Gå til innhold

Redman & Redlady

Redlady

Anbefalte innlegg

Velkommen til min dagbok!

Yepp!

Da var det vår tur til å kunne skrike ut at vi er gravid! :bolledeig:

Jeg er 24 år, mannen er 29år. Vi har vært sammen i 8 år, gift i 4. Jeg har akkurat begynt i ny jobb, endelig fast etter 1,5 år i ulike vikariater rundt om. Mannen er i fast arbeid.

Vi har hus, båt, biler og scooter. Så ting skulle ligge til rette for en aldri så liten familieforøkelse. Og presset i familien har også økt den siste tiden, da vi nå er de siste som er gift og ikke har unger.

Hadde egentlig planer om å begynne å lage en prøvedagbok, men så langt kom jeg aldri.

Vår historie. I april i fjor bestilte vi tur til østen med dykking på planen. Turen var i slutten av november, begynnelsen av desember. Og vi bestemte oss for å starte prøvingen like etter dette, slik at jeg kunne være med å dykke med god samvittighet. Har hatt ganske stabile sykluser siden juni, sluttet på hormonpervansojn i februar i fjor. Har brukt LadyComp, først som prevansjon og nå som babyplanlegger. Og det fungerte tydeligvis. Det ble klaff på 3 PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny dagbok og bebis i magen!

Gratulerer så mye :)

Takk for det, Imli og Pysepus! Og :velkommen: til dagboken min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med mamma på telefon i kveld. Hun kunne fortelle at fetteren min og konen var gravid med nummer to. De var visst 7 uker på vei. Jeg kommenterte at det var rimelig tidlig å fortelle det, noe hun var enig med. De har mistet to ganger før.

Vi har da ikke fortalt det til noen enda. Men jeg får en litt kinkig situasjon. Svigermor skal nemlig sy ut bunaden min i morgen fordi vi skal på familiefotografering i april. Også er det om jeg skal si noe til henne som en rent tenkisk opplysning, eller risikere å ende opp med å ikke få på meg bunaden poå dagen og da være eneste uten (ganske uaktuelt). Og om jeg forteller det til svigermor, må jeg fortelle det til mamma? Jeg vet at mamma og pappa kommer til å bli så stolte at jeg tviler litt på at de klarer å holde tett. Er ikke fullt så bekymret for svigermor på at hun kommer til å si det til noen andre. Hun har litt flere barnebarn, og vet hva det går i liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du også har fått deg dagbok :vinke:

Blir spennende å følge med her :)

Da hadde jeg også skaffet meg en slik en :):velkommen: til dagboken min, Malina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 UKER

:strix:

Fortalte det til svigermor i går, etter avtale med mannen. Hun ble kjempeglad!

Det var utrolig godt å få snakket med noen om det å være gravid. Hun har tross alt vært gjennom det noen ganger før. I hvertfall når mannen er vekkreist. Han hadde visst fått en tårevåt melding fra henne senere på kvelden.

Symptomer:

Usansynlig kløe på puppene, både i går og i dag.

Jeg har kjøpt bok til den kommende pappaen "Verdens beste pappa - hakkespettbok for småbarnsfedre". Den ligger og venter på ham på puten til han kommer hjem i kveld. Redlady gleder seg!

Jeg syns den var så morsom, og mye kjekkeren enn det tunge leksikonet jeg har kjøpt av en bok, at jeg har lest nesten halve... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å trent igjen. Andre spinningtime denne uken. Håper å fortsette å klare to spinninger i uken fremover. Skal prøve å holde formen og ha et godt bomiljø for junior, som pappaen kaller h*n. Lite symptomer på at ting har skjedd, annet enn ingen mens. Er litt glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:) Innom og hilser på deg, som ligger bittelitt foran meg i løypa:)

Håper at du får ei fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker :strix:

Hei hei:) Innom og hilser på deg, som ligger bittelitt foran meg i løypa:)

Håper at du får ei fin helg! :)

Takk for det! Det ble en opplevelsesrik helg.

Da var nyheten offetliggjort på jobb. Litt tidligere enn planlagt. Men det var ikke så lett å holde det skjult når det begynte å svimle helt for meg på fredag, og endte med at jeg måtte forlate brukeren i dusjen og gå ut og be noen andre overta, fordi jeg selv var så dårlig. De sa jeg var helt grå-grønn i ansiktet, svimmel og helt klam i huden. Jeg satt meg først ned på golvet, men ble etterhvert hjulpet over på en sofa, hvor jeg lå i halvsvime den neste timen. En sykepleier på jobb, skjønte tegningen ganske fort og spurte om jeg var gravid. Så da tenke jeg at medarbeidersamtalen jeg skulle ha den dagen kanskje var en fin anledning til å også forklare min nesten-svime-av-episode til sjefen. Hun hadde fått litt mistanke, men ble veldig glad. Nestlederen begynte nesten å hoppe i taket av glede, og det ble litt babyprat oss tre imellom. Jeg ba de fint om å ikke si det til så mange flere, da jeg enda ikke hadde fortalt mine egne foreldre om det.

Fortalte også min best venninne om det, hun ble kjempe glad.

Men det skulle ikke gå så lenge før foreldrene mine fikk vite det. Vi var hos dem i helgen, og når jeg hadde behov for å sove to ganger i løpet av lørdagen, ble i hvertfall ikke mamma så veldig overrasket når de fikk vite det utpå kvelden. Noe som også kunne forklare hvorfor jeg og min kjære så stille hadde forlatt bursdagsbesøket til morfar, da folk begynte å røyke inne.

Jeg kan så absolutt konstantere at symptomene er godt i gang i kroppen her! Litt kvalme på morgene før jeg har spist, regelmessig vondt i magen og til tider veldig trøtt. Men har funnet ut at sistnevnte faktisk kan hjelpes bare med å lukke øynene i ca 15-20 minutter i en sofa.

Jeg må si jeg er litt lettet over å ha fortalt mamma og pappa om det. Det var godt å ha en mor å snakke med. Hun har vært gjennom det noen ganger. Hun har også mistet noen ganger, og vet veldig godt at det enda er tidlig. Men at det ikke er ensbetydende med at det ikke skal gå bra for oss. Så vi krysser fingre og tær. Nå begynner spøkelses kladden også å få fingre og tær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidvis ganske vondt i magen for tiden. Har lest et sted at det føles som om livmoren blir veldig tung (ganske god beskrivelse), og at grunnen er fordi det strømmer så mye blod i den retningen akkurat nå. Noe som også kan stemme, fordi jeg kan ikke lenger reise meg opp fort uten å bli litt svimmel. Så jeg må nok roe ned på tempoet litt, ja. Ellers har ikke spøkelses kladden gitt mammaen sin de store bekymringene enda.

Neste helg skal han være med på snøhuletur nr 2. Den første turen visste vi ikke at han var med på en gang før etterpå. :) Selv om jeg hadde en liten mistanke, da mensen ikke kom. Så jeg får forskudd på bursdagspressang. En ny jakke som er god, varm, vindtett, vanntett og har "pels" rundt hetten. *Gode jakken*.

Men først er det jobbehelg. Masse timer på jobb. 34 timer i løpet av 3 dager. Og fri på mandag. Da skal sekken pakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Redlady :vinke:

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Gratulerer så mye med graviditeten, blir spennende å følge deg! :)

Ønsker deg en god jobbehelg og en fin fridag på mandag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker :strix:

Da er spøkelses kladden ikke lenger et embryo, men faktisk et lite foster. Hjertet skal ha begynt å slå for noen uker siden og herfra begynner han mer og mer å ligne et menneske og ikke en fugl eller fisk.

Navnet er også oppgradert til junior :)

Jeg har litt vondt i magen til tider, ellers går det stort sett greit. Gleder meg til fri dag i morgen. Det er litt lenge å være 13 timer på jobb to dager på rad, og i alle fall når naboen (en trebarnsmor!) holder full fest til langt på natt, slik at jeg ikke fikk sove mellom kl 01 og 03 :haar: . Veldig slitsomt. Snart :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg forresten :klem:

Takk for det!

Har vært på snøhuletur på Finse i et fantastisk fint vær i helgen. Eneste var at der vi gravde var snøen så tettpakket, at det tok ganske lang tid. Men vi fikk en fin fin hule til slutt som var vedlig god å sove i :)

Håper du selv har hatt en fin helg!

Innom og hilser på :goodbye:

Hei, Svipa! Velkommen innom dagboken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...