Gå til innhold

Forbrukslån


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For meg funker kredittkort ypperlig, jeg tenker nøye igjennom om jeg har råd til å betale det tilbake før rentene begynner å løpe. Jeg bruker det ved kjøp på nettet og hvis jeg trenger noe akutt og ikke har kontanter der og da. Jeg prioriterer regninger før mat, skjønner ikke helt at noen i det hele tatt klarer å få inkasso og verre. Får jo mareritt bare av tanken!

Jeg har aldri vært på "den andre siden", så det problemet vil jeg aldri forstå, og håper jeg aldri blir tvunget til det heller. Jeg tenker at de som har rotet seg opp i økonomiske problemer må ha litt rotete forhold ellers i livet, som at de har lettere for å skille seg, bli psykisk ustabile etc. Dette er kun fordommer, det er jeg bevisst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glør

Jeg synes det er umoralsk å kaste kredittkort etter folk, men synes ikke det bør forbys å reklamere for det heller, siden folk har ett eget ansvar også.

Og å anskaffe forbrukslån ser jeg heller ikke poenget med, da det er nyttig i en del tilfeller. Ryker feks vaskemaskinen, og man ikke har spart seg opp en buffer er de ekstra kronene man betaler for den nye verdt det for mange, iforhold til å stå og håndvaske i tre måneder. Eller hvis man bor slik til at man må ha bil for å komme seg til jobb, så er det økonomisk hensiktsmessig å bruke kredittkort på mekonomen, fremfor å slutte å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Forbrukslån og kredittkort er helt greit, og kan være veldig kjekt å ha noen ganger man ønsker seg noe uten å måtte spare i seks mnd.

Har selv kjøpt pc og mobil på kredittkort og betalt ned i løpet av 2-3 mnd, så hvis man er fornuftig, så er det ikke noe problem med slike lån.

Problemet er folk som ikke kan kontrollere seg, men det får være ens eget ansvar. Man kan ikke regne med at andre skal passe på deg og dine saker.

Skal mac'donalds feks slutte å selge junkfood fordi mange spiser der og legger på seg?

Det er også veldig greit å ha lån til ferie, fordi ferien vi bestilte måtte betales 30 dager før avreise, og det var 30 dager før feriepengene kom. Altså ble det såvidt en mnd med rente før lånet var nedbetalt igjen.

At folk ikke har vett i hodet til å være fornuftig får være deres eget problem. Vi som klarer slike lån, må få lov til å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...