Gå til innhold

Hjelp........?

Candy

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har opplevd at din kjære må i fengsel?

Min skal (kankje) og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten han i den tiden.....

Noen med erfaring.....?

KOZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kanskje ikke verdens vakreste start på kjærlighetslivet for en 18-åring, med kjæreste i fengsel?

Se heller oppholdet hans der som en gylden mulighet for deg til å stikke av... fort som faen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det han har gjort da?

Og hvor lenge skal han sitte?

Du må vel ha vært litt forberedt på at det kunne skje, siden han vel har forbrutt seg mot norske lover?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Through sick and sin, through thick and thin.

Å gjøre noe ulovlig og så ta straffen sin for den handlingen, kan skje med "den aller beste"...spiller ingen rolle hva slags fortid/oppvekst/familie/penger/omsorg/trygghet/eller noe slikt personen har. Alle kan vi gjøre feil, og at din kjæreste har gjort noe grovt slik at han må i fengsel, er jo synd, men gjort er gjort...og jeg synes du skal støtte han. Nå vet jeg jo ikke hva han har gjort, så jeg skriver dette med et lite forbehold. Det må du nesten vurdere selv, hvor grovt lovbruddet er.

Iallefall, dersom du virkelig ønsker å bruke fremtiden på han, nå snakker jeg om å leve sammen, og at du synes han er "verdt" å vente på, din alder er uvesentlig, ja så gjør du akkurat det. Du venter, du besøker han, du skriver brev til han, du tar med alt av blader og bøker han liker, du tar med bilder, du snakker med han i telefonen. Du prøver å holde ditt eget og hans mot oppe. Vet jo heller ikke hvor lenge han skal sitte inne, og du er jo fortsatt ung,...så dersom det er snakk om år...så ville jeg virkelig vurdert dette nøye. Vil du kunne stole på han i ettertid, at han ikke gjentar noe kriminelt, som setter han bak "lås og slå" igjen. En "yrkeskriminell" er ikke noe å satse på, det skjønner du sikkert selv. Men dersom han overhodet ikke er typen til å gjøre noe slikt, at dette var et sjokk for "hele verden"...og at du stoler på at det ikke vil gjenta seg...ja..da venter du.

Ikke la noen dømme deg for at du har en kjæreste i fengsel...du er ikke alene om det, og du har jo ikke gjort noe galt. Hev hodet, vær ærlig med dine nærmeste, du trenger støtte i tiden som kommer...du også!

Lykke til!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... det han har gjort er at han har vært på fylla...... BOMBE!!!!! (han har sluttet med det nå da, men det var vel denne lærepengen som måtte til....)

JA, han var på fylla, han husker ingenting...

Han stjal en bil, fyllekjørte og kjørte utfor...... UPS

Jepp.... Han er egentlig ikke sånn en fyr som gjør noe så dumt, men.....gjort er gjort....

Han er verdens greieste kjærest- synes! Han har hjulpet meg gjennom mye vondt, han har gitt meg "livet" tilbake..... Vil absolutt ikke forlate han... Han har trengt mye støtte nå, han vet hvor dum han er og har nesten mistet selvtillitten, han har ingen andre venner lengre fordi han sine venner driver med stoff og jeg mente at de ikke var noen gode venner for han...

Jeg elsker han, men er veldi lei meg og sint på han for hva som har hendt.....

Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Sofia!

Dette kom virkelig som et sjokk for oss alle..... ja, jeg har trengt mye støtte. Har fått lite støtte fra familien, men mye støtte fra min kjære og venner.....

Takk for at du svarte!!!!!

Koz icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hvis du vet det er et engangstilfelle er det jo verdt et forsøk! Han blir sikkert ikke sittende inne så altfor lenge. Det krever mye, men dere kan jo hjelpe hverandre. Forklar for dine nærmeste hvorfor du velger det du gjør. Vil de ikke støtte deg ville jeg latt de sitte der alene for man støtter og hjelper de man er glad i så godt man!

Stå på! Tiden går fort og før du vet ordet av det er han ute igjen!

Lykke til!

vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Pamella den 2002-04-17 14:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en kjæreste som satt inne i 9 mnd og jeg støttet ham hele tiden.Han satt helt til saken kom opp og ble frikjent..Men det var en tøff tid med tanke på at både familie og venner trodde han var skyldig..S jeg stod faktisk alene om å støtte ham (bortsett fra hans vennekrets )

Noen år senere traff jeg en ny,fikk samboer og en herlig sønn.Også i dette forholdet opplevde jeg det samme.Etter en bytur vi hadde var han vitne til at lillebroren fikk bank.Han føk opp i ett voldsomt sinne og det ble for mye for ham å se at broren fikk bank..Det endte med enda en slosskamp og under rettsaken fikk han 3 mnd for å ha banket opp den andre og den andre fikk samme fengselstraff,pluss erstatningskrav for å ha banket opp broren til kjæresten min.

Jeg pendlet hver helg,støttet ham som best jeg kunne..Det er selvfølgelig tøft,men alle kan gjøre en feil og de fleste av oss lærer av dem.Tror det er bra å ikke alltid ha en fordømmende holdning og stille opp.Ting blir ikke bedre hvis alle skal snu ryggen ting..

Ta opp noe musikk,kjøp noe blader og bøker du tror han liker..Send bilder og brev..Så blir dagene hans så mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...