Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2003 #1 Del Skrevet 5. juli 2003 Bare av nyskjerrighet hadde det vært morsomt å høre hva deres barn sier. Hva kaller barna deres besteforeldrene? Farmor og Farfar? Mormor og Morfar? Eller Bestemor og Bestefar? Eller en kombinasjon av disse. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. juli 2003 #2 Del Skrevet 5. juli 2003 Min gutt har: * mormor og offa (mamma og hennes mann) * morfar og Jorun (pappa og hans samboer) * farmor og farfar Selv hadde jeg: * mormor og morfar * farmor og bessa Bestemor og bestefar er ikke jeg vandt med... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 5. juli 2003 #3 Del Skrevet 5. juli 2003 Her er det bestemor og bestefar og mor og far. Eller for å være helt nøyaktig: Bestemor og navn på hennes mann. Bestefar og navn på hans kone. Mor og navn på hennes samboer. Far og navn på hans samboer. Både jeg og mannen min er skilsmissebarn, noe som skaper komplett kaos på besteforeldre-fronten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 5. juli 2003 #4 Del Skrevet 5. juli 2003 Her er det mormor og morfar og farmor og farfar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 5. juli 2003 #5 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg var omtrent 9 år (og ja, jeg er den førstefødte) når pappa bestemte at han ikke skulle bli morfar eller farfar, men besten. Enda har han ikke blitt bestefar, så tiden vil vise. Både mine og sambos foreldre holder enda sammen, så det blir ikke mer enn 4 besteforeldre. Nok det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2003 #6 Del Skrevet 5. juli 2003 Fars foreldre: Bestemor å bestefar Mors foreldre: Mormor og bestefar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 5. juli 2003 #7 Del Skrevet 5. juli 2003 Bestemor og bestefar Farmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 5. juli 2003 #8 Del Skrevet 5. juli 2003 Mormor og morfar, farmor og farfar. Som en oppfølging: hvem er det som bestemmer hva de skal kalles? Foreldrene, besteforeldrene eller barnet selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 5. juli 2003 #9 Del Skrevet 5. juli 2003 Det er det vel ingen her som har bestemt, det har bare blitt sånn av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. juli 2003 #10 Del Skrevet 5. juli 2003 Junior har en del besteforelde både ekte og uekte. Han kaller de: Mormor - mormor Morfar - morfar Farmor - bæssmor/bestemor (er ikke sikker lenger) Farfar - bæssfar/bestefar (er ikke sikker lenger) Mor til sambo - farmor Mor til sambo - besten/bæst Det er vel besteforeldrene som har gitt seg selv disse betegnelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 5. juli 2003 #11 Del Skrevet 5. juli 2003 Bestemor og bestefar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 5. juli 2003 #12 Del Skrevet 5. juli 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zebb Skrevet 5. juli 2003 #13 Del Skrevet 5. juli 2003 Mimmi og Morfar Farmor og Bessen Besteforeldrene på farssiden kommer fra Stord, og der er det vanlig med bessen. "Mimmi" var det gutten vår som bestemte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. juli 2003 #14 Del Skrevet 5. juli 2003 Min mor ville gjerne være mormor. Det andre settet med besteforeldre ville være bestemor og bestefar. Og alle ble fornøyde :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 5. juli 2003 #15 Del Skrevet 5. juli 2003 Ikke mine barn, i og med at jeg ikke har noen. Men min søsters barn sier mommo for mormor, bestefar for bestefar. Og yngste datteren sier favvo til farmor. :blunke: Og merklig nok blir jeg kalt "Ninni", som er tanta dems, klinger ikke i det hele tatt. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. juli 2003 #16 Del Skrevet 6. juli 2003 Våre heter mormor og morfar farmor og farfar pluss en ekstra bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 6. juli 2003 #17 Del Skrevet 6. juli 2003 Her er det mormor og morfar og farmor og farmor. Farmor og farmor??? Her er det iallefall "mor og far" til fars foreldre og "mormor og morfar til mine foreldre. Dette er allerede forutbestemt av eldre fettere og kusiner :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 6. juli 2003 #18 Del Skrevet 6. juli 2003 Farfar selvfølegelig en liten skriveleif der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. juli 2003 #19 Del Skrevet 6. juli 2003 Når den tid kommer, blir det farmor og farfar og så blir det morfar og navnet på kjæresten hans og mormor og navnet på mannen hennes. Jeg og mannen er helt enig om at det holder med to sett besteforeldre, de andre bruker vi navna til, mamma er nok litt overraska siden hun blir kalt bestemor av mannen sitt barnebarn- men der er sit. sånn at hun har bare har en mormor og en morfar og da blir det annerledes mener jeg! Hun kaller også mormoren sin mann for besten. jeg har alltid sagt bestemor og bestefar og mormor og morfar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kissa Skrevet 6. juli 2003 #20 Del Skrevet 6. juli 2003 hos oss kalles alle besteforeldre for "Besse". Sønnen vår er bare to år da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå