Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 1. mars 2009 #1 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei, jeg flytter til Bergen til sommeren, og har begynt å se etter sted å bo, men aner ikke hva jeg skal se etter hvor enda... Det jeg trenger er noe som ikke ligger for kronglete til i forhold til sykehuset med buss, helst sør i byen. Noen som kjenner Bergen og kollektivtrafikken, og som har litt hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bergenser_* Skrevet 1. mars 2009 #2 Del Skrevet 1. mars 2009 Hei, jeg flytter til Bergen til sommeren, og har begynt å se etter sted å bo, men aner ikke hva jeg skal se etter hvor enda... Det jeg trenger er noe som ikke ligger for kronglete til i forhold til sykehuset med buss, helst sør i byen. Noen som kjenner Bergen og kollektivtrafikken, og som har litt hjelp? På Minde er det praktisk å bo om man jobber på Haukeland sykehus.Store deler av Minde, særlig mrådet rundt Brann stadion og Haukelandshallen, er i gåavstand til sykehuset Kronstad-området og Danmarksplass er også i ganske kort avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #3 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du vil bo sør i byen og samtidig enkelt komme deg til Haukeland med buss så se vil det isåfall være å finne noe langs 2´eren, 90´en, 31-bussen eller muligens også 50´en. Hvertfall hvis du ikke vil bytte buss på veien. Alle disse bussene stopper like ved Haukeland. 2´eren går fra sentrum til Birkelundstoppen, via Kalfaret og Natlandsveien. 90´en går fra Åsane via sentrum, Danmarksplass, deler av Natlandsveien og så opp til Sletten. 31-bussen går fra Fyllingsdalen via sentrum, forbi Haukeland og så opp mot Lægdene (oppover fjellsiden langsetter natlandsveien) 50´en går fra Åsane til Lagunen via sentrum og Natlandsveien og dekker sånn sett et stort område, men denne bussen går ikke sent om kvelden, og ikke i det hele tatt om søndagen. Så det kommer isåfall litt ann på når du skal til Haukeland. I tillegg går det noen arbeidsruter til Haukeland, så er det i forbindelse med jobb du skal til Haukeland er det mulig at andre bydeler også kan være greie for det. Hvor mye er du villig til å betale da? Og er det hybel eller en leilighet du er på jakt etter? Landås vil vel gjerne være et greit utgangspunkt. Kort vei til Haukeland, og sentrum også egentlig. I og med at Lærerhøyskolen ligger på Landås, og Haukeland (med både medisinsk og odontologisk inst.) ligger i nærheten er det en god del hybler og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 1. mars 2009 #4 Del Skrevet 1. mars 2009 Tusen takk for svar! I første omgang skal jeg jobbe som sykepleier på sykehuset, men jeg tar opp fag for å kunne komme inn på medisin Trenger hus med god plass til meg, mannen, noen barn og ei bikkje, så finn.no skannes daglig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 1. mars 2009 #5 Del Skrevet 1. mars 2009 Det er lettere dersom du legger ut det du har lyst til å kjøpe her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 1. mars 2009 #6 Del Skrevet 1. mars 2009 Da ville jeg vært på utkikk på Minde, Kronstad eller Landås (og danmarksplass). Alt dette er i gåavstand (fra ca 10-30 min) til Haukeland. Natland noe lengre, og da bussavstand, men alt dette er familievennlige områder. Jeg studerer selv på haukeland og har 20 min gangavstand til skolen, det er superdupert! Kjedelig å være avhengig av buss, siden traffikken går så treigt i rushtiden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 2. mars 2009 #7 Del Skrevet 2. mars 2009 Da ville jeg vært på utkikk på Minde, Kronstad eller Landås (og danmarksplass). Alt dette er i gåavstand (fra ca 10-30 min) til Haukeland. Natland noe lengre, og da bussavstand, men alt dette er familievennlige områder. Jeg studerer selv på haukeland og har 20 min gangavstand til skolen, det er superdupert! Kjedelig å være avhengig av buss, siden traffikken går så treigt i rushtiden!! Har du noen formening om hvor lang tid det vil ta i rushet fra sykehuset til f.eks. natland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #8 Del Skrevet 2. mars 2009 Har du noen formening om hvor lang tid det vil ta i rushet fra sykehuset til f.eks. natland? Lengste tiden jeg har brukt er20-25 minutt, til haukeland. hjem har jeg brukt mer (store snømasser som gjorde at biler og busser stod på tvers) hadde gått fortere å gå. kommer litt ann på hvor du har tenkt å bo, men vil tro at man bruker ikke så veldig mye mer enn 30-40 minutt å gå til haukeland fra landås (nattland) samboer bruker 10-15 minutt å sykle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #9 Del Skrevet 2. mars 2009 Hadde holdt meg unna, mye regn og kverulering i denne byen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #10 Del Skrevet 2. mars 2009 Det er jo hele sjarmen, det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 3. mars 2009 #11 Del Skrevet 3. mars 2009 Hadde holdt meg unna, mye regn og kverulering i denne byen her. Hehe, sist jeg sjekka var jeg vanntett, og kverulering finner man vel alle steder. Har mine tvil om at Bergen skulle være så veldig mye anderledes enn andre steder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 4. mars 2009 #12 Del Skrevet 4. mars 2009 Det tar lang tid i rushet, sykling/gåing anbefales:) Men de holder jo på med noe kollektivfeltbygging om dagen, så kan jo hende det bedrer seg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. mars 2009 #13 Del Skrevet 4. mars 2009 Det bedrer seg nok. Det er jo litt unntakstilstand nå under byggingen av bybane også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå