Gå til innhold

spørsmål om gave


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trenger hjelp fra dere gifte klare...

Skal i bryllup i beg. av august, og er usikker på valg av gave.

Min venninde har sendt meg ønskeliste, men det var ingen ting der jeg har lyst til å kjøpe. ( men de ønsker seg det jo)

Vil at paret skal få en gave som de om noen år faktisk husker hvem de fikk den av.

Derimot har jeg sett ut en rålekker figur/statue i stein og jern som jeg har veldig lyst til å gi bort. ( du kan se noe lignende på tilbords.no under varesortiment).

Vil om figuren si at jeg er ganske sikker på at paret vil ha den stående fremme, men ingen garanti...

Men som jeg sa er jeg veldig usikker. Skal jeg kjøpe noe jeg har lyst til eller skal jeg kjøpe noe jeg vet brudeparet ønsker seg?

Håper på kjappe svar, for jeg må shoppe i løpet av uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp noe brudeparet ønsker seg.

Det absolutt verste som er er å få "pynteting" som andre liker - ting som "må" stå eller henge fremme.

Hvis du skal kjøpe "pynteting" - kjøp hvertfall noe som kan brukes/settes i skap - hvis det ikke er noe spesielt brudeparet ønsker seg. En nydelig glassbolle kan - selv om den ikke står fremme - godt brukes.

Da jeg giftet meg fikk vi alt fra "nydelige" bilder - som vi ikke ønsket oss - bronsefigurer og lamper... Og vi bare måtte ha det fremme - for ikke såre giveren... Tok noen år før alt "forsvant" sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler: Kjøp noe de har ønsket seg. Vi har spesifikt sagt (til foreldrene våre, som kan formidle det videre med takt) at vi ikke vil ha nips/pyntegjenstander av samme grunn som forrige innlegg nevner. Med mindre statuen din er en ekte Giacometti ville jeg gått for noe på lista. De vil huske deg som giver, for du valgte noe de ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt noe de ønsket seg. Men hvis du kjenner de så godt at du vet med 100% sikkerhet at de vil like statuen og de har en plass å sette den så hvorfor ikke.

Kan du ikke spørre de om det er noe utenom ønskelisten de ønsker seg da en dag du snakker med de. Alle kommer som regel på andre ting etter at ønskelisten er lagt ut. Da kommer det kanskje du som du kunne tenkt deg å gi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lurt å holde seg til ønskelista, ja......

(Men om den figuren du prater om er damen og mannen som holder litt rundt hverandre og damen står foran mannen, er den dødslekker,

jeg vil også ha den.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ville bare legge til at jeg giftet meg i 96 og den dag i dag husker jeg hvem jeg fikk hva av. Selv om vi stort sett fikk kun ting som sto på ønskelisten vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke ha pynteting.

Hvis vi skal ha masse greier stående rundt i stua til pynt, så skal det i hvert fall være noe vi liker!

Er lite glad i store figurer.

Man bruker jo tid på å sette opp en ønskeliste for at gjestene skal ha litt peiling.

Man trenger jo ikke følge den slavisk, men hvis det ikke er noen pynteting på lista, så vil de vel ikke ha det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg er ivrig mostander av alt som havner i kategorien "pynteting"

hater alt som ikke er "nyttig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp evnt ett gavekort, så kan brudeparet kjøpe det de vil selv.... Vi fikk en del gavekort (ca 2.300,-) og vet om mye vi kan kjøpe som vi ikke fikk i bryllupsgave.... :D

Da får vi ihvertfall ikke noe som vi gjemmer bort i ett skap etter hvert.....Ikke for å virke utakknemlig, men etter 11 års samboerskap, så har vi liksom det vi trenger av pynteting osv. Ikke mye morro å få masse ting som ikke engang passer inn til vår stil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk to store flotte bilder av Wenche Kildal i bryllupsgave av søstra mi og mannen hennes. Det sto ikke noe kunst over hode på listene våre, men vi satte stor pris på både dem og et annet bilde vi fikk i gave. "Skikkelig" kunst er alltid velkommen! Men vi fikk også veldig mye fra lista og satte stor pris på det. Ville ha vært trist om vi bare fikk ting fra lista, litt kjedelig ute noen overraskelser. Men det var kanskje bra at overraskelsene kom fra de som kjenner oss godt, sånn at det var noe vi virkelig satte pris på. Prøv å tenke på hva de ellers har i hjemmet sitt, og om det kanskje en gang har fallt en kommentar som kan veilede deg i om de vil sette pris på den skulpturen du tenker å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke satset på en pynteting! Ville benyttet ønskelista jeg.....

Holder på å skal kjøpe bryllupsgaver til 3 brudepar jeg nå. Den ene er "i boks" - for der hadde brudeparet lagt ut ønskeliste hos et firma. Jeg var tidlig ute - da kunne jeg bare "velge og vrake". Lett match!

Så er det de to andre brudeparene da????? De gir meg grå hår i hue :roll:

Jeg liker ikke å få pynteting sjøl - derfor gir jeg det heller aldri bort. Selv om det er både fint og lekkert.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg ville IKKE kjoept en slik figur. I saa fall BARE hvis brudeparet har noen som ligner VELDIG fra foer og har GOD plass til slike ting.

Hadde vi faatt en masse digre pyntefigurer, ville de pent blitt plassert i en eske paa loftet, med unnskyldningen "det er ikke stort man faar plass til paa 40 kvadratmeter" - og det ville vaert helt sant.

Finnes det ikke en eneste ting paa lista deres som gir deg en viss valgfrihet? Velger du f.eks. en fin duk i en noytral farge og uten en masse moenster, er jo det noe de aller fleste faar bruk for, og jeg tror sjansen for at det blir satt mer pris paa er stoerre...

Skal du absolutt kjoepe noe de ikke oensker seg, men som de absolutt ikke vil ha, kan du jo safe med en After Eight-holder i solvplett... :ler:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...