Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Rockstar
Skrevet
Morsom tråd!

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med denne nøtten:

Hadde en Barbie (muligens Petra eller Sindy eller noe annet) som kunne snakke. Hun hadde høyttaler på magen, og et smykke rundt halsen med en rød sten som på en måte satt fast i kroppen. Når man trykket på stenen snakket hun.

Finner ingen bilder av noe som ligner:(

Dette var forresten en gang på 90-tallet. 95 kanskje, husker ikke helt egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker bare én barbie som virkelig skilte seg ut. Det var denne. Enda ett bilde.

Jeg var ganske liten, i begynnelsen av barneskolen, da vi var på Hamley's i England. En mann skulle kjøpe barbie i julegave til datteren sin og hun var på min alder og han spurte derfor om jeg kunne fortelle ham hvilken jeg trodde hun ville bli glad for. Jeg satte i gang med å forteller om barbie og reklamer og fordeler/ulemper (ja, jeg snakket veldig bra engelsk på dette tidspunktet for de som stusser over dette) og mannen bestemte seg til slutt for å kjøpe en prinsessebarbie til datteren sin. Men stjernene i mine øyne ble tent når jeg forklarte om indianerbarbien jeg var helt forelsket i - da dette sammenfalt med at jeg hadde kjempeinteresse for indianere. Når vi skulle gå fra butikken så kom han bort og spurte foreldrene mine om han kunne gi meg en gave, fordi jeg hadde vært så hjelpsom. Gjett hvem som fikk verdens mest fantastiske indianerbarbie :)

Lekte med den i åresvis før den ikke "orket" mer ;) En av de gavene jeg husker best fra barndommen. Jeg var forresten den eneste i min vennegjeng - og av alle de jeg kjente - som ikke hadde en hvit barbie som favoritt :)

Skrevet

Hadde en god del barbier men tror kanskje den første var den man kunne spraye stjerner i håret med..

Ellers så husker jeg veldig godt en jeg fikk av stefaren min. Den hadde hvit hår, rosa overdel med "pels"krage på, stort skjørt med metallisk farge og "ekte" øyevipper. Var vel ment som pyntedukke siden det var med stativ til den slik at dukken kunne stå men den ble godt brukt og venninnene mine var kjempe misunnelige. Han hadde kjøpt den i utlandet.

Også selvsagt min Esmeralda barbie med den oransje kjolen og tamburinen man kunne trykke på og så lagde den lyd :rødme: hadde også han lyshåra fyrn fra samme film men syntes han var ekkel :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...