Gå til innhold

Kjøp av ringer...


Nilla

Anbefalte innlegg

Hei dere!

I morgen skal vi kjøpe oss ringer vi. :D Men... hvordan gjør man det med bataling av ringene? Betaler han hennes, og hun hans, eller er det han som betaler begge, eller... Er det noen skikk og bruk på dette? Hvordan gjorde dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Forlovelses- eller gifteringer?

Jeg betalte våre "forlovelses"ringer.

Vet ikke hvilke "regler" det er for dette når det er ekteskap som er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Med felles konto så ble det hipp som happ, så man kan vel si at jeg betalte hans og han min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også mer eller mindre felles økonomi så jeg regner ikke med at dette blir noe diskusjonstema her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om forlovelsesringer ja. Vi har ikke felles økonomi foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi har også felles økonomi, så for oss var det den som hadde lommeboka mest tilgjengelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke felles økonomi da derfor betalte jeg hans og han min. Eller med andre ors, vi delte beløpet i to! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg betalte hans forlovelsesring og han betalte min. Jeg syntes det var helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han betalte våre -da han kjøpte dem i smug og overrasket meg ;)

......men hadde vi kjøpt sammen, hadde han nok likevel betalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt å spleise på ringene, men fikk beskjed fra slektninger om at "tradisjonen er at han betaler ringene. Er det en tradisjon dere har tenkt å følge, så bør det være denne!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ringene kjøpt og påsatt. :D Det ble til at vi spleiset på de. De ble sååååå fine. Nå går jeg hele tida rundt og glor på hånda mi. Det er uvant å se det glitre der ja. Nå er det liksom synlig for alle at "de to der er forlova de. " God tanke! :P

Det siste han sa til meg før han sovna i gårkveld var: "Det kjennes så riktig å ha ringen på, og vite at DITT navn står inni!"

SUKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ringene kjøpt og påsatt. :D Det ble til at vi spleiset på de. De ble sååååå fine. Nå går jeg hele tida rundt og glor på hånda mi. Det er uvant å se det glitre der ja. Nå er det liksom synlig for alle at "de to der er forlova de. " God tanke! :P

Det siste han sa til meg før han sovna i gårkveld var: "Det kjennes så riktig å ha ringen på, og vite at DITT navn står inni!"

SUKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius
Nå er ringene kjøpt og påsatt.  :D Det ble til at vi spleiset på de. De ble sååååå fine. Nå går jeg hele tida rundt og  glor på hånda mi. Det er uvant å se det glitre der ja. Nå er det liksom synlig for alle at "de to der er forlova de. " God tanke!  :P  

Det siste han sa til meg før han sovna i gårkveld var: "Det kjennes så riktig å ha ringen på, og vite at DITT navn står inni!"

SUKK.

Jaaa, er ikke det en god foelelse? Selv jeg som ikke liker aa bruke smykker i noen sammenhenger ellers, har blitt saa glad i forlovelsesringen.

Det tar litt tid aa venne seg til den, og den blir litt mattere etterhvert...

Saa fine ord kjaeresten din sa. Jeg tror du har funnet en god mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære betalte for begge. Han hadde ringen klar da han gikk ned på kne for å fri... :hjerter: Under 1 mnd igjen til vi gifter oss... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min kjøpte våre ringer før han fridde til meg han, så det var han som betalte begge våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjaldt forlovelsesring så betalte min kjære det, det var kun jeg som hadde ring. Giftering kjøpte vi sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...