SaltLakris Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Eller hvor lang tid tok det før du ble gravid? Har inntrykk av at det for mange ikke tar lang tid å få kroppen i gang igjen etter å ha sluttet med Cerazette. Jeg tok min siste pille 21. februar, og hadde egentlig forventet en blødning de første dagene etterpå, ettersom dette har vært tilfellet tidligere når jeg bare har glemt en pille. Ingenting har skjedd til nå.. Jeg er en utålmodig sjel, så håper det ikke vil ta så lang tid.. Jeg prøver å få meg selv til å forstå at det sannsynligvis ikke lykkes ved første forsøk, men det er ikke så lett, hehe. Når kan jeg teste, forresten? Vet jo ikke når ikm er..?
Malina Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk første blødning en måned etterpå. 14 dager etter ble jeg gravid
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Jeg sluttet på Cerazette 29. januar, og forventet også en blødning kort tid etterpå. Men den kom aldri, i stedet testet jeg positivt for et par dager siden Jeg testet også en uke før det, og da var den negativ. Lykke til
thumbalina Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Jeg sluttet 28 desember, og fikk første blødning 21 januar.. Har kommet inn i en noenlunde stabil syklus - i alle fall foreløpig. Har ikke begynt å prøve for å bli gravid enda... drøyer det en mnd til.. men håper selfølgelig på klaff første mnd :rødme:
Molly80 Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Min kom fort, et par uker etter.. men så gikk det over en mnd til neste gang, og over en mnd neste gang igjen.. men så ble jeg gravid:) Men fy.. for noen mens smerter som jeg fikk etter at jeg slutta... kroppen var visst helt i ulage!
donna julianna Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Min kom fort, et par uker etter.. men så gikk det over en mnd til neste gang, og over en mnd neste gang igjen.. men så ble jeg gravid:) Men fy.. for noen mens smerter som jeg fikk etter at jeg slutta... kroppen var visst helt i ulage! Akk, jeg føler meg lurt! Mensen har aldri forsvunnet, og etter to år har menssmertene nådd samme høyde som før jeg begynte med Cerazette
Busy Lizzie Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Jeg fikk en pillemens etter to uker, to uker etter var jeg tilbake i normal syklus. Fra jeg sluttet med pillen til jeg ble gravid gikk det tre måneder. Må si at å slutte på cerazette var det beste jeg kunne gjort. Merket det ikke før etter at jeg hadde sluttet med pilla, men humøret ble mye mye bedre, jeg stressa mindre og sexlysten var på topp. Aner ikke hva jeg skal gjøre etter at babisen kommer, for jeg vil ikke begynne på pilla igjen. Lykke til !
Molly80 Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Akk, jeg føler meg lurt! Mensen har aldri forsvunnet, og etter to år har menssmertene nådd samme høyde som før jeg begynte med Cerazette Ei venninne av meg som begynte på pillene blødde et pra dager, og aldri igjen... mens jeg blødde vel i 2-3 uker da jeg begynte, vurderte å slutte, men så slutta det, og jeg hadde ikke mensen igjen på de 2 åra jeg gikk på pillen, med unntak av et par dager en gang... Tydeligvis forskjell på hvordan vi reagerer!
thumbalina Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Jeg fikk en pillemens etter to uker, to uker etter var jeg tilbake i normal syklus. Fra jeg sluttet med pillen til jeg ble gravid gikk det tre måneder. Må si at å slutte på cerazette var det beste jeg kunne gjort. Merket det ikke før etter at jeg hadde sluttet med pilla, men humøret ble mye mye bedre, jeg stressa mindre og sexlysten var på topp. Aner ikke hva jeg skal gjøre etter at babisen kommer, for jeg vil ikke begynne på pilla igjen. Lykke til ! Nei ikke jeg heller.. syns det er litt skummelt hvor mye hormonene påvirker kroppen... og cerazette er jo en av to piller med aller minst hormoner i... tror jeg går for kobberspiral etter at jeg har fått barn.....
