Gå til innhold

Redman & Redlady


Redlady

Anbefalte innlegg

Forresten det glemte jeg i går:

9 uker :strix:

Var litt trøtt etter turen i helgen, det ble pizza og film i sofaen i går kveld.

I dag har jeg vært til min første svangerskapskontroll. Fått fylt ut helsekort, snakket litt og fastlegen min hadde akkurat fått seg nytt UL apparat som hun ville prøve ut, så har også vært på UL! Det var litt tidlig enda, jeg har bakovervendt livmor og så var apparatet så nytt at hun ikke helt kjente alle innstillingene. Hun sa hun sannsynligvis ville fått et bedre resultat med innvendig UL. Så skal på ny kontroll i uke 12. Men vi fikk se livmoren, og en bitte liten skygge som er junior :)

Veldig glad for at min mann var med!

Også fikk vi utlevert to små bøker om svangerskap.

Føler det liksom er litt mer virkelig nå. Det eneste jeg kjenner er liksom at jeg ikke helt klarte å gå med knappen i skibuksen lukket, fordi det skapte et ubehagelig trykk mot magen. Ellers så har jeg bare vært litt småkvalm 3 ganger, og det har fort gått over og har sannsynligvis litt med at jeg hadde sove lite i en periode. Ingen oppkast.

Men takke seg til at alt har gått bra så langt :), lite nok symptomer til at det ikke er noe problem å holde det hemmelig.

Foreløpig termin 3. november.

Edit: Trykkleifer

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy ut med snøhuletur!

Men høres litt kaldt ut :fryser:

Og :hoppe: litt for 9 uker og UL!

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Bare innom og leser litt! Har begynt å bli litt flinkere til å legge igjen spor nå ;) :smilyblomst:Gratulerer med overståtte 9 uker! :D

Jeg har klart å begynne å glede meg litt nå. Nesten. Laget en ticker for å holde humøret oppe til og med! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare: 10 uker :strix:

Så gøy ut med snøhuletur!

Men høres litt kaldt ut :fryser:

Og :hoppe: litt for 9 uker og UL!

Jeg hadde det faksitsk veldig godt og varmt :) Lå nedi soveposen som igjen lå inni en Fjellduk Veldig godt og varmt.

Også spiste vi egg og bacon til frokost. Litt mislykka pakking av egg, da ett av de var helt knust og ett var litt hakket. Men to hele!

:vinke: Bare innom og leser litt! Har begynt å bli litt flinkere til å legge igjen spor nå ;) :smilyblomst:Gratulerer med overståtte 9 uker! :D

Jeg har klart å begynne å glede meg litt nå. Nesten. Laget en ticker for å holde humøret oppe til og med! :fnise:

:velkommen: til dagboken min. Ticker er veldig fine ting. Men jeg syns den gikk så tregt i starten. Nå syns jeg faktisk det går litt fort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nyheten ute blant folket. I hvertfall familie.

Min bror fikk vite det på telefon i forrige uke. Planen var egentlig at morfaren min skulle få vite når vi skulle ta han med ut å spise middag på fredagen, men så måtte han på sykehus en liten tur, så han lever fortsatt i uvisse. Får vite det når vi skal spise middag sammen på søndag eller mandag.

Og i går på familiefotografering fortalte min mann det til sine søsken som ble veldig glad, og vi ble overlesset med klemmer og gratulasjoner. (STOR familie

:-) Etterpå hadde vi alle sammen pluss mine foreldre til middag. Til sammen 18 stk! Så her var fullt hus :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Det er litt oppvask i dag. Maskinen går for fullt nede. Mannebeinet fikk vite i dag at han må jobbe lang dag i dag. Og i morgen og på fredag. Så jeg må ut og handle alene i dag for vi skal ha enda mer besøk på lørdag.

Kjenner jeg trenger å sove litt snart. Sover så fryktelig dårlig om nettene. Kan ikke huske sist jeg sov en hel natt, uten å våkne, gå på do eller ligge å stirre i taket i noe som føles som en uendelighet, og spesielt når en ligger og vet at en trenger den søvnen en kan få for å komme seg gjennom arbeidsdagen som begynner om bare noen timer. De siste nettene har jeg drømt så mye merkelig også. Jeg pleier sjelden å drømme slik at jeg husker det etterpå. Og i hvertfall ikke flere netter på rad. Men nå er det bare to tidligvakter igjen, så blir det noen dager fri. Det blir deilig!

