Gå til innhold

Teknisk innsikt

Molanya

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å begynne en teknisk utdannelse.

Kravet er generell studiekompetanse, noe jeg har.

Jeg har noen "dumme" spørsmål rundt dette (ja, de er litt dumme);

jeg har aldri likt matte, naturfag eller lignende fag på skolen (opp til vgs).

Èn teori kan være at jeg ikke liker det fordi jeg ikke har hode til det - en annen kan være at jeg ikke har vært interessert, og dermed heller ikke har gitt nok innsats på disse områdene.

Det jeg lurer på, er om det er mulig å "lære seg opp" til å tenke annerledes?

Altså: dersom jeg begynner denne utdanningen, får jeg "grunnpakke" teknikk før spesialisering.

Vi lærer alt fra bunnen av.

Med null peiling - men interesse - i starten, er dette bare skikkelig u-lurt?

Finnes det forresten noen måter å trene seg opp på - eller å "sjekke tilstanden" :P - som tester el.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest celine

Min erfaring er at det er interessen som teller.. Er man interessert i noe, er man motivert og jobber hardt for å klare det.. Er selv interessert i matte, men har også tatt endel språk og klart meg fint selv om evnene ikke har vært der på forhånd :wink:

Har også gått på skolen med en som var omtrent analfabet med tall og han klarte seg overraskende bra. Cluet er vel hardt arbeid...?

Lykke til med utdannelsen uansett.. Hvis det er dette du vil, syns jeg du skal satse alt og vise verden at dette fikser du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet ikke hva du legger i en "teknisk" utdannelse, men at du kommer til å få bruk for mattematikk og fysikk er garantert. Hvis du ikke makter å beherske disse fagene brukbart er det vel egentlig bare å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror også at dersom du virkelig har lyst å ta teknisk utdannelse vil du nok se at du har det som trengs. Om du ikke liker matte og andre tekniske/logiske fag på skolen kan det like gjerne være for du ikke ser nytten i dem og det derfor blir stress og irriterendes. Men når du utdanner deg med et mål vil det bli mye mer spennende og jeg er sikker på at dersom du har interessen har du også evnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...