Gå til innhold

Med eller uten alkohol?


Lisemor

Med eller uten alkohol i ditt brullup?  

1 stemme

  1. 1. Med eller uten alkohol i ditt brullup?

    • ja, vi skal ha alkohol.
      29
    • nei,det skal vi ikke
      7


Anbefalte innlegg

Skal dere ha brullupsfesten med eller uten alkohol?

Jeg skal ha alkohol i mitt brullup. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

vin hører med til god mat for oss...

vi har ingen alkoholikere eller barn under 15 i vårt bryllup

vil heller ha få til god og grundig traktering enn mange til simpel servering.. (men det var nå oss, da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha alkoholfritt på selve festen, det er mange avholdsmennesker på begge sider pluss at min kommende svigerfar er alkoholiker så.. :-? Men etter den tradisjonelle festen skal vi ha ungdomsfest/nachspiel et annet sted og der skal vi ha fri bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha alkoholfritt. Vi har en del avholdsfolk i slekta og det er ingen vits i å provosere på en slik dag. Dessuten blir det altfor dyrt!

Senere skal vi ha en liten vennefest der det blir åpent for alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin hører for oss med til en god middag.

Men det skal ikke være noe flyllekalas, og det blir nok ikke fri bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vi skal ha alkohol ja. Fri bar, men stort sett bare øl og vin. Cognac og baileys til kaffen, men ikke sprit ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

vin til maten, cognac og baileys evt litt øl til "vinhaterene" (det kommer et par av dem)

for meg hører vin med til god mat..

fri bar derimot synes jeg er unødig; både mhp pris og steming

helt uten vi blir for simpel for oss (da har vi heller ferre gjester)

fri bar blir for "fyllete"

derfor denne "klassiske mellomtingen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag med gode viner, cognac eller baileys til kaffen og fri bar med masse gode drinker å velge mellom!

Blir ikke noe fyllekalas av den grunn! Vi har leid inn 2 bartendere, så alt må bestilles hos dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag med god vin (et absolutt "must"), deilig cognac, likør, fri bar med stort utvalg. Egne bartendere på restauranten så alt må bestilles av dem. Sjenkebevillingen gjelder på lik linje her som på andre steder så overstadige berusede mennesker får ikke servering. Ser ingen grunn til at det skal bli et fyllekalas selv om vi har fri bar. Eller at det blir mindre klassisk av den grunn (som en gjest her påpekte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjenner jo best sine egne gjester. Jeg vet at enkelte hos oss ikke ville latt muligheten til fri bar gå fra seg.

Hadde vi hatt råd til å ha bryllupet på det hotellet der vi helst vil, så blir jo bar-arrangementet litt anerledes enn om det blir "selvbetjening" på et bydelshus. (Nå finnes det jo flere mellomting her da... :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Eller at det blir mindre klassisk av den grunn (som en gjest her påpekte).

jeg mente ikke at det ble mer klassisk!! :o

det jeg mente var at vår løsning er en "klassisk mellomting"

dvs ikke alt for kostbar, men heller ikke alkoholfri.. altså en typisk og bra mellomting, da.. (forstår?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal servere alkohol.

Vi skal ha vin (evt. øl) til maten, og cognac til kaffen, dette står vi for.

Utover dette kjøper gjestene selv det de måtte ønske i baren.

Jeg syns fri bar er en unødvendig kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KOKKEN

Blir litt oppgitt over at enkelte sammenligner fri bar med et stort fyllekalas. Kjære dere: Alle drikker seg ikke drita full av den grunn.

Jeg har full forståelse av de som ikke skal ha fri bar ,men velger et annet system( bonger etc...)

Har hatt endel brylluper .......( for andre) men har til gode å se et fyllekalas, og for de som lurer...... jeg er som regel den siste som går hjem pga jobben tilsier så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle våre gjester vil bli tilbudt champagne som aperitif. Hvitvin, rødvin og dessertvin. Kaffe avec. Og avslutningsvis fri bar med longdrinks og coctails.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...