Gå til innhold

hvor ofte dusjer du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg selv dusjer som regel annenhver dag i ca 10 min. (spørs om eg skal ut/i besøk ol) Men samboeren min dusjer hver dag i hele 30 min. Jeg mener dette ikke er særlig bra for hår og hud. Det er også dyrt, med tanke på allt det varme vannet og ikkje særlig miljøvennlig. Så da lurer jeg på hvor ofte dere dusjer, og ca hvor lenge?

Videoannonse
Annonse
Gjest MåneSkygge
Skrevet

Jeg dusjer hver dag og to ganger om dagen om jeg trener.

Skrevet

Minst én gang om dagen, ofte to, noen ganger tre også. Må dusje før og etter jobb, og etter trening. Bruker alt mellom 10 og 30 minutter i dusjen.

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, av og til to ganger per dag. Hvor lang tid jeg bruker i dusjen er avhengig av om jeg vasker håret eller ikke, og om jeg har det travelt. Bruker alt fra 2-20 minutter vil jeg tro. Jeg elsker å dusje, dusjer ikke alltid for å vaske meg, men tar en dusj for å varme meg eller kjøle meg ned, eller hvis jeg er øm i muskler eller for å våkne opp på morningen.

Gjest strykebrett
Skrevet

Dusjer også annenhver dag. trener bare to ganger i uka, så det blir ikke så mange dager jeg trenger å dusje hjemme. Vasker meg bare med klut de andre dagene, tror ikke det er så bra å dusje så mye.

Gjest LanaLane
Skrevet

Annenhver dag her også, noen ganger morgenen den 3. dagen.

Men om jeg har trent så dusjer jeg kroppen kjapt.

Skrevet
jeg selv dusjer som regel annenhver dag i ca 10 min. (spørs om eg skal ut/i besøk ol) Men samboeren min dusjer hver dag i hele 30 min. Jeg mener dette ikke er særlig bra for hår og hud. Det er også dyrt, med tanke på allt det varme vannet og ikkje særlig miljøvennlig. Så da lurer jeg på hvor ofte dere dusjer, og ca hvor lenge?

Helt enig med deg at det ikke er bra å dusje for mye. Jeg dusjer hver morgen i 5-10 minutter, men prøver å ha 1-2 dusjfrie dager i uka. 30 minutter dusjing hver dag hørtes veldig overdrevent ut, det tar ikke 30 minutter å vaske kroppen. Men det er kanskje ikke det han gjør? :gjeiper:

Gjest LanaLane
Skrevet
Helt enig med deg at det ikke er bra å dusje for mye. Jeg dusjer hver morgen i 5-10 minutter, men prøver å ha 1-2 dusjfrie dager i uka. 30 minutter dusjing hver dag hørtes veldig overdrevent ut, det tar ikke 30 minutter å vaske kroppen. Men det er kanskje ikke det han gjør? :gjeiper:

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å bruke så langt tid jeg. Har venninner som kan dusje i en time, mens jeg bruker maks 10 minutter selv om jeg barberer meg, skrubber og ordner.

Lurer på hva dusjemonstrene driver med der inne jeg... :sjenert:

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt vitsen med å bruke så langt tid jeg. Har venninner som kan dusje i en time,

1 time, de må ha en helsikes stor varmtvannstank :)

Gjest Wrangler
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva dusjegærningene driver med.

Har prøvd å dusje leeeenge, men tok alikevel bare 15 minutter... Er jo dritkjedelig å stå der inne.

Dusjer ved behov ca annen hver dag, håret vaskes hver 3,4,5. dag. Kommer ann på om jeg har svettet mye, hatt styling i håret, etc.

Skrevet
Hver dag, både kropp og håret.

Sammer her :)

Gjest Gjest_Ingrid-84_*
Skrevet

Jeg dusjer omtrent annenhver dag, men hver dag jeg trener.

Tror heller ikke det er bra for huden og håret å dusje hver dag.

Skrevet

Dusjer hver dag fordi håret mitt blir så fort fett.. Og har prøvd mye rart for å slippe å dusje hver dag altså :sukk:

Skrevet (endret)

Dusjer hver dag, må liksom det for å kvikne til på morningen og føle meg fresh. Dusjer ca. 5-10min.

Blir ofte en gang til om jeg har trent eller gjort andre svette aktiviteter.

Hva er det som bestemmer at dusjing ikke er bra for huden da?? Vi mennesker har veldig forskjellig hud, en halvtime er kanskje lenge. Men jeg er selv veldig glad i å dusje og kunne brukt lang tid om jeg hadde tatt meg tid til det eller ikke brydd meg om varmtvannbruket.

Endret av Strix
Skrevet

Omtrent annenhver dag tenker jeg. Bare korte dusjer uten hårvask som regel, ca 5 min. Vasker håret ca en gang i uka, da dusjer jeg ca 20-30 min.

Skrevet
Vasker håret ca en gang i uka, da dusjer jeg ca 20-30 min.

Har du mye hår?

Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret annenhver dag. Oftere enn det blir håret mitt mere fett og huden tørr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...