Gå til innhold

Hvorfor er tightsen så forhatt?

Bomullstrusa

Anbefalte innlegg

Tights kan ikke være forhatt, med tanke på hvor mange som går med det...

Personlig synes jeg de færreste kler tights. Det gir selv snertne jenter hesterumpe (pipestilker til bein, og stor, flat, gjerne litt beinete rumpe), ala dette:

http://farm3.static.flickr.com/2176/254405...39e5b5c.jpg?v=0

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil gjøre slikt mot seg selv. NEI, det gjelder ikke treningsklær - de er laget for å være minst mulig i veien, og stiller i en helt annen kategori. Men folk som pynter seg med tights, selv når de gjør det "rett"... Ser ikke bra ut, sorry.

Selv ikke når rumpa er tildekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er helt klart at tights ikke skal brukes som bukse, det blir like dumt som å bruke en tykk strømpebukse med en kort topp til. At man har en bra rumpe er ikke et argument for å ikke kunne kle seg.

Men i motsetning til (alle?) andre her så synes jeg også det at den er kuttet på leggen eller ankelen er stygt. Heller strømpebukser, takk. Eneste gangen jeg bruker tightsene mine er når de skal nedi støvletter eller ha lange strømper utenpå, slik at man altså ikke ser at det er en tights.

Jeg brukte tights når det var ultratrendy, og det er altså ca FEM år siden (en liten digresjon: da fantes det ikke i butikkene, så man måtte kjøpe på eBay eller kjøpe strømpebukser og klippe av beina!)

Uansett: En av grunnene til at folk kanskje synes det er stygt, er at det er kjempe-oppbrukt og helt fullstendig ut. Jeg er nok i hvert fall veldig påvirket av motene må jeg innrømme, så mulig jeg bare syns det ser stygt ut fordi det er så ekstremt utrendy. Jeg syntes jo det var fint når det var trendy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo
Uansett: En av grunnene til at folk kanskje synes det er stygt, er at det er kjempe-oppbrukt og helt fullstendig ut. Jeg er nok i hvert fall veldig påvirket av motene må jeg innrømme, så mulig jeg bare syns det ser stygt ut fordi det er så ekstremt utrendy. Jeg syntes jo det var fint når det var trendy :ler:

Jeg kjenner meg litt igjen i den ;) Synes trekvart-tights er stygt, men jeg gikk selv med det for tre år siden. Grunnen til at jeg plutselig synes det er stygt er vel bare at det ble veldig oppbrukt og gammelt.

Når jeg bruker tights vises det vel egentlig ikke at det er tights jeg bruker. Har støvletter som går over ankelen. Synes ikke det er direkte stygt som du sier med ankeltights, men jeg får veldig korte ben i det, og det vil jeg unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tights ofte (men dekker rumpa) fordi jeg ikke liker å bruke tykke plagg over ræven som en bukse, føler at det gjør baken større.

Strømpebukse blir litt uaktuelt å bruke på vintern med mindre det er noe spes.

Hva slags forskjell er det egentlig på tights/strømpebukse ?

Hvordan kan dere se det ? Tightsen er jo og tykkere i stoffet og kan lett brukes som bukse.

Det er mange tightser ute nå som er laget for nettopp å bli brukt som bukse, har sett flere tightser som har blitt laget i olastoff til og med.

Endret av Oza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om tights sånn generelt er forhatt, men en del av dem som føler at de absolutt ikke passer i tights "hater" gjerne dette plagget. I det hele tatt "hater" man gjerne plagg man føler at man ikke passer i. Når man ikke føler seg vel i det selv så er det en vanlig dekkoperasjon å "hate" plagget og å uttrykke seg negativt om de som da har et annet syn. Samme gjennomgangsmelodi i alle nettfora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om tights sånn generelt er forhatt, men en del av dem som føler at de absolutt ikke passer i tights "hater" gjerne dette plagget. I det hele tatt "hater" man gjerne plagg man føler at man ikke passer i. Når man ikke føler seg vel i det selv så er det en vanlig dekkoperasjon å "hate" plagget og å uttrykke seg negativt om de som da har et annet syn. Samme gjennomgangsmelodi i alle nettfora.

Dét er i hvert fall ikke grunnen til at jeg syns tights er stygt når man ikke dekker rumpa med noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ellen_*
Dét er i hvert fall ikke grunnen til at jeg syns tights er stygt når man ikke dekker rumpa med noe annet!

