lovenemo Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #21 Skrevet 10. mars 2009 (endret) Dropper Asti'en og prøver Riesling da tror jeg Får høre med de på polet hva de mener også, men greit å ha et utgangspunkt. Husker denne var god, men er visst ikke å få tak i lenger. Endret 10. mars 2009 av Aryia
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #22 Skrevet 27. mars 2009 Cassandra er en grei rødvin for nybegynnere, men den smaker veldig som solbærsaft, så det kommer jo ann på hva du liker og ikke liker. Den er ganske billig så hvis du ikke liker den har du hvertfall ikke tapt så mye penger på det Eller så er Chapelle Du Bois en god rødvin, den er fransk og ganske dyprød - smaker som bær. Også er Amigo god, spansk, også ganske dyprød men litt mer syrlig. Disse er gode alternativer hvis du ikke har tenkt å bruke så mye penger på det. Håper dette hjalp deg litt. Husk, det er mange som faktisk ikke liker rødvin, selv er jeg ikke særlig glad i hvitvin, så jeg kan dessverre ikke anbefale noe på den siden.
Gjest Gjest_Bonnie_* Skrevet 27. mars 2009 #23 Skrevet 27. mars 2009 Jeg vet ikke hvordan vinene hadde smakt nå - men mine nybegynner-viner fra tidlig 80-tall var disse: Liebfraumilch Reiler Von Heissen Stein Kir Dansk kirsebærvin Drakk dem hver helg i mange år
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 28. mars 2009 #24 Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jeg vet ikke hvordan vinene hadde smakt nå - men mine nybegynner-viner fra tidlig 80-tall var disse: Liebfraumilch Reiler Von Heissen Stein Vinene som ødela manges forhold til (tysk) hvitvin i årevis. Jeg jobbet på polet i en del år, og prøvde hardnakket å anbefale tyske hvitviner. Det finnes så mange gode tyske hvitviner, bare man unngår fellene som de nevnt over og alt annet søtt og emment skvip fra dårlige produsenter. Nesten uten unntak var kundene særdeles skeptiske på grunn av alt for høyt inntak av skvipviner på åttitallet, gjerne koblet med snakking i den store, hvite telefonen. Over til saken: Mange italienske Soave-hvitviner er enkle og lette, om du ønsker å lære deg å like tørre viner. Denne kan være et godt tips. Endret 28. mars 2009 av O-Ren Ishii
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå