Gå til innhold

Snacks til venninnebesøk?


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dette er flaut, men ... :flau: Jeg får så godt som aldri besøk, så jeg kan virkelig ikke dette å by på noe. Men så får jeg besøk i morgen på kvelden, og vi skal sannsynligvis se film eller spille wii eller noe lignende. Begge har spist middag like før besøket, så det er liten vits i å servere noe middagsaktig. Jeg funderer bare ganske enkelt på hva jeg kan kjøpe inn for å by henne på? Jeg tenkte kanskje å bake kanelsnurrer? Kan det være noe? Det er jo slikt som blir spist opp uansett, liksom. Eller er det for mye mat i det? Hun blir nok noen timer. Butikk-kjøpt kjeks eller potetgull er kanskje litt kjedelig, og ikke minst usunt. Ellers kunne jeg kanskje bakt noen kjeks? De holder seg jo gjerne lenge, og trenger ikke heving og sånn som kanelsnurrer. Kanskje noen har noen oppskrifter?

Noen som har noen tips? Å kutte opp grønnsaker og ordne dip blir liksom litt mye "styr", for det er dumt om det ikke blir spist opp med en gang, og så vet jeg ikke hvor glad hun er i sånt. :sukk:

(Kan legge til at grunnen til at jeg vurderer kanelsnurrer er at hun har "kritisert" meg for å friste med bilder av det på facebook.)

Endret av Wind
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bakt cookies. :)

Skrevet
Jeg ville bakt cookies. :)

Noen spesielle? :)

Takk for innspill. ^^

Skrevet

Mmm, kanelsnurrer! :hoppe: Lag dem i mini-format, så orker dere å hive innpå noen selvom dere har spist middag.

Skrevet (endret)

Gaby: Men hvordan lager man små kanelsnurrer? Mine blir alltid ganske store. :sjenert: Men man kan kanskje dele noen i to, så har man valget, liksom, og trenger ikke spise en stor, hel en?

Her er en veldig god oppskrift paa cookies!

Kanskje litt frukt hadde vaert en ide ogsaa?

Takk for oppskriften! :)

Frukt skal jeg vurdere, men det har en tendens til å bli liggende til det blir dårlig, og da er det så dumt å bruke penger på det. Men vi får se, vi får se.

Flere forslag eller innspill mottas med takk! :)

Endret av Wind
Skrevet

Jeg synes hjemmebakte kanelsnurrer høres kjempegodt ut. Det har jeg alltid plass til. :)

Gjest gjest- silje
Skrevet

Hvorfor så viktig at ting ikke kan ligge lenge slik at det ender med å kaste dem?

(sier verdensmesteren som kaster ALT, kremt)

- Noe godt og drikke ( mozelle i fine glass, Farris med sitronbiter til pynt, eller vann med sitronbiter oppi muggen og isbiter)

- Vanlig chips i en stilig uvanlig skål, plassert som om det altid står chips i en skål der (nesten som pynt)

- Og egne kanelsnurrer som du kan skjære opp i så mange biter du vil, bare du legger de på et fint fat og at de ligger pent fordelt.

Skrevet (endret)
Hvorfor så viktig at ting ikke kan ligge lenge slik at det ender med å kaste dem?

(sier verdensmesteren som kaster ALT, kremt)

- Noe godt og drikke ( mozelle i fine glass, Farris med sitronbiter til pynt, eller vann med sitronbiter oppi muggen og isbiter)

- Vanlig chips i en stilig uvanlig skål, plassert som om det altid står chips i en skål der (nesten som pynt)

- Og egne kanelsnurrer som du kan skjære opp i så mange biter du vil, bare du legger de på et fint fat og at de ligger pent fordelt.

Litt mtp miljøet og slikt, og så har jeg elendig råd for tida, så da er det så dumt å bruke penger som bare går i søpla, liksom.

Takker for tipsene. :)

Te og kaffe er i hus uansett, og kan da fikses hvis hun ønsker det. Men takk for påminnelsen. Kanskje se etter litt ekstra god te i morgen. :klø:

Endret av Wind
Skrevet

Mmm..Kanelsnurrer=) Det var en god idè.

Skrevet
Gaby: Men hvordan lager man små kanelsnurrer? Mine blir alltid ganske store. :sjenert: Men man kan kanskje dele noen i to, så har man valget, liksom, og trenger ikke spise en stor, hel en?

Tjaa.. Det skulle vel bare være å kjevle deigen mye tynnere, og ikke rulle så mange runder rundt? Vil tro de blir mindre da :fnise:

Gjest MissBella
Skrevet
Mmm..Kanelsnurrer=) Det var en god idè.

Det synes jeg og. Pluss kaffe eller te..

Skrevet

Da blir det nok kanelsnurrer hvis jeg rekker det. :)

Skrevet (endret)

Kanelsnurrer høres deilig ut!! :sikle:

Men et annet forslag.. Kanskje litt i seineste laget, men Eple og kanel muffins

Edit: Ekstremt mange leif

Endret av Idnar
Skrevet

Takk for link! De skal jeg vurdere til jeg får min mor på besøk. Hun elsker epleting, i motsetning til meg. Hehe. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil også gå på beøsk til noen og se film og spise kanelsnurrer!

Kanelsnurrer klarer man alltid trøkke nedpå. Men dele i to er jo helligbrøde, da går det jo ikke an å snurre dem ut og spise dem som en stor spiral.

Skrevet

Du kan jo evt bytte ut eplene og kanelen med bringebær (eller andre bær som du finner i frysedisken) det blir også kjempegodt!!! :jepp:

Skrevet
Jeg vil også gå på beøsk til noen og se film og spise kanelsnurrer!

Kanelsnurrer klarer man alltid trøkke nedpå. Men dele i to er jo helligbrøde, da går det jo ikke an å snurre dem ut og spise dem som en stor spiral.

Jeg er vel strengt tatt enig, men så er jo spørsmålet hvor høflig det er å sitte og "leke" med maten når man har besøk. :fnise:

Du kan jo evt bytte ut eplene og kanelen med bringebær (eller andre bær som du finner i frysedisken) det blir også kjempegodt!!! :jepp:

Ikke frist meg mer nå. Jeg skal lage kanelsnurrer! .... Tror jeg. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er vel strengt tatt enig, men så er jo spørsmålet hvor høflig det er å sitte og "leke" med maten når man har besøk. :fnise:

Ikke frist meg mer nå. Jeg skal lage kanelsnurrer! .... Tror jeg. :sjenert:

Pf, å snurre ut kanelsnurrene er ikke å leke med maten, det er å spise dem på den korrekte og eneste fornuftige måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...