Gå til innhold

Høye hæler

Lull

Høye hæler  

112 stemmer

1. 1. Bruker du høye hæler?

• Ja ofte!
      31
    • Bare på fest
      22
    • Aldri!
      12
    • En gang i blant
      44
    • Alltid!
      5

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg mest "velkledd"med høye hæler,men trenger det ikke for høydens skyld da jeg er 172.Selvsagt har ikke alle skoene/støvlettene mine like høye hæler,men jeg skal innrømme at jeg ofte får et problem når jeg MÅ ha f.eks joggesko, for hvor gjorde jeg av dem da? Og da sniker jeg meg til å låne min datters,for det sier seg selv at å gå turer osv høyhælte sko ikke fungerer...MEN,nå skal jeg skjerpe meg, har lenge planlagt å anskaffe meg noen kule sorte joggesko,men ikke av den klumpete sorten ;) .Ellers har jeg jo innimellom selvsagt gått til innkjøp av andre typer lavere sko,men trives best" litt oppe i høyden"!

Men skomerkene jeg bruker varierer, uansett de skal være gode å gå i, og av en god kvalitet slik at jeg kan ha dem en stund!Favorittskoene mine dvs.støvletter,er sorte,semska med snøring,jeg har dem i en lys brun-beige farge også,og jeg har fått mange hyggelige kommentarer angående disse,både av folk jeg kjenner og andre!Det har vært ganske morsomt faktisk! Men de er fine også da...Og de har jeg hatt en stund nå..!

Endret av alicia2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går aldri med høye hæler ganske enkelt fordi jeg ikke vil skade beina mine.

En annen grunn er at jeg synes at de skoene ikke er fine, jeg har aldri skjønt fasinasjonen mange har for høye hæler og husker fra da jeg var liten at jeg syntes at det var snodig at mange damer hadde på seg disse skoene som de sjeldent klarte å gå skikkelig med.

Noen ganger må jeg le litt av enkelte som mener at holdningen deres blir sååå mye bedre med høye hæler, mens de tramper framover som ei hjulbeint ku. Beklager altså, men det er sjelden at jeg ser noen som klarer å gå fint med høye hæler, oftest er det enten denne hjulbeinte gangen, eller så vrikker de ankelen utover ved hver steg så det ser ut som om de kommer til å tråkke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lij-

Bruker hæler en gang i blandt.. mest på byen.

Syntes det er fint med noen ekstra cm (bare 160 høy på sokkelesten), men orker ikke labbe rundt med dem hver dag.

Med et ordentlig par sko, som ikke er helt feilkonstruert i forhold til forten din trenger man ikke lide på høyehæler =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i høyhælte sko, og føler selv at jeg klarer å gå fint med det. Mange som ikke klarer det, og da er det plutselig ikke så fint med hæler lenger. Bruker flate sko til daglig, for det blir som regel en god del gåing. Men jeg har gjerne hæler på når jeg skal pynte meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker aldri høye hæler. Synes det er ubehagelig, upraktisk og fjasete. Blir litt som å skulle påføre seg selv et handicap frivillig bare for utseendets skyld. Og med tanke på hvor vondt og slitsomt det er for rygg og bein å bruke høye hæler, ja faktisk direkte skadelig, så skyter jeg meg heller i foten enn å bruke høye hæler jevnlig gjennom hele voksenlivet. Å gå skal være naturlig og godt for kroppen, det skal ikke se teit ut og føles tungvint OG være skadelig og upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sjelden med høye hæler, mest fordi jeg er utrolig plattfot og høye hæler stort sett alltid er en lidelse, og ikke bare der og da, men i flere dager etterpå.

Har heller ikke en jobb hvor det er aktuelt med slikt fottøy, og selv om jeg er liten føler jeg ikke noe stort behov for å ha høye hæler for å komme meg opp i høyden. :)

Det blir når jeg skal være ekstra fin eller det passer seg slik på sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par og bruker de innimellom.

Har sjeldent ubehag når jeg går med høye hæler verken i ryggen eller i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Jeg er 180 centimeter høy, og liker veldig godt å gå i hæler. Skal sies at det er relativt sjelden, på grunn av høyden min, som egentlig er litt synd siden det er så bra for holdningen.

Burde jeg være tøffere og bruke hæler oftere? Eller er det unødvendig?

Hva synes dere om høye jenter som bruker hæler?

Dritsexy og bare positivt uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tviler sterkt på at høye hæler er noe behagelig å gå med,selv om det er flott med kvinner i høy hæla sko,og for det andre er det ikke noe særlig bra for anklene heller,men så lenge det er kvinner rundt om i verden,og det selges høy hæla sko,ja så brukes det høye hæler uansett,selv om det er godt å gå med eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker nesten bare høyhælte sko, og jeg har gjort det i mange år, så jeg er vant til det og synes derfor ikke at det er ubehagelig - det kjennes helt normalt ut for meg. Jeg er 164 cm høy, så litt hæler har ikke noe å si for meg. :) Bruker for det meste hæler som er rundt 7-10 cm, men har et par i skapet med 13 cm høye hæler! De er desverre ganske stygge, så jeg bruker ikke dem. :P

Ønsker meg et par heftige CL! *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid i kjoler så da passer det bedre med litt hæl på skoene enn helt flate sko, og siden jeg er ganske lav er de ekstra cm greit å ha. Bruker sjelden veldig høye hæler da, så er ikke stylter jeg stabber rundt på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg bruker støvletter nesten hver dag, disse er av ulik kvalitet, har mange rimelige også. merker ikke forskjell og elsker dem alle! Går i høye heler som om jeg skulle gått i joggesko, løper fint til toget med de også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Annonse
Gjest Susanne G.

Jeg bruker høye hæler så og si hele tiden jeg:På skole, shopping, fester osv.Bruker som oftest høyden 10-14cm, og det er ikke noe problem... Og ja, jeg bruker en del penger på sko, men det er verdt det:) De må jo være behagelige, og jeg kjøper ikke sko fra kjedebutikker, fordi jeg synes de er ubehagelige å gå i.Selvsagt MÅ jeg bruke flate sko noen ganger også, men trives best med litt høyde på skoene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente 20

TIPS til alle som går med høyhælte sko:

Finn den hælhøyden du klarer å gå pent med, og ikke kjøp sko med 12-15 cm hæler hvis du ikke kan gå med dem! Det finnes ikke verre å se enn de som vakler rundt på høye hæler og ikke behersker høyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker høye hæler så ofte jeg kan, men oftest litt lavere hæler. De høyeste (maks 10 cm) er kun til fest og kan fort bli ganske ukomfortable. Men jeg er ganske god til å gå med høye hæler må jeg si. ;)

Drømmen er svarte pumps fra Louboutin....

Uansett høyde bruker jeg aldri joggesko til vanlig. Jeg liker å føle meg elegant og feminin, også til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker høye hæler så ofte jeg kan, men oftest litt lavere hæler. De høyeste (maks 10 cm) er kun til fest og kan fort bli ganske ukomfortable. Men jeg er ganske god til å gå med høye hæler må jeg si. ;)

Drømmen er svarte pumps fra Louboutin....

Uansett høyde bruker jeg aldri joggesko til vanlig. Jeg liker å føle meg elegant og feminin, også til hverdags.

De var jo bare helt nydelige!

Jeg går ofte i høye hæler. Jeg er 160 :fnise: Forsvinner jo uten :)

Men har akkurat kjøpt noen støvletter som ikke har hæl, og de er flittig brukt de og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...