SaltLakris Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2009 Merkelig hvor ulikt man reagerer på akkurat det samme! Jeg gikk rundt i seks år og trodde at jeg var en sur bitch da jeg gikk på Trionetta. Da jeg byttet til Cerazette ble jeg som et nytt menneske! I tillegg gikk jeg ned i vekt, og fikk mensen to-tre ganger i løpet av et år. Det er det lureste byttet jeg har gjort ihvertfall I tillegg har jeg inntrykk av at denne pillen forsvinner raskere ut av kroppen enn andre p-piller når man slutter å ta den. Vet noen om det stemmer? Kjenner at jeg begynner å bli litt vel optimistisk med tanke på å bli gravid fort, når jeg leser det dere har skrevet over her. Derfor hadde det vært fint å høre om noen det tok litt lenger tid for. Bare for å få meg ned på jorda igjen, liksom..
thumbalina Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 Merkelig hvor ulikt man reagerer på akkurat det samme! Jeg gikk rundt i seks år og trodde at jeg var en sur bitch da jeg gikk på Trionetta. Da jeg byttet til Cerazette ble jeg som et nytt menneske! I tillegg gikk jeg ned i vekt, og fikk mensen to-tre ganger i løpet av et år. Det er det lureste byttet jeg har gjort ihvertfall I tillegg har jeg inntrykk av at denne pillen forsvinner raskere ut av kroppen enn andre p-piller når man slutter å ta den. Vet noen om det stemmer? Kjenner at jeg begynner å bli litt vel optimistisk med tanke på å bli gravid fort, når jeg leser det dere har skrevet over her. Derfor hadde det vært fint å høre om noen det tok litt lenger tid for. Bare for å få meg ned på jorda igjen, liksom.. Den har i alle fall minst hormoninnhold av alle piller så da burde det jo gå fortere å få den ut av kroppen.... ettersom risken for å bli gravid dersom du glemmer den er høyere enn på trifasiske piller... det er i alle fall min teori.. Jeg mistet mensen helt jeg også de 3-4 årene jeg har gått på Cerazette, og jeg kom fort i gang igjen.. så kan virke som det ikke tar for lang tid i alle fall... og før dette gikk jeg 6-7 år på Synfase... så det gikk fortere enn jeg hadde trodd!
Nika_83 Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Hei! Nå prøver ikke jeg å bli gravid, men jeg går også på Cerazette. Siden jeg begynte på den har jeg hatt veldig uregelmessig mens. Er utrolig fustrerende, for hver mnd så lurer jeg på om jeg kanskje kan være gravid. Har lyst å få barn en dag, men ikke akkurat for øyeblikket. Derfor blir jeg like stressa hver mnd når jeg forventer at mensen skal komme og så gjør den ikke det. Har mistet tellinga på hvor mange graviditetstester jeg har tatt for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid... Er slitsomt i lengden dette! Så derfor ble jeg ganske overrasket når jeg leste her at det er noen som ikke har hatt mensen i det hele tatt mens de gikk på Cerazette. Ble dere ikke litt stressa av det? Er jo en forsikring når den kommer... iallefall slik jeg ser det
thumbalina Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Hei! Nå prøver ikke jeg å bli gravid, men jeg går også på Cerazette. Siden jeg begynte på den har jeg hatt veldig uregelmessig mens. Er utrolig fustrerende, for hver mnd så lurer jeg på om jeg kanskje kan være gravid. Har lyst å få barn en dag, men ikke akkurat for øyeblikket. Derfor blir jeg like stressa hver mnd når jeg forventer at mensen skal komme og så gjør den ikke det. Har mistet tellinga på hvor mange graviditetstester jeg har tatt for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid... Er slitsomt i lengden dette! Så derfor ble jeg ganske overrasket når jeg leste her at det er noen som ikke har hatt mensen i det hele tatt mens de gikk på Cerazette. Ble dere ikke litt stressa av det? Er jo en forsikring når den kommer... iallefall slik jeg ser det Nei jeg syns bare det var deilig å slippe... og var heller mer på vakt for symptomer... tok en test da jeg var skikkelig kvalm en periode.. men så var det bare et virus =)
Nika_83 Skrevet 13. mars 2009 #14 Skrevet 13. mars 2009 Nei jeg syns bare det var deilig å slippe... og var heller mer på vakt for symptomer... tok en test da jeg var skikkelig kvalm en periode.. men så var det bare et virus =) Hehe... nå kommer jeg kanskje til å høres litt uvitende ut på dette området, men får ta sjansen Hvilke symptomer er det som først kan vise seg? "Sikre" tegn som viser seg tidlig som man burde være oppmerksom på.. Hehe.. har virkelig ikke satt meg inn i dette med graviditet, så vet egentlig ikke hva jeg skal "se" etter... Grønn på dette området... er veldig klar over det
SaltLakris Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 14. mars 2009 Jeg syns også det var deilig å slippe. Pillene er nesten 100 % sikre om man tar dem hver dag. Den ørlille usikkerheten kan man ikke bruke energi på å bekymre seg over, syns jeg. Når det er sagt, så var jeg veldig nøye med å ta pillene hver eneste morgen. Hvis jeg en gang i blant glemte det, var jeg nøye med å beskytte meg på andre måter den neste uka.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå