at man nødvendigvis skal kjøre i for eksempel 80 km i timen. Man må teste bremseeffekten også. Glir bilen langt avgårde når man bremser på is, da må man kjøre sagtere. Fjerne alle lusekjørere slik at man slipper irritasjon som fører til farlige handlinger. Jeg har ikke møtt mange lusekjørere ihvertfall så der deler jeg ikke samme erfaring. :/ Men over til denne råkjøreren vi så, han kjører forbi enda han ser det kommer bil imot, og som du beskriver måtte vi bremse kraftig for å få hjelpt han inn på veien før han krasjet. Det er direkte tankeløst å gjøre sånn. Å ta en risiko slik. Han tenker bare på seg selv. Hva om han hadde krasjet, som Chakoya beskriver.. Vi hadde jo blitt dratt med vi og, og dem bak. Hadde blitt skikkelig kollisjon på vinterføret. Vet om noen andre som fikk som fortjent da. Ei jente lå i riktig fartsgrense. Og noen hadde det så forbaska travelt med å komme forbi. Han kjørte raskt opp på siden av henne, og endre plutselig med å kjøre ut i snøen i veikanten. Der ble han stående. Hehe.. Der tenker jeg han fikk som fortjent. Fartsgrensene er til for å holdes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå