Gå til innhold

Intimbarbering - et mysterium...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er så mange som sier de er glattbarberte til enhver tid, også i rumpa.

Jeg synes det er utrolig kronglete å få til. Det vokser jo litt innenfor de ytre kjønnsleppene også, og jeg er forsiktig med å nærme meg det området med et barberblad... :S

Samtidig er det jo hard, vond ettervekst allerede dagen etter. Jeg synes det gjør vondt med kaktusfølelse der nede...

Setter dere dere virkelig ned og skrever & strever med barberskum, høvel og speil hver eneste dag?

Hvordan får man tid til det??

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet

Ja.. Det er et helvette. Derfor tar jeg det bare annenhver dag :)

Gjest KateW
Skrevet

Voks... I tillegg har jeg ikke så mye hår, så jeg slapp den skreving og strevinga med høvel også...

Skrevet

Når jeg hadde penger nok gikk jeg til en hudpleiesalong og vokset.

Det vil jeg absolutt anbefale

Gjest Sandbekken
Skrevet

noen som har prøvd hjemmevoksing eller hårfjerningskrem da?

Gjest KateW
Skrevet

Vokse seg selv nedentil har jeg bare hørt skrekkhistorier om. Hadde ei venninne som ikke klarte dra mer enn en gang, og endte opp med å måtte vente med voks på seg, til det ble langt nok til å klippe av...

Hårfjerningskrem, nja, må gå over med høvel etterpå uansett syns jeg...

Skrevet

jeg barberer meg ca hver 5 dag for da er det mer behagelig og barbere "kaktussen":P jeg liker å ha det nogenlunde glatt der nede til en hver ting men voksing er verdt det om man har råd:P hehe.

men ikke å anbefale og vokse selv, jeg har prøvd flere ganger og enten får jeg ikke med noe hår i det hele tatt eller så klarer jeg å dra av hud fra det øverste hudlaget :sjenert:

så voks deg der de vet hva de gjør:P

Gjest KateW
Skrevet

Det koster ca 300 kroner, hver femte uke. Skikkelige barberhøvler koster ca hundre for 4 stk, man bør ikke barbere skrittet med samme høvel mer enn en gang, og man barberer seg minimum tre ganger i uka. Det blir tolv høvler i måneden, en pakke med fire koster altså hundre, ganger tre blir 300... Så veldig mye mer økonomisk med høvel er det ikke, også så deilig å være helt glatt, aldri kaktus.

Gjest Gjest
Skrevet

Sikkert lurt med voksing - men det sitter langt inne å la noen vokse meg i rumpa, gitt...

Gjest Kavring
Skrevet

Hvis man vokser seg, er det ikke slik at håret må ha en viss lengde før det kan vokses igjen?

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

noen som har prøvd veets bikinivoks? funker det bra?

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Hvis man vokser seg, er det ikke slik at håret må ha en viss lengde før det kan vokses igjen?

Godt poeng. Blir det ikke litt "kaktus" innimellom hver vokstime?

Har ikke prøvd voksing selv, derfor jeg spør. Friserer nedentil, men helt glattbarbert klarer jeg ikke å være. Ikke på grunn av det praktiske, men på grunn av at jeg føler meg som en åtte år gammel jente. Det passer meg rett og slett ikke.

Gjest figuria
Skrevet

tenkt på det samme selv.. jeg sliter veldig med å bli glatt der nede. Tar LANG tid, og det blir alltid igjen litt hår. Og som du skriver, våger ikke jeg meg med høvel litt innenfor de ytre leppene heller. AU...

Synes det er vanskelig å få tak og shavet alt også. Jeg vet at endel gjør unna barberingen på en to tre.. kanskje man lærer etterhvert?

men rumpa? Shaver man seg i rumpa?

Gjest Gjest
Skrevet

shaver meg både innenfor de ytre leppene og i rumpa med høvel, ikke så vanskelig å få til og jeg har aldri skåret meg der. Ellers barberer jeg bare leppene, men setter igjen en fintrimmet plen i overkant, liker ikke etterveksten der visst alt skal fjernes. Barberer meg kanskje en gang i uka, litt mer i bikinisesongen.

Skrevet

Jeg er utrolig lei av den kaktusfølelsen, men det sitter langt inne at noen andre skal vokse meg der! Damn

Skrevet

Jo, men det er akkurat den lengden det er etter ca fem uker, så det er ikke noe problem ;)

Og du blir ikke kaktus, for i mortsetning til barberig, så svekkes hårsekkene av voking, slik at hårene vokser ut svakere og mykere gang for gang. Bare fordeler mao :)

Gjest Kavring
Skrevet (endret)
Jo, men det er akkurat den lengden det er etter ca fem uker, så det er ikke noe problem ;)

Og du blir ikke kaktus, for i mortsetning til barberig, så svekkes hårsekkene av voking, slik at hårene vokser ut svakere og mykere gang for gang. Bare fordeler mao :)

Ok. Hadde vært artig å prøvd en gang :) Selv om jeg nesten får vondt av tanken.

Det er jammen dyrt med nye barberblad. Skulle kjøpe nye blad til høvel`n min, og da var det 8 stk. i pakka. Kosta jammen over 200kr. :sjokkert:

Endret av Kavring
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hjemmevoks er et ren helvette for å si det mildt.

Jeg brukte "stips".

Etterpå så jeg ut som en tomat i skrittet. Begynte å blø litt smålig også!

IKKE å anbefale.

Gjest Gjest
Skrevet

Barberer meg med høvel i hele understellet der det er hår jeg. I rumpa og litt innafor kjønnsleppene. Går veldig greit, gjort på under 5 min og jeg kutter meg aldri=) Og kjæresten digger det max.

Når det gjelder venusberget så blir det som dere sier - kaktuuuuus :/

Men det blir ikke like kaktus ved kjønnsleppene, der vokser mine hår ut som myke.

Derfor barberer jeg hver dag i rumpe og lepper, men venusberget lar jeg bli litt skjeggete(går maks 4 dager) før jeg barberer igjen. For hvis jeg barberer dagen etter eller to dager etter f eks, så "hakker" det fordi hårene er så stive og jeg får vondt og det kan blø.

No problemo ;)

Skrevet
Ok. Hadde vært artig å prøvd en gang :) Selv om jeg nesten får vondt av tanken.

Det er jammen dyrt med nye barberblad. Skulle kjøpe nye blad til høvel`n min, og da var det 8 stk. i pakka. Kosta jammen over 200kr. :sjokkert:

Det er i allefall ikke halvåparten så ille som man tror på forhånd ;)

Prøv - du må jo ikke gjøre det igjen om du ikke syns det er noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...