Gå til innhold

Hva forventer dere av forlovern deres?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Oppspist??

Jeg velger å være anonym nå, men hva forventer dere av forloveren deres? At de skal stille opp og hjelpe til med alt som har med brylluppet å gjøre, være med å ta avhjørelser og hjelpe til med innbydelser, innkjøp av kjole, sko, undertøy, morgengaver osv.... Er så usikker på hvor mye jeg egentlig må hjelpe til med sånn moralsk sett, har egentlig ganske hektisk liv selv for tiden og det er ikke at jeg ikke vil hjelpe til. Har ikke hatt en fri helg på seks uker og føler meg helt oppspist. Jeg vil ikke at noen skal føle seg sånn ovenfor mitt bryllup, det er tross alt vi som arrangerer festen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forventet ingenting fra forloveren min.

Annet enn et minnesverdig utdrikningslag.

- Og det fikk jeg! :wink:

Alt annet ville jeg ordne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følgende forventninger til min forlover:

-at hun skulle arrangere et utdrikningslag jeg ville sette pris på (men hadde hun droppet hele utdrikningslaget hadde det vært greit også :ler: )

-at hun skulle vise litt generell interesse for bryllupet + kjolen min

-at hun skulle gjøre det formelle i forbindelse med å skrive under forlovererklæringen

-at hun skulle hjelpe meg i kirken og på dagen med generelle ting

Jeg hadde absolutt ingen forventninger om at hun skulle hjelpe til med planleggingen og heller ikke at hun skulle vise verdens største interesse, derfor tok jeg ting med ro. Det var hun som spurte og styret og jeg synes det var veldig greit, da tok hun del i det hun selv synes hun ville gjøre. Hun var iallfall veldig interessert under hele planleggingen og veldig flink til å hjelpe til dagen før bryllupet + selve bryllupsdagen. Synes jeg hadde verdens beste forlover jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usikker på det selv faktisk.

Jeg har ikke spurt den venninnen jeg har tenkt å ha som forlover enda, men når jeg gjør det, og hvis hun sier ja, så må vi vel snakke litt om hva det innebærer.

Jeg forventer ikke at hun skal ta del i alt rundt planleggingen, det er det jeg om min kjære som skal ta oss av og kose oss med. Vi er ikke opphengt i detaljer, så det skal nok gå bra.

Jeg ønsker at min forlover skal være med på "jenteting" som kjole, kanskje hår og andre ting som jeg skal ha på meg, være en jeg kan be om råd når vi ikke vet selv.

Men jeg er enig med deg i at å forvente at en 3.-person skal bli like oppslukt som jeg er (allerede), er litt for mye forlangt (og sannsynligvis ikke ønskelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at min forlover ordner med utdrikningslag (sannsynligvis med hjelpe av andre venninner)!!! At hun skriver under på forlovererklæringen selvsagt... At hun hjelper meg litt på den storedagen og kommer innom når jeg er hos frisøren, samt at hun holder en tale/sang under middagen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at hun lager til en venninnekveld og at hun holder tale, eller evt lager en sang. Intet mer. Ei heller hjelp ang kjolevalg o.l. da vi har vidt forskjellig smak og stil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg forventa var at hun hjalp med på bryllupsdagen med kjole og sånn.. Syns ikke det er rett å forvente at forlovern skal stille opp på alt mulig fordi du syns det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer at hun gleder seg på mine vegne og holder ut bryllupsprat de neste månedene.

Så håper jeg hun hjelper meg litt med kjolen i kirken.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Ikke stort annet enn at hun skrev under på forlovereklæringen og holdt orden på meg på selve dagen. Det gikk bra det! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke så veldig mye av min forlover.... Det jeg forventer er at hun gidder å høre på mitt bryllups snakk (mas) :lol:

Og at hun hjelper meg på bryllups dagen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg forventer:

- at hun skriver under paa papirene

- at hun hjelper meg paa dagen

Jeg haaper:

