Gå til innhold

Alltid vært singel og ikke på jakt = freak?

Gjest Gjest_Girl_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hm_*

Synes du bare skal slappe av og ikke tenke over hva andre syns, for du må selv føle deg frem til den rette som passer til deg!Jeg har mange venner 23 år++ som enda ikke er i forhold og tenker likt som deg. Lykken smiler når den kommer, du er jo ung:) Eller så begynner man å tenke mer på å gifte seg og sånn når man først har vært i ett forhold en periode, men det er så klart forskjell på personer det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jente på 22 år.. har studert alle år og gjort det bra der. Jeg er intelligent og attraktiv, vært en av de kule på de fleste steder (skoler/trening).

......slo hun fast med den største selvfølgelighet.

Idealkvinnen er søt og jordnær. Man kan ikke være søt og jordnær hvis man har urealistisk høye tanker om seg selv. Ergo er du ikke en idealkvinne før du jekker deg betraktelig ned. Dessuten er ikke jenter "kule", å være kul er en maskulin egenskap. Jenter skal være blide, søte og flinke, ikke kule og tøffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ kvinne

Idealkvinnen er søt og jordnær. Man kan ikke være søt og jordnær hvis man har urealistisk høye tanker om seg selv. Ergo er du ikke en idealkvinne før du jekker deg betraktelig ned. Dessuten er ikke jenter "kule", å være kul er en maskulin egenskap. Jenter skal være blide, søte og flinke, ikke kule og tøffe.

:skratte:

Trådstarter har da heller aldri uttalt at hun er en idealkvinne. Tvert imot - hun setter spørsmålstegn ved om andre synes hun er merkelig, freak som hun kaller det.

Det at du, konservativ mann ramser opp egenskaper til din idealkvinne tilfører ikke debatten noen mening, ei heller forsøker du å svare på det hun spør om i sitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Og hvorfor ialleste skal ikke jenter være kule? Nei unskyld meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor ialleste skal ikke jenter være kule? Nei unskyld meg.

Å være kul henger til dels sammen med å være tøff. Å være tøff er maskulint. Kvinner skal ikke være maskuline, de skal være søte. Kan en valp eller en liten kattepus være kul og tøff? Nei, men så skal de da bare være søte.

Selv har jeg aldri opplevd å være tiltrukket av jenter som forsøker å være kule, det er rett og slett litt frastøtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Å være kul henger til dels sammen med å være tøff. Å være tøff er maskulint. Kvinner skal ikke være maskuline, de skal være søte. Kan en valp eller en liten kattepus være kul og tøff? Nei, men så skal de da bare være søte.

Selv har jeg aldri opplevd å være tiltrukket av jenter som forsøker å være kule, det er rett og slett litt frastøtende.

Det finnes mange jenter som er sinnsykt kule - i form av at de er morsomme, omgjengelige, livlige, selvsikre - og det er ikke fordi de prøver å være kule men er kule av natur.

Kanskje folk har forskjellig definisjon av KUL.

Jeg ser for meg en jente som ikke er kul; en som er "typisk jentete", altså opptatt av sminke, hår, shopping og bare det, hun er opptatt av å gjøre typisk jentete ting, redd for å "drite seg ut" og er ganske prippen og er litt "svak".

En katt kan være kul OG søt på samme tida:) Kul=ekte og sjarmerende, så lenge det ikke er påtatt og vedkommende synlig "tøffer seg" ved å være noe vedkommende i utgangspunktet ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange jenter som er sinnsykt kule - i form av at de er morsomme, omgjengelige, livlige, selvsikre - og det er ikke fordi de prøver å være kule men er kule av natur.

Kanskje folk har forskjellig definisjon av KUL.

Jeg ser for meg en jente som ikke er kul; en som er "typisk jentete", altså opptatt av sminke, hår, shopping og bare det, hun er opptatt av å gjøre typisk jentete ting, redd for å "drite seg ut" og er ganske prippen og er litt "svak".

En katt kan være kul OG søt på samme tida:) Kul=ekte og sjarmerende, så lenge det ikke er påtatt og vedkommende synlig "tøffer seg" ved å være noe vedkommende i utgangspunktet ikke er.