Enig. Det er ikke dårlig selvtillit som gjør at jeg misliker tights-moten, det er rett og slett det av jeg synes det er lite flatterende. Selv på en med "perfekt" kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg bruker alltid hold-in under tighst jeg. Synes det ser ganske flatterende ut da. Jeg liker å bruke tights under topper som er litt lange, men ikke lange nok til å være kjoler. Det vil si at jeg dekker rumpa ganske bra, med ikke nødvendigvis helt. På meg synes jeg tight blir mer flatterende enn bukse, fordi bukser blir så klumpete under topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke tights ganske enkelt fordi jeg forbinder de med en mote jeg synes er fullstendig oppbrukt: Tigths og flagrende tunikaer. Kunne godt ha brukt tigths da jeg er slank, men når man har sett "alle" gå rundt i det i flere år!!!!så blir det kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er veldig skeptisk til tights, er

a) som personene over meg nevner: Det er nå blitt fryktelig oppbrukt og lite innovativt, og

b) en god del mennesker kler det ikke. Uansett om de har noe over rumpa eller ei. Tjukke legger ser ikke fint ut i tights. Ikke altfor tynne heller, for den slags skyld.

*..roter frem med slengbukser, fløyelsbukser- whatever!!- fra skapet..* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er veldig skeptisk til tights, er

a) som personene over meg nevner: Det er nå blitt fryktelig oppbrukt og lite innovativt, og

b) en god del mennesker kler det ikke. Uansett om de har noe over rumpa eller ei. Tjukke legger ser ikke fint ut i tights. Ikke altfor tynne heller, for den slags skyld.

*..roter frem med slengbukser, fløyelsbukser- whatever!!- fra skapet..* :ler:

Det er vel strengt tatt ikke så mange klesplagg som er så veldig 'innovative' lenger da, hvis det er det du ser etter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er vel strengt tatt ikke så mange klesplagg som er så veldig 'innovative' lenger da, hvis det er det du ser etter... :)

Strengt tatt er det vanvittig mange klesplagg som er innovative. Særlig i Norge, da er man jo innovativ bare man tar på seg noe som ikke er tights eller jeans. Følger man trendene (de fra catwalken, ikke H&M) så er man så innovativ at det ikke er til å tro. Folk her til lands ramler jo av barkrakken om du stiller opp i skinnbukse.

Jeg fikk forøvrig sykt mange kommentarer da jeg først gikk i tights, som er 4-5 år siden. Det var faktisk ekstremt innovativt en gang :ler: Nå er det noe av det minst innovative som finnes, det har blitt en uniform for kjedelige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en fis unnslipper lettere gjennom tights enn gjennom ei skinnbukse. Poeng til tights...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er så mange som bruker den på den måten som du beskriver som "ikke særlig flatterende". Det ser helt grusomt stygt ut!:P Og det er rett og slett ikke alle som kler å bruke tights, selv om den brukes "rett" i forhold til kjoler osv. *grøss*

Dette innlegget er jeg fullstendig enig i! Fordi det er grusomt stygt rett og slett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en fis unnslipper lettere gjennom tights enn gjennom ei skinnbukse. Poeng til tights...

Ja du har vel prøvd ut det også du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har vel prøvd ut det også du

I en seriøs debatt diskuterer vi sak, og ikke person. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I en seriøs debatt diskuterer vi sak, og ikke person. :gjeiper:

Ja du er jo alltid saklig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det ikke er pent når ikke rumpa er tildekt. Jeg så her om dagen et eksempel på hvor uflatterende en tights kan være, ei jeg kjenner som har noen ekstra kilo hadde på seg en svart tights og genser. Når hun bøyde seg over et bord så ble tightsen så utstrekt at en kunne se klart og tydelig at hun hadde på seg ei rød truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

når tights var moderne sist, ja- jeg har tatt i bruk en av mine gamle fra 1992 så det var vel ikke så nymoderne for 4-5år siden heller.

men kan ikke folk få gå med hva de vil da ? uten at vi damer skal være så strenge motepoliti med hverandre ? det er jo det som er mest slitsomt- disse vurderende blikkene og sammenlikningene og...rundt 2000 var det veldig ut med dr Martens feks , nå er det poppis igjen. Tykke klumpete hæler - er tilbake nå. Det svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ulla*

Jeg elsker tights! Både fordi jeg synes det er penest til lange topper/tunikaer (istedetfor bukser) og fordi det er så veldig behagelig å gå med. Den dagen tightsen ikke er å oppdrive lenger vil jeg bli fryktelig trist. Bryr meg ikke nevneverdig om det er "ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...