- at hun arrangerer et utdrikningslag jeg vil minnes med glede

- at hun viser en viss interesse for bryllupet

- at hun blir med meg til frisoeren, siden jeg har bestilt time til henne ogsaa

- at hun holder en tale eller eventuelt skriver en sang

Jeg ville bli overrasket hvis:

- hun tilbudte seg aa hjelpe til med noe mer enn dette

- hun gadd aa hoere paa alle tankene jeg har om bryllup

Saa langt vet jeg at hun har skrevet under paa papirene, at hun arrangerer utdrikningslag og blir moralsk stoette hos frisoeren. Dessuten har hun vaert med for aa se paa brudekjole, og jeg var med henne for aa finne forloverkjole. Ellers har vi pratet ganske lite om bryllup, men det er naa ganske greit aa kunne foere samtaler om andre ting ogsaa, synes naa jeg. Jeg tror hun gleder seg, da, og hun er innstilt paa aa holde orden paa sloeret og slepet mitt paa den store dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlover var bedt til planleggingsmiddag et halvt år før bryllupet. Der var alle de vi tenkte kunne hjelpe oss i startfasen (12 stk i alt tror jeg det var + 3, 4 eller 5 hunder og 2 unger). Ellers har vi jo mye kontakt i hverdagen og en gang et par mnd før bryllupet måtte jeg låne gjestesengen hos henne.

Ut over å være der som min beste venninne, forventet jeg at hun hjalp til kvelden før bryllupet og sov her natt til bryllupsdagen. Jeg fixet frisørtime til oss, så den måtte hun jo være med på. Jeg håpet, men forventet ikke, at hun skulle holde tale. Jeg forventet også at hun skulle kle seg bra på bryllupsdagen. Og ellers oppføre seg akkurat som hun pleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at hun er vitne i vielsen og skriver under på papirer.

At hun holder tale under middagen.

Fint hvis hun ordner utdrikningslag (men helt ok hvis ikke)

Fint hvis hun kan hjelpe meg med kjole osv på dagen, men hvis ikke får jeg alltids noen andre å hjelpe meg.

Ellers håper jeg at hun ikke legger seg opp i hvordan vi skal feire bryllupet vårt, det planlegger vi sammen med våre foreldre. Hun blir selvsagt holdt oppdatert, men så er hun også min beste venninne som jeg snakker med nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen jeg gifter meg håper jeg at forloveren min er der og hjelper meg med div. småting + kjole, og at hun holder en tale (blir SVÆRT overrasket om den IKKE er i sangform...) Ellers har jeg full forståelse for at hun har en travel og full hverdag og ikke kan legge alt til sides for at JEG skal gifte meg. Men jeg håper at hun vil høre på meg og komme med sine synspunkt når jeg spør henne. :) Ellers må jeg si at jeg ikke ønsker å ha henne til stede i hele planleggingen og aktiv i alle avgjørelser, for det er vel strengt tatt heller ikke hennes jobb.

Men jeg tror ikke noe av dette blir noe problem, jeg har ikke spurt henne ennå, men når jeg gjør det, så regner jeg med at vi prater litt om hva jeg forventer/ønsker, og hva hun føler seg kapabel til.

Klem, Nilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge skikk og bruk, hentet fra bryllupsweb:FORLOVERE

Som forlover velges oftest hans/hennes beste venn/venninne. Forlovernes formelle oppgave er å avgi en skriftlig erklæring om at det ikke er noe i veien for at partene inngår ekteskap.

Hver av forloverne arrangerer utdrikningslag, et for brud og et for brudgom, helst to til tre uker i forkant av bryllupet.

Brudens forlover kan være med bruden til brudesalongen når hun skal prøve brudekjole og likeså til frisør/sminkør.

På bryllupsdagen kjører brudgommens forlover brudgommen til kirken etter å ha pyntet bryllupsbilen. Brudens forlover holder brudebuketten under vielsen. Begge forloverne bruker som regel å være med på bilder som skal tas. Begge forloverne skal også holde tale under festmiddagen. Brudens forlover er fjerde taler, deretter er det brudgommens forlover.

- Dette er ganske akkurat hvilke forventninger jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...