Gå til innhold

Frøknas jakt på den gode formen


Frøken Frigg

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppdaga treningsdagbøkene, og tenkte at å skaffe meg min egen må jo være en ypperlig måte å holde motivasjonen oppe på.

Det er bare ei drøy uke siden jeg begynte å bruke mitt nyanskaffa medlemskap på SiB sine treningssentrer, og første uka blei det bare ei økt. Men nå i starten har jeg bestemt at jeg skal være fornøyd med ei økt, selv om målet er tre-fire.

Den obligatoriske økta har jeg på mandag, og da trener jeg med broren min. Vel, egentlig trener vi bare samtidig, for vi gjør helt ulike ting. Jeg har laga avtale med han fordi jeg veit at jeg har vanskelig for å komme meg ut på egenhånd, men er flink til å holde avtaler.

Så langt denne uka har det blitt to økter. På mandag var jeg på SiB Sentrum og trente i 40 min på et av apparatene. Veit ikke hva det apparatet heter men det er et sånt som man går på, og man må bruke både armer og bein. Tror jeg kommer til å benytte meg mye av det apparatet, så jeg burde vel finne ut hva det heter.

I dag har jeg vært på tur i to timer og tre kvarter. Jeg gikk ikke på alt jeg kunne, men følte at jeg hold et ganske greit tempo, spesiellt med tanke på hvor lenge jeg gikk.

Ellers kan jeg nevne at jeg er 28 år, 167 høy og veier 92 kg. Jeg skulle jo gjerne vært slankere, men det viktigste for meg nå er å endre på livsstilen min, derfor er ikke vektnedgang det jeg er mest opptatt av. Likevel kommer jeg til å veie meg ukentlig, og jeg har et ønske om å komme meg under 80 kg før bursdagen min 22 juni. Med andre ord satser jeg på at dere kommer til å høre mye fra meg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har helt rett Tinelise, det var elipsemaskin jeg mente. Takker!

Kostholdet mitt må helt klart forbedres, det siste halve året har det vært skikkelig dårlig. Det har vært mye godteri og mat jeg bare trenger å varme opp, særlig frossenpizza.

Godteri har jeg kutta helt ut. Jeg veit at en bit sjokolade egentlig ikke gir meg noen glede, bare lyst på en bit til, og en til, og en til... Jeg er ikke fornøyd før posen er tom. Frukt derimot, det er bare godt! (Så hvorfor er det så mye enklere å kjøpe Daim enn druer?)

Jeg drikker også mye saft (som kosedrikke, er flink til å drikke vann ellers), så den skal jeg bytte ut med utvanna appelsinjuice.

Den største utfordringa ligger i middagen. Jeg har ikke vært noe særlig glad i å lage mat, iallefall når det bare er til meg. Derfor har jeg tenkt å lage meg en egen kokebok med en rundt femten retter som er sunne, lettlagde og relativt billige.

Tilbake til trening, så hadde jeg tenkt å trene i dag, men det blir det ikke noe av likevel. Jeg har en syk venninne så det blir handling for henne og sånt istedet. Men det tar tjue minutter å gå til der hun bor, og halve veien er en ganske bratt bakke, så det er iallefall noe.

Om jeg trener med broren min i morgen er jeg oppe i tre økter, med fortsatt mulighet til å gjøre noe i helga. Dette er jo bare strålende! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du og velkommen;)

Dette høres spennende ut å følge med på! OG som du sier, å være støl kjennes bra ut! Da vet man at man har gjort noe riktig!

Min måte å se det på er at noe er bedre enn ingenting. Du skriver at det har vært et dårlig kosthold, og bare du får endret litt på det så er du jo i gang!

HAr selv en treningsdagbok her, og forsøker å leve sunt og trene litt innomellom..Selvom det til tider er noe vanskelig! Men det vet vi jo alt om:)

smart å være flere om treningen. da kan man dra hverandre med på treningen og pushe hverandre litt:)

Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig at du tok turen innom *snuppis*! Og ja, alt er bedre enn ingen ting. Nå i begynnelsen er jeg ikke så opptatt av at kostholdet er kjempesunt. Og det å kutte ut godteri, saft og halvfabrikata er jo faktisk et stort steg! Har egentlig ganske lyst på en pizza nå, men skal heller spise en liten yoghurt og et par plommer. Det er jo også godt, bare ikke det jeg er vant til.

I dag har jeg vært på SiB sentrum og trent på elipsemaskina i en time. Det er jeg skikkelig fornøyd med! Både det at jeg i det hele tatt kom meg dit, men også at jeg fortsatte da jeg etter 45 min hadde lyst til å gi meg.