Sånn ellers, er jeg fortsatt takknemlig for at symptomene ikke har satt meg helt ut av spill. Ikke noe kvalme, ikke oppkast, tydeligvis ikke noe ekstra søvnbehov... (Bare litt på morgenen når klokken ringer.) Puppene mine er stort sett friske nok til at mannen kan leke med dem :lur: Og jeg har overhodet ikke mistet lysten til å :humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 11 uker :hoppe:

Så koselig at nyheten er ute. Får håpe bestefaren din blir like glad når han får høre den.

Tida går fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 11 uker :hoppe:

Så koselig at nyheten er ute. Får håpe bestefaren din blir like glad når han får høre den.

Tida går fort:)

Håper jeg også. Håper også at han kan kutte litt ned på røykingen sin, slik at det blir mulig for meg å besøke ham innimellom...

Virker som om tiden plutselig gikk veldig fort. Litt skummelt, egentlig. Om 12 dager er jeg tre måneder på vei, noe som skulle tilsvare 1/3.

En må jo snart tenkt utstyr... Vi har allerede begynt å spare. Setter inn et fast beløp i måneden på en konto til junior. Den skal brukes til utstyr og ting en trenger når h*n kommer :) På den måten slipper vi å måtte betale alt på en gang på en måte, får det litt fordelt utover. Vi har også en del venner som ligger noen måneder foran oss i løypen, som sikkert er klart for å selge videre en del utstyr når så langt kommer. Og min bror har allerede før vi ble gravid hintet frempå om ikke vi snart skulle få barn slik at de hadde noen å gi vekk ting til... Har på følelsen av at junior ikke kommer til å mangle så veldig mye, nei. 3 fettre som er født året før h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen vår på 4 år, mente da at hun hadde jo sett at tante hadde begynt å få litt mage, så hun kunne godt fortså at jeg var gravid :fnise:

Og svigerfar kom med samme kommentaren, om at det var nå begynt å bli litt synnlig, ja. Men jeg tror det kun er ønsketenkning enda, for jeg har akkurat begynt å få behov for å bruke belte på buksene mine igjen.

Min mann sa han hadde sett det på meg i noen uker, men så sa han videre at det var fordi det strålte så fint av meg. :rødme: Koselige mannen min.

Jeg tror jeg kjenner noe nederst på magen, men er ikke sikker. Har ikke fått trent ordentlig på en stund. Litt dårlig tid, masse jobbing og de siste dagene forkjølet. Junior er ca 45 mm, og veier rundt 20 gram. Sa h*n kan sendes som A-post med minste frimerke... (til sammenligning...) ganske utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :vinke:

Er bare innom og leser litt. Jeg måtte le litt av den sammenligningen din altså! :fnise:

Jeg tror jeg kjenner noe nederst på magen, men er ikke sikker. Har ikke fått trent ordentlig på en stund. Litt dårlig tid, masse jobbing og de siste dagene forkjølet. Junior er ca 45 mm, og veier rundt 20 gram. Sa h*n kan sendes som A-post med minste frimerke... (til sammenligning...) ganske utrolig!

Tenk å sende babyen med posten, da ;):ler: Så moro å snart være ferdig med 1. trimester! Kjære tid jeg gleder meg til jeg er så langt altså!

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfar fikk vite nyheten i går. Tror han ble glad. Han viser ikke så mye følelser, men syns han smilte litt ekstra :)

Hei hei! :vinke:

Er bare innom og leser litt. Jeg måtte le litt av den sammenligningen din altså! :fnise:

Tenk å sende babyen med posten, da ;):ler: Så moro å snart være ferdig med 1. trimester! Kjære tid jeg gleder meg til jeg er så langt altså!

Ha en fin kveld! :klemmer:

Jeg er bare utrolig fasinert over at junior nå har ferdigutviklet det meste, at fremover nå skal alt egentlig bare vokse og finjusteres med trening, også er h*n ikke mer enn 20 gram!!! 4,5 cm lang!!!

