Linemor Skrevet 9. juli 2003 #61 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg pleier og holde meg unna disse diskusjonene, men jeg skjønner ikke hva små kranglingen deres har med spm og gjøre? Dere har vel begge svart på det, så hvorfor krangle, finnes det ikke andre ting og gjøre enn og diskuterer dette. Den ene syntes det var greit og da trenger det vel ikke å kommenterers noe mer, synes dere virker ganske barnslige begge to. Kan dere ikke finne et annet sted og diskutere dette da? Bare min mening dette altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 10. juli 2003 #62 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg syns vi ser ganske ferdige ut jeg syns du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. juli 2003 #63 Del Skrevet 10. juli 2003 den yngste var (er det fortsatt..) 2 år og 8 måneder eldre enn meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #64 Del Skrevet 11. juli 2003 Synes faktisk det er tragisk og skremmende at du skryter av at du har hatt sex med et barn. Jenta er veldig langt under den seksuelle lavalder. Og du har faktisk begått et lovbrudd - med strafferamme på inntill 5 år. http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html#196 Hvor snerpete går det an å bli? Gutten er jo bare 17 år selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luringen Skrevet 11. juli 2003 #65 Del Skrevet 11. juli 2003 Den yngste jeg har hatt sex med i FORHOLD til min egen alder, er 7 år yngre enn meg.... Men da var hun 27 år...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2003 #66 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvor snerpete går det an å bli? Det ER ulovlig, og det må gutten faktisk ha i bakhodet. imidlertid vil alderen hans bli tatt hensyn til ved evt straff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 11. juli 2003 #67 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg var 15 og han 16. Yngre enn det har jeg aldri hatt sex med. Hører det er noen her som reagerer på at han som skriver innlegget har hatt sex med en 15-åring (for hun ble 15 i år ikke sant?)..vel, jeg synes ikke det gjør noe hvis jenta hadde lyst. Det er jo helt annet hvis hun hadde blitt tvingt til det. Men herregud som folk reagerer her! Begynner å referere til lov-paragrafer og det som værre er. Jeg er klar over at han har gjort noe ulovlig, men han har ikke voldtatt jenta! Ser også noen her har skrevet at jenta er LANGT under den sexuelle lavalder, men hun er kun et år under..? Mulig jeg bruker litt feil ord nå, men jeg synes det virker som at det er mye firkantede og "pripne" mennesker her inne..unnskyld meg. Og forresten, la oss bare ikke håpe at noen stod å så på de igjennom vinduet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. juli 2003 #68 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvor snerpete går det an å bli? Gutten er jo bare 17 år selv Kall meg gjerne snerpete - men det er dog et faktum at dette var et lovbrudd uansett om jenta ville eller ikke. .. og jeg raegerer på at man "skryter" av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 11. juli 2003 #69 Del Skrevet 11. juli 2003 LillBille: Han skryter vel ikke av det? Han forklarer jo bare situasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. juli 2003 #70 Del Skrevet 11. juli 2003 LillBille: Han skryter vel ikke av det? Han forklarer jo bare situasjonen! Hvorfor legge det ut i det hele tatt?? Og behøver jeg å si mer? Vi endte som det ofte gjør, BAK EN LÅST DØR! Men herregud det var deilig.. Jeg oppfatter det som skryt.. muligens mitt misstak .. og muligens er jeg snerpete og gammeldags - men hvis det innebærer å reagere på lovbrudd - ja så forbeholder jeg meg retten til å være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2003 #71 Del Skrevet 11. juli 2003 Slettet av D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2003 #72 Del Skrevet 11. juli 2003 Men herregud som folk reagerer her! Begynner å referere til lov-paragrafer og det som værre er. Jeg er klar over at han har gjort noe ulovlig, men han har ikke voldtatt jenta! Det finnes en paragraf for å ha sex med noen under den seksuelle lavalder. Dette er i prinsippet ikke lov, uansett hvor villig jenta/gutten er. Det finnes en annen paragraf for voldtekt. Denne har mye strengere straff, da personen har hat sex mot sin vilje. Jeg har ALDRI på stått at han har voldtatt jenta. Imidlertid har han hatt sex med en person under den seksuelle lavalder, hvilket er forbudt og straffbart. Slik er loven, lik det eller ei. Foreldrene hennes kan med "god samvittighet" anmelde han for brudd på dette, om de skulle finne ut av dette og ikke like det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2003 #73 Del Skrevet 11. juli 2003 Hører det er noen her som reagerer på at han som skriver innlegget har hatt sex med en 15-åring (for hun ble 15 i år ikke sant?).. Han skrev at hun ikke er 15 enda, hun er mao 14. Det vil si at hun går i 8. klasse (vel, 9, nå som det er 10-årig skole). Han går i 2. gym (tilsier alderen hans). I denne alderen er det stor forskjell på modenhet, og han er betraktelig eldre enn en 35-åring er i forhold til en 32-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 11. juli 2003 #74 Del Skrevet 11. juli 2003 Donpedro: Ikke snakk "lov-språket" til meg, jeg er ikke jurist og ikke forvent at jeg skal vite hva som går under hvilken paragraf og ikke. Dessuten; Nå er det sommerferie. Med andre ord: Jenta begynner i 10. nå om ca. en mnd. Hvordan vet du at gutten ikke ble 17 i år? Det vil da si at han begynner 2.gym NÅ i august. Hun er uansett fortsatt kun 1 år under den seksuelle lavalder. Greit nok, det forandre ikke loven, men hun er ikke laangt under den sexuelle lavalder som enkelte her har skrevet. Uansett hva loven sier om dette så er jeg uenig i at man skal se på dette som et "alvorlig overgrep", eller hva man nå enn skal kalle det. Jenta var med på det, det var hun som tok initiativ og hva skjer? Jo, de har sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 #75 Del Skrevet 11. juli 2003 Det yngste blir vel 1 år yngre enn meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2003 #76 Del Skrevet 11. juli 2003 Ikke meningen å snakke lovspråk til deg. Mente bare å forklare at voldtekt og sex med en under den seksuelle lavalder ikke er det samme. Voldtekt er av alle ansett å være mye verre. I og med at hun er 14 er hun MER enn 1 år under lavalderen. Liker du ikke at man kan bli straffet (forutsatt at noen anmelder) for slik sex, får du skrive et brev til Justisdepartementet. Det er de som lager lovene. Eller du kan klage til Stortinget, som godkejnner det Justisdep har foreslått skal være lov. Ikke nødvendig å hakke på meg for at jeg forklarer hva loven sier, og at gutten her har brutt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 11. juli 2003 #77 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg hakker da ikke på deg fordi du nevner hva loven sier. Og jeg har ikke tenkt til å skrive brev til hverken Justisdepartementet, eller Stortinget. Det er lov å være uenig i hva enkelte lover sier, selv om det bare er slik. Og det er vel ganske tvilsomt at det hadde blitt endringer på den loven bare fordi jeg har skrevet et brev om at dette er jeg uenig i. Som sagt; Selv om loven sier en ting, så trenger man nødvendigvis ikke å være enig i det den sier. Det er ting som står i Norges Lover, som jeg er uenig i og jeg er skråsikker på at det er fler av oss. Men for all del, jeg er jo klar over at det ikke er mye man får gjort med det og at man handlingsmessig ikke skal bryte det som står der (noe jeg for all del heller ikke gjør). Men hvis vi ser bort fra loven, hva mener DU om dette Donpedro? Vil også legge til at jeg synes det er litt sært at vedkommende som startet dette temaet ikke har kommet med noen komentarer i det hele tatt på noen av innleggene som er blitt lagt inn her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2003 #78 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg synes han burde tenke seg om, rett og slett fordi det er forbudt, og det er kjipt å få sinna foreldre på nakken. Selv hadde jeg sex da jeg var litt over 15, så jeg er ingen moralist. Men det var med en gutt på 15, stiller seg derfor annerledes, da det ikke er straffbart. Forøvrig synes jeg 16 år er ok grense, fordi det kan gjøre det lettere for jenter å si nei hvis de ikke vil (kan skylde på loven). Har de lyst, vil de jo ikke bli straffet hvis de har sex allikevel. Men den eldste personen bør tenke seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 12. juli 2003 #79 Del Skrevet 12. juli 2003 Yngste jeg har vert med var 17 og jeg var 17. Alltid likt de eldre :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achmed Skrevet 12. juli 2003 #80 Del Skrevet 12. juli 2003 Kall meg gjerne snerpete - men det er dog et faktum at dette var et lovbrudd uansett om jenta ville eller ikke. Det er ulovig å tisse på offentlig sted også, selv om man må veldig, og det er veldig godt. I militæret er det ulovlig å dra loffen, og hvor mange ganger har du vel ikke kjørt i 105 km/t på en fin norsk motorvei? Ærlig talt, jeg ville ikke tatt i en 14-åring med tang engang om hun så lå oppå meg, var naken og stønnet at hun var kåt på meg. Nå er jo jeg en del eldre enn 17, men jeg tror neppe jeg hadde gjort det på den tiden heller. Men det var med en gutt på 15, stiller seg derfor annerledes, da det ikke er straffbart Vi kan da ha følgende tanke: Gutt 17, jente 14: Ikke ok Gutt 15, jente 14: Ok Gutt 15, jente 15: Ok Gutt 16, jente 16: Ok Gutt 16, jente 15: Ikke ok Og hva med Gutt 15, jente 12? Eller Gutt 15, jente 16? Er det noe moralsk forskjell på jenter og gutter? Strengt tatt burde vel dette slås enda sterkere ned på enn Gutt16, jente 15, siden jenter som oftest blir fortere modne i den alderen? Og når det gjelder kosegutt 17, synes jeg ikke det ser ut som han skryter. Det er kanskje en grunn for at han legger spørsmålet her istedenfor hos kameratgjengen? Jeg tror han innser (noe han også skriver i innlegget) at han har gjort noe dumt, og legger spørsmålet her på KG fordi han vet at det blir gitt skarpe og presise svar på hva som blir tollerert. Han har lagt sitt hode klart for hugg og trenger vel egentlig ikke å si så mye mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå