Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kan ikke garantere at dette var den første, men jeg tror det ;)http://www.janturner.com/images/barbies/5471%20sea.jpg Husker jeg ønsker meg den store båten som hørte til, men fikk den aldri. Akk, hvilke traumer :fnise:

Det der var min første Barbie! :D

Husker hvor vill jeg ble da jeg fikk den, men fikk aldri båten. Heldigvis for meg hadde ei av mine venninner den, da var det ikke så galt :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det var Barbie i gullklær med stjerner på, med sånn spray og sjablong som gjorde håret rosa.

Denne! Hadde den jeg og, men det var ikke den første jeg fikk. Og fikk ikke taket på sjablonen jeg heller :fnise:

Skrevet

Fikk min første (og eneste) Barbie rundt 1970. Var veldig, veldig skuffet - veldig, veldig lenge - fordi den hadde rødt hår og fregner. Skulderlangt hår med pannelugg og "vipp" på håret nederst. Alle venninnene mine hadde Barbier med kjempelangt lyst eller mørkt hår. Men jeg turde ikke si til de voksne at jeg ikke likte Barbien min, den var ganske dyr og på den tiden var det nokså trangt økonomisk hjemme.

Gjest Roxie Hart
Skrevet
Denne! Hadde den jeg og, men det var ikke den første jeg fikk. Og fikk ikke taket på sjablonen jeg heller :fnise:

Åh, minner :fnise:

Gjest LanaLane
Skrevet
Det der var min første Barbie! :D

Husker hvor vill jeg ble da jeg fikk den, men fikk aldri båten. Heldigvis for meg hadde ei av mine venninner den, da var det ikke så galt :fnise:

Den hadde jeg også, den er vel gamlere enn den gullbarbien jeg snakka om? Jeg ville så utrolig ha båten, men vi bygde en selv vi :)

Husker det kameraet, sa til alle at det tok ordentlige bilder(og så var det jo kult med lipgloss i lokket da). Irriterte meg at etter en stund med børsting av håret hennes så fikk jeg ikke på hatten mer.

Ang gullbarbien så ga jeg opp sjablongen jeg også, det ble rennende stjerner gitt.

Gjest LanaLane
Skrevet

forresten, noen som husker den Ken-dukka som kunne få skjegg? Hadde ordentlig hår også tror jeg. Venninna mi hadde den nemlig.

Og var det ikke en som grodde hår også? Ved å trykke på noe så kom det mer hår ut og du kunne style fyren.

Skrevet

Der var den ja :nigo: 1992 kom den ser jeg. Jeg laget bare rosa striper, de stjernene ble det ikke noe orden på.

Skrevet

Husker ikke den første jeg fikk. Men jeg husker godt da onkelen min kom hjem til jul fra studier i California, jeg fikk barbiedukke. Og ikke hvilkensomhelst barbie heller. Denne var mørkhudet, hadde flettet sort hår, neonfargede danseklær og det beste av alt var at hvis man holdt bena fast og vred på overkroppen, så danset barbien med armene.

Den var veldig eksotisk i Norge på åttitallet, husker alle venninnene mine var voldsomt imponert over negerbarbien, som kunne danse. Og det tok laaaang tid før jeg lånte den bort :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg husker en dukke som var gravid, så snudde man på magen, og vips ble magen flat og ungen kom ut. Var det Barbie?

Gjest Miley
Skrevet
Jeg husker en dukke som var gravid, så snudde man på magen, og vips ble magen flat og ungen kom ut. Var det Barbie?

Mulig barbie også hadde en slik, men den søsteren min hadde var litt større og av et annen merke.

Gjest LanaLane
Skrevet
Mulig barbie også hadde en slik, men den søsteren min hadde var litt større og av et annen merke.

Var ikke det Judith?

Gjest Gjest
Skrevet

Spørs hvilken du mener:

gravid barbie

gravid midge

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
forresten, noen som husker den Ken-dukka som kunne få skjegg? Hadde ordentlig hår også tror jeg. Venninna mi hadde den nemlig.

Det stemmer. Husker jeg hadde den mens jeg gikk på barneskolen.

Skjegget kunne barberes av med varmt vann og den blå barberhøvlen som fulgte med. Moro:)

Skrevet
Husker ikke den første jeg fikk. Men jeg husker godt da onkelen min kom hjem til jul fra studier i California, jeg fikk barbiedukke. Og ikke hvilkensomhelst barbie heller. Denne var mørkhudet, hadde flettet sort hår, neonfargede danseklær og det beste av alt var at hvis man holdt bena fast og vred på overkroppen, så danset barbien med armene.

Den var veldig eksotisk i Norge på åttitallet, husker alle venninnene mine var voldsomt imponert over negerbarbien, som kunne danse. Og det tok laaaang tid før jeg lånte den bort :ler:

En sånn hadde jeg og!

Jeg og min søster hadde hver vår, og for en sorg det var da hunden vi hadde tygde av den ene armen på Barbien!

Gjest Gjest
Skrevet

aiai den hadde jeg glemt. mener å huske at jeg fikk til de stjernene....men det var sånn at de forsvant når håret ble tørt?

Skrevet (endret)

:ler: Vet ikke hvilken som var min første, men det er denne jeg husker best:

Totally Hair Barbie

Fant en til som jeg hadde, den var kul den! Med rosa bastskjørt og knæsj bikini:

Hawaiian Fun Barbie

Ønsket meg fælt den med sånn stjernespray ja... Det kuleste av alt var da pappa hadde vært i usa, og handlet drøssevis med klær og tilbehør til barbiene mine! Barbiehest fikk jeg også, den var det fineste jeg hadde, helt til søstra mi fant ut at det gikk an å skrape av den "pelsen" :fnise:

Endret av Gaby
Skrevet

Denne fikk jeg av pappa da han hadde vært i USA og jeg elsket den!

Totally Hair Barbie var også en av mine første, glemmer aldri hvor fint og blankt håret var når den var ny - det varte ikke så lenge :ler:

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet
Edit: Hadde forresten også Barbie som var gravid. Den hadde på en måte to mager. En man kunne dytte inn og legge en baby på, og så legge et slags lokk over. Mamma likte ikke den, for den bygde opp under myten om at babyer kommer ut gjennom navelen.

Den hadde jeg også. Husker jeg synes babyene var så søte. Tror jeg aldri tenkte over at de kom ut gjennom magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...