Gabriel Skrevet 29. juli 2003 #101 Del Skrevet 29. juli 2003 Det er i en del situasjoner i livet hvor det er en flytende overgang mellom hva som er riktig og hva som er galt. Denne grensen vil både føles og være forskjellig fra person til person. Det vil da kunne være fristende å la folk sette sine egne grenser. Men vi vet også at det vil være en del mennesker som feilvurdere seg selv og flytter grensen i en retning som ikke er sunt for de (og andre). Og noen feilvurderer grovt slik at det får alvorlige konsekvenser for de selv eller andre. Blandt annet av hensyn til disse mener jeg at vi andre må støtte opp om de grenser vi har blitt enige om og stå for de. Det er klart at den trenede rallykjøreren som ligger i 81km/t i 80-sone er en tryggere sjåfør enn gamlemor på 75år som ligger i 79km/t. Det kan kanskje virke dumt og firkanta men det er rallysjaføren som gjør noe ulovelig . Hvis vi sier at folk skal få vurdere selv så vil "verdensmesteren" på 18år som nettopp har fått lappen mene at han kan fare forbi i 150km/t. Og tilsvarende er det selvfølgelig ikke stor forskjell på ens seksuelle modenhet om en er 16år minus en dag og de som er 16år plus en dag. Og det er stor forskjell på folks modenhet og selvinnsikt. Men i begge tilfeller overlater vi til uavhengige fagfolk å definere en grense som skal gjelde for ALLE. Så kjører du i 81km/t eller ligger du med en/ei som er 16år minus en dag så gjør du noe ulovelig! Uansett hvor moden/erfaren du selv/partneren er. Men siden det er en glidende overgang vil selvfølgelig straffen være avhengig av avstanden fra grensen. Og jeg har forøvrig problemer med å forstå at man ikke kan vente til man er 16år. Og går man under og vennekretsen vet om det vil det selvfølgelig også kunne skape et press for andre som ikke er modne. Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. juli 2003 #102 Del Skrevet 30. juli 2003 Hurra for Gabriel! Det var godt formulert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wulfi Skrevet 31. juli 2003 #103 Del Skrevet 31. juli 2003 Yngste jeg har hatt sex med var 17. Jeg var 27. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #104 Del Skrevet 31. juli 2003 Hun var 11, jeg 12. Hadde ikke engang hår på snurrebassen, men det var spennende allikevel. Herregud.. vi var jo bare barna.. (gremmes) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 2. august 2003 #105 Del Skrevet 2. august 2003 jeg var 15 og hun var 20 siden jeg er så snill anmeldte jeg henne ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 2. august 2003 #106 Del Skrevet 2. august 2003 Ja her går det for seg . Jeg hadde selv samleie første gangen da jeg var 14 år, og andre typer sex (oral, fingerpuling :oops: osv før det) med en gutt som var 5 år eldre, 19. Jeg gikk i 8. klasse, han siste året på gymnaset. Vi hadde vært kjærester i nesten ett år, og jeg ville det minst like mye som han! TENK om mamma og pappa hadde anmeldt han for det, og de hadde bura han inne ei stund :evil: . Jeg forstår at man må ha lover og regler, men alvorlig talt, hvorfor skal noen andre bestemme at jeg som fjortenåring ikke fikk lov å ha samleie? Jeg fikk min første orgasme på egen hånd da jeg var rundt 10-11 år, og har vært kåt så lenge jeg kan huske. Denne jenta det blir fortalt om her, ville tydeligvis ha sex med han som startet tråden, og jeg ser ingenting galt i at han ikke stoppet... Hadde hun vært ti, okay, men 14... For å svare på spørsmålet tråden egentlig handler om; Den yngste jeg har hatt sex med, var 18, jeg var 15... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. august 2003 #107 Del Skrevet 3. august 2003 Tror en 14 åring i mindre grad enn eldre jenter er i stand til eks å kreve kondom.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 3. august 2003 #108 Del Skrevet 3. august 2003 16, jeg var 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. august 2003 #109 Del Skrevet 16. august 2003 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...rticleID=604899 Som sagt, det finnes foreldre som anmelder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest XP Skrevet 16. august 2003 #110 Del Skrevet 16. august 2003 I lovens bokstaver så er det et brudd mot loven når en person som er over den sexuelle lavalder har sex med den person som er under den sexuelle lavalderen. Men det er er ingen retsal som hadde dømt en person under 18, som har hadt sex med en person på 14-15 år så lenge det har kjedd på frivilghet fra begges sider. Lovens hensikt er at personer under 16 ikke skal bli utnytte av voksne personer over 18 år. Så vis jenta på 14 år er dødsforelsket og vil ha sex med mannen på 38 år, så burde manne på 38 år vite at han vil bli dømt for sexulleavferd med en person under den sexuelle lavealderen, for det om det er hun som tar innisjativet og har løst å ha sex med den voksne personen. Men hadde hadde hun hvert over den sexuelle lavalderen så hadde dem kunnet hadt så mye sex di ville, så lenge det har skjedd på frivillig basis fra begge partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Skrevet 30. september 2004 #111 Del Skrevet 30. september 2004 hu var femten, jeg var tretten, var stolt som bare juling! Men nå i ettertid fatter jeg ikke hvorfor hun gikk etter smårips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente 22 år Skrevet 1. oktober 2004 #112 Del Skrevet 1. oktober 2004 HØR HER DUMMA!!! :evil: Du må ikkje henge deg slik opp i lova, utan at du veit kva den går ut på. Den lova som omhandlar sexuell lavalder, har ein underregel. Det vil seie, at dersom dei som har sex nesten er jevnaldringar, så trår ikkje lova i kraft. Dersom det er 2-2,5 år mellom partane, så legger ikkje retten vekt på lova. DET BLIR UTFØRT SKJØNN.. SKjønn det dumma, og forstå det! Denne guten var 17 år, jenta var nesten fylt 15... Ergo litt over 2 år mellom dei. Retten hadde ikkje brydd seg, så lenge det ikkje var tvang frå guten si side! Hadde du sagt det same, dersom det var jenta som var 17 og som hadde sex med ein gut på nesten 15 år?? La dei unge jentene kose seg med sexen og eksperimentere saman. Dei er nesten like gamle, så det er sikkert berre spennande og fint for dei! Til deg som hadde sex. Drit i å høyr på desse pripne damene. Det var jenta som sjølv tok intiativ til denne sexen, så eg ser ingen problem i det. Sjølv hadde eg lett form for sex når eg var 15 med nabogutten på 17 år. Han fylte 18 det året. Men herregud..eg angra ikkje. DEt var ein særs spennandes opplevelse H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå