Gå til innhold

Gardiner i kjellerstue

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Har pusset opp kjellerstuen. Den er ganske stor, men dessverre kun to små vinduer. Veggene er malt helt lyse (på panel), parkett på gulvet og sofa i brunt mens møblene er i lys bøk. Noen som har forslag til gardiner?

Liker at det er enkelt uten mye dilldall. :)

Trenger tips om både farger og oppheng.

Anyone?? Pliiis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg jeg ville hatt en noen lyse gardiner. Kanskje i samme farge som veggene. I ett tynt stoff som ikke markerer seg for mye siden vinduene er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt helt vanlig gardinstenger i min kjellerstue. Fargen på gardinene er lys, med mønsterfarge som går igjen i møblene.

Gardinene er hengt ut til sidene med "tau".

Mine gardiner er litt tykke, så jeg ønsker meg noen litt tynnere etterhvert, da vil de henge penere tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oppheng på ringer (tredd på en fin stang som står i stil med møblene), så blir det lett å veksle mellom å ha gardinene trukket for og å ha dem helt åpne. Jeg synes i alle fall det er kjempefint med sånne ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enkle lyse gardinger, gjerne i et tynt gjennomsiktig stoff evt. med mønster.

Også en enkel kort kappe i samme stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vinduene er små, så ville jeg valgt lyse, lette gardiner uten mønster.

Jeg ville også sørget for at lengdene hang rett utenfor vinduet når de ikke var trukket for, slik at vinduene virket større.

Altså at gardinene kan dras vekk fra hele vinduet og begynner ved karmen på siden og ikke henger forran vinduet.

Jeg ville nok valgt en stang med ringer for å ramme inn vinduet og valgt lengder som var en del lengre enn høyden på vinduet. Alt for å få vinduet til å virke større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...