Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har erfaring, vet dere om babyer får luft i magen når mor spiser bare vanlig gul løk, eller gjelder dette alt av løksorter? F.eks hvitløk, purre, vårløk etc. Er ikke før nå som jeg ammer at jeg innser hvor mye løk vi bruker i matlagingen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen babyer reagerer på løk, mens andre reagerer ikke på det i det hele tatt. To av mine tre reagerte på det, mens tredjemann reagerte ikke i det hele tatt. Og da var det snakk om alle løksorter

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge etter du har spist løken er det at barnet reagerer da?

Skrevet

Det husker jeg ikke :ler: Er 15 år siden

Skrevet

Er vel vanlig gul løk som er verst, men noen kan reagere på alt. Rå løk er verre enn stekt. Du må nesten prøve deg frem.

Min reagerte litt på rå løk helt i begynnelsen, men ellers ikke.

Skrevet

Det tar forresten ca 1 time før det man har spist er over i melken. Og kan ta opp mot 8-10 timer før det er helt ute (men virkningen avtar jo etterhvert da ;) )

Skrevet

Det kan faktisk gå et døgn før det er borte.. Jeg spiste kål klokken 18 fredag kveld, klokken 18.30 lørdag kveld var det over..

Gjest Gjest
Skrevet

Jenta mi reagerte kun på brunstekt løk (på karbonadesmørbrød). Da fikk hun vondt i magen, men det hjalp å gi henne ammete. Da kom luften ut.

Skrevet
Det kan faktisk gå et døgn før det er borte.. Jeg spiste kål klokken 18 fredag kveld, klokken 18.30 lørdag kveld var det over..

Iflg "boka" skal det være ute etter ca 6-7 timer.

Gjest Gjest
Skrevet
Iflg "boka" skal det være ute etter ca 6-7 timer.

Og hvor lenge etter barna har drukket melka går det til h*n blir plaget av luftsmertene? Med en gang etter h*n har spist, eller timer etterpå?

Skrevet
Og hvor lenge etter barna har drukket melka går det til h*n blir plaget av luftsmertene? Med en gang etter h*n har spist, eller timer etterpå?

DET kan vare en stund etterpå ;)

Skrevet

De første tre månedene kunne jeg ikke spise vanlig løk, men jeg spiste hvitløk, vårløk og purreløk.

Skrevet

Jeg knasker rå løk og alle andre ting helt uten problemer, så dette varierer veldig ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...