Er 11 dager fra å være 3 måneder på vei. 5 dager fra den magiske 12 ukersgrensen og 7 dager fra ny time hos fastlegen. Håper hun har fått bedre kontroll på UL apparatet sitt. Hadde vært veldig kjekt å få hilst på junior igjen :rødme:

Har de siste dagene hatt en følelse av å ha en ball nederst i magen. Ganske merkelige greier, men utrolig fint også. Begynner å glede meg mer over situasjonen nå, merker jeg. Fordi det går mot at ting går bra. Slapper litt mer av i forhold til det. Og merker det litt mer på kroppen nå.

Hadde egentlig tenkt å dra en siste tur til fjells for å stå på ski i morgen, men det blir vask av båten i det fine været sammen med pappa i stedet. Slik at vi kan få sjøsatt den igjen snart. Mamma lovet at hun skulle heller være barnevakt en gang til neste vår, slik at jeg fikk dra å stå på ski da :)

I dag har jeg vasket klær og gått til butikken og handlet litt til middag i det nydelige været som er kommet. I følge værboken til svigerfar, så skulle været i dag, 14. april (første sommerdag etter den gamle primstaven) gjenspeile hvilke vær som kom til å bli til sommeren. Så dette lover bra med sol fra skyfri himmel og 14-15 grader i skyggen :briller:

Jobbet ganske mange timer ekstra på søndag, grunnet sykdom, så er veldig glad for noen dager fri nå. Påskefri i går, feriedag i dag og fri i morgen og torsdag fordi jeg skal jobbe helg. Noen fordeler med å jobbe turnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 11 uker alt du jo :jepp:

Blir vel deilig å snart være ferdig med 1. trimester!

Blir veldig fint!

Og du selv er halvveis, for andre gang. Skulle tro du hadde det meste av utstyr på plass allerede fra førstemann? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, hyggelig å finne en hilsen i dagboka :klem:

Går kjempebra her, enn med deg da?

Hatt en fin påske?

Så bra!

Ble litt mye jobbing i påsken. Jeg jobbet vanlige dager onsdag-fredag. Så måtte jeg jobbe ekstra på søndagen, 13 timer. Mannebeinet fikk beskjed tidlig onsdag at det kom til å bli 16-timers dager hele påsken. Han fikk heldigvis fri litt ut på lørdagen, da vi skulle ha middagsbesøk. Så den som måtte lage mat alene var meg. Og stakkars mannebeinet var så trøtt, at han sa nesten ingenting de første to timene.

Han ble ferdig mandag i 14-tiden. Tidsnok til å rekke neste middagsbesøk, som heldigvis var hjemme hos foreldrene mine.

Må vel :hoppe: litt for 200 dager på deg, og 11 uker på meg!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Så lurt :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: for dine 11 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra!

Ble litt mye jobbing i påsken. Jeg jobbet vanlige dager onsdag-fredag. Så måtte jeg jobbe ekstra på søndagen, 13 timer. Mannebeinet fikk beskjed tidlig onsdag at det kom til å bli 16-timers dager hele påsken. Han fikk heldigvis fri litt ut på lørdagen, da vi skulle ha middagsbesøk. Så den som måtte lage mat alene var meg. Og stakkars mannebeinet var så trøtt, at han sa nesten ingenting de første to timene.

Han ble ferdig mandag i 14-tiden. Tidsnok til å rekke neste middagsbesøk, som heldigvis var hjemme hos foreldrene mine.

Kjære tid for en stressende høytid det ble for dere, da! :klemme: Nei, du fortjener jo å slappe grundig av etter ferien, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker :strix:

Selv om jeg var litt skeptisk i går kveld, da jeg oppdaget litt blod i trusen. Men det kom ikke noe mer. Og vi skal til lege på tirsdag. Det ordner seg for snille piker!

I dag har jeg langvakt på jobb. Må jobbe litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::strix: 12 uker :strix::hoppe:

Heeelt fantastisk! Er så glad på dine vegne! Og tenk, i morgen kan jeg også juble! :rødme: Er jo ganske gøy at vi ligger så likt syns jeg! :)

Og ang. blod i trusen, jeg var til UL om tirsdag. Og legen sa at nå var det under 2 % sjanse for at det skulle gå galt! Det må man jo :hoppe: litt for! Det er som du sier, alt ordner seg for snille piker! :ler:

Ha en strålende søndag Redlady! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...