Gå til innhold

Elsker, elsker ikke..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan vet man egentlig om man elsker et annet menneske?

Kanskje litt dumt spørsmål, men..

Jeg vet ikke lengre om jeg elsker kjæresten min, og nå er det snakk om å flytte sammen. Jeg vet at jeg er fryktelig glad i han, tiltrukket av han og har en god følelse når jeg er nær han, men vet ikke om disse følelsene er sterke nok..Jeg er veldig knyttet til han og vil nødig miste han, men dette får meg til å tvile..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan være fryktelig glad i foreldre, søsken, venner, kjærester. Det betyr ikke at man elsker kjæresten, selv om man er gald i han elle rhun.

Det jeg vet er at når du elsker et menneske, virkelig elsker det, så vet du det. Da behøver du ikke å spørre.

Jeg ble alltid fortalt dette i ungdommen, og ikke trodde jeg på det, jeg trodde jeg elsker kjærestene mine, og på sett og vis gjorde jeg nok også det - som man bare kan når man er ung.

Men når man virkelig elsker et menneske, ja, da VET man. Jeg trodde ikke på det, nå vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg vet at jeg har elsket han tidligere, men nå har vi hatt avstandsforhold i snart 2 år, og mye av følelsene er falt vekk på veien pga dette. Jeg tror kanskje de er der inne et sted, men er redd for at de ikke skal vekkes igjen..Jeg var den første av oss to til å si at jeg elsket han, men nå er alt annerledes. Jeg er redd for å gjøre noe dumt om vi flytter sammen, enn hvis jeg oppdager etter en tid at jeg ikke elsker han?Er det mulig å "gjenopplive" gamle følelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Ja, det er fullt mulig å gjenoppvekke gamle følelser, men det kan ta tid. Det kan også være at du finner ut at følelsene ikke kan gjenoppvekkes. Sånne ting tar som regel tid, og det hadde kanskje vært lurt å få mye tid sammen uten å flytte sammen først. Hadde det ikke vært en mulighet å flytte til samme sted, uten å flytte sammen da? Det er jo veldig dumt å flytte sammen når man er usikker, for så å kanskje flytte fra hverandre etter 2 måneder (bare for å overdrive litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg når du gjør det - virkelig elsker - så VET du. Det er ikke til å unngå.

Kan ikke hjelpe deg noe mer enn det for den følelsen kan ikke beskrives... :rodme:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil så gjerne forsøke å gi dette en sjanse, men er livredd for at følelsene mine ikke kommer til å endre seg. Jeg vet at det er en sjanse å ta og at vi begge kan bli såret, så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Kan nevne at vi har vært sammen i over 3 år, der nesten 2 av disse har vært avstandsforhold. Jeg har hatt tvil angående mine følelser tidligere, mye pga avstanden. Det er ingen annen i bildet, jeg bare vet ikke om han er den rette for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Å vente er ikke et tema, dette er noe vi må avgjøre nå pga jobb,studier ol..Jeg føler meg så totalt forvirret..Jeg har det fint sammen med han de få gangene vi sees, men når man ikke er på samme sted, får ikke følelsene utvikla seg. Hva om dette blir helt feil og ingenting blir bedre etter at vi har flytta sammen? Det er han som skal flytte til meg, og han er veldig klar over min tvil. Men vil likevel..Han må ha stor tro på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillepernille

Hopp i det :wink: Man kan aldri være hundre prosent sikker på at

et forhold vil vare uansett. Har dere det bra sammen, har dere ingen ting å miste. Lev i dag, i morgen kan det være slutt.

Mvh lillepernille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...