Gå til innhold

Hva kalles besteforeldrene?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

her blir det mormor til min mor (pappa er død) og bestemor og bestefar til mannens foreldre. det har vel litt med vane å gjøre tenker jeg. hos oss, på begge sider, er det dette som har vært vanlig i alle år, så da blir det naturlig hos oss også.

Iset 20+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfar og karimor (morfars samboer..)

mormor

Farmor og #### (farmors samboer)

Farfar og ##### (farfars samboer)

Vi har det ganske innviklet, siden det er skillsmisse på alle kanter.. I tillegg til det, har vi bestemor, som er min manns mormor.

Hans foreldre bruker hun kun fornavn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mimmi og beste

bestemor

farmor

vi har litt invikla familieforhold (som de fleste andre i disse tider!) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine foreldre er mormor og morfar. Min samboers far er farfar.

Svigermor insisterer på at hun og hennes nye mann skal hete bestemor og bestefar.

Personlig har jeg aldri vært noe for bestemor og bestefar-tittelen. Sikkert fordi jeg ikke er vant med det selv. Hvis begge parters foreldre blir kalt bestemor og Bestefar blir det jo ofte til at man legger til navnet for å vite hvem det er snakk om: Bestemor Inger, Bestefar Hans osv.

Hvis det bare er besteforeldre på den ene siden som blir kalt bestemor og bestefar, synes jeg at det ligger i det at man er "de beste". Men det er kanskje bare jeg som er sær... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg skal ha førstemann i august og hadde tenkt at min mor og stefar blir mormor og bestefar, og min far og stemor blir morfar og bestemor. Så blir det farmor og farfar til min eksmanns foreldre. Blir mange å holde styr på når folk skiller seg og finner ny partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattahara

Hos oss er det

Bestemor og Bestefar ( noe besteforeldrene ville)

Mimmi og moffa ( noe som gutten sa selv)

Min mamma ville så gjerne bli kallt for mommo, men da barnebarnet pekte på henne å sa mim så var det det det ble...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...