Legger man en slik definisjon av ordet "kul" til grunn, kan selvfølgelig jenter være kule. Men da blir ordet "kul" nærmest et samlebegrep for alle positive personlige egenskaper en person kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Legger man en slik definisjon av ordet "kul" til grunn, kan selvfølgelig jenter være kule. Men da blir ordet "kul" nærmest et samlebegrep for alle positive personlige egenskaper en person kan ha.

Hva mener du med kul da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med kul da?

http://en.wikipedia.org/wiki/Cool_(aesthetic)

Cool was once an attitude fostered by rebels and underdogs, such as slaves, prisoners, bikers and political dissents, etc., for whom open rebellion invited punishment, so it hid its defiance behind a wall of ironic detachment, distancing itself from the source of authority rather than directly confronting it.

Jeg tenker på en som er kul som en person med en litt laid-back holdning, en som kanskje fremstår som noe arrogant, som er litt "tøff" og lever livet etter egne regler. Litt rebell i grunn.

Det er imidlertid vanskelig å komme opp med en entydig definisjon på ordet "kul", noe denne samtalen mellom medlemmene av familien Simpsons illustrerer:

Homer: So, I realized that being with my family is more important

than being cool.

Bart: Dad, what you just said was powerfully uncool.

Homer: You know what the song says: "It's hip to be square".

Lisa: That song is so lame.

Homer: So lame that it's... cool?

Bart+Lisa: No.

Marge: Am I cool, kids?

Marge: Good. I'm glad. And that's what makes me cool, not caring,

right?

Marge: Well, how the hell do you be cool? I feel like we've tried

everything here.

Homer: Wait, Marge. Maybe if you're truly cool, you don't need to

be told you're cool.

Bart: Well, sure you do.

Lisa: How else would you know?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Blir du ikke kåt da? Eller i det minste fysen på nærhet, kos, sussing? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg er jente på 22 år.. har studert alle år og gjort det bra der. Jeg er intelligent og attraktiv, vært en av de kule på de fleste steder (skoler/trening). Møtt på gutter alle disse årene, men har aldri hatt noen "behov" for til å innlede et forhold av noe slag. De fleste jeg prater med himler med øyne når jeg sier at jeg aldri har vært i forhold og at jeg ikke søker noe heller. Det holder tydeligvis ikke å si at man har vært opptatt med andre ting, at man har mange venner og at man ikke er guttegal. Ja, jeg er attraktiv og kunne sikkert vært i forhold, men hvorfor stresse når man ikke har møtt noen man virkelig klaffer med? Jeg har aldri klint eller hatt sex, noe mange synes er rart. Det er lett å få ligg, og selv om jeg kunne gjort det med en de fineste guttene, så er det ikke noen vits når jeg vet at personen ikke liker annet enn utseendet mitt.

Oi, det der kunne like godt jeg ha skrevet. Jeg tror av og til også at jeg er den eneste på 22 år som ikke har/har hatt kjæreste og som virkelig klarer meg helt fint alene - og som har utseende + utdanning "med seg". *lettelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tenker på en som er kul som en person med en litt laid-back holdning, en som kanskje fremstår som noe arrogant, som er litt "tøff" og lever livet etter egne regler. Litt rebell i grunn.

Høres bra ut for meg. Godt vi har forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, kjente meg utruleg godt igjen i trådstartarens innlegg! Eg er 23 år, har aldri vore i eit forhold eller hatt sex, men har heller ikkje higa etter det heilt endå. Tenkjer at det kjem no, før eller seinare (men altso, eg ventar no ikkje i evighetar heller då. :) ) Vil ikkje at første gong eg har sex er i full tilstand, eller med ein mann som eg ikkje kjenner heilt eller for så vidt ikkje likar. Så då syns eg det er greit å vente..:)

Eg er ikkje stygg heller, men treff vel ikkje så mykje menn i ein travel skulekvardag..er liksom dei samme folka som går igjen, og i mitt studie er 90 % jenter..:P

Eg har også ei venninne på samme alder som er akkurat i samme situasjon også, så det er fleire jenter uti der i samme båt.

Eg syns ikkje du er ein "freak" som du seier :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...