Dermed er jeg oppe i tre økter denne uka, noe som betyr at jeg har nådd målet mitt! Dessuten planlegger jeg en tur på søndag om været er fint, og om ikke tar jeg kanskje en tur på treningssenteret istedet. Uansett kan jeg møte helga med skikkelig god samvittighet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det er et introduksjonstilbud på SiB sentrene der du kan få satt opp ditt eget treningsprogram + få vist øvelser for 250 kroner. Gode ting for å komme igang med eget styrkeprogram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips Bolledeig! Noe sånt kunne jeg virkelig tenkt meg! Skal ta meg en prat med de på mandag, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle koster det vel ikke mer enn 150 hvis du er nybegynner. Les mer her :) Pass på å be om at de skal vise deg skikkelig teknikk på alle øvelsene. Det gjør de sikkert likevel, men uansett :) Jeg bestilte nettopp veiledning selv og da var det 2 uker ventetid på sib sentrum hvertfall. Så vet du det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er ellipsemaskinfantast, syns det er skikkelig digg kardiotrening :Nikke:

Veiledningstimene er uvurderlige, løp og kjøp!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på SiB sentrum i dag, men glømte selvfølgelig å bestille treningsveiledning. Og det til tross for at jeg til og med møtte ei jeg kjenner der og fortalte henne at jeg skulle bestille veiledning. Jaja, lite å gjøre med nå. Jeg får prøve å komme meg innom i morgen, før jeg drar hjem til foreldrene på vinterferie.

Jeg skal forøvrig være hjemme hos foreldrene i ei uke, så da blir det ikke "innetrening", men jeg tenker å ta meg en to-tre timer lang tur hver dag.

Det jeg gjorde i dag var å trene en time på elipsemaskina. Jeg må faktisk si at jeg liker denne treninga kjempegodt!! Og det er en uvant følelse å ha i forbindelse med trening! Skjønt, det har nok mye å gjøre med innstillinga jeg nå har til trening.

Mandag er også den dagen jeg har sett meg ut som veiedag, og i dag endte nåla på 90,4 kg, med andre ord 1,6 kg mindre enn forrige uke! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg nettopp komt hjem etter en fire timer lang fjelltur! Fikk dessverre ikke tid til å gå helt til toppen, siden det var snø mesteparten av veien og dermed skikkelig tungt å gå oppover. Tror det var like greit at tida sa at jeg måtte snu før toppen, for jeg er skikkelig sliten nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake i Bergen etter ei uke på hjemstedet mitt. Der blei det dessverre med den ene fjellturen, delvis på grunn av skikkelig dårlig vær, delvis på grunn av masse familiebesøk. Men det blei to økter forrige uke, i tillegg til masse leiking med den tre år gamle kusina mi. Det involverte blandt annet hopping og å stupe kråke. :)

Mens jeg var hjemme veide jeg meg på vekta til foreldrene, og fikk skikkelig hakaslepp når nåla stoppa på 105 kg!!! :sjokkert: Men seinere veide jeg meg på vekta til tanta mi, og den viste en 15 kg mindre, så jeg tror jeg kan slå fast at mammas gode mat ikke har hatt så stor innvirkning på vekta!

I går var jeg å trente på SiB sentrum, 1 time og 5 min på elipsemaskina. Tidligere har jeg holdt en fart på 5-6, men denne gangen lå jeg på 8-9! I tillegg hadde jeg to "spurter" på slutten, før jeg avslutta med 5 min i veeeldig rolig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror den vekta til foreldrene dine var litt ute å kjøre jeg ;) For 15 kg forskjell er ikke bare pga mat og vann :) Du veier nok ikke sååå mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh! Føler meg ganske sikker på problemet ligger i vekta jeg veide meg på ja, ikke vekta på kroppen. Men det var likevel ikke særlig kult å se nåla tippe over til tre siffer. Har vært der, og håper det aldri skjer igjen!

:vekt:

I dag har jeg trent på elipsemaskina igjen i en drøy time. Holdt litt høyere fart enn sist, men ikke så mye mer. Tenker egentlig at beina og armene går fort nok, så jeg vil heller prøve å øke gradvis på motstanden.

Jeg har også bestillt treningsveiledning i dag, men må vente i to uker eller så før det er min tur. Fram til da holder jeg meg nok til elipsemaskina, med mindre jeg prøver ut noen av saltimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blei det "bare" 35 min på elipsemaskina. Formen var ikke helt på topp, så jeg bestemte meg for å ikke presse meg på tida. Dessuten skal jeg tilbake i morgen, så jeg får heller presse meg litt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blei det "bare" 35 min på elipsemaskina. Formen var ikke helt på topp, så jeg bestemte meg for å ikke presse meg på tida. Dessuten skal jeg tilbake i morgen, så jeg får heller presse meg litt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...