Gå til innhold

Redman & Redlady

Fremhevede innlegg

Skrevet
:duskedame::danser: 12 uker :danser::duskedame:

:hoppe::strix: 12 uker :strix::hoppe:

Heeelt fantastisk! Er så glad på dine vegne! Og tenk, i morgen kan jeg også juble! :rødme: Er jo ganske gøy at vi ligger så likt syns jeg! :)

Og ang. blod i trusen, jeg var til UL om tirsdag. Og legen sa at nå var det under 2 % sjanse for at det skulle gå galt! Det må man jo :hoppe: litt for! Det er som du sier, alt ordner seg for snille piker! :ler:

Ha en strålende søndag Redlady! :klemmer:

Takk for det, Gladjenta og Naerin :)

12 er egentlig ganske fantastisk. Og du er 11+6, Naerin. Bare timer igjen til den magiske grensen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk for det, Gladjenta og Naerin :)

12 er egentlig ganske fantastisk. Og du er 11+6, Naerin. Bare timer igjen til den magiske grensen!

Jepp! Hehehe! Nå tviler jeg på at en time til eller fra har mye å si, men er godt å komme over "kneika" uansett! :strix:

Jeg ble uansett veldig beroliget da vi var på UL, som sagt under 2 % sjanse for at det skal gå galt! Og da slapper til og med jeg av! :)

Tenk, "bare" 28 uker igjen! :ler: Sambo rister på hodet, han syns det er fryktelig lenge å vente! Blir nok lengre for han ja, for han merker jo ikke at ting går fremover på samme måten som meg. Jeg kjenner jo at magen vokser osv.. Men det gjør jaggu med hans også når jeg tenker jeg om! :ler: Blir vel et magebilde om ikke så altfor mange ukene, med mage mot mage! Regner med at han vinner den! :fnise:

Skrevet

Livets ironi.

Har gledet meg veldig til å passere uke 12. Og på søndag gjorde jeg det! Tenkte at nå kommer alt til å gå bra. 98 % av svangerskapene går bra herfra.

Har hatt en lang jobbehelg og var på jobb igjen i dag. I 12-tiden meldte tissebehovet seg, og jeg oppdaget blod i trusen. Rødt blod. Jeg gjorde meg ferdig med det som måtte gjøres, vasket litt og handlet før jeg bestemte meg for å gi beskjed til mine ledere om at jeg kom til å gå hjem litt tidlig. Brast selvfølgelig sammen i gråt. Jeg er utrolig glad for at de visste at jeg er gravid. De ringte legen min som ba meg vente til i morgen, til min allerede oppsatte time.

Det er så utrolig lenge å vente.

Etter jeg kom hjem har magesmertene eskalert. Det gjør så vondt. Vet ikke om det er fordi dette ikke kommer til å gå bra, eller om det er fordi jeg er så redd at jeg får fysiske smerter av det. Jeg blør fortsatt, nesten 8 timer senere. Friskt, rødt blod. Magen gjør vondt. Jeg er så redd!

Jeg har allerede begynt å grue meg til å eventuelt måtte gi en kontrabeskjed til familie. Alle var så glad på våres veiene. Nå var det endelig vår tur. Er glad jeg ikke har ropt det så veldig høyt ut, men jeg vet ikke hvem de kan ha fortalt det til.

Jeg har ringt mamma. Hun er på vei hit nå. Ingenting er som en god mamma.

Skrevet

Å nei! Dette var trist å høre, Redlady! Men det trenger ikke være noe! Det kan jo være at du rett og slett har så vondt fordi du er så redd, og ikke fordi noe er galt. Vet ikke helt hva mer jeg skal si heller, men jeg håper at alt står bra til med den lille i magen, og at dette ikke er noe å bry seg om. Mange :klemmer: til deg! Så får kanskje mammaen din hjulpet deg til å slappe litt bedre av :)

Skrevet

Dette er jo helt forskrekkelig!

Håper alt går godt!

Masse klemmer herifra :hug:

Skrevet

:hug:

Tenker masse på deg nå.....

Skrevet

Neimen huff.. :tristbla: Håper det går bra med deg og den lille. Tenker på deg! :klemmer:

Skrevet

Mandag, blødninger, smerte, tårer, legevakt på kvelden og henvisning til KK.

Tirsdag, time hos KK midt på dagen. En lege som brukte lang tid under innvendig UL. Forstod at noe var gale før hun sa det. Jeg hadde hatt en MA, missed abortion, for kanskje 6-7 uker siden. Det vil si at embryoet ikke har klart seg, men kroppet har ikke oppdaget det, slik at den fortsatte å produsere hormoner og livmoren fortsatte og vokse. Så på UL fikk vi se en 12 uker på vei livmor, med en litt prikk som kanskje en gang i tiden har vært begynnelsen på et embryo. Fikk med meg tabletter hjem som skulle sette i gang prosessen med å få ut det som var av rester i livmoren. Og hadde en lite hyggelig kveld med de, men da ting kom ca 7 timer senere, ble alt fysisk mye bedre.

Har brukt de siste dagene til å prøve og tenkte rasjonelt om at det ikke var vår tur denne gangen, men at vi vet at vi kan bli gravid og at vi ønsker å prøve igjen om ca 6 uker. Har egentlig vært fine dager, masse kvalitetstid med min kjære. Besøkt akvariet, VilVite senteret, vært på fjelltur, vært på restaurant, hatt weekend opphold på hotell nå i helgen. Klar til å begynne i jobb igjen i morgen.

Jeg vil ønske dere alle lykke til videre! Skal titte innom og se hvordan det går med dere :)

Skrevet

Å nei og nei Redlady, jeg vet ikke hva jeg skal si :( Sitter her med tårer i øynene og leser. Har ikke vært innom her på en stund, så hadde ikke fått med meg noe.

Tenkte på deg her om dagen, siden det var så lenge siden dagboka di var opptadert.

Nå ble jeg virkelig lei meg på dine vegne.

Håper alt står bra til med dere, og heldigvis kan man prøve på nytt om ikke så lenge!

Legen min fortalte meg at jeg måtte ha is i magen enda en stund, fordi de fleste opplever en abort. Så jeg skal ikke rope hurra enda, selv.

Håper du snart er tilbake med ny gravidites-dagbok, og legger igjen en hilsen eller to i dagboka mi, det ble så tomt uten deg!

Jeg ønsker deg lykke til! og krysser fingrene for deg.

:klem:

Skrevet

Sender en klem til deg! Det var virkelig leit å høre! Ta vare på dere selv i denne tiden. Det er godt å høre at dere ønsker å prøve igjen om 6 uker, det hjelper godt på en slik sorg å prøve igjen, og etterhvert få et ny frø i kroppen.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...